Hüppa postitusse
Postitatud
comment_154008

Nonii alustame ka siin teemaga, et auto käekäiku jälgida.

 

Olin mina Taiwanis, kui antud auto müügikuulutust nägin. Sai ühendust võetud, siit sealt uuritud ja kaup tundus aus. Aus just selles pildis, et ei otsinud koheselt valmis olevat autot. Antud autos nägin eos juba potensiaali oma mõtete jaoks. Kuna oli talv siis vajadus oli talverehvide järgi, plaaniga auto kindla peale ära tuua.

Organiseerisin Tallinnast ühed ix plekid koos talverehvidega, müüja käis otsis need tuttava juurest ära ning keeras auto alla. 

Kui mina maandusin jaanuari algul Tallinnas, tuli müüja lennujaama vastu. Läksin ka visuaalselt masinat üle vaatama. Pikka juttu ei teinud, pakkisin oma 3 kohvrit auto peale, kus ees oli juba suverehvid koos velgedega ja tõmbasin tuld Saaremaa poole.

image.jpeg

 

 

 

image.jpeg

 

Kirjutan ja jutustan hetkel sellest, mida tean ja mis avastanud olen. 

 

E30 316 kupee kerena 1987 aastal tehasest välja veerenud.

Mootor :

-  m54b30 :

- Sisselase m50b25

- Väljalase torukolle

- Pihustid Siemens Deka 107961 (pump peaks ka antud olukorras midagi muud olema)

- Juhib seda Ecumaster classic

 

Kere :

Visuaalselt on tehtud 2021 korda, kus vahetatud küljekarbid, tagumised tiivad (ehk veel midagi) ja üle värvitud.

Kere pahupool :

- Originaal akukast ees on mäda/auklik

- Esimesed tiivad said naelrehviga nüüd haiget (fiibrist tiivad)

- Põhi iseenesest ok, kuid vajab üle käimist

 

Veermik :

- Ees ja taga ketassillad 

- Bc racing coilid

- Type 188 4,xx ülekandega lsd

- Poly puksid 

- Taga polditav flants, ees tavaline (mõõte hetkel ei tea)

- Tagumine sild taastatud, tugevndatud ja tehtud lisa reguleerimiseks lisasi

 

Salong :

- Kere külge kinnituv shortshifter

- Ees Sparco istmed

 

To do list nimekiri, mis tehtud juba ja mis vajab tähelepanud:

Õlivahetus - (Tehtud 5w50)

TÜV - (Tehtud - Tehniline pool oli küllaldki teadmata ning ilma selleta edasi ennem polnud mõtet minna)

Esimene katse kukkus läbi Co ning tulede pärast. 

Tuled said korrastatud ja co suhtes paigaldasin korraliku kati alla. Samas sai soft üle vaadatud ja korrastatud.

 

Salong :

- Tagumised istmed (Tehtud)

- Peeglite kolnurgad (Tehtud)

- Roolialune kate (Tehtud)

- Käsipiduri kate (Tehtud)

- Kunde ukselingi kate 

- Keskkonsooli puuduvad augukatted

- Kunde jalgade kõlarikate

- Tagumine tuhatoos

- Tagumiste turvavööde katted aknalauale

- Tagumised polstrid korrastada, paigaldada korralikult

- Rool nahatada

 

Heli : 

Kuna muusika täielikult puudus ja Saaremaal see valik on nagu on siis võtsin poest riiulilt otse järgnevad asjad

- Maki ja heli juhtmestik veetud uus/korrastatud

- Makk Pioneer MVH -S420BT

- Esimesed kõlarid Pioneer TS-G1310F

- Tagumised kõlarid Alpine SXE-6925S

 

Visuaalne ja kere :

- Esimene akukast ära kaotada ja korrastada

- Kunde poolne esimene tiib korda teha/värvida

- Stange kinnitused korrastada/peita

- Udutuled külge kruvida

- Logarid installida (Olemas, läheb tegemiseks, kui salong puhtaks roogitud)

- Tagumised klaasid vanast kilest puhastada ning õrn toon

- Eemaldada tõmbe haasad/nöörid

 

Tehnika (mootor, sillad, muud liikuvad/tehnilised osad) :

- Odomeeter lugema saada (Uute osade tellimiseks vaja lahti võtta ja üle lugeda, mitme hambaga hammasrattad sees on)

- Tagukäigu tuled korda teha (Tehtud, kasti küljest puudus lüliti)

- Rooli all juhtmestik korrastada (Tehtud)

- Aeglasema ülekandega differ (arvatavasti torseni sisu tulekul)

- Diffri kinnitus tugevndada 

- Pidurite upgrade (mõtteid on aga pole veel otsustanud, kuidas või mida)

Selle hooaja püüan sellises seades ära ajada ning sügisel :

- Kepsud tugevamad (+muud jubinad, mis lahti võtmisega kaasnevad)

- G25-550 (madalalt puhkuma koos juurde kuuluvaga, suurt jõudu taga ei aja. Ütleme, et "lapsepõlve" unistus turbotatud E30 saada)

 

Kui kõik puuduolevad detailid olemas siis tõstan terve salongi koos põhjamatidega välja. Plaan siit sealt korrastada, kust vaja ning mürasummutus korralikult teha.

 

Paremaid pilte hetkel pole, kui ostu päeval tehtud tagumikust ja mõne päeva tagune. Eks seda viga saab parandatud, kui ilmad paremaks lähevad ning auto puhtamaks ka saab.

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

 

Kindlasti on veel asju, mis koheselt pähe ei tule aga püüan jooksvalt asjad kirja panna. 

Postitus võibolla pole kõige parem ja sellega püüan ka siin tegeleda.

 

 

 

image.jpeg

 

Muudetud , muutis Kriisah
lisainfo muutmine/täpsustamine, topelt piltide eemaldamine

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_154203

Nii, väike sissekanne.

 

Kuna eelnevalt oli plaan mürasummutust teha siis sai salong laiali kisutud.

Enamus materjal teuleb selline, jalge alune, koopad ja tiivad lähevad pigimati alla.

Juhtmeid ärge vaadake, see protsess on seal pooleli.

image.jpeg.8bc22870ecc6d959043b546412189a86.jpeg

 

Enne, kui asjaga edasi minna oli plaan paar auku kinni töristada põhjas.

Üllatus suur polnud, kuid asi oodatust hullem, kui eelnevalt paigaldatud kereliim, mastiks ja mine tea mis veel eemaldatud sai.

Eelnevalt lapitud paigad punktidega kinni lastud ning keresilikooniga ja muude asjadega kokku pandud.

Hetkel käsil juhi poolne külg, ning tegemistega ette jalgade juurde jõudnud, kus vastu vaatab suur auk.

 

Panen paar pilti, mis telefonis jäädvustatud. Kere teeb selliselt ära, et asi kestaks, vesi sisse ei tuleks ning tuul läbi ei puhuks.

Näituse masinat ei ehita.

image.jpeg.1e1f2d43f348407da5620c72a3e0b343.jpeg

image.jpeg.6d1c33b9061db0652dafae2d075d0d51.jpeg

image.jpeg.74c25981d3fc8863c56f4ac4776a85c6.jpeg

image.jpeg.efbfb7b24ff6cd40ae118300a670c788.jpeg

 

Vajaminevad salongi detailid olen ka enamvähem kõik kätte saanud.

Lisaks sai ka mudelipõhised riidest matid ostetud.

 

 

- Kunde ukselingi kate (Tehtud)

- Keskkonsooli puuduvad augukatted (Tehtud)

- Kunde jalgade kõlarikate (Tehtud)

 

Pisike salongi pilt ka siia juurde ( keskkonsooli kate veel paigaldamata).

image.jpeg.9eb3e83f985ce9e0d103597ae9387603.jpeg

 

 

- Odomeeter lugema saada - Sai laiali võetud ja uued hammasrattad tellitud. Leidsin ka hammasratta puuduvad hambad sealt seest ja need said hetkel tagasi liimitud seniks, kuni uued jõuavad.

image.jpeg.db064f94f3b4b87429c1e13ed6bf857a.jpeg

 

- Pidurite upgrade (mõtteid on aga pole veel otsustanud, kuidas või mida) - Põhimõtteliselt esimesed tehtud.

 

Fb turul jäid silma hea hinnaga w220 brembo kettad ja suppordid, mis sai huvi pärast ligi võetud.

Kuna eos juba oli teada, et kettad kindlasti ei istu külge siis nod sain omakorda maha müüdud ja komplekti hind kokku tuli lõpuks 50€.

 

Esimene katse, kui jupid kätte sain oli fiat coupe kettaga. Kuna ketta mõõdud tundusid enamvähem sobivat siis hakkasin vaatama 4x100 valemiga analoogset ketast.

Uutel ketastel sai keskava kohe 60->66 peale treida.

 

Proovi pilt esimese ettejuhtuva kettaga, mis nurgas vedeles. Sadulat veel õigesse kohta ei saanud, kuna siit sealt oli ruumiga puudusi.

image.jpeg.0438016fed490111ee18a70807d33b73.jpeg

 

 

Vana vs uue visuaalne vahe, milline peaks ka asi tulema.

Kui kõik kinnitused tehtud siis saab pidurid värvitud. Selliselt see uus nüüd istuma ka jääb. 

image.jpeg.11b3fed9e08c796798c30acc5e029e17.jpeg

 

 

Tagumistel tuledel sai juhtmestik/pistik ümber tehtud.

Originaaliga oli see probleem, et tuled põlesid siis kui tuju oli. Kuna riiulist polnud kohe originaali jaoks klemme võtta siis sai eemaldatud ja uus pistik vahele. 

Eemaldatud sai ka lihtsalt läbi lõigatud konksu juhtmesti, mis ükshetk oleks korraliku lühise tekitanud.

image.jpeg.924ada64a36b3455daa0d3774b98470a.jpeg

 

Varuosad ja vahetatud jubinad:

Mootor sai uued küünlad.

Tagumised rattalaagrid ja 3 kummilotti pooltelgedele ootab paigaldamist.

 

Nagu ikka, eks ole vahel ka muud tehtud ja külge kruvitud või avastatud siis ega kõik meeles ei püsi ja siia ei jõua.

Paar pilti lõpetuseks veel.

image.jpeg.c1e5ac905607e3df70498236ee321292.jpeg

image.jpeg.a96b831436ae9118647222ffc5b1c23f.jpeg

 

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
comment_155096

Hei hei

Aasta viimasest postitusest möödas ja palju korda saadetud. Teen väikse tehtud tööde listist, kindasti jääb nimekirjast asju välja, mis kohe ei meenu.

*pidurite upgrade lõpetatud
*veovõllide kummikotid vahetatud

*tagumised laagrid vahetatud

*õlivahetust sai tehtud mitu korda, tänu esmakordse õlivahetuse käigus avastatud filtri väljanägemise pärast
*diffri, kasti õlid said vahetatud

*uus esiklaas

*uued rooliotsad (sisemised ja välimised)

*uus termostaat

*mootori upgrade ja sellega seoses ka uus klaasipesupaak ;)

IMG_1040.jpg

List tundub küll kuidagi väike, kuid tööd omastarust on tehtud meeletult.

Lisan fotod koos paari sõnaga tegemistest.


Viimases postituses pooleli olevad esimeste pidurite upgrade sai lõpuni tehtud. Pilt seisuga 21.04

Keretööd/keevitus on enda jaoks piisavalt tugevaks ja kindlaks tehtud.

IMG_6982.jpg

Peale keretöid ja muid tegemisi olin saanud mööda eestit kokku sebitud ka enamus sisu detailid, mis puudusid ning ladusin salongi kokku.
Suurem osa pinnast sai kaetud mürasummutus matiga.

IMG_7229.jpg

Ilusal Mai hilisõhtul, kui endal olid mõned ölled alla lastud tuli mõtteks, et õpetaks naisele, kuidas burnakat teha. Tossu saime aga see tuli käigukastist.
Selle tagajärjega lõpetas sidur oma töö. Hetkeline olukord on nüüd punktis, kus tuleb see 228mm koos korviga kangema vastu välja vahetada.

IMG_7396.jpg

Kuna ise akvaariumi mees pole, sellist orignaalsust väga visuaalselt taga ei aja siis sai tagumine tuba ka tooniga kaetud.
Ilgelt häirivad on need eelnevate omanike poolt paigaldatud poldid stangede kinnitusteks, hetkel on asendatud lamedate ja roostevabade poltide vastu.

Selliselt ma ka eelmise hooaja läbi ajasin.

IMG_9667.jpg

Mingi hetk läks auto talvekorterisse seisma plaaniga kevadet ootama. Ei läinud kaua aega, kui auto sai töökotta vabale platsile toodud talve perioodiks.

Põhjus väga lihtne :

Uus torukolle
Intercooler (600x300x76)

Holset Super HX40 #14

SPD kütuserõhu regulaator V3 E85(Must)

AEM Fuel pump 400L

Turbosmart wastegate (Gen-V Pro-Gate 50)

Boost control solenoid 4-port

790cc pihustid (61mm 0-0)

+igasuguseid inteka jaoks põlvesi, mõned andurid, and liitmike kool voolikutega

Esimene proovimine oli kohe kõrvits kapoti alla, kui juba seda tulemust nägin siis algas sebimine ja igasuguste plaanide tegemine.

IMG_1054.jpg

Inteka jaoks sai tehtud natukene ruumi niiöelda originaal põlle/stange pleki arvelt ja uued kinnitused.

IMG_1109.jpg

Torustiku jaoks sai ruumi tehtud ja eelnevalt plekid ära lõigatud. Hiljem, kui asi paika sai siis vorpisin uued koos läbiviikudega. Alguses papist ja järgi kohe plekist.

Hetkel veel boost solenoidi ja wg vaheliste voolikute läbiviigud puudu ja jooksevad samast august, kust cooleri toru.

IMG_1696.jpg

Mingis faasis oli pilt juba selline ja galeriist hetkel ka sellist viimasest tulemusest viisakamat pilti ka ei leia.

IMG_1658.jpg

Enda soovitud 400hp on saavutatud hetkel 0,5bariga.

Nagu eelnevalt mainisin siis sidurit vaja järgi aidata. Selle taha ka edasised numbrid jäid. 0,6 või 0,7 bariga 3300 juures rull registreeris libisemist ja 4200 juures rullini midagi siduri kaudu ei jõudnud.

IMG_1959.jpg

Capture.JPG

Nüüd proovime kuidagi ka ülevaatuse peale saada, eks selleks tuleb vana kombo peale tagasi laduda D

Muudetud , muutis Kriisah
pildid ja typod

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_155111

Tänud!

Sai tehtud turbo asemele niiöelda toru kahe flantsiga. Viskasin õhutorud ja asjad ka korraks minema ja panin algse seti peale.

IMG_2242.jpeg

Peale seda lendasin tüvi ja sain ka selle tehtud.

Vaja veel teha ennem, kui kasutusele võtta see hooaeg

*Kütusesurve ajuga ühendada (tänaseks ühendatud aga vaja paika sättida ja saab aktiveerida shut downi, kui surve peaks kaduma)

*Õlisurve ajuga ühendada

*Kütuse paagi ühendused üle vaadata, toru silmini lasta siis ülevalt niriseb kuskilt välja

*Summuti üle vaadata, kõlksub vastu kere kuskilt eest

*Kustuti pagassi

*Kangem sidur alla organiseerida

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_155130

Nii, summutiga sai asi ühele poole ja hetkel enam vastu kere ei kolksu.

Kuna turul oli mingi hetk taastatud 2,65 ülekandega type 188 siis sai see ligi haaratud.

Eile hommikul see jõudis ja õhtul sai ka alla pandud.

Ise väga rahul, nüüd pole enam linna ühest otsast teise sõites viiendat käiku vaid kolmas-neljas.

Auto käitub nüüd rahulikumalt ja pole nii äkiline närvihaige.

Väike vahe maanteel viienda käiguga

3,75 vs 2,65

IMG_2381.jpeg

Muudetud , muutis Kriisah

  • Autor
comment_155134

Kiirendas küll aga nagu ka eelnevalt mainitud siis see originaal 228 läbimõõduga sidur seda hästi ei võimaldanud.

Bensiinileke leidsin ka üles ja likvideerisin.

Nimelt oli ülevoolu/tuulutus voolikud auk sees kohe paagi ühenduse juues.

Eile sai siis alla

5,7kg hooratas

5 labaga ketas

Srn korv

Nüüd on tunda kuidas veri varvastest ajju voolab ja munandeid kurku tõmbab.

Miks selline valik otsustus, lihtne, tuli väga sooda hinnaga kätte komplekt. Eelnevalt rahvasprindi auto all olnud ja 2 katset ehk ~30km läbinud.

IMG_2397.jpegIMG_2413.jpeg

Tegin ühe pildi ka kapotialusest, mootor pole maha käinud veel minu käes ja pole jõudnud täielikult korda teha.

IMG_2417.jpeg

IMG_2418.jpeg

Muudetud , muutis Kriisah

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_155139

Mingi päev sai ka uued veovõllid alla ühtlasi, kui paremat tagumist rattalaageit vahetasin.

Veovõllid magnet marelli omad ja sai võetud prooviks, kuna tk hind 76€ .

IMG_2487.jpeg

Hetkeseisuga auto sõidab kenasti. Anomaalia on tekkinud neljanda ja viienda käiguga. Kuskil seal 2100-2200rpm juures gaasi andes lööb suure kumina/hõljuki hääle tagumisse otsa.

Kas see on seotud nüüd uue kergema hoorattaga.

Kas kardaan on pool pidune.

Või lasin diffri laiali.

Pean seda asja uurima hakkama.

Seniks aga olge toredad ja nautige kevadet.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_155148

Tundub et see esimene variant seda ka on. Olen kõik muud sõlmed üle käinud ja minule tunduvad asjad Ok olevat.

Eile sai generaator uued laagrid sisse. Esimene laager oli põhimõtteliselt kinni juba ja tagumine nii võrd kinni, et oli plastiku sulama võtnud.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_155160

Nii, eelnevalt kui genekas sai uued laagrid siis peale seda häiriv heli ära ei kadunud.

Ise ka loll ja kohe teisi asju ringi ei ajanud.

Külge läks uus veepump, vanal oli korralik loks sees koos laagri kõrinaga. Sellega kadus ka kõrin ära.

IMG_2727.jpeg

Nädalavahetusel sai käidud Pärnus ja sama haarasin kaasa ühed 18” veljed.

Nüüd koobas taidetud kenasti aga pidurid karjuvad silma oma “suurustega”.

Ideaalis sooviks nüüd kaalule rattad saada ja kõrgust regullida natuke madalamaks.

IMG_2780.jpeg

Enne ja pärast posti vahel kiire pilt.

IMG_2750.jpeg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_155171

Vasak sharniir andis otsad. Võtsin otsuse et vahetan terve kaika koos molema sharniiri ja tagumise puksida ära mõlemal pool.

Peale seda ka sai sild jälle paika krutitud

IMG_2869.jpegIMG_2872.jpeg

Eelmise nädala alguses sai lastud läigestada + keraamika peale.

Punasele värvile kohane siis siit sealt oli õrnalt “roosakaks” tõmmanud.

IMG_2840.jpegIMG_2842.jpeg

Muudetud , muutis Kriisah

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_155226

Vahepeal pole erilist midagi toimunud

Ls 208333

Sai uus taastatud bochi starter peale.

Eelmine keris keris ja siis oli tühja ning tõmbas lukku.

Samas sai alla ka pandud kõik neli uut rehvi. Tagumistel loomulik kulumine, esimesed olid eelnevalt juba treppis ja seest korralikult söönud.

IMG_3532.jpegIMG_3543.jpeg

Jaanipäeval said saare kaks ilusat rulli ühele pildile

IMG_3319.jpeg

Vaatan kas jõuan see kuu või siis augusti alguses uuesti Tartu dynosse.

Vaja kütuserõhu andur seadistada ning samas huvi, palju rattast nüüd kerib, kui boosti sai juurde pandud.

Muudetud , muutis Kriisah

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_155269

Nii, ega vahepeal Erilist midagi juhtunud pole.

Sai käidud taas Tartus seadistamas.

Tartu käik läks valutult, ainuke probleem, mis tekkis oli pihustite pistikud.

Nimelt oli juhtmestiku mutri lahti kruvinud ja kuuenda pihustipistiku klamber oli vigane. Sellepärast kadus sealt kohati kontakt. See sai parandatud Tõrvas, coopist sai ostetud üks 6mm mutter ja 10 lehtvõti 🤣

IMG_4824.jpegIMG_4850.jpeg

Selleks korraks numbrid rattast

338kw, 454hp ja 600nj

Downpipe on hetkel nagu on ja kkk maru lähedal siis hakkas see plastik kkk sulatama.

Selle lahendasin alu kaanega ja omakorda poolidele sai speedingust Kate tellitud.

Selle käigus vahetasin ka kõik 6 pihusti pistikut uute vastu.

IMG_5051.jpegIMG_5098.jpeg

Vaikselt hakkab see hooaeg läbi saama, plaane palju, mida teha seega vaatame kuhu suunas liigume.

Hoovi sai toodud ka üks “barn find”.

Selle prooviks jätta selliseks nagu ta on ja tuleb ka teema auto käigu kohta.

1987 aasta 325e, suhteliselt sellises “tehase konditsioonis”.

IMG_5179.jpegIMG_5175.jpeg

Muudetud , muutis Kriisah

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.