Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga 27.09.2022 asukohas Postitused

  1. Täna tegin esimese ringi autoga. Vaja veel ukse polstrid külge panna ning siis võib ülevaatuse minemise peale mõtlema hakata. Tellisin uued Lenso BSX valuveljed, mis peaksid paari nädala pärast saabuma. Tegelikult on ka hetkel all olevad “pudelikorgid” täitsa kenad. Raadio sai ka täna paika. Esimesed kõlarid olid ilmselt originaal Blaupunktid. Kahjuks aeg oli diafragmadega oma töö teinud ning nendest enam asja ei olnud. Asendasin need Pioneeri 13cm kõlaritega. Tagumised originaalid olid enam-vähem aga ka nende asemele läksid veidi suuremad 17cm Pioneerid. Et salongi visuaalne väljanägemine säiliks muretsesin Blaupunkti Bremeni raadio. Näeb väga ajastutruu välja ning saab ka telefoni handsfreed kasutada https://blaupunkt.com/cus/product/bremen-sqr-46-dab/
  2. Tervist Pärast kaua aega otsimist ja mõtlemist sai endale ostetud lõpuks E30. Pikka aega sai mõeldud osta kupee pre-facelift, aga neid on vähe ja juba üpris kallid. Aga kuidagi just see sedaan jäi silma. Kere nägi piltide järgi mega heas korras. Sellepärast sai kohe mindud Tartusse seda vaatama, et kas on ikka nii heas korras nagu piltidel oli näha. Tartusse jõudes kaugelt juba nähes armusin masinasse nii kiiresti, et oli kohe raske ei öelda. Ime kombel päriselt oli ka auto täielikult heas korras. Väiksemad vead olid nagu üks tagumine uks ei töötanud korralikult, armatuuris praod, spidomeeter ei töötanud ja gaasiseade oli peal. Nendest kõrvale vaadates oli auto perfektne. Värv oli sobilik, kere seisund oli imeline ja masin töötas ilma probleemita. Nii saigi otsustatud, et võtan võtmed ja sõitsin sellega kohe Tallinnasse. Kuna alles hiljuti on see ostetud siis palju tehtud pole veel. Tehasest tulnud 1986 316, seega ta on viimaseid pre-facelifte. Masinal varustuse poolest on väga kehva, aga see ei olnudki eesmärk. Eesmärk on kere hea, sõidab ja kõik töötab nii nagu peab. Puudub roolivõim, puudub kõik sugu elektrilised aknad, elektriline katuseluuk, esi udutuled jne. Auto on plank nagu plank saab olla. Kavatsused on suured sellel masinal. Saab olema pool ringraja ja pool tänava auto. Esimesed lihtsamad muudatused sai tehtud mootorile täis hooldus kuna 316 karburaator muutus päris pirtsakaks kui jõudis Tallinnasse. Teiseks said natuke parem helisüsteem aretatud. Kolmandaks testimiseks short shifter, M-tech 2 rool. Praeguselt on selle modifikatsiooni poolest kõik. Rohkemalt parandatud väiksemaid vigu. Ära ostetud on juba BC racing coiloverid, et alla need panna. Sellel järgmiseks on kavas M52/M50 mootor peale, tagumised trumlid välja vahetada ketaste vastu, kere tugevdused, kere uuesti ülevärvida, poolkorv istmed jne. Nimekiri on pikk ja võtab aega kõigi nende ostmine ja lisamine masinale. Aga tulevik on sellel masinal helge ja palju asju on veel tulemas.
  3. Küsimus ukse sisemise kile kohta. Millega liimida tagasi polstri alused kiled? Originaalis enne auto värvimist olid need üsna kõva ning veekindla liimiga tehasest paigaldatud. Juhi poolse istmega on veidi tegemist. Seljatugi oli viltu ning vajas veidi keevitamist. Ehk jõuab see nädal salongi ka kokku tagasi panna. Seejärel tekib juba esimese käivitamise võimalus. Loodan, et mootor võtab elu sisse ilma üllatusteta. Kui auto liikuma saab, siis peab mõtlema jooksu viisakamate velgede peale. Ilmselt 8-8,5 laiad rattad sobivad ilma pingutamiseta koopasse ära. Margus veidi rullis ka tagumisi tiivaääri. Olemasolevad pudelikorgid on igati OK seisus aga tahaks midagi laiemat ja pilkupüüdvamat.
  4. Klapivahed regullisin mõned aastad tagasi. Peale regulli mootor töötanud vaid mõned tunnid, seega seekord jätan vahele. veepump on elementaarne nagunii jah selle töö raames. Hakkasin siis lammutama vaikselt. Njh, auto on ikka suht vana Radikat maha kruvides ja tühjaks lastes hakkas kuskilt veel vedelikku nirisema. Ehk siis vaja ka uut rdikat. Kui keegi teab soovitada kus kohast originaali saab, siis võib siia teada anda. Samuti on esitulede metall korpus suht kobrutunud. Hetkel pole otsustanud kas hakkan restaureerima, või leian kuskilt korralikud PRE originaalid.
  5. Auto käib ja sõidab, aga kuidagi jube uimane on. Ksp elekter sai jälle ära vahetatud. Peal oleval oli mingi jama ikkagi, tühikäik sai paika löödud ja pärast 20min tiksumist hakkas haukuma ja pärast igat sättimist samamoodi. Keema ei lähe ja käivitub nagu käest lastud tds ikka 😃 Pärast sõidust tulekut, sai maja ette pooleks tunniks tiksuma jäetud, pärast mida hakkas ülihästi liikuma, mõtlesin ohh, midagi käis kuskilt lahti ja nüüd korras, aga tund hiljem sama seis 😐 Lõin tühikäigu kütusekoguse veel natuke alla poole 3-4mg/s peale, läks paremaks küll aga loid ikka, oleks tahtnud 2-3 aga ei tahtnud siis ühtlaselt käia. Ei teagi kas õhulugeja kutu või juhtpihusti või midagi kolmandat, et niimoodi uimane. Sisselaske temp anduri juhet ka ei leidnud, kuigi arvuti näitab -40. Üks üleliigne juhe vedeleb aga nii kaugele ta ei ulatu ja ühegil alu koldel taga otsas temp andurit ei ole, lisaks ühel lõigutud juhtmestikul vaatasin et see juhe jookseb üldse teise mootori pistikusse pin11 ja infot selle pistiku kohta üldse ei leia, sisselaske temp anduri signaal võiks ikka aju poole liikuda või tuleb sisselaske temp signaali üldse õhulugejast 🙄 . Las ta siis hetkel olla, Põltsus käib vähemalt ära, mis oli hetkel eesmärk. Muidu oleks teise mootori peale kohandanud. Esimene pikem proovitiir sai tehtud
  6. Nii, ammune plaan sai ellu viidud - nimelt reis üritusele Le Mans Classic 2020, 2021, 2022 on edukalt läbitud. Soovitan soojalt kõigil vanatehnikahuvilistel sellest üritusest osa võtta. Et elu põnevamaks teha sai sinna mindud suurema kaarega läbi Saksamaa, Šveitsi, Liechtensteini, Itaalia. Pärast siis veel Beneluxi maad. 325iX on ideaalne auto Šveitsi mägiteede jaoks - kõrgem kliirens järsemate tõusunurkade jaoks, piisavalt võimsust ja nelikvedu talve või raskemini läbitavate teejuppide jaoks - ehk siis täiesti arusaadav miks neid enamasti seal kandis leidub/leidus. Kokku läbitud ca 6100 km. Keskmine kütusekulu ca 10l/100km (üllatavalt hea tulemus koos katusetelgiga) Tekkinud probleemid: eesmise diferentsiaali vasaku simmerlingi vahelt imbub vaikselt õli ja vasak tagalaager uriseb kergelt. Ehk siis ei midagi "põnevat". Kokkuvõttes oli väga plaanipäraselt kulgenud reis. Vanuriga on sessuhtes lahe, et vaadatakse ikka järgi ja tullakse juttu ajama - isegi siis kui ühist keelt ei leidu :). Eriti tekitas muidugi elevust kombinatsioon koos katusetelgiga. Mõned pildid jutu juurde: Mit freundlichen Grüßen!
  7. Esimese asjana tuleb ära mainida, et hakkasin juba arvama, et mul mingi tõsine needus kallal seoses keretöödega, aga nüüd lõpuks on tehtud!! Asi läks ootamatute asjaolude tõttu üldse mitte nii ladusalt, kui oleks võinud ja tänu sellele venis ka protsess tükkmaad pikemaks. Auto sai ära viidud 19.märts ja jõudis koju tagasi 10. juuni. 😆 Aga see selleks! Värvi valimine ajas lõpuks pea nii valutama, et enam väga suurt vahet polnudki. Peaasi, et on ilma aukudeta ja kõva kerega, viisakas pill. 😀 Ja jäi zobelbraun metallic. Teada värk, et ega enne mingi värvi kohta päris õiget tunnet ei saa, kui päris elusa pilli peal näeb. Mul vajus igatahes karp lahti kui lõpuks värvitud autot nägin. Väga lahe värv ikka! (Btw ärge tehke nendest maailma kõige ilusamatest velgedest välja) Eks edasi peab nüüd vaatama. See aasta kindlasti veel sõitu ei jõua. Nüüd tuleb ise tegutsema hakata jälle, aga aega on vähe ja selle vähese aja panustan praegu ilmselt suve nautimisele. Hiljemalt sügisel tahaks ikka järkjärgult kokku hakata laduma. 😌 Pildimaterjali ka jällegi napib, aga panen ühe klõpsu veel, kus pill jälle kodugarages tagasi. (Ja krt ruumi jääb ikka garages väheks, pooled asjad sai auto garaaži ajamiseks uksest välja tõstetud..) Olge tublid.
  8. See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, kuid see hõlmab erinevatel saitidel silma peal hoidmist. Algusest peale oli mõte, et on soov soetada autosse originaal sportistmed. Polnud nendel Recaro istmetel ka midagi viga, kuid millegi pärast hing ihaldas sportistmeid. Peale pikka otsimist ning läbirääkimisi, suutsin endale koju tarida sellised asjad ning andsin oma vanad Recarod vastu + siis pisikene kompensatsioon. 😜 Mustri poolest täpselt samasuguse riidega nagu tagaiste ja uksepolstrid. Vedas! 😀 Antud istmed peaks olema siis @eix22 taastatud ja nurisemist ei tohiks olla.
  9. Antud juhul oli eesmärgiks mootoriremont, mitte restaureerimine. Küsimus pole ka rahas, vaid ajas. Sellise ilmaga tahaks ikka ju kena autot tarbida, mitte seismas vaadata Eks siin nii mõnedki oskavad rääkid mis see musta numbri vääriliseks tegemine tundides tähendab ja ka originaalosade tellimine võtab veel omajagu lisaks. Praeguste töödega on vahetatud kogu mootori tihendiring ja tehtud plokikaas. Nagu mõned iseteeninduse kasutajad on öelnud "E30 on nagu Tallinna linn, kunagi ei saa valmis". Kokkuvõttes on tegemist ühe väga korraliku eksemplariga ja samas tempos jätkates on kindlasti ka need pisemad silma riivavad asjad varsti tehtud. Rõõm on selliste autodega töötada.
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+02:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.