Chulo Postitatud 4. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 Nonii tuuningu gurud. Pöördun teie poole järgneva küsimusega. Kas keegi teab mis vahet on M50 ja M50TU blokil? Väidetavalt saab M54B30 vända, kepsude ja kolbidega strokerit ehitada ainult M50TU blokist, aga mittekuskilt paikapanevat ja definitiivset vastust ei leia. Tõsi, et TU ja tavalise bloki koodid erinevad ja ka kolvid ning kepsud on non-TU-st erinevad. Kas TU mootori silindrihülsid on väntvõllist kaugemal? Lugupidamisega, Chulo Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/ Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Trax Postitatud 4. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 kasutaja turbiin peaks sulle täpse vastuse andma,saada PS Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54329 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 4. jaanuar 2013 Autor Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 Tänud! Tegin seda Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54330 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
pitpro Postitatud 4. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 Kõige parem lahendus on: M50B25 plokk(Nonvanos) M54B30 vänt, kolvid, kepsud Nukkvõllid pane 2x sisselaske nukk M50B25/B20(nonvanos) mootorist Sobivad 1:1 aga surve astme järgi pead arvutama kaanetihendi paksuse.kõige lihtsam on panna Cometicu kaanetihend saadaval kindlasti seda mõõtu mida Sul tarvis Nii vastas ta mulle kui uurisin.. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54331 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 4. jaanuar 2013 Autor Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 Okei. Cometicu tihendid on muidugi päris hea hinnaga. Kunagi sai ES-tuningust Suprale metalltihend tellitud, mis maksis 3500 eeku. Ilmselt jääb see cometic samasse hinda. Asja eesmärk on low budget, sest see mootor jääb nii kui nii ajutiseks lahenduseks, kuni V8 projektiga viitsin lõpuks tegelema hakata. Seda 2x sisselaske nuka nalja ma juba tean, aga kahtlusi tekitas just mootoriploki sobivus. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54332 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
pitpro Postitatud 4. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 M54B30 juppe raske leida. Ise otsisin ka tükk aega kuni lõpuks sain mõistliku hinnaga. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54334 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 4. jaanuar 2013 Autor Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 Mis hinnaga saite kui saladus pole? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54335 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
pitpro Postitatud 4. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 125.- Kolvid, kepsud ja väntvõll. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54336 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
RDMU Postitatud 4. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 Eriti hästi saadud siis. tavaliselt tahetakse ikka saada tunduvalt kõrgemat hinda... Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54339 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 4. jaanuar 2013 Autor Jaga Postitatud 4. jaanuar 2013 (muudetud) No ma sain koos plokiga 200ga. Ploki eest saab ka emeksis veel 50. Muudetud 4. jaanuar 2013, muutis Chulo Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54340 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
SllM Postitatud 17. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 17. jaanuar 2013 (muudetud) minuteada peaks mõlemad plokid olema 84mm bore ja 75mm stroke'iga, st pöörleva osa swapi jaoks pole neil vahet AGA m54 pöörlev osa sinna sisse niisama ei kõlba, kolvid tulevad üle deck'i välja ja kaane tihendiga seda reguleerida on üsna geto lahendus ikka. Keps m50b25 140mm ja m54 135mm. Kui sa tahad lihtsalt pääseda, siis sul on vaja M52 blokki ja m54 pöörlevat osa. Kuskil foorumis oli müüa ka m52b28 400'iga. Siis juba märksa lihtsam ja neid projekte leiab googeldades üsna palju. Mulle pakuti vahepeal 250euriga m54 pöörlevat osa st vänt kepsud kolvid, neid ikka liigub vahest. Muudetud 17. jaanuar 2013, muutis Fos4 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54974 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
RDMU Postitatud 17. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 17. jaanuar 2013 (muudetud) Ei ole nõus ma eelmise postitusega. M50B25nv mootoril peaks keps olema 135mm ja m50b25vanos on 140mm kepsuga. Erinevad on ka kolvid. Ja m54b30 sisu peaks sobima mõlemasse m50ne blokki ilusti ja ei tohiks üle decki / blokist välja küll tulla, pigem jäävad allapoole decki. Ei ole päris kindel kas nr on õiged, ei ole leidnud piisavalt usaldusväärset allikat kust algandmeid võtta, kuid enam levinud andmed on sellised m54b30 sisu: stroke - 89.6mm rod - 135mm piston compression height - 28.32 seega väntvõlli tsentrist kolvi peale - 208.12mm M50b25NV sisu: stroke - 75mm rod - 135mm piston compression height - 38.2 siin aga tulemuseks 210.7mm Küsimus nüüd, mis on m54 ja m50 mootoribloki kõrgus, peaks olema mõlemal suht sarnane ja sinna 210-211 kanti jääma? Muudetud 17. jaanuar 2013, muutis zaddam Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54983 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 17. jaanuar 2013 Autor Jaga Postitatud 17. jaanuar 2013 (muudetud) M50B25 75/2 + 135 + 38,2 = 210,7 See on pöörlevate osade kogupikkus ülemises surnud seisus väntvõlli tsentrist. B50TUB25 75/2 + 140 + 32,55 = 210,05 M54B30 89,6/2 + 135 + 28,32 = 208,12 Nende arvutuste kohaselt peaks M54B30 kolb TU puhul 1,93mm ja NV puhul 2,58 mm sügavamal kui stock kolb olema. Ja seda ta ka on. Pole vaja mingeid ime tihendeid tellida. Stock tihendiga (1,75mm) jääb surveaste kuskile 9.68 kanti. 9.68 lõhnab juba selle järele, et järgmine talv, kui auto seisma jääb läheb vahele 2.05mm tihend ja saab endale turbo ning proge aju. M54B30 sees jääb kolb 3,7 mm sügavusele, aga sellel on ka ainult 0,75 mm paksune kaanetihend. Väike video ka siia otsa. Kirjelduses on täpsemalt mootorist ka juttu. Tegu siis puuritud plokiga. Muudetud 17. jaanuar 2013, muutis Chulo 1 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54984 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 17. jaanuar 2013 Autor Jaga Postitatud 17. jaanuar 2013 Põhjus miks ma selle teema algatasin oligi tegelikult "trollid" välismaisetes foorumites. Aetakse suust sellist sousti, et ise ka ei usu. Mingist teemast lugesin, et saab ainult TU plokist teha ja ei viitsinud numbritesse süveneda. Kui natuke oleks kohe viitsinud süveneda, siis oleks kohe selge olnud, et antud väitel tõepõhja all polnud pigem vastupidi. Nii, teine asi. Mida arvata sellest, et NV pea rohkem pööret kannatab topelt vedrude tõttu? Samas on NV kaane liikuvad osad (vedrud ja klapid) ju raskemad ja see tähendab, et NV vedrud peaks rohkem ujuma ja hõõrdejõud on suuremad. Ühed väidavat üht ja teised teist, saa siis aru. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-54988 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kaits Postitatud 22. jaanuar 2013 Jaga Postitatud 22. jaanuar 2013 Teil m54 meestel mõnda sisselaskekollet pole üle? st b30 pealt oleks idekas Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-55239 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kunot Postitatud 15. veebruar 2013 Jaga Postitatud 15. veebruar 2013 (muudetud) Milleks lolli mängida, tervenisti M54 3,0 mootor on väga hea, teeb igasugusele iseehitatud pornole silmad ette. Või siin mõni mees tahab väita, et oskab paremat mootorit teha kui tehas?! Unistage edasi. Muudetud 15. veebruar 2013, muutis kunot 1 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56594 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 15. veebruar 2013 Autor Jaga Postitatud 15. veebruar 2013 (muudetud) Sina mine pornota oma teemas edasi. Kui midagi asjalikku lisada pole, siis ole lihtsalt vait. Strokkereid on enne ehitatud ja ehitatakse ka edasi. Turbo projektiks on malm plokk igati hea ja kindlam lahendus kui alumiinium. Alumiinium on tunduvalt tundlikum kuuma suhtes ja väsimustugevus on samuti madalam võrreldes raua sulamitega. Lisaks on M54 kordades kallim ja tunduvalt keerulisem E30-le peale panna kui M50. Alumiiniumi eelis on tema kergus ja selle kaudne mõju kütusekulule. Lisaks on alumiinium suht aldis igasuguste keemilisete ühenditega reageerima (keemiline korrosioon). Ma ei üritagi väita, et tehas on midagi valesti on teinud alumiinium bloki peale üle minnes, aga tehase eesmärgid mootori arendamisel on vähe teised kui strokkeri ehitajatel. Minu jaoks on vähem tähtis kütusekulu ja rohkem tähtis jõu potentsiaal. Muudetud 15. veebruar 2013, muutis Chulo Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56595 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kunot Postitatud 16. veebruar 2013 Jaga Postitatud 16. veebruar 2013 (muudetud) Argumendid on väga veenvad. Eriti, mis puudutab alumiiniumi samastamist alumiiniumsulamiga (nikasil, alusil). Mõningane info nende mootorite koha http://www.prior-chelt.co.uk/Files/bmw_pdf/Engines.pdf Kütusekulu ökonoomia lisaks 20 kg kergemale plokile annab mootori kõrgem temeperatuur, proportsionaalse vanose kasutamine, suurem surveaste. Töölepanekuks tuleb ta juhtarvutile (DME) panna juurde EWS ja võti- kui ei taha raha loopida progemisse ja kogu lugu. Kui mõistust rohkem, siis saad panna ka E46 armatuuri ja DSC, siis saab E30-st juba tänapäeva mõistes autolaadse asja (omab dünaamilist stabiilsuskontrolli). Muudetud 16. veebruar 2013, muutis kunot Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56641 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kruusmann2 Postitatud 16. veebruar 2013 Jaga Postitatud 16. veebruar 2013 See,et Lp.kunot ära palun risusta teemat.Mitte,et ma paha pärast aga eks iga mees teab kuhu oma raha topib ja mida ehitab.Tegemise rõõm ju se kõige suurem rõõm. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56655 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
lynx Postitatud 16. veebruar 2013 Jaga Postitatud 16. veebruar 2013 Ehk mõni strokeriehitaja leiab midagi huvitavat, mida võiks tarvis olla !? http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=56&t=172211 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56660 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 17. veebruar 2013 Autor Jaga Postitatud 17. veebruar 2013 (muudetud) Lp. hr. kunot. Kui oleks teadnud, et pean hakkama siin mingit teaduse- või ainetööd kaitsma, siis oleks ma kasutanud õigeid termineid ja oma teksti kolm korda enne läbi lugenud, et jumala eest ühtki eksimust läbi ei lipsaks. Ära topi mulle palun sõnu suhu - ma pole kunagi ühtki puhtakujulist materjali samastanud sulamitega. Ma arvan, et igaüks mõistab, et puhtal kujul alumiiniumi mootoriplokkides ei kasutata, tavaliselt on need AlSi (hilisemad Al mootorid, millel silindri hülsse ei ole) või nikasil (varasemad Al mootorid ehk siis nende silindri hülsid, mitte terve mootor) ja antud kontekstis pidasin silmas ikkagi alumiinumi sulameid, aga see on juba tähe närimise küsimus. Nikasil muide reageerib väävliga ja on probleemiks riikides, kus selle sisaldus kütuses on suur. Alumiiniumi puuduseid leevendatakse räni ja muude komponentide lisamisega sulamisse, aga need on endiselt olemas. Alumiinium sulamist ploki kõrgem surveaste on nüüd küll sinu enda fantaasia. (M50TUB25 surveaste on kõrgem kui M54B30 oma). Surveaste on võimalik täpselt selliseks reguleerida nagu iga mootoriehitaja ise õigeks ja vajalikuks peab (füüsikaseaduseid silmas pidades). Foorumikasutaja Turbiin saavutas dünos parimad tulemused m50 mootoriga 12+ surveastmega, nii et see pole mingi argument. Mis puudutab kõrgemat temperatuuri ja propotsionaalset vanost, siis ma nõustun. Aga just kõrgem temperatuur on see, mis probleemiks võib osutuda, kui on plaanis turbotada. Ümberehituse puhul pole EWS ainuke asi, mis peavalu põhjustab, lisaks nõuab M54 elektriline gaasiajam ajudeseksi. Kes sellega tegeleda viitsib, siis palun väga, ma ei pane teile kätt ette, ehitage ja näheke vaeva. Mina otsustasin lihtsalt teist teed minna ja ei plaanigi kritiseerida kedagi kes teisiti teha otsustab. Aga sina võid küll oma arvamuse edaspidi enda teada hoida, eriti mis puudutab E46 armatuurlauda e30-s ja muud säärast pornot. Või kui sul tekib veel mõtteid, siis äkki seletad ka selle lahti, miks S54B32 on põhimõtteliselt M50 plokil põhinev malmist kärakas? Et siis BMW insenärid on idioodid ja kasutasid AISi9Cu3 asemel Fe sulamit? Sinu postitatud link ka ei avane. PS! Väita, et Nikasil on alumiiniumi sulam on muidugi klass omaette, kui sa seda just huumorina ei mõelnud (vaevalt)! Muudetud 17. veebruar 2013, muutis Chulo Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56692 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kunot Postitatud 17. veebruar 2013 Jaga Postitatud 17. veebruar 2013 (muudetud) Vaat, kus nüüd tuli tarka juttu. Kõrgema temepratuuri "probleem" on lahendatud reguleeritava termostaadiga. Kui oleksid teadnud, siis poleks seda kildu venitanud. Link vähemalt enne toimetas ilusti, varu kannatust. Veendu ka selles, et M52TU mootorisisene jahutus on lahendatud proigressivsemalt kui M50 puhul. Mis puutub surveastmeid, siis kohatu on võrrelda erineva kubatuuriga põlemiskambrite surveastmeid- kehtib reegel, mida suurem kamber, seda madalam. Mis puutub siia meie kütuste puhul nikasili väike väävlikindlus, kui meil on eurokütus? Mõttetu sõnavaht. Alumiiniumi (ära nüüd sin norima hakka) tunduvalt parem soojusjuhtivus võrreldes malmiga on võimaldanud suuremaid termilisi koormusi. Ehe näide on ju plokikaas- siin pole midagi vaielda. Malmi on vaja vaid jäikuse pärast, kuid sa arvuta ja katseta, kas on ikka vaja malmi jäikust, . Kindlasti oldi sama skeptilised omal ajal ka BMW enda konstrueerimisbüroos. Ma rohkem ei viitsi siin jaurata, kuid ma ei näe mingit mõtet M50 plokiga jamada, see DME mittetöölesaamise jutt näitab vaid tehnilist küündimatust, ei muud. Rõhutan veel kord üle, ma sekkusin selle mõttega, et sa hõiskasid, et M54 plokk kõlbab vaid Kuusakoskisse ja M54 jupid on kõige mõistlikum toppida M50 ploki sisse. Mina võtaksin siiski ette kompleksse M54, on 170 KW ilma turbotamisteta ja muu ajudekepita garanteeritud ja samas mõistlik kütusekulu ka tagatud ja kogu lugu. Usu mind, see on ka tehase seades hea mootor- ma sõidan temaga igapäevaselt. Ja mitte üksi siinne kulibin ei tee oma koduses kuuris selle mootori täiustamisel tehasele silmi ette. Pole mõtet üritadagi. Kui väidad, et surveaste ca 12 kannatab ka turbotamist, siis mis sa sest moootrist lõhud, seal on ju "vaid" 11 kandis, keera talle turbo külge, ratsi uus juhtimine ja pihustid ning anna minna. Ah ei saa vanost ja muid asja juhitud?! See on juba teine jutt- siis sellest võikski kirjutada, mitte sellest, et on vaja vana mudeli ja vanoseta plokki panna "potentsi" pärast. Muudetud 18. veebruar 2013, muutis kunot 1 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56737 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
RDMU Postitatud 17. veebruar 2013 Jaga Postitatud 17. veebruar 2013 See m54b30 on on jah hea mootor, selles ei saa vastu vaiela (omal kogemused küll puuduvad). Kuid ka tänu sellele, et uuem mootor ja vähem levinud, on seda ka keerulisem ja raskem toppida vahele e30nele. Ja kui mootori paigaldusega võib tegelt ilma suurema probleemideta hakkama saada, siis ARKis ametlikusk saamises võib juba veidi keerulisem lugu olla. Aga arvatavasti on ikkagi m50 plokis see kooslus parem juhul kui läheb turbo paigalduseks... Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56738 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 18. veebruar 2013 Autor Jaga Postitatud 18. veebruar 2013 (muudetud) Millal ma ütlesin, et M54 plokk VAID kuusakoskisse kõlbab? Nagu ma juba korra mainisin, ära topi sõnu suhu, viita palun sellele kohale kus ma nii ütlesin, sel juhul diskuteerimee antud teemal edasi. Kuusakoski kaup on ta sellepärast, et muul viisil tast vabaneda ilmselt ei õnnestu. Pole veel raatsinud seda sinna viia, sest äkki tõesti on kellelgi tarvis. Või tahad ise ära osta? Palun väga, metalli raha (50-60€) + 25 eurot ja see on sinu oma. M54B30 (tehaseseaades) headust pole ma kunagi kahtluse alla seadnud, ma ei tea kust sa selle välja lugesid? Äkki viitad? Tõsi, et üks põhjuseid miks ilma vanoseta mootor sai valitud on vanose juhtimise küsimus aftermarket ajuga (võimalik aga ei näe pointi). Teine on see, et ma ei viitsi ja taha tegeleda jahutussüsteemi probleemidega, mis tekkima hakkavad, kui mootor turbotatud saab. Malm suudab rohkem energiat akumuleerida (loe energiamahtuvuseks või milleks iganes soovid - blokk toimib ise bufrina, tänu millele vabaneb jahutussüsteemi korraga vähem energiat) ja sellest ka mitte nii "progressiivse" jahutussüsteemi vajadus. Olen nende jamadega juba ühe turbotatud M52 puhul (kaudselt) kokku puutunud. Lisaks olid sel plokikaane poltide keermed plokis tuksi keeratud (alumiinium plokkidel küllaltki sagedane probleem, eriti ameerika autodel, aga ma arvan, et sa tead seda isegi). Need said tikkpoltidega asendatud, kuna tundus, et see ei jää viimaseks korraks, mil see mootor lahti võetakse. Kolmandaks on m50-le odavam ipv-sid ja muid "tuuning" juppe ja varuosasid hankida kui M54-le, toorikust endast rääkimata DME tööle saamine pole probleem, aga ma ei näe põhjust, miks ma peaksin sellega asjatult vaeva nägema. Kui mul on võimalik tehniliselt lihtsam ja oma olukorraga paremini sobiv lahendus valida, siis milles kühvel? Ma ei seostaks neid asjaolusid tehnilise küündimatuse, vaid mõstlikusega. M50 pean ma nii kui nii pulkadeks võtma ja muuseas M54 põõrlevad osad sisse visata ei ole eriline kunst. Ma ei näe nagu põhjust miks ma peaksin asjatult pornograafiaga tegelema ja julmalt fabritseerima, kui ma võin lihtsalt asjad kokku keerata (ilma ajuseksita) ja saada üsna sarnase tulemuse juba vabalthingava mootoriga. Vabalthingavaks ta ka esialgu jääb, aga ainult seniks kuni finants ja vaba aeg lubab (ilmselt järgmine talv). Pole väitnudki, et surveaste 12+ turbotamist kannatab, jälle topid sõnu suhu. Surveaste oli lihtsalt näiteks toodud, sest sina (ok, osalt ka mina - rääkides kütusekulust) tõstatasid selle küsimuse ja materjalid ei mängi siin nii suurt rolli. Muudetud 18. veebruar 2013, muutis Chulo Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56759 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kunot Postitatud 18. veebruar 2013 Jaga Postitatud 18. veebruar 2013 (muudetud) "Ma ei näe nagu põhjust miks ma peaksin asjatult pornograafiaga tegelema ja julmalt fabritseerima, kui ma võin lihtsalt asjad kokku keerata (ilma ajuseksita) ja saada üsna sarnase tulemuse juba vabalthingava mootoriga." Noh, mina paneksin siis M52 või 54 sinna sisse ja jutt lõppenud. Koos DME, EWS-i, võtme ja võtme antenniga- jutustad ju ise selle kasuks, et mootorit poleks mõtet üldse ehitada, vaid võtta valmis ja korralik asi. Porr on ikka see strokimine, . Ise ehitada maksab siis, kui valmis sobivat asja pole võtta, näiteks 2,5 M20 mootori võis vabalt teha vända vahetamisega 2,7-seks, panna lühemad kepsud ja plokilt 2 mm maha freesida, et saada kobedama surveastme ja töömahuga asi (loe: tehase mooootri surveaste oli ka ülemäära madal). Kuid M54-ga surveastme teemat enam pole ja paras töömaht on ka saadaval. "Malm suudab rohkem energiat akumuleerida"- malmi soojuslikud omadused on alumiiniumiga võrreldes nigelamad (nii erisoojus kui ka soojusjuhtivus). Aga olgu, jõudu sulle, ega ma su projekti maha teha tahtnudki, ärgitasin lihtsalt mõtlema. Ära pea pikka viha, . Muudetud 18. veebruar 2013, muutis kunot Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/4535-m50b30-strokeri-ehitamine/#findComment-56767 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soovitatud postitused
Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse
Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja
Loo konto
Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!
Registreeri uus kontoLogi sisse
Sul juba on konto? Logi siit sisse.
Logi kohe sisse