Jump to content
E30 COMMUNITY
  • 0
Sign in to follow this  
djmaq4u

318i '87: pöörded kõiguvad, poob kinni, külmaga sureb välja ka

Question

Temperatuuri langedes alla 10 soojakraadi on tühikäigul märgata pöörete kõikumist ning linnakiirusel sõites poob-jõnksutab. Olukord läks hullemaks möödunud talvel, kui miinuskraadide juures hakkas tahhomeetri seier koheselt tõmblema ning avaldus see ka loomulikult mootori hääles. Juba miinus kümne puhul osutus sõit võimatuks: kas suri kohe välja või liikuma hakkamisel poos ikkagi kinni (summutist väljus ohtralt tossu kohati). Sellisel juhul aitas õhulugejal voolu pealt kruttimine koos kütusekulu suurenemisega, kuid vähemasti püsis siis stabiilsena ja sai ära sõita. Erilist efekti ei täheldanud ka maa-aluses parklas ülessoojendamisel.

Auto Saksamaalt toodud möödunud aastal, õlid-filtrid vahetasin  ära, lisaks kruvisin sisse NGK süüteküünlad. Milles võiks olla probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Tere, mootori temperatuuri andur oleks üks kahtlusalune. Tundub, et sul on kas segu lahja või süüde väga varajane. Õhulugeja eemaldamisega viid sa aju avarii reziim, mis kujutab endast seda, et mootorile antakse rohkem kütust peale, kui normaalseks sõiduks vaja ja süüdet ei viida pöörde ja koormuse tõusmisel varajaseks (kui süüde on aju juhtida - oleneb, mis mootor sul on üldse).

Põhjuseid, miks segu lahjaks läheb on muidugi palju rohkem, kui temp. andur. Kuna sul on probleem kohe käivitamisel, siis lambda anduri võib nimekirjast maha tõmmata, see hakkab tööle alles peale mootori üles soojenemist. Alles jäävad kõik bensiinisüsteemi osad, pump, pealevoolu voolikud, pihustid, regulaator ja tagasivool. Samuti kõik, mis mõjutab õhu pealevoolu, käivitusel eriti tühikäigu mootor. 

 

Mis ta siis teeb, kui mitu korda järjest süüdet sisse välja keerad, ilma käivitamata - aju peaks andma nö prime'i bensiini - kui mitu korda teed enne starterit, siis tal peaks kogunema rohkem bensiini kambrisse ja klappide peale, et käivitades kangelt käia. Saad ehk nii kergemalt aru, kas asi on bensiini vaeguses või ei. Võid ka peale luhtund käivitust küünla maha keerata ja vaadata, kas see on märg või ei.

  • Meeldib 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tänud vastamast!

Mootoriks M40, 1,8 l, 83 kW.

Tulede järgi tundub, mootor viitab ja sünnikuupäev (13.10.1987) näitab, et facelift'i järgne versioon (varasem oli minu teada E21-l levinud M10 mootoriga).

Vaadates praegust temperatuuri õnnestub ehk tänasel õhtul sõitma minnes sisse-väljakeeramise trikk läbi proovida... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tänasel ööl, mil temperatuur langes madalale, tabas minu E30-t jälle ühtäkki anomaalia: linnakiirusel sõites hakkas pooma ning jõnksutama nagu tahaks välja surra (mootor oli selleks hetkeks üles soojenenud ning kütuseaurudel ka ei sõitnud) ning ühel hetkel kadus probleem ära. Ei meeldi mu masinale madalad temperatuurid: suvel pole taolist asja täheldanud vaid möödunud talve harvadel miinustel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Viga võib olla küünlajuhtmetes.

 

Teiseks adaptiivne tühikäik käitub sarnaselt "kohanemisjärgus", aga see kehtib juhul, kui akujuhe on maas olnud ja madala temperatuuriga sõitma hakkad (nö reset ja kohanemine).

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Leidsin lahenduse: 

Kapoti all Twin-Tec KLR -- Kalt Lauf Regler -- külmkäivitusregulaator, mille üks voolik oli lahtine. Tagasipanekust polnud kasu, aitas ajutine pimedaks tegemine, kuid hiljem ühendasin voolikud üksteise sisse ning enam pole tõrkeid olnud.  :BMW:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy