Hüppa postitusse

siimp

Foorumikasutaja
  • Registreerus

  • Viimati külastas

Kõik, mis siimp postitas

  1. siimp lisas teema asukohas Autod
    Pilkupüüdev suvine kruiisiauto, mille hind vaid ajas kasvab. Väga töökindla M10B18 mootoriga klassikaline BMW E30 vanem Prefacelift mudel, mille teeb eriliseks automaatkäigukast. Olnud osa autokogust, seega ülevaatused läbinud vastavalt sõidusoovile (praegu puudub aga konkreetse ostusoovi korral teen ära, läbinud alati probleemideta). Talvel pole autoga sõidetud. Lisatud on erinevaid lisasid - M-Tech 1 väikese diameetriga rool (uuesti nahatatud 2021), tagumine käetoega iste, tahhomeeter, originaal 15" Syle5 valuveljed, Bavaria CIII originaalstereo, esimene haruldasem lisaspoiler "pardinokk" (olemas ka tavaline). Kaasa mitmeid osasid, mis olemas aga pole külge veel panna jõudnud (originaal udutuled jne). Mootori pool on restaureeritud, mitmed uued osad. Väljalase uus. Autol on kaasas Läti automuuseumi akt, millega sõiduk on tunnistatud klassikaliste sõidukite hulka. Sobib musta numbri projektiks ja ka igapäevaseks kasutamiseks. Vahetusi ei soovi, hobiautosid hetkel jagub. Hinda võime rääkida mingil määral ka küljes olevate osade arvelt - saab nii tavalise rooli kui ka plekkvelgedega kui kellelgi soov oma maitse järgi kohandada. Hind 8900€ ja tingi. Asukoht Tartu lähedal. Proovisõite enne kevadet (lume sulamist) teha ei saa. 58 336 940
  2. Pole ammu kirjutanud. Suvi möödus väga kiirelt ja väga palju sellel autol teha ei jõudnud. Suve alguses tegi GKPhoto mõned pildid, suve keskel olin ise pikalt eemal aga MZ Auto kutid hoolitsesid auto eest ja vedasid selle ka E30 kokkutulekule kohale. Vahepeal on siis @MZ Autopoolt tehtud: - paigaldatud reguleeritav tagasild koos tugevdusplaatide ja strongflex puksidega - paigaldatud valgustusega peegel koos R6 laepaneeliga - paigaldatud Stack lisanäidikud turborõhk, õlirõhk ja veetemp. - paigaldatud Recaro esiistmed E30 siinidele - mootorivahetus registreeritud ja tänavalegaalne Hooaja lõpetuseks sai WheelsUp Racing düno külastatud. Kadusid arvestades ca 335kw/530nm mootorist. Süütepoolid said küll vahetatud, aga esinevad veel mingid probleemid, mida talvel täpsemalt uurima hakatakse. Nagu graafikust näha, siis teeb mingi ebamäärase jõnksu sisse.
  3. siimp lisas teema asukohas Varuosad
    Müüdud
  4. Uus mootor on peal 2JZ-GTE ja eile sain esimesed tiirud teha. Liigub vägevalt juba selle tehase 0,7 Bar juures nende kahe originaalturboga. Probleeme oli omajagu aga MZ Auto kutid tegid head ja kiiret tööd. Läbi olid süütepoolid (läksid uued asemele), mõned küünlad (kõik uued asemele), replica 044 Bosch kütusepump (asemele originaal 044 pump) ja mõned juhtmestiku probleemid. Nüüd veel Metroserti kaaluma ja ülevaatuspunktis heitgaasideleht ning võib mootorivahetuse ära vormistada. Esimene ninaosa tahab veel natukene mõtlemist, et mida sinna täpsemalt panna ja teha. Udutuledest pean loobuma aga need saab üks teine vanur endale. Varsti saab ehk liikuvat pilti ka. Tehtud sai: - Mootorivahetus 2JZ-GTE, diisli E46 2,0D käigukast, labadega sidur, suur kardaan, jäigad strongflex kastipadjad. - 3 tolli väljalase sportkatalüsaatoriga - Taha paigaldati kõigi uute osadega ketassild koos strongflex puksidega - Typ188 3,46 LSD differ duralumiiniumist adapteriga
  5. siimp vastas siimp teema asukohas Autod
    Auto on müüdud.
  6. Seal oli juhtmetega mingi paras jama tehtud. Kahe küünla peal polnud juhtmed üldse kinni. Tellib sinna uued juhtmed. Esijalgu jääb see aasta originaaljuhtmestikuga. Küll vaikselt hakkab siis järele aitama.
  7. Praegu siis on lood nii, et talvel korra ajasin ühe künka otsa, tegin paar pilti. Peale seda millalgi helistati ja pakuti diili, millest ei saanud keelduda. MZ Autos kutid nüüd võtsid 2JZ-GTE twin turbo mootori ühelt kerelt maha ja panevad sellele kupeele selle peale. Eks kevadel saab rohkem juttu.
  8. siimp vastas siimp teema asukohas Autod
    Peale pannakse 2,8 M52B28 mootor. Esimeses osas täiendav info ja hind.
  9. Müüa E30 suure korpusega TYP188 VISCO LSD diferentsiaal. Ülekanne oli mäletamist mööda 3,64. Õige E30 tagumise kaanega. Õli on vahetatud 2020 kevadel, siis vahetati ka punnide seibid. Alt võetakse algaval nädalal. Viimased aastad talvel sõitnud pole. Toimis hästi. Hinnaks küsin 500€. Tartu 58 336940
  10. siimp lisas teema asukohas Autod
    Auto on müüdud.
  11. Ostan E30 kaheukselise sedaani ehk rahvakeeli kupee ustetihendid. Auto on 1990 Facelift.
  12. Natukene on aega mööda läinud ja auto oli suvekuudel ikka sõidus. Mingiaeg lubasin kõva häälega, et taastan ta originaali, aga kuna sellel autol oli liiga palju muudatusi juba tehtud, siis tundus mõistlikum mingi teine originaal kõrvale võtta ja sellega kiiresti sõidu stiilis edasi minna. Vahepeal pidi see auto oma 15 tollised Alpina veljed mu E10 2002 alla loovutama ja ajutiselt ostsin sellele Dare BBS replica 16 tollised veljed. Need on plaanis muidugi millalgi välja vahetada kui sobivamad silma jäävad. 2019 aasta lõpus sai ta millalgi tõstuki peale viidud MZ Autosse ja kuna mul kiiret polnud, siis seal ta seisis ja ootas uue südame siirdamist kuni 2020 aprillini. Jõuallikaks leidsin Lätimaal M50B25 põhjale kokku ehitatud 3,0 stroker mootori - sisust peaks seal olema M54B30 väntvõll, kaanega midagi tehtud, M52B28 pihustid ja ega muud väga ei teagi. Igaljuhul vaikselt pandi see mootor sellele kerele vahele: - Mootor M50B30 stroker - Hooratas JBRacing alu 4,5kg 240mm M3 siduri ja korviga - E46 ZF 5 käiguline kast - E36 TDS suur kardaan - E36 suur radikas ja 16 tolli ventilaator - E36 2,5 õhufiltrikorpus - Väljalase 2,5 tolli Simons reso ja lõpupada Minek on igaljuhul väga käre ja olles omanud E36 M3 3,2 manuaal, siis too jättis tunduvalt uimasema mulje (eks palju on selles hoorattas ka kinni). Tühikäik on nagu ta on selle väga kerge hoorattaga, aga muus osas tundub, et sai päris vahva. Kuna ma ise sügelesin, siis kapotialust lubati veel muidugi ilusamaks teha, aga see polnud mul praegu prioriteet. Pean veel sinna mootorijuhtmestikule katte leidma ja korraliku õlivarda. Küljes on praegu originaalaju, aga plaanis on esimesel võimalusel progreaju peale üle minna kui sobiva lahenduse leian. Nädala jagu olen saanud nüüd proovida ja avastasin, et raadiot pole sellel ajal üldse käima pannud, mootoriheli ikka kõige parem.
  13. Aivarile vastuseks, et makk on koos raamiga aga mitte ilmselt originaalraam. Kassett mängib - praegu Suvest suveni 96. Asjadest siis nii palju, et M-Tech 1 väike rool sai nahatatud ja esimese lasin prooviks M-Tech värvides niidiga teha. Teise rooli lasen tavalise musta niidiga teha ja tolle panen sellele autole siis peale, natuke see M-Tech niidiga jääb silma riivama selle prefacelifti peal. Üks tore mees ajas mulle tagumise istme käetoega variandi välja. Natukene vajasid käetoe liigutamise mehhanismid puhastamist ja õlitamist, aga toimima nad hakkasid. Väike kulumise erinevus on ka võrreldes alumise istmepadjaga, kokkuvõttes ikkagi palju parem kui eelmine pealt lõhkine variant. Kõik istmed said kiire märgpesu ka. Kellelgi sama mustriga peatugesid üle on jäänud, siis võib neid ka veel pakkuda. Eriti hea oleks koos tagumise istme peatoe raamidega. Muus osas on jäänud veel korralikud prefacelift küljeliistud otsida ja külge panna. Mingeid olen leidnud, aga heas seisus täiskomplekti veel koos pole. Lisaks ajas mõnusate nostalgiliste kassettide kuulamine kassetihoidja paigaldamise isu peale. Neid on mõned variandid olemas ja peab kõige parema nädalavahetusel välja valima.
  14. Sain täna auto hooldusest kätte, tulemus väga hea. Kapott, katus ja mõned kohad olid varasemalt, nagu punasel värvil ikka kombeks, ära pleekinud. Tehti korralik pigipesu, savitamine, läigestamine ja peale läks Meguiars vaha. Tööd teostas Tartus vngrpol ja julgen tema teenuseid ka teistele soovitada! Hind mõistlik ja tehtud tööde kvaliteet kindlasti väga hea. Vahepeal leidsin ka BMW Bavaria C III originaal maki sisse, mis sai paigaldatud. M-Tech I 370mm rool läks nahatamisse. Pre küljeliiste otsin endiselt, neid pole veel korralikke leidnud aga kui auto rohkem läikima löödud siis riivavad need facelifti omad seal ka rohkem silma. Aga eks pildid räägivad rohkem.
  15. Tundub, et vananedes haigused süvenevad ja muutuvad kroonilisteks... Seekordne emotsiooniost on siis BMW 318iA aastast 1987. Mootoriks M10B18 75kw, käigukastiks automaat. Ma isegi ei oska täpselt öelda, milleks seda vaja oli aga ta ise leidis mu sõna otseses mõttes ülesse. Mingihetk oli plaanis, et proovin kõik e30 keremudelid kokku saada ja otsisin mõnda aega touringut või korralikumat cabriot aga läks nagu läks - praeguseks on siis kolm kupeed tekkinud ja üks sedaan. Keegi on selle punase vanakesega juba korralikult vaeva näinud aga mõned asjad on, mis häirivad. Proovin otsast kõigega tegeleda aga prioriteet on praegu valge kupee stroker mootoriga kokku saada. Teadaolevatest vigadest siis - originaal 55L kütusenäidikuga tahhomeetriga spidomeeter on ära virutatud ja kellaga 63L näidikuga isend asemele pandud. Õnneks kurikristjan aitas hädast välja ja tõi ühe 55L kütusenäidikuga VDO tahhomeetriga spidomeetri, mille proovin lähipäevil külge panna. Küljeliistud on facelifti omad pandud. Prefacelifti omad on kaasas aga pole parimas seisus. Kellelgi korralikke prefacelifti küljeliise pakkuda, siis pange palun pakkumised postkasti hinnasooviga. Tagumise istme seljatoe osa on ülevalt narmendama läinud, seda oleks ka uut vaja. Sumbuti lõpupaja sain uue kaasa ja saab samuti lähipäevil külge. Sõidu poolest on väga viisakas, keegi kõik sillad ja pidurid uute osadega üle käinud, liigub uuevääriliselt. Mootoriruum on väga pedantselt üle käidud ja tundub, et sinna nii pea panustama ei pea. Riiulist otsisin välja 370mm M-Tech I rooli, millele proovin kiiremas korras värske naha peale saada ja külge panna. Eks pean siin vaikselt remondipäevikut nagu teiste masinatega kombeks on olnud. 27.03.2020 täiendasin pildiga mootoriruumist ja värskelt külge saanud tahhomeetriga 55L paaginäiduga spidomeetrist.
  16. Minul on igaks aastaajaks erinev e30, mida kasutan igapäevaselt (vahel küll läheb mõnega nihkesse) ja majapidamises ka oluliselt uuemad masinad kõikide lisadega olemas aga ütlen ausalt, sellist emotsiooni nagu e30-ga, teiste autodega mina ei saa. Igapäevaseks väga hea ja kindlasti kordades odavam pidada kui uuemaid masinaid. Probleemidest ka enamustest lennult jagu saanud, seevastu uuematega istud lihtsalt nukralt teeääres ja vaatad vilkuvaid veateateid. Viimased 5 aastat selliselt lasknud ja kui nad seda kütte solkimist väga hullult ei jätka, siis varun masinaid juurde, et ka tulevastel põlvedel oleks rõõmu.
  17. Hooaeg hakkab vaikselt läbi saama ja sügis trügib vägisi peale. Sai korra masin enne hoiustamist ette võetud põhjalikult ja vajaminev ära tehtud: - vahetatud mootoririhm, rullik, veepump, jahutusvedelik, õlifilter, õli (Mobil 5w40), klapikambrikaane tihendi, klapid reguleeritud. - udutuled vahetatud, vanadel olid klaasid katki, asemele sai originaal Hella toodang. Esitules oli ühes niiskus sees aga seda korda ei saanudki, kuna ülevaatusel hakati virisema, siis siinkohal suured tänud Kaidole, kes andis ühe toimiva tule ajutiseks kasutuseks. Ülevaatus sai seejärel tehtud aga ikkagi oleks täiesti uut tuld sinna vaja. On neid eraldi veel kusagilt saada mõistliku hinnaga? - esisillas vahetatud mõlemad õõtsad koos uute sarniiride ja kõigega, stabikapuksid, stabikakondid, õõtsa tagumised puksid (täiskummist). - differ leemendas, mõlemad punniseibid olid läbi, need said uued ja sisse läks Shelli Spirax 75w90 (all endiselt ix visco differ). - salongiradikas lekkis ja valmis sai ka uus ostetud aga selgus, et üks tihendi oli lihtsalt väsinud. See sai vahetatud ja sellega ka korras. - käsipiduriga olid väikesed probleemid, mis ka nüüdseks korrastatud ja käsipidur pingutatud. - tagaotsas olnud raadioantenn häiris juba pikka aega silma, see sai asendatud mingi originaalilähedasema ebay toodanguga kuniks originaali leian korraliku. Selleks hooajaks vist suhteliselt kõik ka. Valmistub vaikselt talvituma. Mõned plaanid veel on uueks aastaks aga ei midagi erilist. Ketassilda ikka tagasillale vaja kuna see 2,5 tõmbab küll kiirelt hoo ülesse aga nende piduritega on selle hoo mahasaamine küllalt raske. Läbisõit praegu 264800km ja aastaga kogunes seda 2700km kanti, seega natuke sai ikka tuulutatud.
  18. Pole ammu midagi kirjutanud. Mõne auto olen ära müünud, mõne huvitava asja juurde toonud aga püüan nende kõigi vanurite jaoks ikka aega leida. Selle konkreetse masinaga suhteliselt murevaba. Kõik toimib ja sõidab. Järgmisel nädalal saab väikese värskenduskuuri uue roolinaha ja muu nipetnäpet näol. Eks pildid räägivad tema särast enda eest.
  19. siimp lisas teema asukohas Autod
    müüdud lukku
  20. Pole ammu midagi kirjutanud aga üha vähem on ka aega nende masinatega sõita. Vahepeal vahetatud õli (endiselt Castrol 5w40), tagumine vedrustus sai uus (TaTechinixi coiloverid), uued tagumised amordipadjad ja mõlemad tagumised stabikakondid. Tegemist veel jagub ja kuhi osasid on valmis ostetud - esimese õõtsa tagumised puksid (Lemföderi täiskummist), kõik pidurikettad ja klotsid, esimesed stabikakondid ja puksid, otsakaane tihendi ja käigukangi hoovastiku puksid. Sõita olen tõesti vähe sellega saanud, teisi huvitavamaid masinaid pressis peale lihtsalt (vahepeal tuli veel üks e30 juurde aga sellest kunagi siis juttu kui õige aeg on). 2016 aasta algusest kuni tänase päevani on selle konkreetse masinaga 5000km isegi tulnud kuidagi kokku. Ülevaatus sai ka hiljuti tehtud ja kõik korras. Kokkutulekule jõudsin kahjuks ainult kahega see aasta kohale. Aga alates eelmise kuu keskpaigast on siis kõik kobedamad masinad talveunes ja talvine "plastik" e30 välja aetud ning mõõdan sellega teid.
  21. Vahepeal siis asju omajagu korda tehtud - sumbutil kinnitus parandatud ja mõned kinnitused juurde tehtud, kindalaegas parandatud, stabikakondid vahetatud, õlitaseme anduri juhe parandatud, ümberehitus (mootorivahetus) nüüd ka registreerimistunnistuses olemas ja värskelt ülevaatus tehtud. Kõik üldiselt korras ja hea auto. Täna oli väike pesupäev ja sai kogu masinapargist ka mõned uuemad fotod: (Vanuse järjekorras - 1972 BMW E10 2002, 1985 BMW E30 316 m20b25, 1989 BMW E30 316i m42b18, 1990 BMW E30 318is, 1992 BMW E30 318iC m50 stroker)
  22. siimp lisas teema asukohas Varuosad
    Sooviks osta e30 kindalaeka luku, kuna suutsin enda oma katki teha. Ideaalis otsin ilma lukuta varianti aga ajutiselt ajaks ka lukuga variant asja ära. Võib ka uut osa pakkuda kui keegi kusagilt tellib. Keegi võib muidugi aidata andmetega ka, leidsin et ilma lukuta versioon peaks olema tootekoodiga 51161848873. Nimetuseks annab aga midagi muud. Oskab keegi kinnitada või õige tootekoodi öelda?
  23. Suur probleem tekkis, nimelt ühel heal päeval pärast kõrvalistuja poolse ukse sulgemist see enam ei avanenud ja ei avane tänaseni. Auto on kesklukuga ning juhiuks ja pagasnikulukk toimetavad. Kõrvalistuja uksel nupp all ja kuidagi lahti ei tule. Võtmest keerata ei kannata (varasemalt töötas probleemideta) ja seest poolt lingist ka ei avane. On kellelgi sellist probleemi olnud? Kuidas parandada kui ust üldse lahtigi ei saa?
  24. Kuna selle autoga on väga palju vaeva juba nähtud, siis ajaloo huvides jätkaks endise omaniku lahkel loal selle sama teemaga. Sai siis toodud teiste kõrvale järjekorras neljas sõitev E30, mida ma juba tegelikult eelmise aasta kokkutulekust saadik olin taga ajanud. Eelmine aasta sai ka pakkumine tehtud aga siis otsustas omanik ringi (ja õigustatult - pagana hea auto on). See aasta kui uuesti aktiivset müügikuulutust nägin, sai kohe kiirelt kõne peale tehtud ja otsustatud see oligi. Juba ammu olin otsinud just prefacelift kerel valget kupeed ja väga tore, kui keegi on kõigile kriteeriumitele vastava masina juba ka ära taastanud. Hetkel jääb selliseks nagu on aga tulevikus tahaks täiesti originaaliks tagasi saada, et siis M10 mootor ja muud jutud. Tegemist nagu vanale autole kohaselt ikka jagub ja otsast hakkan nädalavahetusel tegema - õlivahetus, uus hammasrihmakomplekt, sumbuti kinnitused uued keevitada, difri alumise punni leke kõrvaldada, käigukasti leke kõrvaldada, välimised sarniirid vahetada, stabikakontid vahetada, salongiradikas vahetada, kindalaegas kinnitada, vasak esimene lähituli parandada/vahetada (niiskus sees), kardaan vist viskab natukene, ilmselt vaja lasta üle käia. Täna veeresin ülevaatuspunktist kontrollimise mõttes läbi ja üldjoontes väga eeskujulik masin, nagu ka arvata oli. Salongist on masin hämmastavalt vaikne võrreldes mu teiste masinatega, esmalt arvasin, et mingi pigimati teema tehtud aga selgus, et mitte. Sõidumõnu on ka enam kui küllaga.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.