Hüppa postitusse
Postitatud
comment_14389

Sai soetatud siis selline masin nagu e30 323, must kupee( Auto on ostetud kolme peale siinse foorumi kasutaja käest).

Algselt oli plaan osta ainult rallimiseks-sõidu harjutamiseks, ning midagi korda polnud plaanis teha. Kuna mootor vajas pisemat remonti(pihusti ei toiminud) sai see välja vahetatud, mootor hakkas käima nii nagu peab ja meel oli hea.. Kuid meie õnnetuseks tuli koheselt ka kolin samasse silindrisse(sõita masinaga ei saanudki). Kuna nüüd tuleb nagunii mootor lahti kiskuda otsustasime veidi asja ka korda teha. Sisu on juppideks võetud, ning rooste on tagumise otsa ära närinud. Keevitamist ja muud tööd on ikka väga palju sellega.

Masina eesmärki ei oskagi veel täpselt õelda, kuid mootor on küll plaanis korralikuks teha(niipalju kui see 2.3l mootor välja annab lihtsate vahenditega, võib isegi juhtuda, et alumine ots saab olema 327E oma, vängem pensupump ja kaetud kolle) Masin saab olema võimalikult kerge ja miskit üleliigset sinna ei tule. Üle eelmine omanik olla teinud mootorile kapremondi ja asja veidi ka järgi aidanud. Täpseid andmeid ja tehtud tööd ei tea. Kuid väidetavalt on surveaste 12 peale aetud(9 on siis tehase mootoril)

Veermiku ja käima osa kohta ei oska veel miskit õelda, kuid arvata on, et ega seal miskit kiita pole.

Eks vaikselt hoian ka teemat aktiivsena ja panen infot tehtud tööst.

Panen ka mõned pildid.

Juhi iste läheb vahetusse veidi vängema vastu.

DSC05263.JPG

DSC05273.JPG

DSC05274.JPG

DSC05280.JPG

DSC05289.JPG

DSC05282.JPG

Kõige hullem rooste:

DSC05292.JPG

  • Vastuseid 310
  • Vaatamisi 44,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_12709

Pole veel rõngasteni jõudnud. Aga vahetust ei plaani tõesti. Tuleb ära mõõta, kui liiga kulunud pole, jäävad vanad. Samas kui väga kulunud, tuleb ka need uued soetada. Silinder õnneks väga vähe kulunud. Kulumis jälg praktiliselt puudub.

1200.- eeku umbes uued rõngad. Suts kallis lõbu :P Saaled ka juba üle 1500.- Uus mootor tuleb jube kallis sedasi....

  • Autor
comment_12684
No sul klapi juhtpuksid kulunud ei ole???

1200 ei ole palju raha kui peale mootori kokku panekut hakkab õli suitsu tulema ja süüte küünlaid tahmama.

Mootor ei suitsenud ennem, ning ei näe põhjust miks peaks nüüd hakkama. Kuid mõõdan üle ja vajadusel ostan uued. (pakuti 500.- uued rõngad siin foorumis) Kuna masin on meil puhtalt funnimiseks ja "hobiralliks" ,siis liigset raha ei taha sinna panna.

Kui mootor koos, teen klappiregulli ära ja siis selgub kas on kulunud või mitte. Praeguseks on asi saalede tega. Keegi ei taha odavalt pakkuda. Olen mitmest kohast juba uurinud, ning hind ikka 1400-1500.- Ilmselt tuleb ära võtta ja kõik.

Praeguseks kõik ette-valmistatud, ka plokikaan on koos(lõpuks sain kõik klapid ka pidama). Vaja ainult saalesi :?

  • Autor
comment_12635

Niih, saime osad jupid kätte(raamsaaled, kepsusaaled, mootori üli, paar külma punni), plokk koos. Uued saaled ja vanad rõngad. Homme kui ilm hea, paneme mootori peale. :P Esmaspäeval saab plokikaane tihendi ja saab mootori kokku ja tööle.

Vänt oli piisavalt heas seisukorras ja läksid originaal mõõdus saaled.

comment_12633
Täna sooveldasime klapid ära. Üldiselt üllatavalt palju läks aega, ning kolm klappi ei pea ikka korralikult. Homme uuesti üle tegema need kolm.

Mismoodi sooveldasite kaua?

Tavaliselt sooveldamine võtab umbes aega 5 minutit klapi kohta.

Kas eelnevalt olid klapipesad üle lõigatud?

Kas klapi tööpind oli käiatud?

kas klapijuhtpukside lubatud lõtk polnud üle lubatud piiri?

kas peale sooveldamist klapivart lühemaks lõikasite (käiiasite)?

  • Autor
comment_12632

Mismoodi sooveldasite kaua?

Tavaliselt sooveldamine võtab umbes aega 5 minutit klapi kohta.

Kas eelnevalt olid klapipesad üle lõigatud?

Kas klapi tööpind oli käiatud?

kas klapijuhtpukside lubatud lõtk polnud üle lubatud piiri?

kas peale sooveldamist klapivart lühemaks lõikasite (käiiasite)?

Kaua läks aega, sest alguses polnud õigeid vahendeid vedrude eemaldamiseks. Hiljem läks asi ladusamalt. Ehk ka see venitas, et üritasin hoolega teha. Lisaks võttis aega kalppde kõveruse kontrollimine.

Klapi pesad polnud eelnevalt lõigatud, miska peaks?

Polnud vaja käiata, sest pinnad polnud nii hullud ja poorsed, kuigi alguses arvasin ka et peab käiama.

Klapi juhtpuksid ei tundu üldse kulunud, aga üks nookur on küll vatti saanud. Ei teagi mis sellega saab.

Miks me oleks pidanud lühemaks lõikama?

  • Autor
comment_12630

Natukene vist jah :P Tuletan siinkohal meelde, et tegu on 27a vana mootoriga, ning masin ei hakka kunagi igapäeva sõiuvahendiks. Samas ei väida, et mootor ei peaks korras olema. Usun, et praeguse kursiga saab see mootor olema piisavalt hea ka igapäeva sõiduks :wink: Annan siiski endast parima, aga ei taha ka üle ppingutada.

Noh, mehed, kaua sissesõitu teha saaledele?

comment_12629

Vat seda tahaks mina ka teada, nüüd hakkab ideid pritsima igasuguseid ja huvitavaid.

Ka minu huvi oleks milline kilometraas ja milline sõidustiil selliste asjade jaoks vajalik oleks.

Osad räägivad, et peab sõitma rahulikult ja alati ennem mootori temoperatuuri saavutamist tuleb oodata vinti andmisega.

Õli vahetada peale 2500km ja nii edasi ja nii edasi.

Kangemate nukkadega ja sisudega konedele käib see sissesõitmine "närvilise" sõidustiiliga ja pidevas kõrgemas temperatuuris...

ps. Et sinu autost ka mu post jutustaks siis ükspäev nägin su autot aga ei mäleta kus, täis olin... :P

kus on tõde?

A

  • Autor
comment_12592

Viimastel päevadel taas veidi autot tehtud. Kahjuks täna plokikaane tihendit ei saanud, kuid ehk homme.

Hetkel mootor vahel ja kinnitatud. Mootor saab ikka oluliselt paremini kokku ja vehele pantud kui ennem. Pooled poldid puudu, lekkis mitmest kohast jne.

Näiteks käigu kast oli kahe poldiga ainult kinni. :)

Üks pilt ka:

DSC01834.JPG

  • Autor
comment_12586

Tänud...jõudu läheb vaja :P

Plokk ei kipu kõveraks tõmbama, kuid plokikaan küll(mõtlesid vast sedapidi). Ilmselt see on kõver olnud, sest tehase töötlemis jälgi seal pole. Või on surve astme tõstmiseks plokinaaant lihvitud. Kuna masin meie käes kuuma ei saanud, tihendil läbilaskmis jälgi pole, jahutus süsteemi survet ega õli täppe ei tekkinud, siis polnud põhjust kontrollida. Loodan, et on sirge.

Eks me putita nagu jaksame. Eks see putitamine on pool lõbu 8) Nüüd uued õlid ja filtrid ka igal pool, ehk kestab ikka veidi.

Täna siis loodame käima saada. Hiljem süüte paika, klappid paika, plokiaant tuleb uuesti pingutada ja siis võib isegi sõtta proovida kergelt. Sissesõidu ajaks miski tellise pedaali alla panema vist. :D

  • Autor
comment_12568

Eile kella 12 aeg öösel saime viimased juhtmed ja jupid külge. Alguses ei tahtnud starter järgi tulla sest üke juhe oli veid valesti. Süüde silmajärgi pigas, õlid seest ja üks vaakumvoolik puudu(jagaja küljest) tuli esimene uue mootori käivitus. Masina mootorit tuli vast 4-5s ringi ajada, kui juba käivitus :) Klappiregull tasus ka ära, sest enam klõbinat pole. Mootor käib ühtlaselt ja ilusti, ning vaiksemalt kui ennem. Ka pöörded ei kõigu enam. Algselt tuli veidi valget suitsu tagant, kuid peale minutit käimist, kadus see. Hetkel tundub kõik kena mootori poolest :P Nüüd peab veel järelpingutuse kaanele tegema ja süüdet väheke näppima.

Loodan südamest, et üllatusi ei tule.

Muide, mis otsad sealt deagnostika pistikust tuleb ühendada, et õlivahetuse tuled nullida?

  • Autor
comment_12554

Täna sai plokikaane lõpp pingutus ära tehtud. Kui ennem seda 25min. kohapeal käis, hakkas mootor veidi vahele jätma. Kahjuks ei käi päris puhtalt kui pööre alla 1000rmp, aga see pole vast hull. Süüde pole ka veel paigas täpselt. Nädalavahetusel saan seadme ja panen täpselt paika.

Keerasime õhulugeja vedru natukene peale, kuna mootori pöörded kippusid veidi kõikuma. Nüüd käib ühtaselt.

Üldiselt auto taas koos igast otsast.

Temp andur hakks täna tööle lõuks . :P

Tegime ka esimese proovisõidu 25km, ning mootor pidasi isegi vastu

:D Kahjuks tundub, et üks tagumine rattalaager on kutu, või siis hakkas differ undama.

  • Autor
comment_12515

Eile vahetasime mootori rihma ära. Panime kokku, kuid starter enam vedad ei jõua. :P Esimene mõte oli, et klapid peas, kuid shiljem selgus, et starter kutu. Õnneks saime lauri käest uue, mis ei sobinud :) Aga harja mehhanism oli sama ja saime ikka oma starteri tööle. Aga kahjuks ajasin "jagaja-rulliku" paar hammast paigast ära. Süüdet ei saanud pisavalt varaseks keerata. Aga see pole suur probleem õnneks.

Masin sai omale terve keskonsooli ja terve kõrvalistme :wink:

  • Autor
comment_12502

Nih, täna sai iste sisse ja süüde õigeks. Auto käib jälle ilusti. Kuigi tühikäigul pööre veidi kõigub külma mootoriga.

Hunnik(enamus) bensiini ja vaakum voolikuid on ära vahetatud, sest vanad oli pragunenud ja mõni koht isegi lekkis. Üks vaakumvoolik oli üldse puudu.

Sisust väike pilt ka:

DSC05672.JPG

DSC05673.JPG

Rool hakkab jubedalt hargenama. Miski katte sinna peale panema vms.

Kuna masina esiosa pole väga kavalalt tehtud(karter meeletult madalal) siis lisasime 3mm plaadi auto esiosale :P Vähe julgeb mööda kruusateed sõita.

DSC05665.JPG

Mootor sõitnud u. 70km, ning pole veel kokku jooksnud.

comment_12491

Ise tegelen praegu samuti karterikaitse meisterdamisega, olude sunnil sai samuti 3mm valitud, kuigi tglt soovisin neljast, loodan et see nõrgaks ei jää :roll: Isegi kinnitused sul samamoodi lahendatud, tõmban talle roostesurma ja värvi selga ja siis viskan ka paar pilti enda teemasse.

  • Autor
comment_12488

Mul see plaat pole päris rauast. Veidi tundub karastatud olevat(raske oli painutada ja veel raskem lõigata). Aga jah, mul oleks 4mm kindlasti olnud, kuid ei raatsinud nii paksu panna, kõik ju kaalub. See 3mm on piisav, kui just täie lauluga seina ei pane. Aga oluliselt julgem on nüüd sõita küll :D'

Värvida polnud vast mõtet, igasugu jubinad hõõruvad läikima :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_12323

Masin kulutanud nüüdseks ligi paagi täie bensiini. Veidi puhastanud ja sisu korrastanud. Rool sai "moodsa" katte, taha tulid polstrid, sigaretti süütaja ja eesmine prügikast jne. Lähiajal üritame koopa ääred ka ära teha, ning ülevaatusele minek.

Auto ainus mitte toimiv asi on jahutusevedeliku taseme andur. :P

Ei saa ikka õlitulesi nullitud, vahetasin lõpuks ka akud ära ploki seest, aga ei midagi. Mõistus otsas.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.