Kõik, mis Smoking postitas
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Lõpuks sain ka kere raami valmis ning saab seda vähe inimlikumalt tegema hakata. Tähelepanu vajavaid kohti on, kuid mitte midagi kõige hullemat. Enamus probleemid tingitud inimeste enda lollustest - kõksud, kännud, halvasti algete eemaldamised või lappimised. Kindluse mõttes tahaks kevadel, kui ilmad juba lubavad, kere üle mõõta - saanud on ta kunagi ühe paugu vasakusse esinurka. Positiivse poole pealt on peaaegu kõik mootoriruumis olevat asjad nüüdseks tähelepanu saanud(va juhtmestik) ja jäävad õiget aega ootama, sillad vajavad komplekteerimist ja võib ka nende saaga põhimõtteliselt lõppenuks lugeda. Tegemata on käigukast, kuna ei suuda välja mõelda tegevuskava sellele, lisaks gardaan, bensiinipaak ning suurem osa salongist. Eks selliseid väiksemaid nokkimisi on tohutult veel, kuid võiks öelda, et enamus suuremad sõlmed on valmis. Loodetavasti jätkub rammu, et sarnase tempoga edasi minna.
-
O: e30 keredetaile+pudipadi
Oleks vaja ühte vasakpoolset lansekat, ideaalis lõigatud terves tükis ära(näide piltides) Huvi pakuks ka korralik ninaraam(b osa paluks mitte pakkuda) Kellel varuosakeresid, siis võivad pilte saata, kindlasti leiaks huvipakkuvaid tükke veel. Tilulilu - Kerepoolsed ABS pistikud 2tk pidurivedeliku potška korgi kate Tagumine keskkonsooli tükk(käsipiduri ümber) ilma ühegi defektita Premium heli tagakõlarid, eelistatavalt mustad. Võivad olla ka vaid korpused. Täiendab jooksvalt.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Uuh. Tuli meelde, et mul teema täitsa soiku jäänud. 2022. Aasta sügisel kui auto talveunne sai pandud tuli meelde, et ma ostust alates tahtnud teha KKK ilusaks. Mõeldud tehtud, KKK tuli maha, hakkasin juba tulesid kustu panema, kui otsustasin kaane alla ka piiluda - kahjuks või õnneks avastasin, et nukkade parim enne hakkab läbi saama. Lõin kapoti kinni, läksin koju ning kuskil nädalakese seedisin, mis peale hakkan. Eeltööd tehes selgus, et varuosade saamine enam kõige lihtsam ja odavam pole, sai otsustatud, et pigem tegeleda kohe suuremalt, kui mõne aasta pärast, mil närvidele ja rahakotile see kindlasti kordades raskem oleks. Võtsin maha mootori, siis vaatasin, et ega muu kapotialune ka kõige kenam pole ning kui juba tegelen, siis võtan ka selle ette. Selline jada jätkus päris mitu kuud, kuniks alles jäi vaid tühi kere ning paari konteineri jagu ajahambusse jäänud juppe. Nüüdseks mootor valmis, mõned detailid veel, mis jooksvalt tähelepanu saanud, põgusalt peale hakanud kere taastamisega. Kuna juttu palju, siis siia ühe postitusega seda kõike kirja panna ei jõua, võin jooksvalt kirjutada sellest, mis kaaskannatajatele huvi pakuks. Carpe diem. 🫡
-
O: Võimalikult korralik katuseluuk
Pealkiri ütleb vast kõik. Otsiks võimalikult korraliku katuseluuki. Asukoht ei ole määrav.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Samas. Tavaliselt ainult positiivsed kogemused olnud ja töötajad väga meeldivad olnud, antud korral oli inimene, keda enne kohanud polnud ning ju lihtsalt halb päev. 🙂
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Nii, kaua aega pole midagi kirjutanud, kuna auto nüüd vaikselt talveunest üles äratatud, siis võiks midagi kirja panna... Pooleli jäi vist eelmise aasta suve lõpust. Alustada võiks vast sellest, et eelmisel aastal enne talveund tahtsin veel ülevaatuse ära teha - ei tohiks ju autol midagi viga olla ning kuna seadus muutus ja rehvid enam ei pea tehasemõõdus olema, siis kiirelt sisse ja templiga välja. Eksisin. Tuled töötavad, pidurid korras, heitgaasid üllatavalt head ning sillad perfektsed. Ise hakkasin juba vaikselt asju "Kokku pakkima", et ära sõita, kui nägin, et ülevaataja tuli kavala näoga auto juurde tagasi ning tegi viimase "testi". Nimelt, võttis taskust mõõdulindi, palus appi enda kolleegi ning viskas auto alt mõõteriista teisele poole paarimehele ja palus tal lugeda ette mõõdu velje alumise randi servani. Ärapanijaliku näoilmega teatas mulle, et peate kuuaja jooksul tagasi tulema, kuna auto laius suurem, kui dokumentides kirjas. Ajas ikka närvi küll. Jah, veljed on "laiad", kuid sellise asjaga norima hakkata... Loogiline, et veljed istuvad alt natukene väljaspool, kuid muster on ilusasti koopas, kuhugi vastu ei käi ning ülevalt alla vaadates võib-olla paar mm veljeranti tiivaservast näha. Tekkis kohe küsimus, kas silmamõõt ning mõõdulint on taadeldud. Ei olnud tuju vaielda ja auto läks ilma ülevaatuseta talvekorterisse. Talv läbi, ilmad soojad ja ilge kiusatus oli auto välja ajada. Akuklemm peale, istusin autot, keerasin juba tuhinaga võtit, kuid vaikus - vaid tõmberelee tegi plõksu. Selge, ju aku tühi, lükkasime käima, sõitsin töökotta, et aku laadima panna ja siis õhtul esimesed ringid teha. Täpselt sama teema. Esimene mõte oli, et äkki starter kinni jäänud, paar toud, kuid ikka tumm. Ju siis starter seismisega maha koolenud.(Huvitaval kombel oli see kahe päeva jooksul kolmanda auto starter, mis otsustas töötamise lõpetada - õnneks teised autod polnud enda omad 😄 ) Lisaks ei see talv mõjunud hästi ka piduritele, kuna ühe tagumise supporti kolvid olid täiesti kinni olnud ning töö lõpetanud. Praeguseks ülevaatus olemas, lähiajal üritan ära teha hoolduse ning ehk jõuan lõpuks maha võtta ka sisselaske, millele kunagi kõik tihendid tellitud said. Lisaks vaja üle vaadata roolivõimu potška alused voolikud, mis lekkima hakanud.
-
Lobamokkade rubriik
Hakkas huvi pakkuma, milline tagaistme all olev tehasepaberi sisu on. Äkki keegi üles pildistanud ja saab jagada. Ei raatsinud konkreetset istme küljest lahti võtta.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Nii, jätaks väikse jälje maha jälle auto tegemistest. Esimeste soojade ilmadega sai ette paigutatud külge Evo lisa, mis vähemalt minu arvates muutis autot omajagu agressiivsemaks. Lisaks sai tellitud ka Carbtune ning ära timmitud ITB vaakumid. Lisaks oli Trosseli asendi lüliti valesti “regullitud”. Praeguse seisuga tundub, et leitud mootorisaagale samuti lahendus - enda auto aju ei kuulanud lambdat ning ainsaks loogiliseks põhjuseks tundus olevat aju. Õnneks õnnestus enne uue tellimist proovida teise auto pealt ning see probleemi ei lahendanud, asi selge ja pidi viga mujalt otsima. Juhuslikult ilmus välja ka teine täpselt sama veaga M3(Tore üllatus oli ka see, et minu ja antud auto vahe oli alla 100 auto liinilt, nii et suure tõenäosusega võisid need kaks masinat 90ndatel koos BMW tehase parklas seista) ning targemad inimesed hakkasid asja põhjalikumalt uurima. Selgus, et M3(parandage kui eksin, võib-olla tavaliste e30tel ka) on aju juhtmestiku küljes kaks üksikut pistikud, millega on võimalik kombineerides vahetada nö töörežiime vastavalt regioonile ja kütusele - nö euroopa ja kuulab lambdat, USA, ei kuula lambdat ja solk kütuse. Lisaks sellele aju taga Potekas, millega võimalik seitset erinevat režiimi valida - rikkam segu, lahjem segu, rikkam segu ning süüde varajasem jne. Kellel huvi, siis võib ühendust võtta ja saan täpsemalt rääkida. Praeguse seisuga tundub, et töötab ilusasti ning loodame, et sedasi ka jääb. Külastanud ka mõnda üritust ning praeguste ilmadega võib öelda, et auto igapäevases kasutuses.
-
Lobamokkade rubriik
Ega ilmaasjata pole väljendit “Läti tuuning”...
-
Lobamokkade rubriik
Kahju, et vaid üks.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Talv on möödunud rahulikult, autot näinud pole, keegi helistanud ka pole, nii et ju talvitub rahulikult. Hooajaks lihtsalt natukene tükke varunud. Lõpuks leidsin tagumised Premium süsteemi kõlarid, kuid nüüd dilemma ees, kas raatsin autosse panna need või leida üks komplekt veel juurde. Nimelt tänu heale tuttavale sai näpud külge täiesti uutele ning tehase karpides kõlaritele... Selles ka probleem, ei tea kas leian südant, et neid pakist välja võtta ning kasutusse panna. Kuna tehase Bussiness makk siiamaani teadmata seisus "remondis", siis arvatavasti läheb vähemalt praeguseks sisse Bavaria Electronic CD II makk, mida ka sellele autole oli võimalik tehasest juurde võtta. Tegu siis omaaja nö tippude tipp makiga ning kuna mul juhtmestik ja tehasevõim juba autos olemas, siis rohkem tööd sellega vaja ei lähe, kui lihtsalt sisse libistamise vaev. Teiseks õnnestus leida väga heas konditsioonis Evo 2 esistange lisa. Kas see reaalselt ka auto külge läheb, seda näitab aeg - kuigi kahju oleks sellisel ilusal tükil lasta niisama riiulil seista. Vahetamist vajab ka väljalaske temperatuuri andur, et spidoplokis tuli punaselt koguaeg ei põleks. Kahjuks antud juppi originaali enam ei saa ning võetud sai üks kolmanda tootja tükk, loodetavasti töötab ning ajab asja ära.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Mõtlesin, et teeks viimase sissekande enne talve. Mootori probleemid sain suures laastus lahendatud - uus lambda ning mõõtmine. Kuid midagi paremaks ei läinud, lõpuks selgus näite vaadates, et Jaapanis õhulugeja kaas maha käinud ning segu rikkamaks keeratud. Ju siis tahetud “jõudu” juurde saada. Lisaks tegin kiiruga uue väljalaske keskosa, kuna originaalil natukene hakanud plekk roostetama ning soovisin selle ära preserveerida, kuna võib vast öelda, et kogu uue originaali keskosa leidmine “mission impossible”. Talvel kavatsen nokkimise eesmärgil korralikust roostevabast uuesti teha. Üks hommik oli ka Sidur kadunud, mis osutus lekkivaks sidurisilindriks - kiire vahetus ning õhutamine ning probleem jälle lahendatud. Lisaks vaja talvel vahetada kõik sisselaske tihendid ära, tundub, et saab kuskilt lisaõhku peale, kuid eks sellega saab rahulikult tegeleda, kui suurem külm kohal ning õhtuid rohkem sisustada vaja on. Nüüdseks auto talvekorteris ning jääb uut kevadet ootama.
-
O: Premium heli
Tervist! Oleks vaja leida tagumised Premium kõlarid, kuid võin osta ka kogu komplekti või pooliku.(Juhtmestik, võim jne) Lisaks võib pakkuda ka erinevaid BMW makkisid.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Tänud. Autoga pole ausaltöeldes midagi erilist vahepeal toimunud, lihtsalt sõitu nautinud. Sai käidud poleerimises ning korralikus salongihoolduses. Meelde tuleb ka see, et bensupump suri maha, kuid sai kiirelt viga likvideeritud. Lisaks vaja natukene lammutada ja leida üles viga juhtmestikus, kuna pagasivalgustuse pesasse pirni panekuga läheb kaitse läbi. Vb kujutan ette, aga soojalt tundub mootor ka natukene erksust kaotamast, mõtlesin proovida lambda vahetust(ÜVl mainiti, et heitgaaside näidud ka kõrged), kuid see asub väga rõvedas kohas ning veel pole ära vahetanud - ostma õige võtme selleks.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Tegelt sa oled mulle seda facebooki vahendusel mitu korda pakkunud ning olen olnud nõus ära ka ostma, aga selleni kunagi jõudnud ei ole... Natukene naljakas, et nüüd nina alla hõõrud siin seda.😉
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Kusjuures m-Tech 2 rooli polegi endal. Autol oli ostes peal enamvähem viisakas momo sportrool, kuid see lendas kiiresti küljest. Nokitsemist jagub ka - näiteks ei tööta püsikas, vaja hakkata viga otsima. Õnneks kõike peale mootori on mitmeid, nii et katseeksitus meetodil ehk leiab vea üles. Lisaks on väga aeglaseks muutunud odomeeter, mis mõnda aega enda arvates vähemalt töötas ilusasti. Nüüd käib oma 7x aeglasemalt kui peaks. On ehk keegi kokku puutunud nende kerimisega, et uuele õige näidu ette saaks? Kas sama lihtne kui näiteks pre face e23l või korralik tükk nokitsemist? Kütusefiltrist tuli ka omajagu roostet välja. Teoreetiliselt lisakütusepaak pikalt kuival olnud ja roostetama hakanud. Kuna maha võtma ei hakka, siis üritab ta läbi loputada paak täis/tühjaks/korda ning filtri vahetuse meetodiga. Õnneks filter suht ligipääsetavas kohas ning saab kasvõi tungraua peal tankimiste vahel ära vahetada. Otsin ikka ka tagumisi kõlareid, kui kellelgi vedelema peaks.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Ei tööta seal, kuid töötajad on tuttavad. Nende juures pikemat aega käinud, kuhugi mujale enam autot viia ei julge. Tuligi meelde, et suured tänud Carmasters inimestele, et reedel ühe pikema õhtu tegite ja auto ikkagist valmis sai. Riias käidud, oma 800km maha sõidetud ning õnneks probleeme ei esinenud. Mootoriga vaja natukene harjuda, kuna tegu sõna otseses mõttes pöördepilliga - Madalatel eriti liikumist loota ei saa. Üritus oli vinge, seltskond samuti - teinekordki.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Nagu tavaks on, siis kõik asjad jäävad viimasele hetkele. Peale lõunat jõudsid viimased tükid kohale ning kella viieks oli auto ratastel, valmis testsõiduks ning sillastendiks. Peale seda sai kiirustatud ülevaatusele ning nüüd võib uhkusega öelda, et auto tänavalegaalne. Loodetavasti kohtab mõnda inimest siis ka Pühapäeval Riias.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Ebays neid ikka leidub jah, aga ei ole kiirustanud. Enamus mis müügis on mingite puudustega olnud, pigem ootan natukene, kui sobilik asi müüki tuleb. Praegu ootab auto viimase asjana õõtsasid. Väga loodan, et see nädal jõuavad, kuna plaan oli pühapäev esimene suurem sõit teha ja Riias toimuvat Youngtimer Cars & Coffee üritust külastada.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Mõnda üritust plaanid külastada küll, eks näis kas e30 suvepäevadele vms ka jõuab. Praegu auto siis töökojas ning ootab jällegist juppe. Alt tuli välja, et suurem osa silladetailidest vajab vahetust ning mõnes e30le omases kohas ikkagist ka roostet plus sõitmisega mõned mootori lekkekohad endast märku andnud. Vahetusse/tegemisse lähevad - Kkk tihend Üks klapivahe paigast Karteripõhja tihend Küünlad Jagaja kaas Rootor Õlid Filtrid Muud vedelikud E.v. Rattalaager Esimesed õõtsad Tagumised sillapadjad Käigukasti hoovastik Kardaani vahemuhv Diffri simmerid Kindlasti asju veel, aga ega kõik meeles püsi.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Toon ja kleepsud läksid prügikasti jah. Plaan oli enne poleerimist maha võtta, kuid tulid ikkagist varem. Kahjuks ilma toonita häirivad veel rohkem kübaralaual pesitsevad nilbed ovaalid, nii et tuleb arvatavasti ikkagist USAst õiged asjad kiiremas korras ära tellida.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Auto koos, esimene sõit ja pesu tehtud. Tulepesurid töötavad, kuid vaja osta uued tagasilaske klapid, mis koostööd teha ei taha. Teisipäeval auto tõstukile, kus kogu mehaaniline osa ning sillad saavad üle vaadatud.
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Mootorid koos ja töötavad. Korralik ettevõtmine, aga probleemid sellega ei lahene. Kolme juhtmoodulit proovinud, kõigiga kala sees. Nendest kõige asjalikum sai lahti võetud ning ega midagi head ei leidnud. Rajad taastan ära, igaksjuhuks vahetan ehk ka kondekad ära, mis võivad vanusega juba enda mahtuvuse olla kaotanud.(punnis, lõhki veel pole) Teoreetiliselt nendest asja ei saa ikkagi ja vaja uus muretseda. Külge läksid ka ikkagist Hella tuled, et saaksin regulli tööle. Tule rõngad veel ootavad värvi. Kellel peaks olema huvi Depo Blackide/Smoke vms vastu, siis võib ühendust võtta. Uued, korra küljes olnud ning 30sek tuled reaalselt töötanud.
- M3 S14B23 '90 Smoking
-
M3 S14B23 '90 Smoking
Puudulikud jah. 15eur tk, hind on “meeldiv”, aga vaja neid on jah. Kondi lüliti uue muretsemisega olen juba arvestanud. Eriti idiootne tundub kõige elementaarsema lüliti, milleks on EL. Akna katkestuse hind, aga mis teha. Teiste osas ma kirjutan sulle ning võtaks ära, kui sul need üle.