Kõik, mis M-Tech postitas
-
E30 siduri peasilindri käik
Tänud, selle järgi on ka Wilwoodi silindri käik 28mm sisuliselt sama nagu originaalil.
-
E30 siduri peasilindri käik
Kas kellegil on käepärast autost eraldatud BMW E30 siduri peasilindrit ning saaks sellelt ära mõõta maksimaalse peasilindri käigu (vabast asendist täiesti põhja)? Tahaks seda võrrelda Wilwoodi pedalbox-i "short" versiooni siduri peasilindri käiguga. Hetkel ei ole töösilindril piisavalt käiku ja sooviks aru saada, kust probleem sisse tuleb. Wilwoodi silindri mõõt on identne OEM peasilindriga.
-
O: M20 starter ja hooratas
Huvi M20 mootori starteri ja hooratta vastu. On kellegil pakkuda? Kontakt: 56 675 415 või andres(ät)joujaam.ee
-
316 '88 - M-Tech
Kui ma nüüd mälusopiga ei eksi, siis kokku läks see jama maksma uues rahas ~2500.- eur aga arvestage, et siis oli EEK aeg ja raha väärtus oli 2x suurem.
-
316 '88 - M-Tech
Plekitöö tehti Tõnise juures ja värvimine Umma juures. Ma olen küll õel inimene aga minu jaoks oli mõlema koha töökvaliteet veidi pettumus. Osad kohad on muidugi üldse värvimata ja laus rooste all nukatagustes kohtades. Eks kahe koha vahel autot vedades ka pada sõimas katelt aga eks ta nii on igal pool. Kvaliteedi kontroll peab olema väga intensiivne, kui kasutatakse palgatud tööjõudu. Kuna mina pidin seda autot komplekteerima, siis leidsin vigu mõlema kapsaaeda. Suurim huumor oli kapotialune, mille lasin Tallinnas eraldi uuesti üle värvida, sest 1/3 kapotialusest oli originaal värvi. Arvestades keretööde koguhinda on see ettevõtmine minu enda jaoks suur pettumus, oleks võinud sarnase kvaliteediga 3x odavamas kohas lasta teha.
-
316 '88 - M-Tech
Roostes on kere juba uuesti, lakk on juhi uksel maleruudustikuks muutunud jne. Pole korraliku korrosioonikaitset ka tehtud peale keevitamist, mõtlen siis esmase värvikihi poolelt (värv kohati matistamata/karestamata pinnale kaetud jne.). Häiriv faktor ongi see, et selle raha eest, mis need keretööd maksma läksid saaks juba turult keskmises korras V8 E30 osta. Praeguse EURO aja keretööde hindadest ma muidugi üldse ei räägi. Eks omanik oleks ise ka pidanud kohe peale keretöid laskma spetsiaalse korrosioonikaitse teha aga kuna esines ka värvimisel vigu, siis jäi asi venima.
-
316 '88 - M-Tech
Auto on tegelikult veel peale keretöid 100% komplekteerimata, nagu mainitud märgidki. Samas tahab asi juba kohendamist, kuna nii keevitaja, kui värvija on nahka teinud, nagu Eesti töölistel ikka kombeks on Parempoolne katuse iluliist tegi ka täna nahad auto küljest samal ajal, kui Haapsalu lennuka suurel rajal häälestasime. Aga siiski üldpildis on asi jah suht sile ja roogitav, loodame, et omanik nüüd veidi suurema jõunumbriga pilli näpust ei lase.
-
316 '88 - M-Tech
Pole väga ammu sellesse teemasse midagi kirjutanud. Omajagu vett vahepeal merre voolanud. Sai viimati vesi-metanoli pritse mootorile installitud, et mootori sisu detailid ennest ka õigustada saaksid. Täna sai mootor 2.1bar boostiga enam-vähem seadesse pandud ning peab mainima, et auto hakkas isegi talutavalt liikuma. Nüüd tuleb veel väga palju erinevaid vigu kõrvaldada, et asja normaalselt nautida saaks. Esimese asjana tuleks peaülekanne ära vahetada kiirema vastu, kuna hetkel on jube kiirelt 5-es piirajas ja minekut nautida väga ei saa. Hiina shortshifter tuleb ka originaal kraami vastu välja vahetada, kuna tihke käiguhoovastikuga lihtsalt ei jõua puht füüsiliselt käike sisse tõmmata. Käiguvahed neutraalist on ~10mm ning kang on omajagu lühike, noorena tundus äge aga hetkel ei soovita sellist lahendust. ~2.5bar boostiga on äkki isegi 500hj mootorist mingi imega saavutatav, eks aeg näitab. Hetkel loodan, et sõber oma puhkuse ajal pilli laiali ei lase ja saaks lõpuks ka mingid reaalsed numbrid kuhugi graafikule kuvada. Olles selle autoga viimased 2 päeva sõitnud, pean nentima, et olen nii vanaks jäänud, et sellise vedrustuse ja modifikatsioonidega auto on päris tüütav sõita ning üle ühe päeva nädalas ei kannataks mina sellega enam sõita. Ei taha enam oma seisvate projektide peale mõeldagi, parem naudin uuemaid igapäevaautosid
-
BMW 325ixt '85 - domain
See auto tegi nüüd ka uue aasta esimestel päevadel oma esimesed sõidud üle nelja aasta. Kui asi väljast ka enam-vähem koos, siis paneb mõned uuemad pildid ka siia. Üks õhtune kehv videoklipp ka -->
-
316 '88 - M-Tech
Number on mul juba ammu Peugeot 306 Cabrio küljes. Bemmil on originaal numbrimärk tagasi. See "jube hea" on väga suhteline mõiste. VW ja Audi ei mahuta oma asju lithsalt muud moodi ära, kuna kasutavad pikka pikki asetusega mootorit nagu BMW ning tihti on kasutusel ka nelikvedu, mille esimesed veovõllid tulevad töökindluse tõttu välja otse käigukastist ning seda ei saagi kuhugi keset autot mahutada. Uue E92 M3-me mootor on ka V8, sest nii on mootor lühem, kergem ja kompaktsem ja saab kaalu paremini jaotada. Oled sa näinud mõnda uhket üle esisilla mootoriga VW või AUDI mudelit, mis on sama võimas kui E30 M3 ja sõidab ringrajal sama kiiresti? (tänavaautodest, sest M3 on tänavaauto)
-
316 '88 - M-Tech
Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 mootoriga üle esisilla. Ehk siis M10 mootoriga on alustuseks kaaluvõit, juhitavus on parem ja ka pidamine on teoreetiliselt veidi parem kaalujaotuse tõttu. Ega asjata ei ole 318is ja M3 palju parema juhitavusega kui M20, M30 ning teised 6 sil mootorid E30 kere peal. Probleem ongi selles, et inimesed ei mõista M10 potensiaali ja tormavad kohe mootorit suurema ja raskema vastu vahetama. M30 on piltlikult 1:1-ele sama mootor, mis M10, lihtsalt 2 silindrit on rohkem. M30 mootor nagu ka M10 mootor kannatab stockina kõvasti pauku, kui seda õigesti ehitada ja õigesti juhtida. Jupid mida külge keerata tuleb lihtsalt tehniliselt läbi mõelda ja sobivad valida, mitte kasutada esimesi ettejuhtuvaid juppe. Kuigi mõnel võib seda raske uskuda olla, siis M10 500hj E30 kerel on kiirem auto, kui M30 500hj. Muidugi M30 mootorist tuleb see jõud kergema vaevaga aga samas selle eest makstakse muude faktoritega lõivu.
-
316 '88 - M-Tech
No nüüd tuleb veelkord uus downpipe teha ja lisaks sellele ka uus kollektor. Teibid tulid maha probleemivabalt.
-
316 '88 - M-Tech
Väike jõulukink kõige lahjemale * Holset HX35 Super * 60mm V-Band WasteGate * Turbo kuumakott
-
M: BMW M10 Turbo Kit + kingituseks kangem nukkvõll
Uuendasin esimest postitust!
-
316 '88 - M-Tech
Lõin kokku ka mootori hetke konfiguratsiooni alates 3000km tagasi teostatud remondist: Mootor: * Mootor M10B18 (18 4E * Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud * Kõik uued mootoritihendid ja simmerid * Plokk puhastatud, värvitud, puuritud/hoonitud, tööpinnad lihvitud, keermed puhastatud (raamipakud üle mõõdetud) * Plokile tehtud kolvipõhja õlipihustite pesad + pihustid installitud * CP Pistons 8.5:1 surveastmega 90mm custom sepiskolvid, kolvisõrmed ja stopperid (CR üle kontrollitud) * CP Pistons kolvirõngad (rõngavahed arvutatud ja paika viilitud) * SPM 135mm sepiskepsud (avad üle mõõdetud) * ARP 2000 kepsupoldid (stretch gauge järgi pingutatud) * ARP plokikaane tikud + mutrid * ARP raamipaku tikud + mutrid * Väntvõll poleeritud, õlikanalid faasitud (mõõdetud ja sirgus kontrollitud) * KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled (faasitud) * KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled (faasitud) * Cometic 1.5mm metallist plokikaanetihend * Windorfis kapitaalremonditud plokikaas (juhtpuksidel uued hülsid + klapipesad lõigatud + klapid üle käidud + tööpind lihvitud) * Stock mõõdus klapid (46mm sisse, 38mm välja, 8mm säärega mõlemad) * Dr. Schrick klapivedrud * Enem Z55 Turbo nukkvõll (284/113/11.2/1.4) * IE performance nookurid * IE nookurilukud * Laso tutikas õlipump * Febi tutikad nookurvardad * Febi tutikas mootorikett, õlipumba kett, mootori ketirattad, keti juhtsiin * BMW orignaalosa ketitald, ketipinguti vedru, ketipinguti kolb, õlipumba ketiratas, õlipumba keti pingutuslehed * Mahle tagasivooluklapiga õlifilter * Sachs Race Engineering 765 240mm sidurikorv (1450kg clamp load) * Kennedy Engineering 240mm 4-ja labaga siduriketas * BMW vanakooli M30 mootori 6.9kg hooratas * BMW M30 Getrag 260 käigukast * Custom kardaan + suur kardaanimuhv * Custom käigukangi hoovastik + custom hoovastiku puksid * MegaSquirt 2 V3.0 programeeritav juhtaju * VEMS AFresTiny WideBand + EGT * Bosch MotorSport 2x2 Coilpack * M20B25 segusiiber * M50B25 TPS sensor * Väga kiire GM IAT sensor * M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks * 36-1 Trigger Wheel * Custom made turbo kollektor * Mitsubishi TD05-16G Big turbo + sisene WG + acutator * HKS SSQV BOV * Intercooler (550mmx180mmx65mm) * 840cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid * 3.0bar kütuserõhuregulaator * Bosch 044 kütusepump * 3" RV Downpipe * 3" RV Summuti * 2.5" RV Sisselasketorustik * AEM 3"x5" koonusfilter * AutoBahn88 silikoonvoolikud * ThermoTec soojusisolatsioon * Spal 330mm elektriline jahutusventilaator * M20B25 Tropical jahutusradiaator
-
316 '88 - M-Tech
Lõpuks on auto tänavatel tagasi aga siiski mitte veel 100% komplektsena. Lihtsalt tahaks enne lund uut setupit katsetada ka, et kas hakata kohe uuesti asju ringi ehitama või mitte. Paar pilti ka ilma liistude ja märkideta välimusest:
-
316 '88 - M-Tech
Käiguhoovastikul nüüd uued puksid ja hoovastik ise ka auto küljes. Hiina shortshifter-it lasin ka seekord treialil modida, et originaal käigukanginupp korralikult kinni ka püsiks. Käiguvalitsa hoova tegin ka lühemaks ära ja kõik tundub toimivat sama ilusit nagu tehasest. Endale meeldetuletuseks panen siia kirja, et nii kangi tala kui valitsa hooba tuleb 17mm lühemaks teha kui M10 mootorile panna M30 Getrag 260 kast (E34). Lisaks tuleb osta uued käigukasti ja starteri kinnituspoldid. Vahepeal sai külge ka jahutussüsteem, millel nüüd kõik uued roostevabad klambrid. Nüüd on veel jebimist kardaaniga, kuna M10 stock kardaan on liiga pikk. On kellegil mingit head linki, kus on E30 kardaanide esimeste osade pikkused kirjas eri mudelitel? Flantsi variandist on mul nii suure kui väikse puksi oma olemas, seega see ei ole probleemiks.
-
320i (2,5-M50B25) Turbo '90 - KUKS
Sõber oma Audi turbo mootoril just testis keevitamist ja läks nii nagu ma eeldasin, et läheb. Sai natuke sõita ja oli uuesti sama viga tagasi. Ehk siis keevitus ei pidanud. Tal muidugi oli seal mootoris veidi boosti ka seljas (~2.2bar) aga üldiselt keevitatud valutükid ja turbomootor ei ole väga kestev kooslus. Oleneb muidugi ka jõust mida konkreetsest mootorist välja tahetakse võtta aga ikkagi tuleb asi kestvuse arvelt.
-
316 '88 - M-Tech
Kasti poldid nüüd Baltic Bolt-ist uued ja sobivad ostetud ning külge keeratud. Käigu hoovastiku puksid läksid ka juba treiali juurde ringi tuunimisele, et hoovastik ilusti tihe oleks. Kuna M30 kast on pikem kui M20 kast, siis sai käigukangi tala juba täna lühemaks tehtud ja alu keevitusega kokku lastud keevitada. Välitsa kangi saan ise tava keevitusega ringi teha. Esimese rihmaratta andsin ka treiali kätte, kuna aastaid tagasi trigger wheeli aretades jäi asi umbes 5 kümnendiku viskama nagu hiljuti selgus. Nüüd veel kardaani flants ja kardaani pikkus vaja sobivaks aretada. Peab kardaani korra alla proovima, et kui palju ja kuhu suunas on vaja muuta.
-
316 '88 - M-Tech
Kast ka nüüd all ja tuleb homme puudu olevaid juppe otsima hakata, kuna kasutan nüüd 240mm siduri tõttu M30 käigukasti (Getrag 260). Kastil sai kõik simmerid ka in-case enne ära vahetatud.
-
316 '88 - M-Tech
Palun, palun! Aga soovitan siiski endal ka silmad lahti hoida, ka parimate tegijate töö juures saab vahest norida. Minu kogemus on see, et pada sõimab katelt, iga lits kiidab oma v*ttu aga reaalselt ei ole kumbki ideaalne (keretööd vs värvimine).
-
316 '88 - M-Tech
Täna siis jõudsin asjaga nii kaugele, et mootor on nüüd peal ja sidur ka küljes. Homme üritaks kasti ka alla saada, siis saaks käiguhoovastiku ja kardaani modima hakata. Mõni pildike ka:
-
316 '88 - M-Tech
Päevaga sain sõbra abiga enamuse salongist kokku. Pool ajast võttis asjade otsimine, kuna mingi hetk kuhjasid teised inimesed need kõik ühte suurde kasti kokku. Laupäevaseks plaaniks oleks uued piduritorud paika saada ja siis mootor peale tõsta, hakkaks asjad jälle kiiremas tempos liikuma.
-
316 '88 - M-Tech
Hetkel siis seis nii kaugel, et saab täna lõpuks põhjamati sisse tagasi tõsta. Juhtmed uuesti oma kohtadel ja ka audio juhtmed said igaks juhuks ära veetud, et hiljem suuremat lammutamist ei tuleks. Asi siis veninud selle tõttu, et värvija oli jätnud kolmandiku kapotialusest väärvimata, mis sialdas mõnes kohas ka lausroostet. Kahjuks minu töövõtted sellist pornograadiat ei talu ja tuli kapotialune osaliselt uuesti üle lasta värvida. Keretöödest tulles oli auto salong totaalse sitakihi all, mis samuti vahepeal igasuguse ehitamise isu ära võttis. Ma ei ole krt koristajaks saamiseks nii palju aega oma harimisele tehnikavallas raisanud. Rooste teemalt võib kivi veeretada nii maalri, kui keretööde venna kapsaaeda, kuna keretöödest tulles oleks pidanud kõik rooste kaotatud ja konserveeritud olema. Paraku oli üks amordipüstak ja mõni tulemüüri koht siiski veel roostes, ning samuti ka salongis oli päris mitu rooste kohta. Viga on ilmselt minus, et ma eeldan perfektset tööd, kui on keretöödest juttu olnud. Ise pean veel ka tagumiste numbritulede sisemise osa roostemuunduriga üle töötlema, kuna see on konserveerimata jäänud. Tunduvad ehk väiksed asjad aga mind siiski häirivad, kui on päris suured summad auto taastamiseks raisatud. Vähemalt nüüd on asi enam-vähem OK, mõni koht ei saanud nii hea kui oleks tahtnud (näiteks salongi põrand seest poolt) aga tõesti ei ole enam aega oodata, kuna keretööd ja värvimine võttis pea aasta aega. Seda siis mitte keretööde venimise vaid värvimise väga pika venimise tõttu. Täna üritaks enamuse salongist kokku saada. Eks klõpsin mõned pildid ka, kuigi auto on uuesti tolmune, sest seisis vahepeal 2 päeva värvitöökojas.
- 316 '88 - M-Tech