Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_28296

Peal on 535i pihustid, suuruse kohta on tiba vastakaid andmeid, ühed allikad annavad 192cc, teised 214cc ehk siis:

192ccm @ 3bar * 6tk = 250hj

214ccm @ 3bar * 6tk = 280hj

Ehk siis igal juhul päris piisavalt.

(muideks tavaline 325i pihusti on 145ccm @ 3bar = u. 190hj).

Üle jäävad need 535i pihustid küll aga kui ma õieti mäletan siis siin tundis keegi juba huvi nende vastu.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_28137

Kuna nii sellel autol kui ka kuuesajasel viskas pidevalt kompuuter ette jahutusvedeliku taseme märgutuld (samas tase oli normis) siis käisin ja ostsin UM-st uued paisupaagi tasemeandurid.

Samas kui vahetama hakkasin siis vaatasin et vana oleks saanud ka lihtsalt korda - oli teine lihtsalt nii sitane et see ujuk ei saanud seal enam vabalt liikuda.

Seega kui kellegil sama jama siis võiks alustuseks lihtsalt vana anduri puhastamist proovida. Ja kui see ka ei aita siis alles minna UM-i ja osta sealt u. 300 eek eest uue anduri.

  • Autor
comment_28061

Klapid jäävad 325i originaalid, sinna suuremate punnitamine on suht keeruline.

Vana nukk - Dr. Schrick:

Sisselase: 284

Väljalase: 272

Klapi tõus 11,4

Klapi tõus ÜSS'is 2,2

Klappide kattumine: 58

Sisselaske klapp avaneb ennem ÜSS-I 32

Sisselaske klapp sulgub peale ASS-I 72

Väljalaske klapp avaneb ennem ASS-i 66

Väljalaske klapp sulgub peale ÜSS-I 26

Kraadi komprimeerimist 108

Kraadi paisumist ehk kasulikku tööd. 114

Uus nukk - Dbilas-Dynamic:

Sisselase: 312

Väljalase: 312

Klapi tõus 12,5

Klapi tõus ÜSS'is 4,2

Klappide kattumine: 102

Sisselaske klapp avaneb ennem ÜSS-I 51

Sisselaske klapp sulgub peale ASS-I 81

Väljalaske klapp avaneb ennem ASS-i 81

Väljalaske klapp sulgub peale ÜSS-I 51

Kraadi komprimeerimist 99

Kraadi paisumist ehk kasulikku tööd. 99

Selle uue nuka kohta ütleb tootja et see on nn. "rally / oval track".

Rally:

This cam type is designed for rally or slalom competition cars. We recommend the use of twin carburators or multi throttle injection systems with this cam type.

Oval track:

This cam type is designed for long-time-race-, hill-climbing- and dragster- competition cars.

Vana nukk on "Road" ehk: This cam type is designed to installed into a standard produktion road car. No other modifications are necessery.

  • Autor
comment_28059
1 Küsimus,miks see aju soomes on?

Nüüd tuleb palju keerukat juttu Tatech aju kohta... :)

Ajul vahetatakse ära nii elektroonika kui ka soft. Pannakse kõige uuem versioon. Tehakse ümber VR adapter (see on siis see osa mis loeb mootori pöördeid ja teab täpselt mis kraadi all parajasti vänt ja nukk on) selliselt et saaks kasutada moekamat sequential pritset - hetkel on kogu ajule infi kogumine vaid ühe anduriga ja seda esimeselt hoorattalt kus siis 60-2 hammast, nüüd lisandub ka nukale üks andur juurde. Selle tulemusena läheb juhtimine täpsemaks. Seda on just vaja kange nukaga et teda madalal pöördel ka normaalselt tööle saada.

Lisaks ehitatakse aju sisse lairiba lambda lugeja ja tehakse veel ajule väljund tavalise 0-1v kitsaribalise segukella jaoks (kuna ma ei tahtnud hakata salongis olevat kella väljavahetama). Sisseehitatud lairiba lambda võimaldab mugavamalt seadistada, kasutada automaatse seadistuse funktsiooni jne.

Uue softi ja elektroonikaga kaasnevad veel ajule analoogsisendid õli-, kütuse-, väljalaske rõhkude kohta ja mitmeid täiendavaid kompensatsioonitabeleid.

  • Autor
comment_28012

Tänu EBK Aare ilukõnele mõtlen dbilasist veel sisselaske kõrisid tellida.

Võtsin ühendust Dbilas'iga ja palusin saata M20 sisselaskekõride pildi, siin ta siis on:

bmwm20wm6.th.jpg

Hetkel veel mõtlen et kas on ikka mõtet selle peale 400 eur raisata...

Lisaks sain teada et minu uue nuka tõus ÜSS'is on 4,2mm.

------------------

Patrick võttis täna plokipea maha. Viisin selle Tõukurisse, kus kaanest võetakse mingi 1,1mm maha. Sellega seoses tuleb siis surveastmeks praeguse 10,8 asemel umbes 12,5 (arvestades siis juba klobidele tehtavaid klapisüvendeid). Homme vast saab kaane Tõukurist kätte, siis läheb kaan Windorfi kus vaadatakse klapid ja pesad jälle kriitilise pilguga üle. Ehk saab kuidagi modifitseerida ka klapipukse...

Nädala lõpu poole proovib teha kolbidele klapisüvendid ja mootori uuesti kokku panna.

Aju ei ole veel Soomest tagasi jõudnud. Kui hästi läheb siis saabub järgmise nädala alguses.

comment_28002

neid nukka kraade ja muid andmeid vaadates on raske ette kujutada, kas see mootor üldse alla 1000rpm'i käib. Kui juba 32 kraadi enne ÜSSi klapp lahti tehakse, siis hakkab ju meeletult edasi-tagasi see õhk käima. :? Hakkab vast meeletult kallopeerima, nagu mõni V8(või nagu minu perses R6) :D

comment_28000

Kaanest nii suure koguse maha võtmisega põlemiskambri segujaotust ei karda nurgataha keerata?

Golf-iga olid mul konkreetselt väga sitad kogemused kaanest suurema koguse maha võtmisega,

kuna tulemuseks oli see, et mootor hakkas stock seades detoneerima suht palju.

Samas oli seda võibolla keegi ene veel maha võtnud ja nukk jäi ilmselt ka lahjaks juba.

Tavaliselt võetakse suurem kogus maha vist plokist.

  • Autor
comment_27995

Seal ei olnud vahet praegu et kas võtta plokist või kaanest. Selle maa peal oli kaas veel praktiliselt silindri kujuline. Kaanest mahavõtmise kasuks sai otsustatud ka tänu sellele et see oli lihtsam ja kiirem ning kui tuksi läheb siis peab lihtsalt uue kaane ostma (ma ei olegi päris rahul sellega kuidas olemasolevat on porditud).

Ja uus kaas on poes ju täitsa müügil - 11746 eek @ autoosad.ee... :)

-----------

Detoneerimist ma ka eriti ei karda. Kui vaatad vana ja uue nuka komprimeerimise kraade siis näed et vanal nukal oli see 108 kraadi, uuel on seda vaid 99 kraadi. Ehk siis on 8,4% vähem kui vana nukaga. Vana nukaga oli surveaste 10,8. Seega et saada vähemalt sama tulemus nagu varem oli: 10,8+8,4% = 11,7. Aga sai siis natuke kõrgemaks tehtud... :)

-----------

Kaane sain täna Tõukurist kätte ja viisin Windorfi Tiidule kes siis modifitseerib natuke klappe ja klapipesasid. Juhtpuksid jätab selliseks nagu nad seal on. Lisaks paneb kaane ka kokku. Aga kahjuks on tal aega sellega tegeleda kõige varem järgmise nädala lõpus... :?

comment_27992
Päris originaalid seal ei ole sest neid on juba korra vahetatud paar aastat tagasi. Lihtsalt ei hakka neid tuunima kuna sellest ei ole mingit olulist vahet oodata.

Kas Tiit ei pakkunud välja ehitada need hülsside peale?

Ta mainis ,et tal endal on mugavam nii klapipesi paika saada ja need pidid oluliselt paremini kestma... Ei maksnud ka midagi erilist....

comment_27986
Mida sa mõtled nende hülsside all?

Imelik, et Tiit sulle seda varianti ei pakkunud. Ma ei jõudnud talle öeldagi, et mida ma tahan kui ta selle idee välja käis. Klapi puksid asendadakse hülssidega, muud mitte midagi keerulist :).Üks pluss oli ,et saab paremini klapipesad paika ja miinuseks oli ,et külma mootoriga ei tohi hagu anda(vajavad soojenemist ,et paisuda vms). Ma tean paljusid ,kes otsustas nende kasuks(k.a mina ise) - keegi ei nurise.

Rohkem ma midagi nende hülsside kohta öelda ei oska.

Pead Tiidu käest ise küsima!

comment_27980

(Eelmises postis ei mõelnud klapivahesid vaid klapipesi-parandatud)

Ei ole kahjuks pilti.

Ja nii muuseas võib mu jutt ka saja protsendiline pulli see sammune olla, kuna ma ei süvenenud eriti kui mulle seda seletati(aega ka natuke möödas) , kõige kindalm on Tiidu käest ise järgi uurida ja kui minu jutust muud kasu ei olnud siis said teada ,et vähemalt niukest asja tehakse/on tehtud.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.