Hüppa postitusse
Postitatud
comment_55522

Hei rulli omanikud!

Olen tükkaega mõelnud, et kas teha teemat või mitte, sest olen olnud juba 2aastat rulli omanik, küll aga erinevate.

9nda klassi suvi:

Tükkaega jäi silma juba üks Volkswagen Golf2, mida tahtsin kindlasti ära osta. Huvi oli nii suur, et käisin väga väikse palga eest terve suvi tööl, et lõpuks see saada. Tehtud! Auto oli minu ja emotsioonid olid laes.

Peale 5kuud auto näppimist ja tänavavahel ketsi tegemist, tuli isu midagi muud proovida. Enda auto sai maha müüdud, ning silma jäi üks E30 kupee.

See auto oli mul nii aastaaega, sellega sai kõik lollused ära proovitud, alustades sportsummutist ja lõpetades rulliga värvimisega.

09135283166227.jpg

 

Aga nüüd. see auto millest ma rääkida tahan.

Auto sattus minu kätte nii, et punasest kupeest sai juba suht villand. Vahetasin selle E34 2.5l vastu ja selle koheselt E30 Touringu vastu.

Värvus on tal valge ja edasi viib teda 83kw! Sisu on tal korralik, ei narmenda. Esiistmeid on keegi eelmineomanik parandanud ehk siis õmblenud sama riide peale.

Kerepoolest ütleme nii et harjumaa keskmine. Rooste kohti on, aga mitte nii tapvalt. Küll aga see talv, on minu autot palju lõhkunud.

Esimene päev, kui auto jõudis minu hoovi, see oli 2012 Jaanuar.  Ma tean, see esistange on võõrkeha ja ei sobi üldse sinna. Stange on renooo oma :D Kellel soovi sellise jubeduse järele, võib teada anda. Hetkel on originaal põll ilma stangeta..

09371010540af6.jpg

 

Lube mul ei olnud, ei saanud vägapalju ka sõita, kui aga niipalju et oli õppesõidu märgid peal ja emps kõrval :D Algul autoga väga suuri plaane polnud, lihtsalt seisis ja ootas minuaega, kuni ma lõpuks load saan.

Vahepeal sai tehtud siis US-style tuled ja kollased kiled pandud, lihtsalt puhta igavusest..

558167_359586897418247_1617393192_n.jpg

 

Sai ka alla lükatud madaldus, ei ole E30 mõeldud, aga sai väheke moditud.

554485_389410741102529_7869345_n.jpg

Jaanipäev 2012: Paar päeva enne jaanipäeva suutsin oma super madaldusega karteri puruks sõita. M40 karter nii madalal ka, et tavaline kaevutruup jäi keset tänavat ette. Sai kiiresti korda tehtud, ostsin ka selle siit foorumist, aga ei mäleta kasutajat.

Siin näha ka madaldust.

392957_419460531430883_1889111639_n.jpg

 

Edasi sellest niipalju, et küttepump läks õhtale, auto seisis pea kolm kuud. Aga kuni jõudsid minukätte sellised asjad:

418012_462201597156776_697181074_n.jpg

 

Nüüd sai auto kohe korda. Uus B varuosa kütte pump ja filtrid. Praktikal sai koheselt vahetatud mootoriõli, filtrid jpm. Esisillas vahetasin ka sharniirid ära, küna üks tegi vaikselt juba häält.

Peale seda sai korralikult tunda E30 rõõme :D

Ostsin ka hea hinna eest ilusad veljed, mis sobivad e30 alla valatult.

0101044711d2a91.jpg

 

Nüüd siis on tuled ära kiletatud musta kilega, ilus küll, aga ei soovita. Nähtavus on väga halb.

 

Bemm ilma tümmita, on sama nagu Opel ilm roosteta. Ehk siis tegin ka tümakakasti. Tulemusega rahul, kõikidel kõlaritel eraldi kõlakoda. Ainuke miinus on see, et võtab palju ruumi. Võimu ostsin kasutaja Magnuse käest.

598400_473598592683743_1470216442_n.jpg

 

Asjad on nüüd siis niikaugel, et ühel päeval, kui auto töötas lihtsalt kohapeal, viskas temperatuuri põhja. Jätsin auto koheselt seisma ja ajasin garaasi. Arvasin et termostaat on läbi, kuna puhus ainult külma, võtsin termostaadi vahelt ära, ikka läks keema. Võtsin siis veepumba maha, arvasin et labad sassis, terve. Selge, siis oli teada et midagi hullemat, plokikaane tihend. Plokikaane mahavõttes selgus, et 2 ja 3 silinder pressisid rõhku jahutussüsteemi. Oli ka arvata, sest kui radikalt kork maas oli, siis mullitas ainult, keema minnes lausa viskas välja.

Sellega kaasnedes selgus, et rihmarullid vajavad vahetust + uus rihm.

Teadsin et, plokikaane lihv, survestamine, uued rullid, rihm oleks läinud mulle palju maksma.

vaatasin netis natukene ringi, ning mõtlesin et M43B18 oleks ideaalne mootor rulli peal. Odav ülaval pidada ja samas ka ökonoomsem. Sai kasutaja Lauri1 käest toodud see samune mootor. Mootor hetkel ootab pealepanekut, kuna tulin alles operatsioonilt ja toibun hetkel kodus.

Vigadest veel:

*Tagumine amort kolksub, kuu algul tuleb välja vahetada.

*Esistange puudu. Võib hea hinnaga pakkuda

Pakkuda võib veel:

*Udutulesi : katkisi, kinnitusi, ainult korpust. Kõik sobib!

 

Edasised plaanid:

*Veebruari algul tahaks mootori ilusti toimida saada

*Kui auto liikvel, tuleb paremat karpi kohendada ja keevitada. Keegi eelmistest omanikest suutis makrofleksiga parandada.

*Märtsi algul tahaks Ta-technick coiloverid tellida, ning järgi proovida. Kindlasti ka karterikaitse

*Kevadel veljed värvida keskelt kas kuldseks või valgeks. Hetkel lasin liivapritsiga üle ja tavaline lakk peal, et sool väga ei sööks.

 

Inspiratsiooni annab see auto, suvel ju võiks selline välja näha küll :)

1354531454_461818048_1-BMW-E30-318i-Tour

 

Üritan autot nii ehitada kuidas raha on. Kahjuks hetkeseisust pilte pole, varsti tulekul.

Võite anda nüüd häid mõtteid mida veel teha ja mida jätta tegematta.

Seniks aga kõik ja üks niisama pilt ka

527975_10150966779339854_1619215081_n.jp

Loodan, et meeldib !

Muudetud , muutis Tauno

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_57857

Minu vabandused ! Olen olnud koguaeg tööl, ja hilja koju jõudnud. Sai veel e30 kõrvale igapäeva liikuriks mersu ostetud.

Video üritan homme ära teha ! :lol:

 

Masinaga pole erilist midagi uut juhtunud, ainult sõitnud ja nautinud B)

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_58745

Pole ammu midagi kirjutanud

Nüüd niipalju siis et, soetasin vahepeal uue autoraadio, ilusa punase valgusega. Sellega väga rahul
Sai külge moditud ka udutuled, ning üleüldse tuledega mõllatud.

Karteri tihendi vahetus tuleb arvatavasti teha, kuna suhteliselt märg sealt.

 

kehv pilt ka, aga vähemalt midagi

 

579932_121062111417220_479969909_n.jpg

 

 

Edit: Videot ei ole ikka teinud, aga kasutaja ///Mario oskab rääkida kuidas mootor nurrub ;)

 

:BMW: 

Muudetud , muutis Tauno

  • Autor
comment_59129

Pole midagi uut kirjutada

Vahetasin tagumised amordid ära, nüüd otsin suverehve soovitavalt 195/45/15 või 195/50/15 mõõdus

Karteri vahel on hakanud ka õli immitsema, uuel nädalal saab tehtud.

Vahetasin ka temperatuuri anduri ära, nüüd saab julgelt ringi sõita :D

 

01014756550e023.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_60314

Vahepeal sain stange ette, asi kohe teine. Varsti ka nri märk õiges kohas tagasi, kõigepealt otsin korraliku kahepoolse teibi, ehk keegi oskab soovitada, millist ja kuskohast.

Viimane summuti pütt mädanes alt ära, talv ikka korraliku töö teinud, plaanis panna asemele kahe otsaga e46 või e36 viimase lõpupüti.

Madalduse panin alla koos teiste amortidega, kuna mul nüüd ka teine auto mis igapäeva liikur, siis rahakott ei võimaldanud mulle coile osta.

Suverehvid ostsin 195/50R15 mõõdus.

Salongis tegin suurpuhastuse ja ka väljast.

''Tjuunisin'' esimesi tulesi uuesti ümber

 

Mõtlesin et prooviks siis originaal karbikatteid, kui kellegil on siis andku teada! Samuti oleks vaja luugil olevat seda lipi.
 

Ahjaa vahepeal lõhkes esimene vasak pidurivoolik, sai need ka ära vahetatud. Õnneks kodust kaugel ei olnud see hetk. Sai vaikselt koju vuratud, teise autoga varuosade järele, ning mõlemad esimesed voolikud vahetusesse :)

Natuke vanem pilt ka, kui mõni ilus ilm lähipäevil teen ka hetke olukorrast pildi.

 

IMGP9552-vi.jpg

Muudetud , muutis Tauno

  • 4 nädalat hiljem...
  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_75396

Aeg nüüd niikaugel, et auto jõudis minu kätte tagasi ja vägaväga hea raha eest. Ainuke asi see et mootor maha tõstetud ja seda ma kaasa ei saanud ning nüüd plaanid suuremad ja aega rohkem tegelada, kuna nüüd igapäevasõiduk olemas

Plaanidest:

Kuna mootor maas keevitaks esimesr asjana piduritorude augud ära, need kohad mis jooksevad esimestesse suportitesse, kuna suht pehmed.

Hetkel ka otsinud m50b25 mootorit tiku ja tulega, kui kellegil või kellegi tuttaval vedeleb andke kindlasti teada!

Kevade poole ka karbid ära vahetada, võimalik ka enne, ei tea ju millal mootor kätte kukub.

Eelmine omanik vahetas kõik amordid ära ja mingeid silladetaile veel, eks kõik ole teada siis kui tööjuures aega leidub ja ülesse tõsta auto.

Praegu aga kõik ja kui mingeid uuendusi tuleb annan teada!

  • Autor
comment_75642

Täna siis käisin autot lammutamas, radika, voolikud kõik sellised pudipadi juhtmed võtsin eest ära, siis hea arvatavasti neljapäeval keevitama. Keevitamist mis kapotiall vajab on need kohad.

Võtsin eest ka tuled ja prillid, saab vähemalt kodus millegiga nokitseda. Keegi võiks ka neere pakkuda, peaasi et kinnituskohad korras, võivad olla ka värvitud.

Teisipäeval lähen ka mootorit vaatama m52b25, kui see okei võtan hea hinna eest ära.

Praegu aga kõik ning pilt ka igapäevaliikuriga.

post-1526-0-90007400-1393161653_thumb.jp

post-1526-0-65821000-1393161709_thumb.jp

post-1526-0-83331800-1393161928_thumb.jp

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.