Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_27379

Vaikselt edeneb.

Cooler sai enamvähem külge täna, kronsad tuleb veel ära viimistleda.

Loodan, et põll ja stange ka veel ette mahuvad.

Väljalaskekolle tarbeks sai turbo flants ka ära positsioneeritud ja varsti saab hakata kollet ehitama.

Kolle flantsid pean laskma ilmselt uued teha ja see võtab veidi aega.

Eelmised ei tulnud just sellised nagu tellitud olid.

Ühe cooleri toru saab ka ära teha, kui cooler lõplikult paigas.

  • Autor
comment_27362

Asi seisab hetkel kolle flantside taga.

Ühed flantsid juba tehti aga valesti ja ei viitsi neid ilmselt ise ümber freesida.

Seega vaja vesilõikusse minna homme aga eks nendel see lõikamine võtab ka sada aastat.

Kahjuks elame Eestis ja siin ei käi asjad nii kiiresti, kui suvalisest jamast autot kokku klopsida ei taha.

Mõned vollad on ka veel puudu ja need tulevad ilmselt alles 3-me nädala pärast.

Midagi pole teha, elu on karm siin Eestis.

  • Autor
comment_27333

Eile veidi jälle nokitsesin.

Tagaamordid sai jäigemaks keeratud (~60% peale).

Lisakellade andurid paigaldasin ära.

Nüüd peab leidma selle jagaja pesa, siis võiks klapid ära regullida uuesti ja uue 10W-60 Racing õli sisse kallata.

UM-ist saan uue jahutusvedeliku vooliku ka täna kätte.

  • Autor
comment_27281

Täna sai jälle veidi nokitsetud garaa¾is.

Lappasin natuke mootorit komplektsemaks.

Jagaja nn. jalg on nüüd juba kolmas selle mootori küljes, siiralt loodan, et see lõpuks pidama jääb.

Mootorisse kallasin Liqui-Moly Race Tech GT1 10W-60 õli.

Esmaspäeval peab uurima vesilõikusest kus mu kolle flantsid on.

Mõni pildike ka klapikambrikaane alusest:

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

Mootor nüüd peale puhastamist vist pea 3000km sõitnud ja päris hea nagu näha.

Kõik mootorid võiksid seest sellises puhtuses olla :)

  • Autor
comment_27263

Kolle flantsid ka vesilõikusest käes ja juba ka ümber modifitseeritud, kuna vesilõikuses tehti joonestamisega apsakas sisse.

Tihend on sellise lolli kujuga, et kesk ava on igat pidi vaadates ühe sugune aga poldi avad on olenevalt sellest mis pidi tihendit käes hoida vastavalt natuke nihkes.

Loomulikult oli poldiavasid mõõtes tihend olnud käes teises asendis ja poldiaugud olid nihkes reaalsetest tikkude asukohtadest.

Kui tihend teistpidi keerata, et polduiaugud ja flantsi kuju paigas on väljalaskekanal tihendi suhtes nihkes.

Teinekord kui vaja samu flantse tuleb lasta joonis ära korrigeerida.

Õnneks andis antud juhul flantse ümber tuunida, kuna poldiaugud olid väiksemad tehtud kui nad tegelikult oleksid pidanud olema.

Nüüd on vaja teise mootori peal kollet kokku disainima hakata.

Ei viitsi ilmselt equal length peale asja ajada aga päris log type-i ka ei tahaks teha.

comment_27262
Kolle flantsid ka vesilõikusest käes ja juba ka ümber modifitseeritud, kuna vesilõikuses tehti joonestamisega apsakas sisse.

Tihend on sellise lolli kujuga, et kesk ava on igat pidi vaadates ühe sugune aga poldi avad on olenevalt sellest mis pidi tihendit käes hoida vastavalt natuke nihkes.

Loomulikult oli poldiavasid mõõtes tihend olnud käes teises asendis ja poldiaugud olid nihkes reaalsetest tikkude asukohtadest.

Kui tihend teistpidi keerata, et polduiaugud ja flantsi kuju paigas on väljalaskekanal tihendi suhtes nihkes.

Teinekord kui vaja samu flantse tuleb lasta joonis ära korrigeerida.

Õnneks andis antud juhul flantse ümber tuunida, kuna poldiaugud olid väiksemad tehtud kui nad tegelikult oleksid pidanud olema.

Nüüd on vaja teise mootori peal kollet kokku disainima hakata.

Ei viitsi ilmselt equal length peale asja ajada aga päris log type-i ka ei tahaks teha.

meil peaks üks geniaalne vend olema, kes suudab need equal-length torud sulle valmis disainida...

siis jääb ainult lõika-kleebi vaev :)

huvi, võta ühendust...

  • Autor
comment_27260

Täna proovisin uut esipõlle ning esilisa ka ette ja ME LIKE IT :twisted:

Nüüd peab asjad ilusti kokku sobitama omavahel ja siis ära laskma värvida.

Ilmselt lähevad ka stanged ja peeglid ühekorraga värvimisse.

Tundub, et cooler mahub ka ilusti ette, ainult tuledealuse liistu keskmised kinnitused tuli ära lõigata.

  • Autor
comment_27249

Mõned pildid siis vahepealsest seisust:

Cooler kaugemalt:

aao.thumb.jpg aap.thumb.jpg

Detailid korra komplekteeritult (põllelisa ainult külge toetatud):

aac.thumb.jpg aab.thumb.jpg aaa.thumb.jpg

Kelladealusega ka vahepeal ideed muutusid ja sai prooviks värv selga lastud asjale.

Kuna liim jäi elastne mitte jäik, siis tuleb põhimõttelsielt kõik uuesti teha.

Ei viitsinud asja isegi ilusti siledaks lihvida/pahteldada?

Kelladealuse prototüüp ja väike test-fit (tuleb enamus uuesti teha):

aaf.thumb.jpg aag.thumb.jpg aai.thumb.jpg

aaj.thumb.jpg aal.thumb.jpg

Kelladealus tundub piltidel armatuuri suhtes viltu.

Võib-olla jäigi raibe poolde vinna, kui armatuuri sisse alust lükkasin,

garaa¾is oli pime ja läbi fotoka ei pannud ka tähele.

Tegelikult on asi sama sirge ilusti kui originaal õhuavad.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.