Hüppa postitusse

siimp

Foorumikasutaja
  • Registreerus

  • Viimati külastas

Kõik, mis siimp postitas

  1. Tere, küsimus selline, et millised oleksid kõige jäigemad vedrud R4 mootoriga e30-le. Hetkel all originaal 316i vedrud ja isegi bilstein b6 amordiga pole autol piisavalt jäikust. Olen midagi kuulnud, et diislivedruded on päris jäigad aga kas näiteks 51mm (ehk suure püstaku) vedrud sobivad ka 48mm (ehk väikese püstaku) esimestele püstakustele? Mingisugust madaldust ei saa lubada, kuna auto jääradadeks.
  2. Üks sportlik nädalavahetus jälle möödas ja aeg kokkuvõte teha. Väike soovitus, poole hooaja pealt ei ole mõtet lahtise difri pealt LSD peale minna, päris keeruline on. Igatahes nagu mõned postitused eespool mainitud, sai auto endale alla typ168 LSD. Reedel käisin kiiruga tegin sulaga paar trenniringi ja sulaga tundus asi väga hea - kiirus suurem ja kõik fantasiline. Järgmisel päeval olid Ilmatsalus võistlused ja kuna vahepeal oli saabunud -5 külmakraadi, siis oli juba prooviringidel aru saada, et LSD on sileda jää peal ikka hoopis teine asi kui lahtine differ. Natukene gaasi puudud, paneb tagumine ots alt minema. Igatahes kogu päev möödus LSD-ga sõitma õppides ja harjutades (pidin ise võistlust korraldama ja võistluste vahepeal veel eksamil ära käima, seega olid ka mõtted väga hajevil). Igatahes lõpptulemuseks alles 7.koht tagaveos (kokku 13 võistlejat). LSD kasu tundsin esijalgu ainult kohapeal startides, kuna autot loopida veel ei oska. Ammu olin ennast kirja pannud pühapäeval (03.02.13) Tarvastu krossirajal toimuvale jääraja võistlusele. Pühapäeva hommikul oli jälle start ja juba prooviringidel oli aru saada, et tagasipööretel võib lõpuks LSD-st ka kasu olla. Kokku sai sõita 3 vooru ja igas voorus 4 ringi, mis oli trenni mõttes juba väga hea. Rada ise väga tehniline - positiivsed ja negatiivsed kalded ning üsna mitu tõstvat kohta, lõpuks sain maksma panna ka auto vedrustuse. Igatahes kõik algas hästi, kiirus oli hea aga esimese sõidu viimases ringis suutsin ikkagi käiguga eksida ja ühe spinni teha. Endalegi üllatuseks sõitsin siiski välja 3nda aja (kokku oli vististi 13 võistlejat tagaveos). Mõtlesin, et teises voorus võtan kõik tagasi ja hakkasin kõvasti vajutama, tulemuseks eksimus ühes tagasipöördes, kuhu, nagu hiljem aru sain, peab LSD-ga sõites käsipidurit kasutades sisse minema (lahtise difriga käsipidurit põhimõtteliselt ei kasutanud kunagi). Ometigi sain enamvähem mõistlikult tulema ja suutsin kolmandat kohta hoida. Viimase vooru sõitsin puhtalt ja tulemuseks kaotust esimesele kohale 4 ringi peale 1 sekund (teise koha võtnud sõitja oli kolmandas voorus 5 sek aeglasem), millega võis päris rahul olla. Tarvastu jäärajalt siis tulemuseks 3. koht tagaveoliste klassis ja esimene karikas e30-ga auga välja teenitud. Kokkuvõtteks võib öelda, et olen siiski rahul otsusega LSD alla panna, kuna millalgi oleks selle nalja nagunii tegema pidanud ja see hooaeg sai võetud just tagaveo õppimiseks. Mõned pildid Ilmatsalu II etapilt:
  3. Ma ei hakka küll siin teemas seda põhjalikumalt lahkama aga tänavanael on võistlustel väga lai mõiste. Põhimõtteliselt saab pakiauto naastu liimida nii, et see jääb suhteliselt välja ning siis freesiga otsad teravaks ja ongi kodukootud titepiik olemas, mis näeb välja nagu tavaline tänavarehv. Seda kasutavad kurjalt ära paljud kui juhendis pole ära märgitud, et lubatud vaid 2mm tänavalegaalsed rehvid.
  4. Kas seal on rehvid täiesti vabad? Ühel külavõistlusel käisin, kus kasutati samuti lauset "piigid on keelatud", lõpptulemus oli see, et paugutati tänavarehvidega, millele sisse 4.5mm naastud liimitud ja see polnud enam kuigi huvitav. Võin ka vabalt sellised rehvid liimida aga milleks sellise asjaga tegeleda kui piigid ja titepiigid on välja mõeldud. Püüan üldiselt sellistel võistlustel sõita, kus 2mm naastu limiit ette pandud.
  5. Nii, vahepeal õnnestus saada üks väga oluline asi: Tänase seisuga on element juba oma tee difri sisse leidnud, samuti läks sisse uus õli ja uued simmerid. Homme plaanis trenni teha, kuna siiani vaid lahtise difriga sõitnud ning nädalavahetusel tulemas kaks võistlust.
  6. Ei töötanud antud näidik juba enne chippimist, seega selles viga vaevalt. Muidugi andurit kahtlustasin ka ise pärast paari tuttava kelladebloki proovimist ja ostsin ka anduri valmis juba, kuid nähes, kus kohas see asub, loobusin selle vahetamisest. Tuleb ikkagi see raske töö ette võtta. Oskab keegi öelda, et kumb see kelladeblokile signaali andev andur on, kas salongi poole jääv?
  7. Hetkel kasutan antud autod igapäevamasinana ja e46 puhkab garaažis. Peaks mainima, et päris ära harjunud selle autoga. Vahepeal sai jeff01 abiga esimeste õõtsade puksid ära vahetatud. Asemele läksid teemas kusagil pildid olnud Febi eksentrik täiskummist puksid. Peale seda käisin kohe ka sillastendis ära. Kuna algusest peale oli veetemp. näidik töökorrast ära ja tahhomeeter ei töödanud, sai ka sellega tegeldud: Sain foorumi kaudu ühe töökorras rida4 tahhomeetriga spidobloki ja ladusin kahest spidoblokist ühe kokku (eesmärgiga, et odomeetri näit jääks enda masina oma). Igatahes kõik kellad hakkasid tööle aga veetemp. endiselt ei liigu. Alguses teeb küll mingi liigutuse ja hüppab natukene ülesse poole aga mingisugust temperatuuri küll ei näita. Ometigi lõdvikuid katsudes on kõik normis ja salongi sooja ka puhub. Homme proovin veel termostaadi ära vahetada aga vaevalt see soovitud tulemuse annab. Üks pilt siis m40b16 aju sisemusest, kus sai natukene chiptuninguga tegeletud. Auto võistlusvelgedega, milleks on ülikerged Lada veljed topeltaukudega, et ka 4x100 valemiga masinatele sobiks. Rehvideks R14 155/55 Continental ContiIceContact, millega sõidan ainult võistlustel. Vahepeal käisin sõitmas Ilmatsalu jääraja võistlustel, kus olin palju lihvinud ja õnnestus tagaveoliste klass võita (kokku startis 13 tagaveolist) ja Kamariku karika teisel etapil, kus oli väga hea tugev konkurents ja õnnestus sõita 6ndale kohale (kokku startis 16 autot). Endiselt on all lahtine differ ja käivad otsingud, et leida Typ168 LSD. Mõned mured on ka. Jääpeal ei pannud tähele väga aga Kamariku rada oli ca. 5 km pikk ja alguses oli rajal palju lund. Panin küll kange aju külge aga ikka hakkas kõrgetel pööretel teiselt käigult kolmandale pannes auto puterdama. Kahtlustan ise, et mõni pihusti on pidune, kuna kütusefilter vahetatud, küünlad ja küünlajuhtmed samuti. Seega kui kellelgi m40b16 pihusteid pakkuda, mis võiksid olla korras, andke teada. Samuti võite soovitada, et kus kohast kõige mõistlikum rihmakomplekt võtta oleks.
  8. Võistlsujuhend ja registreerunud sõitjad: http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?f=2&t=22353
  9. Aga kui sõitmas juba käidud, siis vut vut kõik võistlustele registreerima end!
  10. Toimumas esimene võistlus - Ilmatsalu jääraja võistlus (öösõit) 25.01.2013. Toimub reedesel päeval ja õhtusel ajal (võistlussõidud algusega kell 16:15, lõpetada plaaniks 20:00 paiku). Registreerimine ja täpsem info - http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?f=2&t=22313 (Kohad piiratud!)
  11. Facebooki kommuunis on kindlasti jooksvalt kõige täpsem info olemas. Võistluse puhul anname pikemalt ette teada.
  12. Räägiks siis seoses Ilmatsalu jäärajaga ühest plaanist, mille Lauri välja pakkus. Plaanis oleks üks tagaveoliste rajapäev korraldada. Saaks sõita, aegu võtta, huvilistele võin rääkida naastrehvidest ja nende liimimisest, samuti võimalik kutsuda kohale mõni päris kibe käsi tagaveolise roolis, kes natukene juhendaks. Kuna nädalavahetused on võistluste tõttu päris tihedalt hõivatud, siis esijalgu pakuks välja mõne nädalasisese päeva õhtupooliku. Kui palju huvilisi oleks?
  13. Tere kõigile. lisan siia natukene infot ilmatsalu jäärajal toimuva kohta. Ilmatsalu jäärada asub Tartumaal, Tähtvere vallas, Ilmatsalu alevikus, mis on ca. 7. kilomeetri kaugusel Tartu linnaservast. Rada avatud järgmistel päevadel ja kellaaegadel: Jäärada avatud alates 19.01 (laupäev) kella 14.00-st T 17.00-20.00 K 17.00-20.00 N 17.00-20.00 L 12.00-18.00 P 12.00-16.00 INFO tel: 56472192 Raja kasutamise tasu 3 € (e30-ga minnes ja e30 klubi mainides 2 €) Selle aasta raja sisevideo: http://www.youtube.com/watch?v=HIXHKm5GBwc Täpsemalt kõigest facebooki ilmatsalu jääraja kommuunis.
  14. Kuna see 316 on puhtalt jääradadeks/lumeradadeks, siis eelistan ilma võimuta latti. Seda puhtalt juba sinu mainitud asjaolu tõttu - tunnetus parem. Ja kui keegi tahab vaidlema hakata, siis mul rahvarallikal on e30 võimuga latt ja seega on võrdlusmoment olemas.
  15. Kuna teema on väikestviisi blogiks juba kujunenud, siis pajatan edasi. Umbes nädal tagasi jõudis tellitud chip kohale ja sai see kohe ise ära paigaldatud. Kõrvale ostsin ühe m40b16 aju veel, millega tänaval hea kulgeda oleks (chipiga hakkab väga madalatel pööretel puterdama). Igatahes chip on päris hea, isegi ei lootnud, et see 1.6 niimoodi edasi võiks käia. Madalatel pööretel veab tunduvalt paremini ja enam ei ole n.ö. tühimikku 2. käigult 3. käigule lükates. Samuti ostsin uued kettad ja klotsid ette, mis sai paar päeva tagasi ära vahetatud. Käisime Vazza`ga ilmatsalu jääpeal natukene GoPro kaameraid testimas ja mõned videod siin sellest: (välisvideo) (sisevideo) Soovtatav vaadata HD kvaliga. Seekord autol all tänavarehvid. Sisevideolt nähtub, et e30 võimuta latiga on ikka liialt palju võimlemist ja kiiremas korras tuleb e36 latt kusagilt hankida. Oskab keegi rääkida, et kas e36 võimuta latt on ka 2.7 pööret või kehtib see ainult võimuga lati kohta?
  16. Mul sama asi, et tahhomeeter ei tööta ja tuled lõpetasid ka töö. Netist lugedes leidsin, et viga võib olla mingis kelladeblokis asuvad patareis, mis on lihtsalt tühjaks saanud. Eix, kuidas sa seda kommenteerid? http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/JF-Tech/BMW_E30_3_Series_replacing_service_indicator_board_batteries.htm
  17. Vahepeal sai siis uue vedrustusega üks jäärada kaasa sõidetud ja no auto käitumine on ikka hoopis teine, koheselt tuli ka parem tulemus. Muidugi kogemused on tagaveoga veel olematud ja eks ma püüan koguaeg kõrvad lahti hoida ning tarkemate meeste nõuandeid kuulda võtta. Esimeses voorus suutsin 2 spinni teha aga enne teist vooru soovitati raskust pagassi juurde panna, mida ka tegin. Tulemuseks olid juba päris head ajad. Kuna rada oli lai ju mõnedes kohtades küllalt pikkade sirgetega, siis andis tunda, et mootoris ikkagi rammu vähevõitu. Esmalt hakkasin uurima, et äkki kannatab ajuga midagi teha. Võtsin aga kõik vajaliku eest ära ja oh üllatust: Passis auto ilma katita ja ka tehasest on andmebaaside alusel välja tulnud ilma katita. Ei olnud ise ka sellise pilguga põhja alla vaadanud ja no tõstuki peale ajades selguski, et autol kat all. Jeff01 asendas kiirete liigutustega kati resoga ning tulemus järgmine (hääle poolest jäi üllataval kombel täpselt sama vaikseks kui enne oli): Muidugi sai ka inglismaalt chip tellitud, mille loodan lähipäevil kätte saada ja siis muljeid jagada. Täna ostsin ette uued pidurikettad ja klotsid. Tagumised klotsid on ka uued laos olemas ja kui tervis jälle lubab, püüan kõik olemasoleva ära vahetada. Taha said siis sellised amordid (Koni Sport adjustable): Nagu mõnituseks tuli nüüd ka 5 kuud tagasi rahvarallikale tellitud Bilstein b6 tagumine amort ära (üks oli katki, teine on olemas). Hetkel otsin veel proovimiseks m40b18 õhulugejat, kui kellelgi on laenata või müüa, võib teada anda.
  18. Asub endiselt samas kandis kus enne? Kui enampakkumiseks läks, siis 160 võin ka pakkuda kuid üle selle eriti mitte, kuna olen autot omasilmaga näinud kui see veel eelmisel omanikul müügis oli (esimesed nurgad puuduvad, vasakus lansekas auk, tagumistes koobastes augud).
  19. Natukene uurisin juurde ja niipalju kui aru olen saanud, siis erinevad ainult see kummivoolik (pildil nr.3) ja õhulugeja (pildil nr.1). Hetkel jääb veel ainult segaseks see, et 316i näitab õhulugejat "WITHOUT CO-POTI" ja 318i "WITH CO-POTI", mida see tähistama peaks?
  20. vabandused, arvasin, et ei ole võimalik lihtsalt, et neil samad pihustid... igatahes eks hakkan selle sisselaskepoolega edasi tegelema, tänud kaasamõtlejatele!
  21. Jäi segaseks, et millele sa viidata püüad? 325i on näiteks rõhuregulaator 3atm, 320i oli see väiksem, seega reaalselt ka vahe sees. Või oli tegemist mingi terava sarkasmiga, millest ma aru ei saanud... Igatahes Tiidu ja Mario jutust võiks siis nii palju välja lugeda, et võiks proovida õhulugejat ja sisselasketoru m40b18 oma?
  22. Tere, kuna endal paistab, et on ühe pihustiga miskit porbleem, siis plaanis see ära vahetada aga hakkas huvi pakkuma, et kui palju erinevad m40b16 pihustid m40b18 pihustitest (kas m40b18 pihustid on suurema tootlikusega)? Uurides selgus küll, et mõlemad süsteemid kasutavad e30 kere peal Bosch Motronic 1.3 süsteemi aga kui palju nad reaalselt erinevad, ei tea. Enda masinaks 316i (m40b16) ja plaan oleks m40b18 pihustid panna, kuna hetkeseisuga väljalaset muudetud, õhufilter vabam ja tulemas lähipäevil ka kangem chip. On keegi äkki proovinud või kasutu tegevus ja tasuks endiselt m40b16 mootorile mõeldud pihusteid kasutada (või hoopis midagi kolmandat)? Kütusepumbad sama tootlikusega neil? Realoem annab pihustite tootekoodi sama, samuti rõhuregulaatori kood sama. Tänud ette kaasamõtlejatele!
  23. Vahepeal muutunud niipalju, et ette panin tunduvalt korralikumad istmed: Samuti sai kahel lumerajal kaasa sõidetud ja kuna masin ikka absoluutselt teel ei püsinud, siis sai hakatud kiiremas korras uusi amorte otsima (õõtsus nagu segane). Õnnestus laoülejäägina sees olnud peenemale püstakule mõeldud esimesed uued Bilstein B6 amordid saada, samuti ostsin ära õõtsa eksentrik puksid: Kuna tagumisi Bilsteine ei õnnestunud kusagilt saada (rahvarallikale ootan tellitud tagumist bilsteini juba 5 kuud), siis otsustasin otsima minna. Tartu Raunexist õnnestus laoülejäägina kohapeal seisnud kollased Koni adjustable Sport amordid leida. Käega katsudes tundusid päris korralikud ja jäigad ning kui hind ka väga hea tehti, sai ka need ära võetud. Tänase seisuga on kõik amordid vahetatud ja auto tulevasteks võistlusteks valmis. Plaanidest veel nii palju, et õõtsapuksid jäid ajanappuse tõttu hetkel vahetamata ja ideaalis tahaks ka stabika puksid ning kondid ära vahetada. Samuti plaanis väljalase natukene vabamaks muuta.
  24. Puterdab koguaeg. Alguses kahtlustasin ka küünlajuhtmeid, hakkasin neid vahetama ja üks jäigi pihku, kuna oli nii läbi omadega. Sai uutega asendatud ja ikka puterdab. Mootor ise tundub hea olevat, ca. 1000km sellega juba sõitnud ka ja päris ergas on.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.