Hüppa postitusse
Postitatud
comment_11257

Tervist. Lisan siis enda isendi ka teile siia vaatamiseks.
Tegu siis 89a manuaal käigukastiga turbodiisel automobiiliga. Sai soetatud kuna eelmine E30 324td läks oma esivanemate juurde. Eestis olen selle auto 2 omanik. Auto plussidest siis niipalju, et autot on osatud hästi hoida. Salong korralik, istmed terved ja puhtad. Veermiku osa eelmise omaniku poolt korda tehtud, loksudeta ja vahetatud kõik kettad, klotsid, amordid. Ülevaatuse läbis vigadeta. Auto eelmise omaniku poolt ka üle värvitud, oli kriime siin seal. Kere on muidu üllatavalt heas korras, põhi ja küljekarbid roosteta. Ei ole täheldanud, et oleks kusagilt mõni plekk või detail väljavahetatud. Miinustest saaksin välja tuua ainult kõrgsurvepumba olukorra. See muidugi BMW diislite kaasasündinud probleem.

Lisadeks siis konks, udukad, mehaanilised vändaga aknad ja katuseluuk, kesklukk, signalisatsioon ja muidugi el. peeglid.


Mõned pildid ka siis.
bmw1.jpg
bmw2.jpg
bmw3.jpg

Paremal siis minu 324td ja vasakul venna 316i

bmw5.jpg
bmw6.jpg

Muudetud , muutis kruusmann

  • Vastuseid 73
  • Vaatamisi 13,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Teemat tuleks natukene tõsta. Auto siis liigub tänaseks uue turboga. Vanal hakkasid labad korpusesse käima ja maha võttes sain aru et geomeetria osa oli ka kinni natuke. Uus turbo peal ja asi liigub i

  • ZF kastil viies k2ik 1:1 ylekandega, oletan et ka m51-l on ZF. M21 kasutab Getrag 260 kasti, millel neljas 1:1 ylekandega ja viies kiirendava ylekandega. Mul m21-l getrag 260 ja 2,93 ylekanne. Maantee

  • Võib vist hakata teema pealkirja muutma. Nimelt oli siis mõned päevad tagasi oli see hetk kui sai esimesed ringid uue mootoriga teha. Auto sõidab, liigub, käivitub võtmest jne.   Elektroonika poole

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_71619

Tallinnas oleks täitsa inimene pakkuda kes pani sama mootori Usa kastika peal tööle, kui soovid, siis võin rääkida temaga äkki on huvitatud. Viimane tegemine oli tal M54B28 rullika peal tööle panek ja minu võistlusauto elektriga on ka tema tegelenud.

  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_84509

Võib vist hakata teema pealkirja muutma. Nimelt oli siis mõned päevad tagasi oli see hetk kui sai esimesed ringid uue mootoriga teha. Auto sõidab, liigub, käivitub võtmest jne.

 

Elektroonika poole pealt ei olnud asi üldse nii hull kui algul arvasin. Autodatast sai võetud 530d juhtme skeemid ja sealt juba sai edasi e30ga kokku. Tõepoolest uue moto juhtimine kõik läbi immo ja seda ei võta jürisoo ka maha(nii väideti) aga sellele ju lahendus olemas. Kõik komponendid ühe auto pealt immo plokk, võti ja juhtaju. Tööle ei ole veel saanud tahokat. Jahutus vedeliku tempi andur sai pandud e30 oma. Gaasi pedaal tuli ka välja vahetada, nimelt e30td-l on küll elektriline aga ei sobi kokku m57-ga, ei sobi ka m51 oma. Sai siis võetud m57 oma ja see moditud e30 oma asemele ja samas tuli pedaalile a uued juhtmed vedada. Kütuse pumbale ja jahutusventikale ajust signaal olemas nendega ei tulnud probleeme. OBD veel ühendamata ja ei saa mootorist kindlat tagasisidet mida ta täpsemalt seal teeb.

 

Mootori peale istutamiseks oli vaja e38 karterit, mida oli vaja ka veel modida, et mootor jääks samale kohale, mis m21. Muidu oleks pidanud kardaani ja kk kinnitusi ringi tegema ja ei oleks ka radiaator enam ära mahtunud. Karteripõhja lasin siis sillatala poolt vähemaks võtta oma 6cm (arvutuslikult 1,5l) et saada mootorit salongi poole. Kuna m57 on nati kõrgem kui m21 siis tuli mootorit kõrgemale ka tõsta kuna karter jäi vastu sillatala. Hetkel kasutan m21 mootori patju + 2cm metallist vahepukse mootori tõstmiseks. Mootori käpad e46 330d. KK ja sidur jäid hetkel originaalid, näeb kaua vastu peavad.

 

Radiaator jäi siis originaal m21. Torustikuga ei olnud ka suuremaid probleeme, mõned lõdvikud m57, mõned m21 ja osad ka m50. Leidlik tuli lihtsalt olla. Jahutus ventilaator tuleb paigutada ettepoole radikat nagu enamustel turbo pillidel. 

 

Cooleri torustiku valmistasin metall torust (2,25'') kasutades erinevate nurkadega põlvesid. Turbost coolerisse veel viimistlemata. Cooler tuli Soomest Biltemast 140 x 550 x 65 ja mahtus ka ilusti ette põlle taha. 

 

Väljalase jäi enamuses originaal. Tuli muuta ainult turbost põhja alla mineva toru pikkust kuna m57-l turbo pea 30cm allpool. M57 ja m21 turbo summutaja poolne flants ka sama ei pidanud seda ka muutma. Ehk siis m57 ja m21 summuti toru sama läbimõõduga. Uskumatu tundus see mullegi.

 

Tervest protsessist pildi materjal olemas. Varsti saab pilte ka.

  • Autor
comment_84518

Mootoriks siis jäi ikkagi 135 kw. Ei oska öelda, kas need 7 puudu jäävat kw on nii määravad aga eks näis. 

 

Kütuse süsteem sai siis nii: Eemaldatud sai m21 orig filter ja selle asemel hetkel mingi muu margi filtri jalg kuna m21 käsietteande pump hakkas lekkima. See siis nimelt m21 filtri jalaga üks tükk. Peale filtrit sai paigaldatud m57 etteande pump, mis siis nendel autodel asub juhi istme all. Seda pumpa mis asub paagis ei pidanud vajalikuks. Pumbast edasi kõik süsteem m57 oma.

 

m21, m51, m57 hoorattad samad, sidur sama ja käigukasti kinnitused samad, Muidugi ei oska öelda nende sidurite jõudude erinevusi aga kinnitused ja asjad muidu kõik samad. Hetkel ongi mul m51 hooratas ja m21 siduriketas  ja m51 sidur. 

  • Autor
comment_84556

Meeletu vääne. Tegelikult asjad nii et ei oska täpselt veel öelda. Tahokas ei tööta veel ja ei tea pöördeid aga ma arvan et kusagil 2500-3000 hakkab tahmama ja jõud kaduma. Ise kahtlustan turbo juhtimist aga kõik peaks korda saama siis kui saan obd korda. Aga muidu liigub küll korralikult. Vääne kohe olemas nii kui pedaali katsud ja naeratus kõrvuni. 

  • Autor
comment_84562

Surve poolepeal ei saa leket olla. Kõik vollad ja torud uued. Egr pole üldse järgi.

 

Seal võib neid vigu palju olla:

Paigaldamata on kütuse temp andur, mis originaalis on m57 filtri jala küljes.

Õhulugeja võib jampsida.

Õhu rõhu andur võib jampsida.

Turbo geomeetria juhtimine võib jampsida. 

Pihustid on kontrollimata

 

Nagu enne juba mainisin et asjast selget pilti saada tuleb obd tööle saada ja siis saab juba edasi toimetada.

  • Autor
comment_84724

Asjalood nüüd sellised et mootoriga juhtus midagi. Tulin sõidust oli kõik korras töötas, auto seisis maja ees 10min ja starterit andes tõmbas mootori täiesti kinni. Lahti veel midagi võtnud pole aga arvan et nukaratas äkki lahti või midagi keti majandusega peab olema. Hea et ei juhtunud sõidu ajal siis oleks kõik segamini olnud. Aga pole välistatud et praegugi midagi seal laiali pole.  

comment_84815

Common rail ta on :) polnud varem süvenenud bmw nafta maailma, sellest kaa selline "algaja küsimus".Küsisin huvipärast kuna mul tuttav lasi enda pumbal elemendid dieselmekkenis vahetada, ning see oli M21 pärit pump.

Enough OT, see common rail keerab kaa neid pooltelgi piisavalt krussi :)

comment_84878

Kas mitte m57 common rail pole lihtsam ja töökindlam ning jõudu peaks sealt saama sama palju kui mitte isegi rohkem kui m51 mootorilt äkki? Oskab keegi tuua mõne näite mõnest m51 mootorist kus palju jõudu ja võrdluseks mõne m57 mootori?

comment_85148

m57 135kw variandis on chipiga võimalik saada u. 180kw kui tahta rohkem ehk siis see u220kw on vaja e60 535d mootori suurt turbot ja pihusteid. Kusagil foorumis oli veel pikem jutt sellest. Ei oska täpsemat linki anda kahjuks.

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_88733

Teemat tuleks natukene tõsta. Auto siis liigub tänaseks uue turboga. Vanal hakkasid labad korpusesse käima ja maha võttes sain aru et geomeetria osa oli ka kinni natuke. Uus turbo peal ja asi liigub ilusti. Uueks probleemiks on kujunenud sidur, mis otsustas libisema hakata. Mootori paigaldamisel ei olnud võtta m57 hooratast ja sidurit, siis sai sisse pandud m51 jubinad. Ilmselgelt ei pea see sidur neid nm kinni. Sai bmw foorumist ostetud kasutatud hooratas koos siduri komplektiga mis tuleks järgmine nädal ära vahetada. 

 

Mõned vanemad pildid ka mootori vahetusel.

 

Vana moto tuleb ju kõigepealt maha saada

post-572-0-57556700-1421612125_thumb.jpg

 

Ringi tehtud e38 karteripõhja paigaldamine. Mootor käis mitu korda peale maha selle karteri pärast.

post-572-0-77986700-1421612134_thumb.jpg

 

Uus peal natukeseks ajaks

post-572-0-12045000-1421612131_thumb.jpg

 

Siin siis teema miks tuli karteripühja 6cm lühendada. Vend kes keevitas soovitas keevise vedelmetalliga üle teha. Pidavat mikropraod olema. Siiani pole veel lekkima hakanud, järelikult asi korras.

post-572-0-80938800-1421612140_thumb.jpg

post-572-0-76499300-1421612154_thumb.jpg

 

Varsti saate uuemaid pilte ja juttu ka.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.