Hüppa postitusse

FRand

Foorumikasutaja
  • Registreerus

  • Viimati külastas

Kõik, mis FRand postitas

  1. Mul selline pakkuda
  2. Asjad asuvad keilas Edition istmed käetoega Pre kupee tagumised turvavööd Jne
  3. Hetkel viimaseks teema uuenduseks on salongi pool. Vaikselt hakkasin asju oma kohapeale paigutama. Küll suhteliselt ajutisel, kuna vaja selle pilliga veel kunagi arki minna ning ma ei hakka hetkel helimatte sisse panema. Kuna peab minema autot kaaluma ja see lisab normaalselt kaalu, siis hetkel väldin seda lisakaalu. Samuti enamus asjad, mis salongi lähevad, käin veel üle, kas siis lasen uued katted panna, uued teha, jne. Kui tuludeklar üle tuleb, lasen uue laeriide teha, mis läheb lõplikult sisse. Lae riie peab kõige esimesena sisse minema, seega mängib jube palju rolli, ei saa muid asju hiljem panna kui seda pole sees. Salong on värvitud, missest et maaler lasi selle normaalselt keema, aga õnneks sellistelt kohtadelt, kuhu läheb helimatt peale. Hetkel on juba kokkupanemise käigus välja tulnud, mis on puudu ja mida vaja uut. Nt armatuur on kellegi poolt lõigatud ja samuti mõrasid täis. Ise lammas müüsid korraliku armatuuri ära, arvates, et see mis mul hetkel külge läks on korralikum, aga oleks võinud ennem kontrollida. Juhtmestikuga sai ka üksteist tehtud. Nimelt ei asu enam kaitsmekarp kapoti all vaid salongis. Tulede juhtmetega tegin sellist aretust, et need vedasin siis läbi selle tala/lanseka kuidas iganes seda nimetatakse, kuhu kinnitub esitiib. Salongi tegin pistikud, et vajadusel saab lahti ühendada. Samuti paigaldasin el. pedaali ja vedasin teiselt poolt aku kaabli eest taha. Kasutasin E46 akukaablit ja siis läbiviiku. Sinna külge sai ilusti kaitsmekarbi voolukaabel pühendatud ning teiselt poolt hea lihtne starterile ka kaabel vedada.
  4. Ma ise arvan, et pole hullu midagi. Ühenduskohtade juurest, kust voolikult toru peale läheb on igatpidi tugevalt kinni. Toru ise on alumiiniumist, trass pole väga pikk ka. Eks näis, aga võimalik, et sul võib õigus ka olla. Sidurimajandus ülpildis ka olemas, hooratas on vaja ära lasta lihvida. Ketas vaja teine panna, kuna mul teise nuudiga võll ning uus 765 korv osta, vanal lamellid korras, aga siduri kontaktpind sama seisus nagu hooratal. Tulen siis tagasilla juurde, külge läks E34 differ ja poolteljed. Lahtise diffri ideaalis vahetan lsd vastu kunagi ja ülekannetega eks peab katsetama, mis hea oleks. Ostsin mingid conversion adaptrid, millega saab siis E34 pooltelgi ja küljes olevaid rumme kasutada. Adapter peaks olema bolt on, aga tutkit. Sai veidi materjali maha treitud, ikka ei ulatanud rummuni. Sai käändmikele freesiga valu antud, kuna adaptri ja pooltelje liitekoht oli diameetri poolest suurem kui ruum, mis seal originaalis oli. Ennem poos asjad sinna kinni kui vabalt ringi käima hakkas. Tegin peegelpildis teisele poole diffri jaoks ühe kinnituse juurde. Samuti tegin uued kinnitused kere ja diffri vahele. Eks kui lõplikuks kokkupanekuks läheb,panen õiges pikkuses poldid, lasen kaane kinnitused ära pulbervärvida ja käin poolteljed ka üle. Pidurid ka külge sobitatud koos 17 tolliste velgedega. Kui lõplikud veljed tulevad, siis saab normaalselt nuputada, kuidas hea jäeks. Eesmised supporti vaheadaptrid mul ammu juba valmis, tagumistega on normaalselt jamamist olnud. Kui esimesed tegin esimese katsega valmis, siis tagumisi sai 3 korda tehtud ja 3ndal korral pidi ikka materjali vähemaks freesima. Ning ühe rangiga oli ka probleeme. Kõige alguses, kui ma need ostsin, siis lasin need ära pritsida ja värvida, kokku pannes avastasin, et üks oli täisketta oma. Seega tuli uus osta, uus olemas, samad protseduurid. Nüüd neid külge pannes ikka ei klappind. Nüüd ma olin juba väga kuri enda peale, kuna see oli kuju poolest veidi erinev, kaugused veidi teised ja ei istund paika. Sobrasin siis vahepeal juurde tekkind varuosade riiulites ja leidsin seekord õige tüki. Pidurisüsteemil veel vaja paari silindert pedalboxi, AN trassi jaoks voolikuid ja otsasid osta ja esimesed supportid lõpplikult kokku panna.
  5. Ma nüüd ei teagi kust alustada, viimasel ajal aeg nii kiiresti läinud, et üle aasta tagasi oli viimane update auto osas. Alustan siis mootori poole pealt. Mootor tegelikult istub väga ammu juba oma koha peal. Mootori sinna saamine oli paras peavalu. Sai soetatud harri´s weldworksi käpad, kuna enda tehtud käpad ei olnud päris see, mis oleks võinud olla. Panin ilusti need käpad ja kasti külge, pistsin lansekate vahele ja ohh mis imet. Istub küll ilusti oma kohapeal, aga kardaan jookseks väga metsa omadega ehk suuna poolest oleks jooknsud üles kardaanitunneli kinni ennast. Selleks sai karteril veidi liha vähemaks võetud, muidu jookseb alumine osa veidi diagonaalis, aga see sai sirgeks nii seest kui ka väljast keevitatud ning splash quardile uued kinnituspunnid. Esimene karter läks aiataha, kuna külge pannes avastasin, et normaalselt banaanis. Teise jaoks sai jälle uus sebitud, pritsi viidud ja seekord keevitamiseks rakis hangitud, mis siis hoidis karterit tervesulatuses sirgena ennast kinni. Eks see vana karteri keevitamine loterii ole, aga eks näis. Moditud karter küljes, sai harri käpad ümber tehtud ja nüüd istus ilusti. Erinevus tuligi sellest sisse, et mul 6-käiguline kast, aga käpad mõeldud 5-käigulise jaoks. Peale seda sai kasti tala tehtud ning geneka jaoks väike slot lanseka sisse. Kardaan tuli kahest kardaanist üks teha ning esimest poolt veidi lühemaks. Kodus treipingis sai lühemaks tehtud ja nii sirgelt kui suutsin, eks hiljem näis kui palju vibrama hakkab. Kardaani sisse ja liitekoha alla tegin veel ühe puksi. Kardaani vahelaagri jaoks sai paar cm ettepoole kaks keermeneeti pandud Kui kapoti all juba olen, siis enamus tulemüüri augud sai kinni panud ning koopa esimesed otsad veidi ümber keevitatud. Kuna tuleb 17 tolli velg ja auto läheb madalaks, siis need koopa eesmised otsad jäeks keeramisel segama. Esiõõtsade ja roolilatiga pole veel midagi teinud, hetkel ajutiselt küljes. Pumba majandus sai ilusti külge aretatud koos kinnitustega. Kuigi on mõte veel, et peaks mingi katte sinna ümber aretama, et väga palju jama sinna vahele ei satuks. Üks väike filter veel eespool, kütuselatile sai ka AN otsad keevitatud ja terve kütusetrass valmis. Kuna ma ei leidnud normaalse väimusega klambreid, millega torud kinni panna, siis sai tehtud 3d joonis ja lasin välja printida. Probleem oligi just selles, et kuna torud erineva mõõduga ja AN torud imelike mõõtmetega. Esimene versioon oli üldsegi nendest klambritest see, kui ma nägin kurja vaeva, et neid alu plokist välja saagida, viilida ja puurida. Ühega läks jube kaua aega ja lõpptulemus ei vastanud mu visioonile, sellepärast läkski 3d variant käiku. Eks tulevik näitab, kuidas see ABS plastik elementidele vastu peab.
  6. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Heips, kuna fb mingit normaalset vastust vms ei tulnud, äkki on siin suurem lootus. nimelt kas siin leidub isikut, kes teab rulle peast läbi ja lõhki ning on nõus tulema mulle keila kanti garaazi ja näpuga näitama, kus peaks kere juhtmestik jooksma? Muidugi vaeva tasun ka ära.
  7. Nonii, pole pikka aega midagi kirjutanud. Auto pole unarusse jäänud ning aeg-ajalt ikka nokitsen, aga mida ma siis teinud olen: Kõige suuremaks asjaks on mootori täielik kapp remont. Raua osa jäi originaal aga muu läks vahetusse. Kaaned lasin Rookiez garaazis täielikult ära teha ning lasin m60b30 topelt klapivedrud panna. Otsakaane vahetasin välja, et saaks vändasignaali eest lugeda ning tava genekat kasutada. Kütuse lati vahetasin tagasivooluga lati vastu, originaalis oli aint latil üks stuts, aga pean veel AN otsad keevitama. Ning karter sai ümber tehtud, kuna tekkis probleem 6se disla kastiga. Kast oli piisvalt suur, et ilma karterit modimata ei mahtund kast tunnelisse ära ja kardaan oleks tunneli jooksnud. See tähendad mootori allapoole toomist. Sellega koos sai uued käpad ja kasti tala tehtud. Aga kui hakkasin karterit alla panema siis selgus, et keevitades oli karter mõnusalt banaani tõmmand ja vajab uue karteri tegemist. Mootori juhtimisega on lihtne, ei hakka originaal ajuga mässama vaid muutsin meelt, ning tuleb kohe maxxecu. Kui mu igapäeva pill poleks oma mootorit kuule saatnud. Oleks juba aju see kuu olemas olnud. Hetkel esimesel pilgul sellest vist rääkind pole, et soetasin tõenäoliselt sama pedalboxi, mis tiidul. Aga silindreid pole veel ostnud. Kui need ära telliks, saaks ka el. pedaali asukoha paika panna. Samuti tegin ka tagumiste supportide adapterid valmis. Põhimõtteliselt pidurisüsteemile ongi vaja liine ja silindreid ning oleks valmis. Kütusesüsteem kui ka pidurisüsteem tuleb AN põhine. Hetkel olen soetand pumba ja filtri aga kui liinid ka vedada ning paagile paar AN otsa keevitada oleks see ka valmis. Veoskeemist hetkel puudu hooratta ja siduri majandus. Siduri ja korvi teema olen enamvähem väljamõelnud mida tahan. Hoorattaga on veidi probleemne, ei taha osta mingit mõtetut üüber kallist hooratast ka, pigem mingi diy hooratas, mida iidsematest aegadest tehtud juba on vms. Kardaan on mul kahest erinevast kardaanist kokku pandud ja keevitatud. Ning puudu on type 188 differ ning poolteljed. Tegelikkuses on Type 188 diffri korpus ning 4.45 ülekanne olemas, aga reaalsuses on see, et mul selle ülekandega ning lihtsalt korpusega pole midagi peale hakata. Aga tahaks Lsd elementi või siis midagi 3.xx ülekandega ning E36 diffri otsakaant. Et saaks kahe kõrvaga ta kinni. Pooltelgedega teen nii, et lähevad E34 poolteljed ning kuskilt poolast vms tellin adapterid, mis lähevad rummu külge. Kerest nii palju, et pagassi tegin ~2kg kuiv aju jaoks koha ning üldkokkuvõttes võiks salongi ja pagassi värvi alla panna. Mootoriruumi tuleb veel mingeid paakide, radikate kinnitusi jne veel teha, mida pole veel ostnud. Väljaspoolt teen kõige viimasena. Ette amordikandudele tegin väiksed tugevdused.
  8. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Kas mõnel siinsel ekspertil on veidi aega, et välja tuua, mis on rulli sillatalade ja õõtsade levinumad kohad, mis ära roostetavad, ära painduvad, katki lähevad, jne. Eriti hea oleks kui saaks mingit pildi materjali ka nende kohta. Oleks lõputöö kirjutamisel äärmiselt abiks. Heameelega suhtleks privas, et siin mitte üleliigset teksti mitte toota🙂
  9. Ja ma polegi ainuke napakas, kes rulliga talvel ringi laseb😄
  10. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Keegi teab,kuhu need kaks kaitsmekarbizt tulevat juhet lähevad? ning milline võiks olla nendest neljast kimbust 325 toura kütusepumba juhtmed? Jämeduse järgi nagu arvaks et need kõige alumised. Samas kui keegi nii oskab öelda siis võib juba teiste juhtmete otstarbe ka ära märkida
  11. FRand lisas teema asukohas Autod
    Kuna pole kuskil hoiustada ja ei raatsi kõvasti üle keskmises seisukorras kupeega talvel sõita, siis läheb müüki. Autol siis tulepesurid(tule kojamehi pole), originaal klaas koos tehase kleebisega koos kojameeste puhastamiseks mõeldud süvenditega,toru kolle,taga pagassis isegi vin plaat.üv ja kindlustus peal. Autoga saab kaasa valuveljed suvekatega.Auto vägagi komplektne, eks vb midagi ikka puudu,nt vasak udutule kate. B billarist taha suhteliselt ideaalne. Ukstel, esitiibadel ja esipõllel leidub pidmist roostet, aga pole läbiv. Kapotil lakk koorub. Juhi istmel riie katki. Kere igatpidi tugev, keegi ainult esimeste istujate jalgealust veidi lappitud (näeb ka pildilt). Tüüpiline m40 tiks mootoris. Teine lõpupütt pandud mis väriseb pikki kere. hind 3500€
  12. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Keegi teab põhjuseid,miks see”Additional water pump” kärssama hakkab. Sõitsin ringi ja hakkasin tundma plastiku kärssamise haisu. Tegin kapoti lahti ja vaatasin, see tossas. Veits nagu mullitas midagi välja ka. Mingi asi lõi kaitse 10 välja, ise arvan see sama lõigi. Kellegil seda kuskil vedeleb? Ning kui ma selle tagant ühendan, mis tagajärjed on?
  13. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Mingite vanade devori kaartide peal, mis mul tööl oli, ei leidnud seda. Aga kõige parem vast jah otse nende juurde minna.
  14. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Keegi oskab kommenteerida seda, et mnt-is on auto tootmisaastaks 91, aga kui ükskõik kuhu bmw vin decoderisse vin-i sisse lükkan, ütlevad 89? ning oskab keegi Bronzit-beige (139)värvile mingit värvikoodi anda, millega värvida tellida. Hetkel vaatasin tööjuures värvilipikuid, aga selle nimega vastavat värvi ei leidnud.
  15. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Postitustel võiks kustutamis valik ka olla. Nt sain müüdud midagi või vastuse oma küsimusele. Tahaks ära kustutada, aga ei saa. Hetkel kirjutasin selle teksti selle asemele😄
  16. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Kas type 168 poolteljed sobivad ka type 188le?
  17. Agaaaa nüüd🤣 hetkel küll visoon pooleli, aga võrreldes eelmise korraga, korralikult romonditud ja ehitatud
  18. FRand vastas P2hkel teema asukohas Vaba teema
    Paar küsimust: Kas kõikidel rullidel esimeste käändmike võll, kuhu kinnitub siis rumm on samade mõõtmetega? Ehk ei ole vahet, kas r4 ja R6 masina oma. Erinevus tuleb vist aint amordi juures välja. ning ega kellegil mingit roostes/kõverat vms kapotti pole ära anda, tahaks veidi eksperimenteerida.😄mida ligemal keilale seda parem
  19. On jah kasti aju🤣
  20. Seda küll jah, et offsett on muutunud. Veljed väljapoole laiamaks tehtud. Saan lihtsalt selle veljed andmed arvesse võtta ja vastavad arvutused teha. Jama ainult see asi, et üle 10.5 tolli laiasid velgi pole saada kusagilt väga. On ka variant, et teha samamoodi plekkvelgedest, mida ma väga ei tahaks ja teine variant, mis ka liiga rets on kolmeosalised veljed, mis mega kallid. Aga noh see tuleviku teema. Tööl suure kompressoriga ei lasknud isegi välja neid. Aga määrdeprits on jah väga hea idee. Autot nii palju ehitatud, et pooleli ma seda ei jäta. Plaan ikka järgmiseks aastaks “valmis” (liikuma ja värvitud) saada. Minu enda arust olen ma aastaga suht palju saavutanud. See progeaju on selline ideaal plaan. Ega kohe ei panegi. Pole sellist ressurssi võtta. Aga jah tahhokat tööle ja siis võibolla lisa näidikuid, aga neid peaks vist küll originaal ajuga tööle saama. Osad näidikud saab panna ka mehaanilised. Aga hea, et mainisid, oleks kahesilmavahele jäänud need tagumised puksid. EWSi loodan, et saan maha kirjutada jah. Sest mul ainult 2 mootori juhtplokki on (bank1/2), ewsi muud kraami pole. Oli plaan küll jätta elektrilise jah. E46 oma sai vist kasutada. Mul mingi juhend vms ka kuskil. Aga jah, kuna ma juhtmestiku teemal nõrk, siis sellega hetkel ei tegele.
  21. Hmm oleks nagu meeles, et olen siia rohkem kirjutanud, aga tundub, et mälu petab ja väga palju on selle ajaga muutunud. Alustan siis keretööde poole pealt. Hetke seisuga vajavad veel uksed ja veidi tagumised tiivad pahteldamist, muu nagu on peaaegu viimasteks kruntimisteks valmis. mujalt veidi siit sealt vajab ka tegemist. Mootori ruumi hetkel ei näpi, kuna sellega tuleb veel tükktööd. See hetk,kui kapotti lihvima hakkasin, sain ´´toreda´´ üllatuse, et märgi koht, mitte ei ole täis pahteldatud nagu pagassiluuk oli vaid seekord siis kinni keevitatud. Sai siis uus kapott ostetud, oli sirge ja roosteta. Kuna mul endal konksu ega katusereelinguid pole, siis sai töökaaslaselt auto laenatud ja kapott katusele tõmmatud. Hiljem kahetsesin seda otsust, kuna rihmad tõmbasid äärtest lohud sisse, ehk siis sai lisa tööd teha. Sain ka peale pikka ootamist viimased bodykiti tükid ka kätte ja sai ajutiselt peale proovitud. Sõber andis üks päev mulle teada, et ostab endale 1.8is kere, mille ehitab driftikaks. Aga kui kätte sai, siis otsustas ümber kuna oli liiga hukas ja pakkus mulle asju, kas ma ei taha. Läksin sinna ja oppa, kus oli manti, mida tahtsin. Sain sealt käetoega tagaistmed, shadowline liistud, stange amordid ja kinnitused. Muidugi oli veel manti, aga otsustasin rohkem mitte osta. Mingi aeg mõtlesin kaua mul piduri kraam riiulis seisab, et lasen supportid liivapritsida ja pulbervärvida, et saaks kõik kokku panna. Ja ohh lolli pead küll, kookisin 4 kolvilistel supportitel liiga palju asju küljest ja no siiamaani pole kõike vanu kolbe välja saanud. Ma kookisin need simmekad/mansetid vms kolvi ümbert ära, ja kokku pannes noo ei tule välja. Lihvisin ja peksin küll selle sealt maha, aga no ikka ei tule välja. Teiseks on kolvid ju keraamilised, mis juba oma loomuselt kipuvad kinni jääma, nad küll käivad üles alla, aga välja ei tule. Teiseks manseti pesad olid ka ju pulbervärvi täis ja ei istun pessa, sai need ka siis ära lihvitud. Aga arvatavasti kui voolikud taha panna, saaks pedaaliga nad välja suruda, aga kui aus olla, siis pole viimasel ajal väga viitsimist olnud. Taga piduritega läks väga kiirelt. Vahepeal mõtlesin, et oleks aega kasti peale mõtlema hakata. Kuna ma ikka tahtsin 6st kasti, siis oli mitu varianti. Kas võtta originaal V8 kast, mis on ülehinnatud, väga vähe leiab neid ning pidid suht nõrgad ka olema või siis E46 2.0d oma või mingi 2008 aastate kanti pilli pealt, mida isegi ei uurinud. Sai otsustatud siis 2.0d kasti kasuks, väidetavalt pidi kuskil sinna 600Nm kanti kannatama, mis on mu arvust täiesti piisav (alguseks ). Oli ka variant, et E46 3.0-il on ka 6ne ja kannatab rohkem, aga jällegi see kallim ja leiab vähem neid ning pole otseselt vajadust. Varasemalt olin ostnud sõbra käest M62 polditava koja ja kui kast käes oli, siis lastud harrisweldworsis ehk siis lasin @Lillevarsil kasti kokku keevitada. Kuna terve see krempel väga väike pole, siis üritasin ta oma kohapeale sobitada. Õnneks mul ninaraam eemaldatav ja isegi üksinda on väga lihtne mootorit ja kasti oma kohale sobitada. Eks selle sobitamisega oli ka paras pull, küll jebisin sellega, küll tuli üks asi küljest, küll teine, sai relakas kätte võetud ja koldeid pügatud, küll kuvalda, veidi tunnelit taotud. Mingi hetk sain ta lõpuks patjade peale istuma, aga siis tuli järgmine probleem. Nimelt ma ei saanud nii palju kasti üles lükata, et mootor sirgelt jääks, oli väikse kraadi all. Seega tegin CADis alusraami jaoks spacerid ,aga noh, kuna koht, kus lasen välja lõigata on puhkusel, siis läheb nendega veel aega. Mootoriga on nüüd see teema ka veel, et lasin vända anduri koha keevitada, otsakaanele, mis muidu kastikoja küljes, aga noh, kuna mul algselt ei olnud seda koda plaanis kasutada, siis nüüd on mul võimalik mõlemat kasutada, kui tahta. Teiseks uurisin ka selle mootori nö paremaks tuunimise võimalusi, seda teadsin juba ennem, et no vabalthingavast väga ei saa seda jõudu nii palju ja lihtsalt. Aga plaan ikka klapivedrudega väike tsikipriki teha ja lasta siis torukolded teha, mis on siis ca 1k hinnaklassis. Juhtploki teemat uurisin ka, kuna ma tahan kõike asju tööle saada, nii rulli enda teemad kui ka mootori juhtimine, siis päris basic juhtplokki ei saa võtta kuna ei toeta seda kupatust, seega hetkel ainuke variant oligi MaxxEcu Race versioon, mis jääb sinna 2k juurde 😬 Nüüd väga kulukas otsus, sai soetatud BC Racing coilid, mida tahtsin ilmtingimatta. Ei hakka mingit odavat saasta sellisele projektile panema. Käis ka idee läbi, et panna õhkvedrustusele, aga selle jaoks oli ka põhimõtteliselt coile vaja. Aga võimalik, et need tulevad veel tulevikus, aga seda veel ei tea. Pilt siis esimese osta settupist: 5x120, bc racing, 325mm ketas, E38 4 kolvilised brembod Laenasin sõbralt ta vingeid velgi. Nendega tahtsin teada, mis velg alla läheb, saades sellega teada, mis ET, kui laiad ja kõrged jne. Ehk siis taga R17J13 ja ees R17J12, originaalis mingid Opel insignia vms veljed, nende ETga. Taha sobisid mega hästi, kuigi vaja p***e madalamaks saada veel. Ees olid aga liiga laiad, ette sobiks ca 10 tolli lai velg. Velgede taga oli suht täpselt vaba ruumi, ehk teise, ET-ga velg ei mahukski. Ümberringi taga oli velje jaoks piisavalt ruumi, ees aga pean veidi ikkagi veidi lõikuma, muidu ei saa keerata .
  22. Tagaklaas

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.