Kõik, mis jeff01 postitas
-
M: IXi varuosad
Viimased riismed: *Esimesed korralikud udukad (PRE) 90€* IXi radikas Terve ja korralik 30€ *Käigukast koos vahekastiga 240€*Esimene kardaan 80€ (Ideaalses korras)
-
316i (m50b25) '89 - devil86
Tagaosa ei tõusnud. Usun, et see on õõtsakinnituste juurest sama mis varasemalt või on sild gramm kõrgemal ehk auto madalam. Diffrikinnitust muudeti 15mm kõrgemale, et see diffrikõrva pinge alla ei paneks. Lisaks mõjub see kasulikult kui niikuinii on madal vedru ja poolteljed viltu.
-
316i (m20b25t) '89 - Magnus
Lugesin teema läbi ja silma jäi mitu lehekülge juttu väljalaske kollektoritest Ei tahaks kellegi autoteemat risustada kuid ma ei saa asja nii valede arvamustega lõplikuks lugeda Olen väljalaske koldeid valmistanud ikka üsnamitmeid ja esimese tegin vist üle 10a tagasi, seega eeldan, et olen piisavalt pädev sel teemal sõna võtma. Jebay ja aliexpressi kolded : Kindlasti võib juhtuda, et mõni neist on kohe kasutatav, ei mõrane, pole kõver, sobib su keresse ja sobib su turbo ning wastegatega....mina pole sellist veel leidnud. Pole ka leidnud korralikke wastegateni eraldatud split entry koldeid.....st et olen aga kaugelt üle 100€ port sest need saavad korrektsed olla vaid müües koos sobiva wastegatega. Küllaga olen näinud koldeid kus 3 silindrit tulevad eraldi ja teised ühes torus, küllalt koldeid mille wg port puudub sootuks, koldeid mille eluiga esimse mõrani on 1 soojaks käimine kuid on ka veel hullemaid. Olen näinud kollet, mille flantsijoonis erines plokikaaneportidest 7mm jagu ja seda sai kasutada vaid kõiki auke üle puurides ja sedagi koledate kompromissidega. Olen näinud ka M20ne kollet, millega pole võimalik kaht küünalt kätte saada. Viimane jebay RS2 replica malmkolle käis mu juures vaid 3 nädalat tagasi ja tähendas mulle nelja poldiaugu juurde ruumi freesimist, võimalust kasutada vaid 12mm peaga mutreid ja keerates neid kinni vaid ise kokkukeevitaud hübriidlehtvõtmetega, võimatu oli kasutada ka seibe ja mutreid normaalselt kasvõi silmusega pingutada. EBAY kolde paigalduse hind tuli lõpuks kolmanik custom kolde valmistamise hinnast ja seda arvet oli väga vastik teha. Nüüd siis custom kolded: Nende teemasse peate süvenema ilmselt siis kui tahate muud turbot kui hiina T3/T4 hübriidi ja mõnda muusse keresse kui e36 Ma ei tea millega keegi arvestab kuid minul on ajapikku kujunenud välja reeglid mille järgi asju sobitan ja neid on rohkem kui emapilgul tunduda võib: Alustuseks flantsi joonist tehes ja flantsi lõigates pean olema otsustanud kas kolle läheb peale keevitust noolutamisse või lihvimisse. ning sellega kas port algab põlve, toru või koonusega. Järgmiseks runneri mõõt....algab minujaoks seoses töömahu ja pöördega ning seos on ka turbo kuumakoja suurusega (1 targem härra arvutab mulle kahtluse korral ka välja gaaside liikumiskiiruse ) Kui läbimõõt paigas siis runnerite pikkus....minujaoks on sellel otsene seos mootori mahu ja kuumakoja suurusega...praegune Martinile tehtav kolle pole ilmaasjata poolemeetriste runneritega. Meil ehitatakse küll kõrgepöördelisi ja laia nukaga turbokaid vähe kuid pordi pikkuse juures võika ka nukale mõelda. Turboflantsi osas tuleb mõelda sellele mispidi ja kuidas hakkavad turbot hoidvad poldid kinnituma, et neid oleks võimalik vaevata keerata. Flantsi ettevalmistades pead olema kindel kas vajad sinna keeret või flantsi taha mutrit. Nüüd tuleb turbo asukoht määrata...mõelda tuleb kõrgusele, kaugusele kerest, õliäravoolu tekitamise võimalustele, õhufiltri mahutamisele, boostitoru asukohale, kaugusele kõigest kuumakartvast, võimalusele norm DP valmistada jne. Kui turbo asukoht paigas siis järgmiseks WG asukoht, et sellel oleks võimalik vedru vahetada, et see poleks kusagilt millelegi liiga lähedal, et saaks teha screameri või ühendada väljalaskesse, et selle flants pole polditav ja klapipesa jääks vahetatav...sooveldatav. WG osas tuleb lähtuda runnerite vs klapi pindalast ja eeldatavast vajadusest wastegate ventileerimisele. Kui kõik senine paigas siis järgneb alles kolde disain....kehtivad kõik senised tähelepanekud kuid lisandub vajadus mõelda sellele kas see mootor tõmbab vastava turbo täpselt käima või tuleb koldega aidata kaasa gaasi jahtumisele või kasutada lühimat võimalikku porti. Kollet tehes tuleks kindlasti ka turbo kuumakoja sisse vaadata....kui seal ikka pöidlajämeduseks läheb siis pole mõtet miskit tömpi 6-1 kollet teha ja gaaside kiirust tuleb enne flantsi tõsta. Ja kui nüüd kõik on justkui valmis, läbi mõeldud, kõigele saab kenasti ligi ja miski ei saa kapotiall liialt kuuma siis tuleks hakata kulusid kokku lööma. Joonised kuni 3tk kolde kohta 15€, flantsid kuni 45€, põlved a-la 25tk ~35€ R6 puhul, toru 5-10€, lõikekettad 15€, lamellkettad 5€, gaas 45€, elekter maitea...5€ ?, 1 otsfrees portide silumiseks ja flantside portimiseks 15-30€, Noolutamine 20€ või lihvimine 30-40€ liivaprits seest ja väljast 15€ Kuumakindel värv 2 purki 10€ Palju 600st üle jääb? 400 kopikatega. Viimase R6 kolde valmistamine võttis mu töömehel nädala....töötunde oli seejuures vist ca 25 +/- sest see pole töö mida keegi suudaks teha 8h järjest. Mis see teile ütleb? Mulle ütleb see seda, et tõstuk on nädal aega kinni, garaaz on lärmi ja metallitolmu täis ja võimalike garantiide raha tuleb teenida mujalt sest kui miski on valesti tuleb see ringi teha ja selle eest enam juurde ei maksta. Kui miski mõraneb või keevitaja pole mõnes kohas korralikku tööd teinud tuleb kolle maha võtta ja viga parandada, kui turbo saab rikutud kuna kolde sees oli lahtiseid metalliosi tuleb see asendada jne jne jne. Tunnihinne tuleb niipalju ajusid ja vastutust nõudva töö eest 2x madalam kui keevitades näiteks alumiiniumist sisselaset või rv väljalaset. 4x madlam kui dünodes või seadistades mõnda autot.....ja see on ülemakstud? for real? Kes arvab, et 100€ port on rämeda kasumiga ülemakstud töö lasku käia, mul ootab mitu autot uksetaga kollektoreid Püüdke siis teha mõistlikke kompromisse saja punkti vahel mida jälgida kuid mõttetöö eest ei maksta, seega tehke seda kiiresti. Mis mind hämmastab on see, et kõik justkui suudavad teha ja 100€ port on liiga palju aga miskipärast pean ma miskite küünlajalgade asemele uusi koldeid tegema sest turbod on viltu, vastu keret, dp põletab poole, kolle ei käi maha mootorit eemaldamata, küünlaid ei saa maha, kolded mõrandevad, flantsid kaarduvad, turbod ei tule järgi või lõpp ei hinga ja selleasemel et süüdet pöördes lisada pean seda hoopis vähendama. jne jne jne jne jne igapäevased mured 2x niipika jutu tahaks kirjutada juhtmestikest turbomootorite juures aga jätame selle teiseks korraks. Magnus ei maininud kuid tema auto seadistamise lõpetasin seoses sellega, et bensusurve pidevalt muutus ja kui nägin kuidas pumba juhtmed on crimpitud ja kinnitatud sai mu mõõt täis....1 juhe lihtsalt kukkus küljest kui seda veidi puudutasin. 1 lisaminut kellegi töös oleks lasknud auto ära seadistada.....1 minut hiljem probleem avastades poleks enam ehk olnud midagi seadistada. Loodan, et sellest autost saab veel asja kuid hetkel on asi veel toores.
-
325E '87 - HaininaE28
Mihkel vist häbeneb midagi ja pean tema eest teemat uuendama *Turbod said uued õlitihendus seibid kuna erinevalt kõigist holsetitest ja väga paljudest teistest turbdest ei kesta need ilma vesijautuseta. *Kuumad kojad ja keskosad harjatud *Külmaosadelt palju materjali maha lõigatud, rämedalt lihvitud ja siis poleeritud *Imitorustik poleeritud *Survetorustik poleeritud *Teflonist jahutustorud tehtud *Jahutustorude jaoks väljavõtted treitud-keevitatud *Jahutustorude "sidumiseks" said joonised tehtud, arvutisse kantud, laseris välja lõigatud, lihvitud, poleeritud, kinnitatud, *Summutit kohendatud ja 1 tripp lisatud *Jahutusvedeliku paisupaagile veidi parem kinnitus, veidi sirgem asend ja uus toru painutatud, keevitatud, poleeritud *Süütepool sai uue kinnitusega sisselaske alla viidu,d et turbode pool vähem segadust oleks. *Uus jahutusvedelik *Uus mootoriõli *Seadet sai veidi timmitud, et uue nukaga ka veidi kõrgemale lasta. Lõpu seadistame siis kui tehniline pool kontrollitud ja asfalt kuiv. Kw-e võiks küll rohkem olla kuid sellega tegeleme kevadepoole....tahaks väga ikka 300kw täis saada sellest arhhailisest mootorist Hetkel mootorist 270kw ja 720NM ehk vingem chipitud kaheturboga diisel
-
M: IXi varuosad
Kõik muu nüüdseks läinud ja viimased riismed siin: *Esimesed poolteljed - 100€ (kõik otsad töötavad kuid 1 välimine kõrises veidi) *kroomstanged (Huviline peab ise üle vaatama ja hinna pakkuma kui on sobivad)*Esimesed korralikud udukad (PRE) 100€* IXi radikas Terve ja korralik 30€ *Käigukast koos vahekastiga 240€ *Esimene kardaan 90€ (Ideaalses korras)
-
M: IXi varuosad
Kõik üleelmises postituses märgitud asjad alles. Eriti kiire on jalus oleva tagasillaga, selle hinna teeme VÄGA HEAKS kui keegi täna mind sellest vabastab. Vahekast alles koos käigukastiga
-
M: IXi varuosad
Eelmises postis nimetatu veel mõni aeg saadaval
-
M: IXi 14" valud + naastud
Paku ise mingi normaalne hind ja tule järgi Tartus 56231442
-
M: IXi varuosad
*Käigukast koos vahekastiga *Esimesed poolteljed *kroomstanged *Sillatala *Ketastega tagasild *Esimesed väga korralikud udukad * IXi radikas Terve ja korralik
-
M: IXi varuosad
Uuendasin hindu ja märksin ära mõned müüdud asjad. Palju enam järel poole, teeme kiire lõppmängu. Kui kellelgi miskit vaja aga minu hind ei sobi võib enda hinda pakkuda.
-
M: IXi varuosad
Kohendasin hindu ja määrasin esimeses postis müüdud/müümata asju (Bold aitab vahet teha)
-
M: IXi varuosad
Endiselt suurem osa asju alles.
-
O:Jämedad veovõllid
Tartus kah olemas ....kui midagi loeb siis ketastega ja 188 diffriga silla alt.
-
E30 kupee pre fl
Mu IXi lammutusteemas on nii pilt kui hind olemas. Paak on väga korralik kuid ei tea kas kupeel on sama mis sedaanil.
-
Ostetud! Lukku!
m20b25 oma sobib? Tartus olemas
-
O: 325 kere ja mootori juhtmestiku ühendus pistik
vaid üht poolt pistikust siis? Mul pre IXi juhtmestik olemas. 15€ eest lõikan maha ja panen teele
-
M: IXi varuosad
Mõned pildid küsitud asjadest. Lisandub ehk homme. https://www.flickr.com/photos/145680005@N07/?
-
O:m20b25-mootorit
Heas korras vaikne IXi mootor pakkuda. Pidi olema tagaveoliseks tehtav suht lihtsalt.....tagaveduse õlipump ja karter on vist ka olemas.
-
M: IXi varuosad
*Tühi katuseluugita kere, musta värvi, karbid ja pagassi osa mädad ja ära lõigatud, dokumendid korras, üv ja kindlustus olemas. - 100€ müüdud *Mootor koos IXi karteriga - väga heas korras ja võimalik, et nukkvõll vahetatud kuna tõmbas 4000ndest teravamalt kui teised samasugused. Sidur uus - 290€ müüdud *Käikukast koos vahekastiga - Heas korras. ma ei mäleta kas 2. või 3. käigu sünkro oli kulunum kui teised kuid normaalsel sõidul toimib kui uus asi. 270€ , paku oma hinda *Piiratud libisemisega tagadiffer - MÜÜDUD *Esidiffer - MÜÜDUD *Esimesed poolteljed - olemas.....1 kaitsekumm katki ja tolle otsa seisukord pole ilmselt hea kuid vedasid edasi küll 150€ Üliheas korras sportsisu (istmed) MÜÜDUD *kroomstanged (paar) Ülemise osa kroom korralik, esimesel stangel mõni mõlk mille plekksepp välja võtab 100€ - pakutud 50 *Korralik PRE paak 60€ - MÜÜDUD * Sillatala 70€ - pakutud 40 * Roolilatt 100€ - 2 küsijat kuid pakkumist seni pole MÜÜDUD * Ketastega tagasild visuaalselt koledasti roostes kuid auku ei paistnud....piduri katteplekid mädad, 1 rattalaager läbi aga uue annan kaasa. koos piduritega 120€ * Esimesed väga korralikud udukad 120€ (vaid 1 esimene plastraam on katkiste kinnitustega) 2 inimest pakkuud 100€ 120 eest lähevad kohe *Kapott vajab ülevärvi nii alt kui pealt kuid on sirge ja servavahelt pole mäda - 50€ *Uksed - 2 on alt OK 2 vajavad roostest puhastamist kuid usun et auku ei tule sisse ja keevitada pole vaja 50€ 4tk * Tumedaim IXi põhjamatt, oli mälu järgi heas korras ja puhas 40€ - kadus ära kuhugi * Õõtsad + püstakud + esipidurid kokku = 120€ ühe õõtsa eest pakutud 30€ Kettad klotsid olid värsked, laagrid ja amordid korras * Esiklaas - pmt uus 40€ kui ise eest võtad 60€ kui mina seda teen MÜÜDUD * IXi laiendiring kui keegi tahab oma mäda bemmi roostet peita 80€ * Esituled - paar küsijat oli kuid hinda pole pakutud * Pidurivõimendi - 30€ * 14" valukad + hpl 4 talvekad - 80€ * IXi radikas Terve ja korralik 40€ Kui kellelgi mõne asja vastu kindel huvi andke palun märku, ka siis kui hind pole päris see mida maksta tahaks. Kui kellelgi vaja miskeid pisikesi pudinaid, liiste, sirme, turvavöösid jne siis tulge vaid kohale, saame kindlasti kokkuleppele (Tartus)
-
318i - 1991 - Vengerfeldt
Mis põhjusel seda mootorit 5w30ega piinad? Mis selle õli 100c viskoossus on? pakun, et a-la 10,5 ?
-
325E '87 - HaininaE28
Miskit juba nagu oleks tagasihoidliku rõhu ja seadega: Mootorist teeb see umbes 340 hobujõudu ja 570 Njuutonit pöördemomenti. Varu oleks ehk 400 jõudu ja 650 Njuutonit teha kuid eks näis mis tulevik toob...nüüd tuleb muid asju lõpetada (pidurid, paisupaak, vent jne) Kuna oluline on ka kestvus siis kohe peale ei keeraks.
-
320i (M50B28 Turbo) '89 - Reimann
Kõik sõltub boostist, pöördest ja töömahust silindri kohta ning lisaks ka turbiinirattast, kojast, mahust ja kurat teab millest veel kuid tartus painutab 1 volli juba kolmandaid kepse kuni 2 bari ja 7000ndega koguni 575cc silindri kohta.
-
325e kupee '86 - eliise22
Sest me panime sinna 141 peale....kui ta mul garaazis põles ~4 aastat tagasi
-
M: 885 kaas
Oleks ta tuunimata oleks ehk huvi. 885 kaane suurim mure ongi see, et port on klapimõõdu suhtes liiga suur. Seetõttu võetakse portimistoorikuks reeglina teised kaaned kuna siis ei pea osa kanalist täis valama või täis keevitama. Ehk, et mõõda klapid ära....ehk on need vahetatud ja selle kaane hind ka kõrgem. Aitaks ka pilt, et hinnata testatud tööde kvaliteeti.
-
325IX '86 - Jeff01
Ja nii läkski Mootor maas, kast, vahekast, esidiffer maas Sillatala ja püstakud maas....roolilatt maas Kolded, käpad küljest, sisu väljas, klaasid eest Kui kellelgi huvi siis selle auto külge ei lähe vist enam sellised asjad ja need on raha vastu vahetatavad kui summa mind rahuldab Võimalik, et mõnel asjal on väärtus nii väike, et jätan müümata IXi plastikuring pre stanged millel kroomi ülemine osa üsna normaalses korras veel (allpool liistu on asi hukas) Originaalpaak, mis viimased 7-8 paagitäit seisis kenasti täis ega lekkinud Esipõllest korralikud udukad Kapott Mootoriõli ja roolivõimuõli jahutid väljalaske kolded koos pükste osaga. Mootori ja ABSi juhtaju Õhulugeja Mootorijuhtmestik kel huvi see kirjutab