Hüppa postitusse

Silwer

Foorumikasutaja
  • Registreerus

  • Viimati külastas

Kõik, mis Silwer postitas

  1. Intercooler: Ma ei teadnud et need coolerid teil Keiseist tulevad ja praktiliselt bolt-on külge lähevad. Mis sellise hind siis on? Tekitaks oma excelis olevale eelarvele kohe ühe konkreetse kulu numbri juurde. Kütusepump: Teoreetiliselt peaks pidama. Patrick kasutab ka sama pumpa oma 350hj M20 turbokal. IS segusiiber: Ma isegi ei tea. Tundub kuidagi kohmakas see asi. Kui teda ka ära ei vaheta siis modifitsserida on seda sisselaset naguni vaja et kaotada ära kogu ebavajalik harakapesa ja teha segusiibrile mingisugune normaalne üleminek kuhu kannataks tavalise ümara otsaga lõdviku kinnitada. M20 hooratas M42 vända otsas: Tundub et toimib: http://www.blackforestindustries.com/m20flywheel.htm
  2. Siin teemas siis esialgu ei olegi juttu üldse autost vaid ainult motorist ja selle ehitusest. Kas ja millal see mootor valmis saab ei ole veel teada ja täna on veel lahtine ka see millise auto peale ta tegelikult jõuab. Seda näitab tulevik aga potensiaalselt võiks olla tegemist minu "projektikale" mõeldud mootoriga. Aga kuna asi on veel päris algstaadiumis siis ma seda juttu oma auto teema alla veel ei topi. ----------- Kõik siis algas sellest kui saaremaa mehed panid üles kuulutuse et müüa 318is tehnika. Kuna hind oli vägagi mõistlik siis ma pikemalt ei mõelnud ja ostsin ta ära. Nüüd on ta siis mul garaazis kus ma olen teda juba mõned õhtud imetlenud. Plaan siis järgmine: - Tegemist tuleb mõnes mõttes säästuprojektiga (nii palju kui see "säästmine" auto ehituse juures on üldse võimalik) - Mootorit esialgu lahti ei võta. Surveastet praegu ei alanda. Proovime selle 10:1 kuidagi hakkama saada - OSTETUD - Turboks tuleb laiatarbe kaup KKK K24 mis on levinud 2,2 liitriste R5 Audide peal - OSTETUD - Wastegate tuleb ka Audi päritolu, samuti seda juhtiv solenoid (kasutatutena) - OSTETUD - Audi By-pass klapp (võib ka kasutatud kui õnnestub leida korralik) - OSTETUD - Intercooler - mingi hiinakas - Väljalaskekollektor tuleb ise aretada - Sisselase - jääb ratsitud originaal millelt kogu ebavajalik eemaldatud - Mootorit hakkab juhtima praeguse auto Tatech aju. Full sequential süüde ja kütuse pihustamine. Kasutusele võtan M42 originaal vända ja nuka andurid. Kui M42 originaal süütepoolid osutuvad toimivateks siis kasutan neid edasi. Vaja tellida üks uus Tatechi juhtmekimp Soomest. - 1 detonatsiooniandur (kasutatud, jällegi Audi päritolu) - OSTETUD - MAP sensor koos sisselaske temperatuurianduriga on mul "riiulis" juba OLEMAS - Segusiibri andur ehk sobib ka M42 originaal (vaja kontrollida et tegu oleks ikka ühtlaselt muutuva signaaliga ja mitte lihtsalt on/off tüüpi anduriga. - OLEMAS - Pihustid, 440cc @ 3bar. 2,4ohm - OSTETUD - Kütusepump e30 originaal - OLEMAS - Hooratas + sidur: M20 + Sachs racing 618 - OLEMAS - Käigukast: E36 325i/328i Rohkem nagu esimese hooga meelde ei tulegi. Ise loodan et ehk õnnestub isegi 1 bar rõhku kasutada selle setupiga. Sellise rõhu juures on see mootor kindlasti võimsam kui minu praegune 2,8 stroker. Aga kas see lahtivõtmata mootor seda rõhku ikka kannatab on suur küsimärk. Aga kui ei kannata siis peaks plokikaanetihend olema esimene mis järgi annab. Kui see lendab eks siis peab mõtlema mida teha. Kas kasutada lihtsalt tibake paksemat metalltihendit ja korralikke pea polte või siis minna radikaalsemat teed ja vahetada mootoris kolvid M52 kolbide vastu mis annab aurveastmeks 8,5 – ei tea veel… 8,5 surveastmega M42 teeb 1,5 bar rõhu juures Rootslaste kogemuse järgi 330hj rattast e. umbes 380hj mootorist. Minul nii ambitsioonikaid plaane ei ole, ka 100hj vähem oleks väga hea tulemus, turbo on valitud meelega väiksem ja surveastet hoiaks nii kõrgena kui võimalik - see tagab hea ühtlase mineku kogu pööretevahemikus. Et saada projekti kulud alla oleks mõistlik koopereeruda teiste 318is omanikega ja tellida mõnelt tegijalt mitme intercooleri, väljalaskekolle ja sisselaskekolle tegemine. Nagu alati on iga esimese asja nullist tegemine jube kulukas, kui aga üks juba tehtud siis selle järgi järgmised valmis vorpida on juba hulka odavam. Olen sellel teemal paari mehega rääkinud ja loodetavasti võtab keegi ka vedu. Kui keegi veel on samast teemast huvitatud võib siin sellest märku anda. Projektiga saab tõsisemalt pealehakata siis kui õnnestub leida üks veerev kere mille peal hakata projekti ehitama. Ma lihtsalt ei taha võtta oma autolt praegust mootorit maha ja panna autot seniks seisma kuni uus projekt valmis saab. Valdek lubas selle kere leidmise probleemi lahendamisel abiks olla. Siin siis paar pilti rootsi PPF foorumi turboga 318is kapotilaustest: See siis eelnimetatud 380hj projekt: http://i188.photobucket.com/albums/z37/Bmwrille/318is%20Turbo/DSC04877.jpg http://i188.photobucket.com/albums/z37/Bmwrille/318is%20Turbo/DSC04880.jpg Ja siin juba kangem 615hj projekt: http://i90.photobucket.com/albums/k267/Bonje_80/318is%20turbo/DSC00275.jpg http://i90.photobucket.com/albums/k267/Bonje_80/318is%20turbo/DSC00274.jpg Nüüd siis teema avatud igasugusteks mõttearendusteks. Siin ka nii mitmeidki mehi kes omavad turboautodega kogemusi. Minu enda kogemused jäävad juba päris mitme aasta taha. Vaidlused on teretulnud - nendes selgub tõde...
  3. Minu auto 4,27 ülekandega ühel miilil: Kui poleks viienda käiguga hakanud detoneerima siis oleks ka paremini saanud.
  4. Tip-Top tulemus.
  5. Siis võib olla küll. Ega neid M-Tech I ringe siin palju pole liikunud ja mürkrohelist värvi sirgeid küljelaiendeid veelgi vähem aga Xjan ostis selle auto ilma esilisata, kuhu see oli juba varem kadunud - ei tea... * mulle veel meenub et selle auto tagastange lisal olid vist kärukonksu avad sees.
  6. Ma tean et see sul olemas... Aga kas M-Tech küljed on lihtsalt sirged või on otsad üles? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1231&mospid=47263&btnr=51_0750&hg=51&fg=20 Vanasti olid tal sirged küljelaiendid ja need tunduvad ka minu arvates vähe popimad.
  7. Täitsa kobe on see auto. Kui saaks talle veel selle M-Tech I ringi külge ja veel tervinisti mürkroheliseks siis oleks väga popp. Järgmisele BMW Cup-ile tuled siis sellega?
  8. Ma olen kah ühe korra tänavaslikiga Saugal vihmas sõitnud ja midagi lõbusat ma selles ei leidnud. Ma olin aeglane nagu tigu... Mäletades veel viimast kogemust jätsin kohe heaga Angelar cup Sauga ürituse vahele. Väike meenutus: http://pildid.audiclub.ee/yritused/2007_07_07_ot/images/IMG_9101%20copy.jpg
  9. Ma tean. See on ikka üle mõistuse kui 60 liitrit kütust kulub 84 kilomeetri peale e. siis 71 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta... Aga kuna ma autot ise seadistasin üks õhtu enne üritust siis mul ei olnud üldse aega tegeleda mingite poole ja veerand gaasi kütuse kaartidega. Seadistatud oli põhimõtteliselt vaid täisgaasi asend ja sedagi päris konservatiivselt, pigem rikkam kui lahja ja süüde ka tagasihoidlikuks keeratud et jamasid ei oleks.
  10. Opentrack parimad ajad: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1137570
  11. Jah. Muud moodust ju ei ole. Ma katsetasin nende videodega täna pool päeva ja peaks päris täpselt paigas olema.
  12. Videod koos racechrono kiirustega: 1.01,89s: 1.01,60s: Sain üles ka terve teise ja kolmanda slickiga sõidu videod, need küll ilma racechrono kiirusteta: Selle sõidu 4-s ring oli siis see 1.01,89: Ja selle sõidu viimane ring 1.01,60:
  13. Tegin mõned in-car videod tänasest Opentrack sõidust, esimene siis siin: Selle sõidu parim aeg oli 1.02,6 (viimane ring). Päeva parim tuli mul 1.01,5x. Panen hiljem teiste sõitude videod ka üles.
  14. Nüüd on uus nukk paigaldatud ja auto sõidab jälle. Tänusõnad ülikiire tegutsemise eest lähevad Angelar Garage'le....
  15. Jah, võib olla. Nüüd igal juhul lähevad originaal klapivedrud mootorisse.
  16. Kõik oli õigesti tehtud. See mootor pandi kokku inimeste poolt kes ongi vaid terve elu võidusõidumootoreid ehitanud. Nüüd lahtivõtmisel sai veel spetsiaalselt uuritud nuka õlitustoru, kuid ka sellega ei olnud mitte mingeid probleeme. Nukk ja vedrud olid komplektina Dbilasest. Eile nägin Eero juures veel ühte dbilase võlli. See oli 304 kraadi ja ka umbes 2000km kasutatud. Nägi välja peaaegu sama kole kui minu oma. Seda ma kahjuks ei küsinud mis vedrudega see teine võll oli töötanud aga nookurid olid tavalised.
  17. Hävingu pildid: http://img216.imageshack.us/gal.php?g=dbilasppf002.jpg Rahaliselt oli see päris karm laks. Alustuseks PPF nookurid mis olid üle kümne tuhande, siis nuka komplekt mis oli vist koos vedrudega mingi 8 tuhat. Kaks seadistamist u. 7 tuhat. Kui see nukk sai paigaldatud siis oli vaja suurendada surveastet ja teha kolvile klapisüvendid. See läks ju tiba nihu ja lõppes ploki vahetusega, kogu see katsetamine, viilimine, paigaldus,vahetus ja ümbertegemine mis siis oli tehtud läks kah ligi 30 tuhat. Nüüd siis uus nukk 2750 eek, nookurid 1500 eek, vahetus kah mingi paar tuhat ja tegelikult oleme tagasi praktiliselt samas seisus nagu enne dbilase nuka ja PPF nookurite ostmist... Ehk siis see väike katsetus läks julgelt üle kuuekümne tuhande krooni...
  18. Aga tänastest tegemistest siis niipalju et sai ostetud kasutatud Kent Cams 288 nukk mis on uuega võrdväärses seisukorras ja tundub igati hea ostuna. Tänud Eikile soovituste eest! Nookurid lähevad Febid (need siis minu kogemuse järgi kvaliteetsemad (ja ka odavamad) kui BMW originaalid). Igal juhul tundub et midagi oli eelmises komplektis valesti sest nukk on täielikult kulunud ja ka kõik veel "terveks" jäänud PPF nookurid on omadega täiesti läbi - ehk saan homme pilte teha siis näete kah mis porno seal oli. Hetkel veel mõtlen kas klapivedrud jätta tugevad või panna need ka originaalid tagasi, iseenesest ükski tootja sedavõrd madala kraadiga M20 nukale veel tugevaid klapivedrusid ei soovita. Pole vast mõtet jäikade klapivedrude kasutamisega uue nuka kiire kulumisega riskida? Õhtuks peab auto uuesti kokku saama. Reedel teen talle ise seadistuse ja kui kõik korras siis ilmun laupäeval Audrusse ühte minutit alistama...
  19. Need lingid nõuavad sul mingit salasõna...
  20. Pea mõõtmine windorfis: http://www.silwer.pri.ee/BMW325i/BMW_pea_voolavus.xls e. siis praktiliselt sama nagu originaal. --- Kas sellel PPF-iga vaidlemisel mõtet on - ei tea. Asi selles et olen neid juba süüdistanud liiga kõvast metallist tehtud nookuri liugpindades mis mu tutika nuka ära kulutasid. Selle peale tulis seal vaid mingit hülge möla ja arvamust et minu mootori õlitus on nigel ja klapivedrud liiga jäigad. Mingid lahendusi ei pakutud. Nüüd on neil lihtne öelda et kulunud nukk põhjustas nookuri purunemise (mis võib ju täiesti tõsi ka olla) aga ikkagi jääb küsimus et miks see dbilase nukk tegelikult nii kiiresti kulus. Need nookurid tuleb nüüd kõik prügikasti saata, kindlasti on nookurid ka ise juba kulunud ja selliseid nookureid PPF lehel enam ei olegi, et sealt üksikut tellida. Ma nüüd ei teagi mida teha. Proovida siiki neile selga hüpata ja nõuda näiteks mingi soodushinnaga sellist nukka: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_87_88&products_id=307 ja neid nookureid: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_159&products_id=689 Aga ma kardan et vaidlusele nendega kulub kindlasti rohkem kui nädal...
  21. Tänane EBK BMW Cup: Sõitsin hommikul natukene varem kohale. Alguses testisin Michelini tänavaslikkidega, tegin paar ringi rrajaga tutvumiseks ja siis kolm kiiret ringi. Nende ajad olid 53,59; 53,48; 53,41. Noh, punnitades oleks saanud sellest natukene ka paremaks. Siis aga vahetasin rattad ja panin alla päris slikid... Esimesel ringil kui proovisin lihtsalt aru saada kuidas see auto siis teise rehviga töötab sõitsin kohe aja 53,36. Muutusin juba natukene julgemaks ja järgmised kaks ringi olid 52,15 ja 52,27. Kõlab ju juba päris hästi? Ok, siis hakkasin ka juba vajutama, aeg 51,50. Sellest järgneval ringil parandasin veel kahes sektoris oma aega aga tribüünide ette keerates kiirendama hakates käis üks pauk ja mootor tegi koledat häält. Veeresin siis ka viimase kurvi vaba hooga läbi ja peale finishit keerasin murule ja jätsin mootori seisma. Aeg tuli sellel ringil veel täiesti arvestatav - 54,69... Sellega olid siis minu sõidud juba enne võistluse algust sõidetud. Peale üritust viisin auto Angelari kus Kostjaga koos tegime kiire lahkamise. Klapikambrikaane alt paistis silma et purunenud oli 5 silindri nookur (kallihinnaline PPF nookur mis maksis vist 1000 eek/tk ja pidi väidete kohaselt kenasti toimima ka 9000rpm juures). Ja seda siis nii õnnetult et ka nukk on palju viga saanud - nüüd see siis vaid prügikasti kaup. Opentrack on juba järgmisel nädalavahetusel. Annan endast parima et selleks ajaks auto uuesti töökorda saada. Jama on selles et uut performance nukka nii kiiresti ei saa. Kiiruga tehtud turu-uuring bmw spetside hulgas näitas et kasutatuna leiaks ehk paar 284/272 nukka ja ehk ka ühe 308/309 kraadi nuka. 308/309 on väga sarnane minu pragusele 312 nukale ja selle paigalduseks ei oleks vaja eriti isegi auto seadistust muuta aga tegelikult minu auto ju sellist nukka ei vaja ju kui maksimaalne hj on nagunii 6000rpm. See 284/272 nukk on mul varem ka auto peal olnud. Peab nüüd natuke uurima kui halb see oli ja kas ehk siiski tasub teha selline downgrade. Ideaalis võiks nukk olla vast 290-300 kraadi. Aga seda vist kellegil kasutatuna ei vedele?
  22. Kümnesed tugevad poldid.
  23. Kostiveres tehtud. Lanseroni otste külge on keevitatud mutrid (midagi analoogset originaal veokonksu kinnitusele). Nende mutrite külge kinnituvad poldiga metallist "kõrvad". Kõrvade vahele läheb kolmnurk. Kolmnurk on kinnitatud tihvtidega. Kui on vaja vaid kolmnurk eemaldada siis selleks tuleb vaid kaks tihvti lahti teha. Kõrvade eemaldamiseks on vaja nr. 17 mutrivõtit (rattarist sobib selleks väga hästi) ja välja keerata kaks polti. Tegin ka mõned detailsemad pildid: http://www.silwer.pri.ee/z.JPG http://www.silwer.pri.ee/z1.jpg http://www.silwer.pri.ee/z2.jpg http://www.silwer.pri.ee/z3.jpg http://www.silwer.pri.ee/z4.jpg http://www.silwer.pri.ee/z5.jpg http://www.silwer.pri.ee/z6.jpg http://www.silwer.pri.ee/z7.jpg
  24. Täna sai jälle natukene dünotatud. Lihtsalt lihvisime seadeid natukene paremaks. Mingit imet ei ole auto ja mootoriga ju talve jooksul sündinud. Kõrgel pöördel on ikka jõudu vähe. Paras selline pereauto millel 220nm väänet juba 2000 pöördel, maksimaalne vääne 5000 rpm ja maksimaalne hobujõud 6000 rpm. Eks see lai nukk ja liialt madal surveaste lihtsalt ei sobi kokku. Numbritest siis niipalju et väänet oli 292nm ja jõudu 164kw (mootorist, arvestades 14% kadu). Mõõtsime ka igaks juhuks sumpsi vastusurvet. See oli 7000 rpm juures 0,12 bar, ehk siis mitte just väga suur. Paar videot peenestamisest: Kostivere dünost piritale koju sõites katsetasin juba vedamiskolmnurka: http://www.silwer.pri.ee/Kolmnurk.JPG Mingit rehvi söömist ma ei täheldanud, kuigi sai katsetatud igasuguseid karme pöördeid. Tutikal tänavaslikil olid koju jõudes ikka veel uuele rehvile omased "karvad" peal. Küll aga oli vedava auto roolis tiba imelik tunne kui taga oleva auto rattad tee pikkirööbastes tiba "teed otsivad". Seega, päris sellist tunnet ikka ei ole et saab täiesti ära unustada taga oleva auto.
  25. Oled sa e30 proovinud? Arvatakse et see pidi hästi keerama. Aga eks seda on lähiajal näha kui Kostivere - Tallinn - Rapla - Tallinn otsad tehtud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.