-
V: Vahetan 3,91 ülekandega difri 4,10 vastu
Kui kellegil on soovi, siis vahetan heas korras (ilma hääle ning lekketa) 3,91 ülekandega 168 mm diffri korras 4,10 ülekandega versiooni vastu. 5O725I6
-
O: Vasak veovõll
Ostan korras poolassi, autol on väike (168 mm) differ. 5IIO2O7
-
M:Kallutusrauad
Panin osta.ee müüki e30 sobilikud kallutusrauad. Link: https://www.osta.ee/kallutusrauad-auto-kallutajad-230277844.html Oksioni lõpp pühapäeval.
-
316i kupee '90 - loonik
Mõned õhtud on esitulede kallal nokitsetud. Natuke värskema väljanägemise said. NB! Reflektoreid pestes ei tohi kasutada liiga kangeid leotusaineid ning hõõruda vaid õrnalt. Vastasel juhul pesete õhukese peegelpinna maha ning valgusti saab rikutud. Katki pillatud täistule asemele tellisin lõpuks paari uusi Hella elemente. Hinnaklass on sarnene DEPO “täislahendusel”. Lähituled jäid algupärased ning läksid oma kohale tagasi. Nüüd vaja veel autole külge panna ning valgusvihud paika reguleerida. Kui kellegil veel esitulede reguleerimine kavas on, siis lisan siia juurde ingliskeelse õpetuse töö teostamiseks. Mõõdud tuleb teisaldada sentimeetriteks. Mina olen paberteibiga garaazi ukse peale teinud “mõõtejooned”. Kui tuled paigas, siis saab lihtsalt ukse/seina puhtaks tagasi. Kui tegemist on hüdraulilise kõrguse reguleerimisega tuledega, siis lähitulede kõrgust saab kruttida stange poolt läbi esivõre. Seal asub auk ning ristpea kruvikeerajaga tuleb läheneda läbi selle ava.
-
316i kupee '90 - loonik
Kui paar aastat tagasi autot peale värvimist kokku ladusin siis ei raatsinud palju aega esitulede värskendamise peale raisata. Pesin kõigi nelja tule reflektorid puhtaks ja nii nad külge läksid. Täna võtsin mölemad tuled laua peale, et kevadeks originaal Hellad põjalikumalt ära värskendada. Tööd on sellega üksjagu. Täpsemalt kirjeldada pole mõtet kuna Youtubes leiab selle kohta õpetusi mitmeid. Pooltuled (naerusuud) komplekteerisin kokku neljast erinevast laternast. Valiku kriteeriumiks olid parimad reflektori pinnad jms. Mõned reguleerimisvardad tuleks uued tellida. Esimene küsimus pooltule vasak või parempoolsuse kohta. Kas õige on L või R asend? Kahtlema hakkasin kas on mõeldud parempoolset liiklust (R) või, et sõiduki rool asub vasakul (L). Tõenäoliselt on õige asend R, ehk parempoolne liiklus. Teine küsimus kas on võimalik lihvida päris klaasi? Tänapäeva autode tuleklaasid on plastikust ning nende lihvimine/poleerimine on lihtne. E30 latern on veel päris klaasist. Maanteel teiste autode järel sõitmine klaasipinna veidi ära tuhmistanud (kivikesed ning liiv), sügavaid täkkeid ei ole. Suurim tagasilöök tuli õhtuks iseenda käpardlikusest. Tõmbasin täistulede küljest reguleerkruvisid ära ning pillasin vasaku täistule laua pealt maha. Kuna põrand on selles ruumis plaaditud, olid killud taga. Aiii kurja, päris nii ei olnud see plaanitud! Nüüd peab tellima kaks uut Hella täistuld. Ühe kaupa asendades jääb erinevus kohe näha. Korra mõtlesin ka DEPO “täislahenduse” peale aga eelistan siiski originaale. Täna on veel umbes 400 euro eest paar võimalik soetada.
-
323I ´83 martin13
Tubli ettevõtmine ja kena värv. Kas naerusuu esituled tellisid Depod või midagi muud on veel saadaval? Kuidas kvaliteet tundub?
-
M: Plekkveljed 14``
Pakkuda e30 originaal plekkveljed 6,5` laiad, R14, 4x100. Aasta tagasi liivapritsiga puhastatud, krunditud ning värvitud. Vajadusel on ka originaal kilbid kaasa anda. Hinnasoov 80 €, asuvad Harjumaal. tagasi liivapritsiga puhastatud, krunditud ning värvitud. Tel. 5IIO2O7
-
316i kupee '90 - loonik
Nukkvõll (INA) läks tootjale tagasi - garantii. Järgmisena ostsin FAE võlli mis enam ei lekkinud. Hooajaga ca 4000 km murevabalt läbi sõidetud. Oktoobri lõpuks on vaja ülevaatusel ära käia. Enne seda on plaan ära vahetada tagumised amordid, Bilsu B4 paar tellitud. Aastaid olen mõlgutanud mõtteid garaaži tõstukist. Nüüd sai lõpuks see soetatud. Kuna lae kõrgus on madal, siis pidi piirduma 1 meetrise tõstekõrgusega käärtõstukiga. Samas on selle heaks omaduseks võimalus mööda garaaži ringi sõita.
-
M: Nookurid M40 mootorile
Üle jäid uued ning kasutamata nookurid M40 mootorile kuna sai suure hooga 2 kmpl tellitud. Tootja Topran, kood 500 695, hinnasoov 35 €, asuvad Harjumaal.Kontakt 5IIO2O7
-
M: Bensiini pihustite remont kmpl.
Jäi üle üks uus bensiini pihustite remondi komplekt. Sisaldab kummirõngaid , filtreid ja pihusti otste kaitseid. Sobin nii 4 kui ka 6 silindrilistele E30, E36 ja E34. Hind 20€. Kontakt 5I IO 2O7, asukoht Harjumaa.
-
316i kupee '90 - loonik
Täna võtsin neljandat korda hammasrihma maha ja arvan, et leidsin lekkimise põhjuse. Ilmselt on uus INA nukkvõll defektne. Nuka sisse puuritud õli kanali sulgemise kuul ei sulge korralikult hammasrihma poolset auku. Õli pääseb rihmaratta kinnitus poldi vahelt hammasrihma kambrisse ja sealt kaudu mootori välispinnale. Ilmselt saaks keermeliimiga probleemi lahendatud aga see oleks poolpidune tegu. Võtsin nukkvõlli maha ja üritan müüa juures uue ning mitte lekkiva vastu vahetada.
-
316i kupee '90 - loonik
Nüüd on väike tagasilöök seoses nukkvõlli maha võtmise ja tagasi panemisega. Nimelt tekkis peale seda õli leke hammasrihma ratta tagant. Ilmselt lekib esimese nuki poolkuu pindade vahelt. Olen juba kaks korda rihma maha võtnud, simmerlingi uue vastu vahetanud. Aga ikka kerge leke olemas. Nukkvõlli terava randiga otsale kleepisin simmeri kaitsmiseks teibi ning lapikambri kaane tihend sai samuti teisel katsel uus. Viimasel korral lisasin kaks silikooni triipu, nii nagu lingil näha. Abi sellest ei olnud. Kas keegi on veel sellise probleemiga kokku puutunud? https://www.scribd.com/document/439234250/bmw-Removing-camshaft-M40-pdf Võtan õhtul kolmandat korda mootori eest lahti ning rihma maha. Võib-olla peab terves ulatuses esimese saale pinnad mis omavahel kokku puutuvad silikooniga kergelt üle tegema. Remondi manuale seda ei ütle ning neli aastat tagasi mootorit koostades ei kasutanud ma kusagil silikooni. Kõik oli kuiv sinnamaani kuni nukkvõlli kallale läksin. Lisan pildi kus on õli lekke koht näha.
-
316i kupee '90 - loonik
Kevad läheneb ning varsti saab auto garaazist välja ajada ja mõne tiiru teha. Nii nagu tavaliselt sai vahetatud mootoris õli ja teha muud iga aastased hooldustööd. BMW M40 mootoril tuleb tehase andmete järgi hammasrihma vahetada intervalliga 4 aastat või 60 tuhat kilomeetrit. Sõitnud on mootor peale remonti vaid umbes 3500 km aga 48 kuud tiksub peagi täis. Otsustasin siiski hammasrihma ära vahetada. Tellisin ainult uue rihma, veepumba ning rullikud jätsin vahetamata. Need mõned tuhanded läbitud kilomeetrid on ilmselt liiga vara kogu kmpl vahetamiseks. Klapikambri kaane all oli avanev pilt ilus. Nookurid ning nukkvõll ilma silmaga nähtavate jälgedeta tööpindadel. Sama activity käigus otsustasin maha võtta pihustid ja tellid teenusena ultraheli puhastus ning kontroll. Töökojast helistati, et ainult üks neljast pihustist oli hea. Väidetavalt tehti teised ka heaks. Tegelikult sealt mingit graafikut ega pabrit ei antud mis seda oleks kinnitanud. Auto sõitis ka enne seda nagu siidi, ning mida iganes võib telefoni teel rääkida. Aga nohh, vähemalt tehtud. Iseenda unerahu maksab ka midagi :-)
-
318i kupee '89 - Max
Katuse vahetus ei ole oskaja plekksepa jaoks keeruline. Kui leiad sobiva doonori siis pigem vaheta ära. Tüüpviga on see ilmselt katuse luugiga e30-tel. Ilma luugita katused ilmselt seda probleemi ei oma. Minu autol oli see ka üllatuseks ja mäda oli nii tagant luugi sahtel kui ka katus ise. Leedu käsitöömeistrid olid välimise poole ära käianud ning siledaks pahteldanud. Värv lasti peale ning ma ei osanud sealt üllatust oodata.
-
M40 süüte reguleerimine
Tänud, et kaasa mõtlemast! DME tähendab ECU-t ehk aju? Mulle jääb arusaamatuks see, et kuidas ECU ajastab süütehetke väntvõlli anduri andmete põhjal. Kuidagi ta seda teeb ning konstantne ei saa süütenurk olla. Süütepooli peale tuleb pulsseeriv pinge ja tõenäoliselt on see pool vastust. Küsimuse teine pool on see, et jagaja rootor on 1 mm “taga” võrreldes ECU-le tehasest sisestatud algandmetega. ECU ei saa seda minu arvates kuidagi teada.