uunp Postitatud 11. september 2014 Jaga Postitatud 11. september 2014 (muudetud) Terv, Kuna sai ette võetud üks soodsa hinnaga ring 17" rondelli velgi, siis mõtlesin et pildistan mõne pildiga oma tegemised üles ja innustan ka teisi inimesi seda tegema. Asi tegelikult väga lihtne töö, kuid aga rutiinikas ja kohati võib käe krampi tõmmata. Pisut räpane kah, aga kes ise oma autosi putitab, selle jaoks on see isegi puhas töö. Kokku läks kogu lihvimine+ poleerimine+ värvimine ja lakkimine u. 50-60€ maksma. Oleks viitsinud/tahtnud "peegel" rante, oleks töötunde läinud umbes 8h rohkem ja rahaliselt max. 5 € lisa. Nii alustame siis sellest et soetasin veljed, mis olid üsna täbaras seisus. Äärekivi kahjustused igal veljel, laki alt ussitas ja mitte vähe. Plusspooleks muidugi see, et olid just sirgestatud ja 4 veljekapslit oli alles. 1. etapp- katmine/pesemine Kõigepealt siis veljed puhtaks pesta, endal pärast lihtsam. Pigiainet ja kõike mis võimalik veljepuhastuseks kasutada- see teeb pärast elu lihtsamaks. Mina kasutasin katmiseks mägiaivari teipi, sest see ei tule lakieemaldiga pealt ära ja seega ei eemalda ka kodaratelt värvi/lakki. Kui soov kogu velg poleerida, siis katta pole vaja, ainult hulganisti lakieemaldit ja lihvimist. Katmisega soovitan varuda aega ja teha asi võimalikult täpselt, sest sellest oleneb lõpptulemus väga palju. Arusaadav ju kõigile miks. 2. etapp- Laki eemaldamine Asi lihtne- lased spraylaki peale ja ootad kuni asi mullitab korralikult. Lisaks soovitan nt. paberinoaga laki sisse väikseid pragusi tõmmata, töötab paremini see eemaldaja, sest saab laki alla paremini ligi. Laki eemaldamiseks kasutasin sellist vahendit: 2.1. etapp- Laki maha võtmine Peale 5 minutilist suitsupausi oli see sealt vaja maha kraapida. Pausi peab tegema selleks, et see kraam mõjuks. NB! Ärge kraapige lakki maha metallist esemega, sest neid kriime pärast välja lihvida pole lihtne. Oi kuidas ma end kirusin pärast. Üks parimaid vahendeid oli plastmassist jääkaabits, vähemalt mul see töötas ja sümpatiseeris kõige rohkem. Pilt mis sai, kui lakieemaldi oma tööd korralikult tegi: Ja peale laki eemaldamist: 3. etapp- Lihvimine See oli mu lemmik etapp, muidugi irooniaga. Alustasin tegemisi 80-se tavalise liivapaberiga.(ca. 20 min velg) Sellega nühkisin ära äärekivi kahjustused. Muidugi soovitan seda teha niiöelda velje loomuliku kulgemise suunas, sest siis jääb velg ühtlane. Muidu võib tulla tulemuseks et äärekivi kahjustuse koha peale lihvid lohu randile sisse. Järgmine liivapaber minu valikus oli 180 liivapaber. (ca. 30min velg) Siit alates hakkas vesilihv. Esimene oli lihtsalt seepärast tavaline, kuna 80-st vesilihvi ei leidnud kuskilt. Vesilihvimine nägi välja üsna karm ja räpane. Soovitan lisada vee sisse tavalist autoshampooni- kuivab vesi aeglasemini ära ja paber tundus paremini tööd ka tegevat. Minu teine suur soovitus on esimeste paberitega kauem aega veeta, tuleb tulemus ilusam. Lisaks tuleks ka esimeste paberitega välja saada kõik kahjustused mida tahate, sest pärast 400-se või 800-se või peenemaga ei võta neid välja. Või noh võtab, aga aega läheb rohkem kui seda keegi teha viitsiks. Nüüd siis järgmine paber- 240 vesiliivapaber.(ca. 30min velg) Nühkida soovitan velje liikumise suunas nagu ikka. järgmine paber siis 400 vesiliivapaber (ca. 30min velg) 800 vesiliivapaber (ca. 15-20min velg) Mina siinmaal lõpetasin, sest ei tahtnud peegliks lihvida. Muidu kui peegliks tahta, siis järgmine peaks olema 1000, peale seda 1500 ja kui väga viitsida siis ka 2000-ne paber. Iga etapiga siis ca. 15-30 minutit ühe velje peale kulutada. lihvimata vs 80 lihvpaber: 240 vs 400 lihvpaber: 800vs 400 lihvpaber: 4. etapp- Poleerimine pastaga Kuna ma polnud ennem velgi poleerinud siis oli huvitav ja esmakordne kogemus. Võin julgustada inimesi ja öelda, et see on tunduvalt lihtsam kui auto poleerimine. Selle jaoks on siis vaja poleerpastat, poleerimise lappe ja mikrofiiber lappi, millega see kiht pärast läikima lüüa. Kõik need asjad sain mina automaailmast ja maksma läks alla 15€ mu mäletamist mööda. Ok muidugi natuke valetasin- mikrofiiber lapp oli endal olemas. Poleerimiseks kasutada spetsiaalset alumiiniumi poleerimispastat! Pilt ka poleerimise tulemusest: 5. etapp- kodarate lihvimine Niisiis kuna hõbedane ja must velg on liiga "mainstream" siis ma otsustasin teha veljele uue värvi. Esmalt oli aga vaja kodarad ilusti vesilihviga siledaks teha, et lakk pealt maha lihvida ja alumine värv matistada, et see uus ilusti peale hakkaks. Alustasin muidugi oma värskelt tehtud rantide katmisega. Selleks kasutasin maalriteipi-hea maha võtta, ei jää liimijälgi nagu mägiaivari teibiga ja värv ka läbi sealt ei tungi. Seda etappi soovitan ka väga täpselt teha. Kui ei tee, siis võib randi juurest värv ebatäpselt jääda ja auto all jääks niiöelda lainetamise efekt. Lihvimiseks ma kasutasin 800-st vesiliivapaberit eelnimetatud autoshampooni/vee kombinatsiooniga ja tegin kõik veljed piinlikult matiks. Aega läks ca. 30-40min. veljega. Seda seepärast nii palju, kuna mul oli kodara ja randi vahelt väga keeruline lihvida. Kodarate ja randi vahelise ala lihvimiseks kasutasin mina kruvikeerajat, mis maalriteibiga veljele kahjutuks tehtud ja paber sinna vastu ning nühkima. Lihtsama tegumoega veljega läheb oluliselt kiiremini, kui mitte 2x kiiremini. Pilt ka kaetud ja matistatud veljest: 6.etapp- värvimine/lakkimine Värviks valisin tevori värvipoest tumehalli suure teraga metalliku. 2 spraypurki värvi läks maksma 25€ ja 2 purki lakki läks maksma ca. 10€ Kuigi reaalselt kasutasin mina ära mõlemat ühe purgi ja siis teisest veel lisaks 1/5 purgist. Ehk kui lihtsama tegumoega velg ja nii palju kihte vaja pole, siis saab ka 1 värvi- ja 1 laki purgiga hakkama. Mina katsin velgi 4+1 kihi värvi ja 2 kihi lakiga. Ei viitsinud, et värv jooksma hakkab, Kui kohe hooga peale lennata ja liigselt värvi lasta, siis seda pärast välja lihvima hakata ka tüütu. 4+1 kihti tähendab seda, et lasin 4 kihti värvi ja viimane +1 siis on see niiöelda tolmutamine. Sellega ma lasin kaugemalt (u.50cm) ühtlaselt velgedele peale veel ühe kihi. Värvipoe müüjad soovitasid seda selleks, kui tahta suuremat sädelust. Värv pidi siis selle tera mis läike tekitab rohkem esile tooma. Ehk siis ilmselt niimoodi "tolmutades" tuleb purgist rohkem seda tera välja kui värvi ennast, kuna tera pidavat raskem olema ja jõuab enne velje pinnale vms. See kõrgem pilotaaž minu jaoks, aga tegin nagu öeldi ja tõesti aitas. Lisaks siis paar kihti lakki ja valmis see projekt saabki. Sellega soovitan ka ettevaatlik olla, kuna lakk tahab eriti reipalt jooksma minna. Minu jaoks muidugi projekt veel läbi pole- vaja need kunstmutrid uued panna ja kuna vanad koledad ja osad murdusid sisse, siis ostsin endale baltic bolt-ist uued metallist mutrid ja varsti lähevad ka need külge. Ilge jama muidugi see, et vanad olid tüübli sees 8-se peaga, aga 6-se vindipaksusega. Ehk ma pean siis kõik 100 düüblit käsitsi üle puurima, et asi ilusti end sisse keeraks. Pilt siis värvitud velgedest: Loodan, et olin abiks mõnele inimesele ja ehk innustab ka teisi taolisi projekte ette võtma. Ja muidugi rahasääst minu arvutuste ja pakkumiste kohaselt kuskil 300-500€ Töötunde kulus ca. 24h. Muudetud 11. september 2014, muutis uunp 7 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/ Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
uunp Postitatud 15. september 2014 Autor Jaga Postitatud 15. september 2014 (muudetud) Nüüd sai siis jälle 3h garaazis veedetud ja sai poldid külge pandud. Oli ka üks ropp töö, kuna poldi pea oli 8ne ja sisu 6ne nagu ütlesin. Ehk siis kiskusin kõik 96 düüblit välja ja puurisin keermepuuriga velgedele vindid sisse. Alguses mõtlesin, et jäängi sinna seda tegema, aga lõpuks sain nipi kätte, millega tuli 30 min veljega. Muudetud 15. september 2014, muutis uunp 1 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/#findComment-83996 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Aaro Postitatud 15. september 2014 Jaga Postitatud 15. september 2014 Tänud, huvitav lugemine. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/#findComment-84003 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
KristjanR Postitatud 11. märts 2015 Jaga Postitatud 11. märts 2015 Selline küsimus,et kust te selle lakki eemaldaja soetasite? Tuleb endal sama tee ette võtta ja suurimad tänud õpetuse eest! Kristjan Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/#findComment-91171 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
uunp Postitatud 12. märts 2015 Autor Jaga Postitatud 12. märts 2015 Terv, minu mäletamist mööda sai selle automaailmast. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/#findComment-91208 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soulmeetsplanet Postitatud 9. aprill 2019 Jaga Postitatud 9. aprill 2019 Hei @uunp Otsisin foorumites ringi, et kas kuidagi oleks v6imalik enda steelied taastada ise, nii et nagu uus paistaks Järsku sattusin sinu loo peale, mis tundus eriti 6petlik ja väga hea. Kuid ma kahjuks ei näe pilte, mida oled tekstide alla lisanud. M6ni pilte sooviksin väga näha et rohkem aru saada vms Päikest Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/#findComment-131157 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Riho Postitatud 14. mai 2019 Jaga Postitatud 14. mai 2019 aeg on vahepeal edasi läinud 5 aastat selle pärast ei olegi pilte 🤔 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/9733-diy-velgede-taastamine/#findComment-131897 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soovitatud postitused
Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse
Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja
Loo konto
Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!
Registreeri uus kontoLogi sisse
Sul juba on konto? Logi siit sisse.
Logi kohe sisse