Nagu eile lubasin, siis proovin kirjatüki teha täna värske ja puhanud peaga.
Eilne päev sai siis taas kallima küüsis veedetud. Jätkasin siis eelmine kord pooleli jäänud töödega. Kaablid kõik autost minema ja nipet näpet veel. Olen ma neid autosid lammutanud omajagu ja neid soolikaid ka põrandale vedanud omajagu, aga k*rat kui kaua võttis seekord aega juhtmestiku kätte saamine. No muidugi eelnevate kordade erinevus oli see, et ei pidanud kõik tervelt välja tulema. Rullikal ikka pidi meelitama ja mudima sõrmega, et kuskilt midagi puruks ei tiri või katki ei tee. Sest pärast olen ju mina see, kes neid lappima peab hakkama.
Enda peas olen ma aru saanud, et selle kogu vooliku tagasi installeerimiseks läheb vaja tohutul hulgal aega, närvi ja muid kehaosi ? Kindlasti ei saa see olema lihtne, kuid kindlasti mitte midagi üle mõistuse käivat. Ma lihtsalt enda peas mõtlen selle liiga keeruliseks.
Ma olin enam kui kindel, et minu autol on see korras ning perfecto. Elu on näidanud, et vahel ei õigusta see enesekindlus ennast.
Igatahes ilmus kaitsmekarbi alt nähtavale üks mullitav kohakene. Peale mõningast surkimist kruvikeerajaga oli asi selge. 🤦♂️
Töömahu saame teada siis, kui see sealt kõik ära puhastatud.
Nagu esimestes ridades mainisin, siis oli plaan saada autol salong tühjaks. Kaabeldus oli eest võetud, oli järg kaablikinnituste käes. Suur osa tuli tervelt välja, kuid juhtus ka katki minema. Eks neid tuleba ka peoga hakata varuma. Pean oma E39 varud üle vaatama. Nendest jäi ka kõiksugu kinnitusi jms üle. Ehk saab omavahel kombineerida ? Ma ei aja musta numbrit taga, kuid vähemasti on BMW oma küljes. Tähtis on see, et teeb oma tööd ning ei jää mind kriipima. Veel ei tea. 🤷♂️
Salong oli suhteliselt lage juba. Järgmiseks hakkangi pead vaevama, kuidas saaks selle originaal mürasummutuse põrandalt kätte ? Olen näinud, et kasutatakse kuiva jääd, kuid mul pole seda kuskilt võtta. Kas kuumaõhu föön ei võiks seda tööd teha ära ? Ajad kuumaks ja pahtlilabida taolise esemega lihtsalt nokid ära selle põrandalt ?
Või kas on vaja seda üldse ära kitkuda, kui seal näiteks mingit keevitustööd ei toimu ? Oskab ehk mõni targem sõna sekka öelda.
Mootoriruumist oli siis jäänud eemaldada pidurivõimendi koos silindriga, kütusefilter ning mõningad voolikud ja torud. Juba algselt oli selge see, et ma seda mürasummutust sealt tervelt kätte ei saa. Liiga hea, et olla tõsi. Ja nii see kahjuks läkski. No põhimõtteliselt pulber. Osaliselt tuli tükkhaaval.
No ma siis oma peas juba kalkuleerisin tuhandeid.
Päris tuhandeid ei pea välja käima, kuid vägagi märkimisväärne summa. Või ehk kellelgi leidub heas korras kasutatud matte ?
Kõige suurem ja keskmine osa 51481916442 hinnaks 390.- .
Siis kaitsmekarbi taga olev matt OE koodiga 51481962045, maksab veidi üle soti. Eelmisega võrreldes suhteliselt odav.
Ning paremal pool, aku taga olev matt samamoodi ajaga rabedaks läinud ning irdus tükkidena. Selle tootekood 51481962048 ning ostuhinnaks sama eelnevaga. Pisut üle saja euro.
Samamoodi käigukastitunneli paremas nurgas on kuumaplekk, mis pudenes näppudevahelt. OE kood 51481911009 ning hinnaks tagasihoidlikud 72.- eurot.
Kui nüüd väikesed matemaatilised tehted teha, siis 670+ eurot. 🤑
Hakkasin praegu otsima, et kurjam, polegi sellest kaunist läikivast svammist ühtegi pilti. No juusiis polnud vaja. Selle eemaldamiseks kasutasin atsetooni ning piduripuhastus vedelikku. Palju puudu polnud, kui oleks päris värvilisele ja psühhedeelsele tripile läinud. 😂 Respiraatorit polnud käepärast, aga töö oli vaja ju ära teha.
Saaga jätkub.....