Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga 08.01.2023 asukohas Postitused

  1. Tere Aeg teha väike update. Eelmine hooaeg oli taaskord huvitav ja kogemuste rohke. Juba 2021 novembris tellisin dbilas itb komplekti. Kui keegi kunagi tahab dbilase tooteid soetada siis soovitan seda teha black friday raames, siis reaalselt soodustused 20%-30%. Kuid hoiatan juba ette, et tegu ei ole päris siukse saksa kvaliteediga nagu võiks loota. Pusimist ja finetune-i oli omajagu. Kui juba läks lahti võtmiseks siis otsustasin, et samal ajal võiks mootori juhtmestik ka saada uuenduskuuri. Juhtmestik, maxxecu juhtaju ja itb-de paigaldus tehti raketibaasis. Ühtlasi paigaldati 1 lambda asemel 2. Nüüd on 3 silindri peale 1 lambda. Itb-de paigalduse käigus tuligi palju toote kvaliteedi ja mõiste "bolt-on" seoses üllatusi. Peale paigaldamist tegelesin ühtlustamise ja fine tunimisega ise. Raketibaasi tööga olen igati rahul. Juhtmestiku ja seadistuse tegi Raketibaasis Janno. Kui keegi kunagi soovib itb-d oma autole paigaldada peaks arvestama sellega, et päris kõik ei ole nii lilleline. Nendega sõitmine ei ole nii mugav kui tavapärase 1 drossel süsteemiga. Gaasi pedaal on tunduvalt raskem. Kuuma ilmaga võivad drosselid väheke kiiluda. Kõik see muudab sujuva sõitmise pingutuseks. Ennem kui auto läks talveunne oli vaja veel ülevaatusele minna. Viimasel kahel aastal on ka see olnud üsna suur stressi allikas. Ka see mure sai eelmine hooaeg lahendatud. Kui summuti kunagi ehitati siis pandi sinna liiga "race" katalüsaator. See lihtsalt ei läinud nii kuumaks kui vaja ja ei toiminud korrektselt. Ka see mure sai raketibaasis lahenduse. Panime alla sama tootja street performance katalüsaatori. Peale seda sai normid kätte ilma pingutusteta. Ees seisvaks hooajaks on järgmised plaanid. Kuid nendest lähemalt siis kui tegemiseks läheb.
  2. Sinu matt oli väga heas seisus, need on palju hullemad enamasti. Eemaldamisel peab plats täiesti puhas olema ja paigaldamisel on see esimene asi mis täiesti tühja kere külge läheb. Sa rõhutad koguaeg seda musta numbrit, pole ju vahet mis mürasummutuse sa sinna kapotialla kleebid siis, ei pea seda kummimatti ostma. Mitmed teinud sinna summutuse universaal materjalidest või üldse panemata jätnud. Neid väiksemaid matte leiab kasutatuna, mul ka oleks pakkuda sulle ilmselt, aga suure korralikuna saamine pole lihtne ülesanne.
  3. Nagu eile lubasin, siis proovin kirjatüki teha täna värske ja puhanud peaga. Eilne päev sai siis taas kallima küüsis veedetud. Jätkasin siis eelmine kord pooleli jäänud töödega. Kaablid kõik autost minema ja nipet näpet veel. Olen ma neid autosid lammutanud omajagu ja neid soolikaid ka põrandale vedanud omajagu, aga k*rat kui kaua võttis seekord aega juhtmestiku kätte saamine. No muidugi eelnevate kordade erinevus oli see, et ei pidanud kõik tervelt välja tulema. Rullikal ikka pidi meelitama ja mudima sõrmega, et kuskilt midagi puruks ei tiri või katki ei tee. Sest pärast olen ju mina see, kes neid lappima peab hakkama. Enda peas olen ma aru saanud, et selle kogu vooliku tagasi installeerimiseks läheb vaja tohutul hulgal aega, närvi ja muid kehaosi ? Kindlasti ei saa see olema lihtne, kuid kindlasti mitte midagi üle mõistuse käivat. Ma lihtsalt enda peas mõtlen selle liiga keeruliseks. Ma olin enam kui kindel, et minu autol on see korras ning perfecto. Elu on näidanud, et vahel ei õigusta see enesekindlus ennast. Igatahes ilmus kaitsmekarbi alt nähtavale üks mullitav kohakene. Peale mõningast surkimist kruvikeerajaga oli asi selge. 🤦‍♂️ Töömahu saame teada siis, kui see sealt kõik ära puhastatud. Nagu esimestes ridades mainisin, siis oli plaan saada autol salong tühjaks. Kaabeldus oli eest võetud, oli järg kaablikinnituste käes. Suur osa tuli tervelt välja, kuid juhtus ka katki minema. Eks neid tuleba ka peoga hakata varuma. Pean oma E39 varud üle vaatama. Nendest jäi ka kõiksugu kinnitusi jms üle. Ehk saab omavahel kombineerida ? Ma ei aja musta numbrit taga, kuid vähemasti on BMW oma küljes. Tähtis on see, et teeb oma tööd ning ei jää mind kriipima. Veel ei tea. 🤷‍♂️ Salong oli suhteliselt lage juba. Järgmiseks hakkangi pead vaevama, kuidas saaks selle originaal mürasummutuse põrandalt kätte ? Olen näinud, et kasutatakse kuiva jääd, kuid mul pole seda kuskilt võtta. Kas kuumaõhu föön ei võiks seda tööd teha ära ? Ajad kuumaks ja pahtlilabida taolise esemega lihtsalt nokid ära selle põrandalt ? Või kas on vaja seda üldse ära kitkuda, kui seal näiteks mingit keevitustööd ei toimu ? Oskab ehk mõni targem sõna sekka öelda. Mootoriruumist oli siis jäänud eemaldada pidurivõimendi koos silindriga, kütusefilter ning mõningad voolikud ja torud. Juba algselt oli selge see, et ma seda mürasummutust sealt tervelt kätte ei saa. Liiga hea, et olla tõsi. Ja nii see kahjuks läkski. No põhimõtteliselt pulber. Osaliselt tuli tükkhaaval. No ma siis oma peas juba kalkuleerisin tuhandeid. Päris tuhandeid ei pea välja käima, kuid vägagi märkimisväärne summa. Või ehk kellelgi leidub heas korras kasutatud matte ? Kõige suurem ja keskmine osa 51481916442 hinnaks 390.- . Siis kaitsmekarbi taga olev matt OE koodiga 51481962045, maksab veidi üle soti. Eelmisega võrreldes suhteliselt odav. Ning paremal pool, aku taga olev matt samamoodi ajaga rabedaks läinud ning irdus tükkidena. Selle tootekood 51481962048 ning ostuhinnaks sama eelnevaga. Pisut üle saja euro. Samamoodi käigukastitunneli paremas nurgas on kuumaplekk, mis pudenes näppudevahelt. OE kood 51481911009 ning hinnaks tagasihoidlikud 72.- eurot. Kui nüüd väikesed matemaatilised tehted teha, siis 670+ eurot. 🤑 Hakkasin praegu otsima, et kurjam, polegi sellest kaunist läikivast svammist ühtegi pilti. No juusiis polnud vaja. Selle eemaldamiseks kasutasin atsetooni ning piduripuhastus vedelikku. Palju puudu polnud, kui oleks päris värvilisele ja psühhedeelsele tripile läinud. 😂 Respiraatorit polnud käepärast, aga töö oli vaja ju ära teha. Saaga jätkub.....
  4. Head uut rullisõpradele! Uuel aastal ikka uue hooga. Eelmises postituses sai mainitud, et käsil on laepolstri paigaldamine, tänaseks on see omal kohal. Esimese korra kohta ei jäänud nii paha kui algul arvasin. Ometi leidub mõni koht, mis oleks võinud paremini välja kukkuda, aga nagu öeldakse siis sai see. Laepolster paigas sai ka kohe tagumised klaasid külge pandud, mulje muutus kohe autolikumaks. Praegusel hetkel on käsil sillad, taha läheb originaal trummli komplekti asemel ketassild ning sild sai tehtud reguleeritavaks. Ette on otsitud jämedamad püstakud ning sinna sisse bilsteini amordid. Vedrude valimine on veel pooleli, kuid hetkel kisub sinna 60mm madalduse poole ning kunagi, kui ma veel rikkamaks saan, siis tuleb korralik coiloverite komplekt. Piduriosakond jääb hetkel originaal, vaatame kuidas toimetab ja siis mõtleme edasi. Mõni pilt värskelt värvitud ja vaikselt komplekteeritavatest osadest: See aeg kui silla- ja pidurijuppe ootan sai hakatud ka vaikselt juhtmestikku omale kohale sättima.
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+02:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.