-
Postitusi
165 -
Registreerus
-
Viimati külastas
-
Võidetud päevi
5
Postituse tüüp
Foorumid
Sündmused
Kõik, mis uunp postitas
-
Kasutaja lauri1-el ääsmäel nii mõnigi kere vedeleb, ei tea ainult mis olukorras. Mõned kindlasti puud näinud või analoogset.
-
Ikka vaja
-
Halltechi või hesteci saab ikka seal tuhandega juba ilusti kätte, seadistaja on eestis olemas kes seda väga hästi teab (viljar vkm motorsist) Ka nende soovitusel ma pigem jään vähe kvaliteetsema aparaadi peale juhul kui peaks midagi tegema hakkama. Küsisin neilt arvamust ms vs. hestec/halltech ja põhjendati ilusti ära miks peaks just kallima võtma. Aga kindlasti saab ms ka hakkama. Pigem ongi küsimus emas ja tütres Vot kui originaal kaanetihendiga ca 1000hp kestab tahaks ka teada mis seal mootoris sees on, et laiali ei lenda. Ja kestmine on küsitav- kas 5000km ja kap. remont või siis 30 000km ja remont. Eks kuidas keegi kestmist tõlgendab. Või siis kestab aga peab putitama koguaeg, mis poleks ka mu eesmärk. Ma ise tahaks sellist mootorit teha, mis kestaks 50 000+km ilma laiali lendamata, seepärast vast rohkem investeerima nõus oleksin.
-
Seadistamine on muidugi kõige tähtsam progre ajul, kuid ms vs halltech reguleerimise võimalused pole võrreldavadki. Sealt see hinnavahe tulebki. Kui teha korralik turbomootor, siis peaks seal ka olema sepistatud sisu, kolvid ning metall kaanetihend. Lisaks regullitav korralik sportlikum nukk ja vedrud/klapid. Lisaks muidugi mina paneks halteci/hesteci ja muidugi ka kütusesüsteem pluss pidurid, väljalase, sisselase jne. Ühesõnaga kui tahta 600hp ja enam siis kardan, et pelgalt ms võimalused ei lase seda korda saata. Mida paremini ehitada ja paremate komponentidega seda kestvamaks mootori saab. Muidugi saab ms-iga juhtides ja lihtsalt niiöelda prostalt holset hx40 vahele keerata ka 600hp kätte, kuid kaua püsib on omaette küsimus. Ma leian, et pole nii rikas, et low-budget mootorit ehitada. Parem investeerin selle 5-7k kohe korralikult ja saan korraliku kestva asja. Oli endalgi plaanis turbotama ix-i hakata, kuid originaal veermikuga seda tegema ei hakka, kuna esidiffer ja vahekast lihtsalt ei kesta selle jõu peale, mida ma sihiksin. Kui auto jääb ja mingit juba turbotatud nelivedu ligi ei võta, siis kogun hoogu ja paksu rahakotti kevadeks, et nelivedu vahetada ja siis näeb kuidas asjad minema hakkavad.
-
Turbokale ma ei julgeks MS või muud taolist jama peale küll panna. Vabalthingavale võibolla isegi. Ise lähen kindlasti hallteci või hesteci usku.. Aga low-budget ehitajatele kindlasti ms on sobiv.
-
tee pilt ja pane koos hinnaga ps-i
-
Terv, Huvitun siis pealkirjas nimetatud asjast, mida korralikum seda parem. Vaja oleks musta värvi. Asukoht Tallinn/harjumaa, kuid kui siiakanti saab siis pole vahet kus asub. Hinnapakkumised PS palun! Kiire ja hea hinna korral 562 515 üheksa5
-
Ühe kuti teemas oli kirjas küll, aga mitte midagi muud asjalikku, kui et ostis tuuning firma diffri sisu, aga see tähendab kindlasti paar tuhat euri investeeringut Oli vist quaife sisu mis ta ostis.. Sellepärast arvangi et odavam e34 ix osta ja selle veermik koos mootori ja kastiga e30 vahele visata. Nagu meil siin tehtud omajagu neid.
-
Esidiffriga pidigi kõige suurem probleem olema jah. Samamoodi välismaa foorumitest uurides sain teada et sõidavad seal ka 700+hp originaal juppidega
-
Pigem on huvi selleparast et saaks rohkem jõudu neliveole rakendada ilma et laiali lendaks. Arvan jah et kõige lihtsam moodus on kogu krempel koos m50ga kapoti vahele istutada. Selge, tänud sai siis selgeks et manuaali vahekasti vaja Ja ka on/off esivedu ka väga hea asi kui kiirendust sõita. Karter jah vaja ümber teha, ette custom veovõllid jms veel kõik et asi hea saaks. Ilmselt pean kogu tehnika välja vahetama veoskeemis pluss siis mootor m50 ja e34 manuaalkast. Kuigi olen ka välismaa foorumites lugenud, kuidas tehakse kõik m20 ja e30 manuaalkasti peale.. Extreme337- seda videot olen näinud. Umbes taoline plaan ongi
-
Ehk siis sisu sama aga korpus teine nagu aru sain? Oleks vaid aega üles tõsta, saaksin võrrelda
-
Terv, Huvitaks kas keegi teab mis nendel neliveo skeemis erinevat on? Diffrid on ilmselt samad(ehk on erinev ülekanne) aga kõige rohkem huvitab, kas vahekast on sama? bmwfans annab et koodid on erinevad, aga pildi järgi on üks-ühele. Ehk siis oskab keegi äkki kommenteerida mis vahe seal olla võiks? Tänud ette!
-
Kust saab seda regullitavat kütuserõhu regulaatorit? Oleks ka vaja..
-
300€ võin ära võtta, nagu ta mullegi pakkus.
-
need on need roosad mis müügis olid?
-
Töötab ikka jah, just see pöörete asi on see, mis nõuab. Aga noh mina leian, et kui panna kangem nukk, siis juba tõsta pööret ka, tuleb kergelt natuke lisa.
-
Seal on pisut rohkem vahet kui ainult kraadivahe, aga muidugi, kui rahakott kannatab, võtaks schircki või metric mechanicu oma. Aga ega ainult sel juhul nukast ei piisa, peaks ka klapivedrud kindlasti ära vahetama. Muidugi üks kallim kui teine. Ise panin m20b23 nuka strokerisse ja tegi minekut teravamaks. Ehk siis max nm jõuab varem kätte kui tavalisel b25-l. Aga eks see ka pisut seotud 5mm lühemate kepsude ja nõgusate b27 kolvidega.
-
Ei tundu küll sama: M20b23: duration 264 deg vs M20B25: cam duration: 256 deg Google andis veits veel infi: http://www.bmwforums.com.au/showthread.php/39849-M20-Cam-Profiles-revisited
-
M: 14" plekkveljed+suverehvid /müüdud
uunp vastas kasutaja madka007 teemale asukohas Veljed - Rehvid
Ma tahaks aga asun Tallinnas. -
Pildid: http://postimg.org/gallery/l1e4wxuw/
-
Rehvidest: http://www.goodyear.eu/home_en/tires/passenger/ultragrip-ice-arctic/ Veljed taolised, kui keegi ei peaks teadma: http://pics.ricardostatic.ch/2_723274452_Big/felgen-pneus-und-raeder/original-bmw-bbs-felgen-e30.jpg Lisaks velgedel pole keskkapsleid, nagu antud piltidelgi. Õiged pildid täna/homme.
-
Terv, Panen müüki oma talvekomplekti, kuna selgus, et jäävad pisut kõrgeks minu autole. Asuvad Harku vallas, Harjumaal kuid Tallinna piirides saan ka kohale toimetada kindla huvi korral. Lihtsalt näitama ise ei sõida. Ega seal midagi vaadata polegi, rehvid on pm. uued ja veljed nagu originaal kärjed ikka, ühel veljel õrn kahjustus keskaval, kuid see ei sega ei külgepanemist ega sõitmist. Kui kellegil huvi, saab ka rehvid/veljed eraldi. Rehvid 220€ Veljed 120€ Koos ostes 300€ Asjaga suhteliselt kiire! Kontakt: PS või 56kaks 51595
-
Terv, Sooviks saada siis korralikke suverattaid oma e30ix-le. Võite pakkuda kõiki asjalikke, kuid tingimus on, et ulmehinda maksma ei hakka. kui koos rehvidega on, siis sooviks madala profiiliga rehvi. Lisaks laius võiks olla ühelaiune või siis vähemalt rehvid all, mis annavad sama kõrguse, et diffritele ei hakkaks. Eelistaks randiga kärgvelge, mitmeosalisi/polditavaid või selliseid robustseid vanakooli velgi (borbet type a jms). Üldiselt sooviks ka selliseid, mis tänavapildis vähe haruldasemad. Pakkumised kas teemasse või privasse. Hea pakkumise korral olen nõus koheselt ära ostma!
-
Nüüd sai siis jälle 3h garaazis veedetud ja sai poldid külge pandud. Oli ka üks ropp töö, kuna poldi pea oli 8ne ja sisu 6ne nagu ütlesin. Ehk siis kiskusin kõik 96 düüblit välja ja puurisin keermepuuriga velgedele vindid sisse. Alguses mõtlesin, et jäängi sinna seda tegema, aga lõpuks sain nipi kätte, millega tuli 30 min veljega.
-
Terv, Kuna sai ette võetud üks soodsa hinnaga ring 17" rondelli velgi, siis mõtlesin et pildistan mõne pildiga oma tegemised üles ja innustan ka teisi inimesi seda tegema. Asi tegelikult väga lihtne töö, kuid aga rutiinikas ja kohati võib käe krampi tõmmata. Pisut räpane kah, aga kes ise oma autosi putitab, selle jaoks on see isegi puhas töö. Kokku läks kogu lihvimine+ poleerimine+ värvimine ja lakkimine u. 50-60€ maksma. Oleks viitsinud/tahtnud "peegel" rante, oleks töötunde läinud umbes 8h rohkem ja rahaliselt max. 5 € lisa. Nii alustame siis sellest et soetasin veljed, mis olid üsna täbaras seisus. Äärekivi kahjustused igal veljel, laki alt ussitas ja mitte vähe. Plusspooleks muidugi see, et olid just sirgestatud ja 4 veljekapslit oli alles. 1. etapp- katmine/pesemine Kõigepealt siis veljed puhtaks pesta, endal pärast lihtsam. Pigiainet ja kõike mis võimalik veljepuhastuseks kasutada- see teeb pärast elu lihtsamaks. Mina kasutasin katmiseks mägiaivari teipi, sest see ei tule lakieemaldiga pealt ära ja seega ei eemalda ka kodaratelt värvi/lakki. Kui soov kogu velg poleerida, siis katta pole vaja, ainult hulganisti lakieemaldit ja lihvimist. Katmisega soovitan varuda aega ja teha asi võimalikult täpselt, sest sellest oleneb lõpptulemus väga palju. Arusaadav ju kõigile miks. 2. etapp- Laki eemaldamine Asi lihtne- lased spraylaki peale ja ootad kuni asi mullitab korralikult. Lisaks soovitan nt. paberinoaga laki sisse väikseid pragusi tõmmata, töötab paremini see eemaldaja, sest saab laki alla paremini ligi. Laki eemaldamiseks kasutasin sellist vahendit: 2.1. etapp- Laki maha võtmine Peale 5 minutilist suitsupausi oli see sealt vaja maha kraapida. Pausi peab tegema selleks, et see kraam mõjuks. NB! Ärge kraapige lakki maha metallist esemega, sest neid kriime pärast välja lihvida pole lihtne. Oi kuidas ma end kirusin pärast. Üks parimaid vahendeid oli plastmassist jääkaabits, vähemalt mul see töötas ja sümpatiseeris kõige rohkem. Pilt mis sai, kui lakieemaldi oma tööd korralikult tegi: Ja peale laki eemaldamist: 3. etapp- Lihvimine See oli mu lemmik etapp, muidugi irooniaga. Alustasin tegemisi 80-se tavalise liivapaberiga.(ca. 20 min velg) Sellega nühkisin ära äärekivi kahjustused. Muidugi soovitan seda teha niiöelda velje loomuliku kulgemise suunas, sest siis jääb velg ühtlane. Muidu võib tulla tulemuseks et äärekivi kahjustuse koha peale lihvid lohu randile sisse. Järgmine liivapaber minu valikus oli 180 liivapaber. (ca. 30min velg) Siit alates hakkas vesilihv. Esimene oli lihtsalt seepärast tavaline, kuna 80-st vesilihvi ei leidnud kuskilt. Vesilihvimine nägi välja üsna karm ja räpane. Soovitan lisada vee sisse tavalist autoshampooni- kuivab vesi aeglasemini ära ja paber tundus paremini tööd ka tegevat. Minu teine suur soovitus on esimeste paberitega kauem aega veeta, tuleb tulemus ilusam. Lisaks tuleks ka esimeste paberitega välja saada kõik kahjustused mida tahate, sest pärast 400-se või 800-se või peenemaga ei võta neid välja. Või noh võtab, aga aega läheb rohkem kui seda keegi teha viitsiks. Nüüd siis järgmine paber- 240 vesiliivapaber.(ca. 30min velg) Nühkida soovitan velje liikumise suunas nagu ikka. järgmine paber siis 400 vesiliivapaber (ca. 30min velg) 800 vesiliivapaber (ca. 15-20min velg) Mina siinmaal lõpetasin, sest ei tahtnud peegliks lihvida. Muidu kui peegliks tahta, siis järgmine peaks olema 1000, peale seda 1500 ja kui väga viitsida siis ka 2000-ne paber. Iga etapiga siis ca. 15-30 minutit ühe velje peale kulutada. lihvimata vs 80 lihvpaber: 240 vs 400 lihvpaber: 800vs 400 lihvpaber: 4. etapp- Poleerimine pastaga Kuna ma polnud ennem velgi poleerinud siis oli huvitav ja esmakordne kogemus. Võin julgustada inimesi ja öelda, et see on tunduvalt lihtsam kui auto poleerimine. Selle jaoks on siis vaja poleerpastat, poleerimise lappe ja mikrofiiber lappi, millega see kiht pärast läikima lüüa. Kõik need asjad sain mina automaailmast ja maksma läks alla 15€ mu mäletamist mööda. Ok muidugi natuke valetasin- mikrofiiber lapp oli endal olemas. Poleerimiseks kasutada spetsiaalset alumiiniumi poleerimispastat! Pilt ka poleerimise tulemusest: 5. etapp- kodarate lihvimine Niisiis kuna hõbedane ja must velg on liiga "mainstream" siis ma otsustasin teha veljele uue värvi. Esmalt oli aga vaja kodarad ilusti vesilihviga siledaks teha, et lakk pealt maha lihvida ja alumine värv matistada, et see uus ilusti peale hakkaks. Alustasin muidugi oma värskelt tehtud rantide katmisega. Selleks kasutasin maalriteipi-hea maha võtta, ei jää liimijälgi nagu mägiaivari teibiga ja värv ka läbi sealt ei tungi. Seda etappi soovitan ka väga täpselt teha. Kui ei tee, siis võib randi juurest värv ebatäpselt jääda ja auto all jääks niiöelda lainetamise efekt. Lihvimiseks ma kasutasin 800-st vesiliivapaberit eelnimetatud autoshampooni/vee kombinatsiooniga ja tegin kõik veljed piinlikult matiks. Aega läks ca. 30-40min. veljega. Seda seepärast nii palju, kuna mul oli kodara ja randi vahelt väga keeruline lihvida. Kodarate ja randi vahelise ala lihvimiseks kasutasin mina kruvikeerajat, mis maalriteibiga veljele kahjutuks tehtud ja paber sinna vastu ning nühkima. Lihtsama tegumoega veljega läheb oluliselt kiiremini, kui mitte 2x kiiremini. Pilt ka kaetud ja matistatud veljest: 6.etapp- värvimine/lakkimine Värviks valisin tevori värvipoest tumehalli suure teraga metalliku. 2 spraypurki värvi läks maksma 25€ ja 2 purki lakki läks maksma ca. 10€ Kuigi reaalselt kasutasin mina ära mõlemat ühe purgi ja siis teisest veel lisaks 1/5 purgist. Ehk kui lihtsama tegumoega velg ja nii palju kihte vaja pole, siis saab ka 1 värvi- ja 1 laki purgiga hakkama. Mina katsin velgi 4+1 kihi värvi ja 2 kihi lakiga. Ei viitsinud, et värv jooksma hakkab, Kui kohe hooga peale lennata ja liigselt värvi lasta, siis seda pärast välja lihvima hakata ka tüütu. 4+1 kihti tähendab seda, et lasin 4 kihti värvi ja viimane +1 siis on see niiöelda tolmutamine. Sellega ma lasin kaugemalt (u.50cm) ühtlaselt velgedele peale veel ühe kihi. Värvipoe müüjad soovitasid seda selleks, kui tahta suuremat sädelust. Värv pidi siis selle tera mis läike tekitab rohkem esile tooma. Ehk siis ilmselt niimoodi "tolmutades" tuleb purgist rohkem seda tera välja kui värvi ennast, kuna tera pidavat raskem olema ja jõuab enne velje pinnale vms. See kõrgem pilotaaž minu jaoks, aga tegin nagu öeldi ja tõesti aitas. Lisaks siis paar kihti lakki ja valmis see projekt saabki. Sellega soovitan ka ettevaatlik olla, kuna lakk tahab eriti reipalt jooksma minna. Minu jaoks muidugi projekt veel läbi pole- vaja need kunstmutrid uued panna ja kuna vanad koledad ja osad murdusid sisse, siis ostsin endale baltic bolt-ist uued metallist mutrid ja varsti lähevad ka need külge. Ilge jama muidugi see, et vanad olid tüübli sees 8-se peaga, aga 6-se vindipaksusega. Ehk ma pean siis kõik 100 düüblit käsitsi üle puurima, et asi ilusti end sisse keeraks. Pilt siis värvitud velgedest: Loodan, et olin abiks mõnele inimesele ja ehk innustab ka teisi taolisi projekte ette võtma. Ja muidugi rahasääst minu arvutuste ja pakkumiste kohaselt kuskil 300-500€ Töötunde kulus ca. 24h.