Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga 17.01.2023 asukohas Postitused

  1. Aastal viimasel päeval sai lõpuks mootor ka maha võetud, et täpsemalt vaadata mis juhtus sellega. Lahti võttes tuli välja et teise silindri Kepsu saale ringi tõmmanud. Huvitav oli see et täiesti vaikselt tiksus mootor, korraks klobistas veidi käivitades. Tänud kasutajale Sass, oli ka abiks eelnevalt mootori maha võtmisel erinevate asjade lahti monteerimisel, vaat et entusiastlikud kui ma ise. Täna käis plokk klaaskuul pritsis ja läks pulber värvimise. Mõned fotod ka.
  2. 3/3 3. katse o mitte miski ei lähe plaanitult - mitte miski! Kätte oli jõudnud 2. katse mootori peale panekuks. Alati on tore pühapäevasel pärastlõunal avastada, et kkasti võlli **** tugilaager on väntvõlli seest puudu. Kuna mootor on automaatkasti otsas elanud, siis sellist laagrit seal tõepoolest ei olegi. Kuidagi puht kogemata jäi pilk sinna tühjusesse puhkama ja hea on, et märgata taipasin. Kõik laagripoed olid loomulikult kinni ning ainuke lootus oli peagi sulguvatel autopoodidel - oobla vedas, esimese katsega laager käes. Nüüd oli tuju jälle hea ning komplekteerimine jätkus täie hooga kuniks.... Kõik siduri/kasti majandus oli kokku laotud kui mõtlesin igaksjuhuks starterit katsetada enne mootori kerele tõstmist. Vool otse peale ja kõik mis kostus oli vurrrrrrrrrr-kõrrrr.......jaaaa sittagi ei hambu. Selgus siis, et ikka ja jälle on jama M5x starteri/m20 hooratta komboga. Ei sobinud bmwfoorumis viidatud pendiks pikkuse poolest(lühike) kohe mitte ning tellisin M20 väikse starteri pendiksi ja jätsin selle päeva sinna paika. 3ndal katsel toppisin selle pendiksi M52 starteri sisse ja sellega sai siis viimaks ühele poole - mootor käis starterist ringi. Sobilik M20 pendiks M50/52 starterile on 12411722844. Koodi lõppudega keskmine pendiks jäi liiga lühikeseks ning jooksis nuudilt maha. Kkasti võlli abiratas Vahele tõstmine läks suht valutult, E34 M50 patjadel pidi asendi fikseerimis tihvtid maha lõikama ja eksentrikud maksimaalselt ette keerama. Tulemüüri vahel on nüüd päris isaselt ruumi ja mulle tundub, et võrreldes M20nega on see M54 sillatalast isegi eespool, mis mulle eriti küll ei meeldi, aga no mis teha. Võibolla ajan juuksekarva lõhki, aga kui viitsin, siis proovin veel eksentrikutega nii palju tulemüüri poole sättida kui võimalik ning mootori asend võiks ka võimalikult sirge jääda. Plastikuajastu alaku! Kliirentsit küllaga. Sl. pool veel mõnusam. Starteri vahetus ei tundugi nii hull - võibolla! Pidurivõimendi panin ka muidugi valepidi külge, mis tähendas, et kui mootor juba peal oli pidin sl. kollektori lahti päästma, et võim 180 kraadi keerata. Sl. kolde enda küljest kärpisin tangidega ka ühe plastikribi maha. Peale seda jäi vaakumi port paremasse asendisse ja ei sõitnud kollektori nurgale sisse. Nüüd on kliirents võimendi ja kollektori vahel piisav. Algul jäi vaakumport ikka väga nilbelt mingi kolde kronsa taha, aga kerge võimendi flip tegi asja palju lihtsamaks. Vana A ja uus B - mis ise arvate kumb käiku läks? B-osal jäi survelaager normilt kõõluma sinna avasse. A-osal oli tihkemalt. Veel seda B-osa prügi. Klapikast CCVsse tuleva toru nurgad täitsa lappes. Jõhkralt jäigad plastikkäkid. Isegi lõõts ei paindu normaalselt. Võtit! Esimene käivituskatse ka luhtus. Pearelee ei teinud piiksugi ning jooksvate päevade jooksul meenus lõpuks, et olin X60004 pistikust ajule süüte toite unustanud. Nüüd on juhtmevärk vist täitsa selge ning esimese käivituse haukas masin ära teha. Jahutuslõdvikud korda, väljalase põhjaalusega kokku viia, juhtmemäss ajutisest staatusest püsivaks joota, ilusaks voolida ning saab hakata kuiva ilma ootama Päev otsa mõtlesin, et krt kumb kütusetorudest mul kereküljes peale- ja tagasivool on. Mähkisin parasjagu kütuserelee juhtmestikuga kui äkitsi lolli peaga võtit keerasin ja pump 3 sekki kütet põrandale pumpas. Vähemalt sain oma küsimusele vastuse. Kevad läheneb, linnud juba laulavad! Mingi kala on elektrilise segusiibriga. Ei taha pedaalile alluda, kuigi arvutiga on näha, et aju saab signaalid kätte. Samas drossel täitsa surnud ei ole, mingeid protseduure ta teeb.
  3. 2/3 Startereid Siis tuli järgmine garaazi päev, kus sai startereid lahatud. Üks hää mees oli nõus mulle M50 starteri loovutama ning igaks petteks sebisin veel väidetavalt M52 küljest tulnud starteri ka juurde. Mõõtmetelt ja sisult tunduvad põhimõtteliselt identsed. Kinnitasin, et ka füüsiliselt M54 külge sobiks - sobiski. M50/52 starter Starter sobib ja varsti valmis Pildil ka näha miks M54 starterile sobivat pendiksit panna ei saa - võll kui ka nuut peenem. Kahjuks ei ole M50/52 kinnitusavad keermestatud, mis tähendab, et peab poldid mutriga lukustama. M50/52(all) vs M54(üleval) M20 hookaga on ainuke miinus, et seda ei saa tihvtiga lukku panna.
  4. 1/3 Õdak, härrased! Hooratta õgvendamine 8,4kg hooratas sai 0,9kg kergemaks ja mahtus ka nüüd väntvõlli otsa. Juhtmestiku osa sain ka selgeks. Üleliigne sai eemaldatud. Tänaseks võin kinnitada, et kõik paistab 99% toimivat. Mootorijuhtmestik Üleliigne sodi X60004 pistiku kerepoolse juhtmestiku sain ka tehtud kasutades ära üleliigseks osutunud atm kasti juhtmestikku, mis ideaalis tahaks uuesti ületegemist kuna kiud on kogu kaabli lõikes oksüdeerunud. EWS-i sain ka kodus lauataga eemaldatud. Tänasega võin kinnitada, et toimib ka. Kodune fläshimine X60004 ehk kerepoolse ajupistiku vajalikud harud E30nele. Nagu mainitud, siis hiljem koondan selle elektrivärgi kõik kokku. Ajutiselt kruttisin ghettolt otsad kokku ning hiljem kui sobib siis joodan soliidseks. pin: 7 - pedal value sensor (ground?) [pedal pin 1] 8 - 0-5v signal pedal value sensor 1 [pedal pin 4] 9 - +5v supply voltage 1 pedal value sensor [pedal pin 5] 12 - pedal value sensor (ground?) [pedal pin 2] 13 - 0-5v singal pedal value sensor 2 [pedal pin 6] 14 - +5v supply voltage 2 pedal value sensor [pedal pin 3] 10 - kütusepumba relee signaal 17 - tahho 26 - süütega +12v ajule (seda ei tohi unustada, muidu mitu päeva saba taga ajamist ) 32 - obd k-line PEDAAL(neid ka mitu erinevat versiooni, mulle sattus selline): 1 Brown-Green Ground 2 Brown Ground 3 Yellow-Green +5V Supply 4 White Signal Sensor 1 5 Yellow +5V Supply 6 White-Green Signal Sensor 2 X60004 pistik pedaali pistiku, kütuserelee, obd, tahho ning 12v otstega.
  5. 2/2 Sellest ei taha ma enam rääkidagi Hooratta ja starteri kombo koos uue pendiksiga Hooratta kontakt BMW märkidega CCV. Uuel plaanin O2Pilot mod'i teha Hakkab valmima Enampa-vähempa Nüüd olen ma pusserdamas juhtmestikuga. Kuna müüja vist unustas mulle ka autovõtme saata, siis on mu poolik immokomplekt vist täiesti kasutuskõlbmatu. Tänasel päeval peaks arvutiga immo bypassimine päris lihtne olema. Enamus eluvajalikest juhtmetest on mul välja sorditud nüüdseks. Tahhoka, kütusepumba relee signaali ning OBD pordi kaabelduse pean veel välja praakima. Kütsipumba relee peaks nagu MS43 järgi aju X60004 pistikus pin 10 olema, aga loomulikult minul erandina see pinn tühi. Üks variant on, et tõstan mingi muu kasutu asja pinni sinna ja kasutan selle juhet, aga kas siis tuleks ka ajule arvutiga märku anda, et relee ootab nüüd signaali just sealt pin 10st? Või kust mujalt ma selle signaali nüüd saaks. Nii ka ei taha, et süüde sees pump terve aeg tühjalt irvitab. Täpselt sama jant on OBD jaoks vajaliku K-line signaaliga. Minul jälle X60001 pistikus pin 3 tühi - Diagnostic Link TXD - K-line. Mul jooksis endal lõng nii kokku selle benarelee singaali ja OBD kaabelduse tagaajamisega. Mootor pärit 2001 E39 530i atm pealt. edit: ok,sain jälile. See sinine x60004 pistik, kus ma pin 10 taga otsisin on hoopis automaatkasti mooduli pistik. Tundub, et vajalik pistik on jäänud auto kere külge.
  6. 1/2 Küsige julget lisa ka, ei ole kade. Ise võibolla ei taipa või ununeb kõike kirja panna. Üks päev kiskusime lahti ning järgmisel päeval ning ööl käis töö kui mõisa köögis lausa 16h. Sellel garaazipäeval ja ööl sai enamvähem suurem osa kokku laotud. Tegelt oli ilge tuhin üke hurraaga kapoti alla ka tõsta aga tekkisid probleeeemid. Kes küll neid oodata oskaks. Mootor sisu poolest ei ole halvasti üllatunud. Jahutussärk, karter jne on puhas ja sodivaba. Ketiajam on kunagi vahetatud ning termostaat ja pump ka arvatavasti 2018a tuuri. Küünlad on väga vanad ja mustad. Aga nagu kardetud hakkas ikka mõni alumiinium keere näkku panema. Üks õlijala poltide avadest läks pisut peesse. Tõmbas mul masti täitsa maha sel hetkel. Ma ei hakanud siin moodsate keermeparandus vahenditega jändama ning keerasin sisse tikkpoldi lootes, et põhjas veel piisavalt keermeid on ning pingutasin mutriga niipalju kui julgesin. Kui hakkabki ikkagi midagi lekkima, siis halleluujah ning hakkame auto küljes sitast saia tegema. Uus basic kama külge visatud: -veepump ja termostaat -kõik võimalikud o-rõngad (jahutus, õli, õhk) -kollektori tihendid -õlijala tihend -vända esimene ja tagumine simmer -klapika tihendid -kogu karterituulutuse möll -küünlad -õlivõttur -roolivõimu delete rihm 6PK1390 M54 swapi puhul võtab võibolla esialgu otsa higiseks õlivõtturi teema. Mõned teevad ise, aga tegelikult on lahendus ka osta E38 M52TU õlivõttur, mis A-osana napilt 50 euri maksab ning mure murtud(neid on 2 varianti - 1 on odav ca 50eur ja teine 5x kallim). Ise võiks teha siis, kui omaks tööks vastavat aparatuuri, TIGi näiteks. Minul kasutusel oleva võtturi kood: 11411432735. Kontrollisin ka mänguasja poest ostetud plastiliiniga kliirentsit. Kui mälu ei peta oli võttur vannist ca 8-9mm ning kenasti paralleelne E34 M50 karteriga. Plekitükiga sidusime õlivõtturi ka pumbakorpuse külge. Õlitorule tuleb veel karterituulutuse äravoolu voolikule ots keevitada. Mis nüüd viimasel päeval pidurit tõmbas oli starteri ja hooratta sobivus. Teadsin küll, et mingit tüüpi M20 hooratast on vaja tagant maha treida, aga olin selle suures tuhinas täiesti unustanud. Kuna M20 hammasvöö nõuab vastavat pendiksit või starterit, siis läks ka sellega nihu. Järgisin bmw foorumis kellegi hääd nõuannet M52 starterile sobiv pendiks sisse pookida. Pendiski täitsa sain, aga antud M54 starter on konstruktsioonilt ikkagi pisut erinev ning ei saanud ma seda pendiksit sinna sisse sobitatud. Mingi nuudivahe tekkis seal - peenike vs jäme. Muidugi kogu selle pettumuse teada saamiseks ke****in ja raiskasin aega tõmberelee poltide eraldamise peale. Oblä ma oleks midagi põlema tahtnud panna. Ei teagi mida nüüd teha. Bingotada ja loota see sobiv M52 või jumal teab mis sobiv starter leida, millele saaks uue pendiksi panna või siis pidi vist mingi vanema tüübi M20 starter ka sobima äkki. Hooratta hammasvöö vahetamisega ma ka eriti tegeleda ei viitsi. Klapikat ma veel lõplikult ei sulge. Värskendaks vanosed Beisani tihenditega ära. Mõneks ajaks saab ehk jälle heaks. Mõtlen, et huvitav kas M52TU kütuselatt istub külge. Pääseks iga aasta kalli 40-50eurise kütsifiltri ostmisest. M54 nö non return latt, mis tähendab, et FPR on integreeritud kütusefiltri sisse. M52TU aga vanamoelisem lahendus kus FPR on latil. Esiosa korrastamine Moll uue pudruga koos vee särk-värk Genekast pudises välja sügist ning saksajorsside koni E38 M52TU taskukohasem õlivõttur E38 M52TU taskukohasem õlivõttur E38 M52TU taskukohasem õlivõttur E34 õlivanni ning E38 M52TU õlivõtturi kliirents Jätkub...
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+02:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.