Hüppa postitusse

318i '87: pöörded kõiguvad, poob kinni, külmaga sureb välja ka


Soovitatud postitused

Temperatuuri langedes alla 10 soojakraadi on tühikäigul märgata pöörete kõikumist ning linnakiirusel sõites poob-jõnksutab. Olukord läks hullemaks möödunud talvel, kui miinuskraadide juures hakkas tahhomeetri seier koheselt tõmblema ning avaldus see ka loomulikult mootori hääles. Juba miinus kümne puhul osutus sõit võimatuks: kas suri kohe välja või liikuma hakkamisel poos ikkagi kinni (summutist väljus ohtralt tossu kohati). Sellisel juhul aitas õhulugejal voolu pealt kruttimine koos kütusekulu suurenemisega, kuid vähemasti püsis siis stabiilsena ja sai ära sõita. Erilist efekti ei täheldanud ka maa-aluses parklas ülessoojendamisel.

Auto Saksamaalt toodud möödunud aastal, õlid-filtrid vahetasin  ära, lisaks kruvisin sisse NGK süüteküünlad. Milles võiks olla probleem?

Tere, mootori temperatuuri andur oleks üks kahtlusalune. Tundub, et sul on kas segu lahja või süüde väga varajane. Õhulugeja eemaldamisega viid sa aju avarii reziim, mis kujutab endast seda, et mootorile antakse rohkem kütust peale, kui normaalseks sõiduks vaja ja süüdet ei viida pöörde ja koormuse tõusmisel varajaseks (kui süüde on aju juhtida - oleneb, mis mootor sul on üldse).

Põhjuseid, miks segu lahjaks läheb on muidugi palju rohkem, kui temp. andur. Kuna sul on probleem kohe käivitamisel, siis lambda anduri võib nimekirjast maha tõmmata, see hakkab tööle alles peale mootori üles soojenemist. Alles jäävad kõik bensiinisüsteemi osad, pump, pealevoolu voolikud, pihustid, regulaator ja tagasivool. Samuti kõik, mis mõjutab õhu pealevoolu, käivitusel eriti tühikäigu mootor. 

 

Mis ta siis teeb, kui mitu korda järjest süüdet sisse välja keerad, ilma käivitamata - aju peaks andma nö prime'i bensiini - kui mitu korda teed enne starterit, siis tal peaks kogunema rohkem bensiini kambrisse ja klappide peale, et käivitades kangelt käia. Saad ehk nii kergemalt aru, kas asi on bensiini vaeguses või ei. Võid ka peale luhtund käivitust küünla maha keerata ja vaadata, kas see on märg või ei.

  • Meeldib 1
  • 3 nädalat hiljem...

Tänud vastamast!

Mootoriks M40, 1,8 l, 83 kW.

Tulede järgi tundub, mootor viitab ja sünnikuupäev (13.10.1987) näitab, et facelift'i järgne versioon (varasem oli minu teada E21-l levinud M10 mootoriga).

Vaadates praegust temperatuuri õnnestub ehk tänasel õhtul sõitma minnes sisse-väljakeeramise trikk läbi proovida... :)

Tänasel ööl, mil temperatuur langes madalale, tabas minu E30-t jälle ühtäkki anomaalia: linnakiirusel sõites hakkas pooma ning jõnksutama nagu tahaks välja surra (mootor oli selleks hetkeks üles soojenenud ning kütuseaurudel ka ei sõitnud) ning ühel hetkel kadus probleem ära. Ei meeldi mu masinale madalad temperatuurid: suvel pole taolist asja täheldanud vaid möödunud talve harvadel miinustel...

  • 3 nädalat hiljem...

Viga võib olla küünlajuhtmetes.

 

Teiseks adaptiivne tühikäik käitub sarnaselt "kohanemisjärgus", aga see kehtib juhul, kui akujuhe on maas olnud ja madala temperatuuriga sõitma hakkad (nö reset ja kohanemine).

  • 2 kuud hiljem...

Leidsin lahenduse: 

Kapoti all Twin-Tec KLR -- Kalt Lauf Regler -- külmkäivitusregulaator, mille üks voolik oli lahtine. Tagasipanekust polnud kasu, aitas ajutine pimedaks tegemine, kuid hiljem ühendasin voolikud üksteise sisse ning enam pole tõrkeid olnud.  :BMW:

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus