Denka1 Postitatud 9. juuli 2005 Jaga Postitatud 9. juuli 2005 ÕHUFILTER- mootori võimsus sõltub eelkõige sellest, kui vabalt ta hingata saab. Esimeseks takistuseks sellel teel on õhufilter. Seega tuleks anda autole vabam hingamine, näiteks sportõhufiltriga. KARBURAATOR- Karburaatori ülesandeks on tagada mootorile igas olukorras sobival hulgal ja vajaliku koostisega küttesegu. Eriti forsseeritud mootori puhul ei pruugi standardkarburaator enam sellega hakkama saada- tuleks ära vahetada või ära regullida SISSELASKEKOLLEKTOR- Sisselaskekollektori ülesandeks on tagada küttesegu ühtlane jaotumine silindrite vahel. Performance kollektorid võimaldavad suuremat õhuvoolu, mis on seda vajalikum, mida rohkem on mootorit forsseeritud muude performance osadega. KOMPRESSOR- Kompressor lisab mootori võimsust, suurendades oluliset küttesegu hulka, mida mootor igal töötaktil põletada saab. Kompressor antav efekt on tuntav juba muidu tehasekorras mootori juures ja edasiste modifikatsioonide käigus see vaid suureneb. N2O- N2O annab mootorile tavalisest märgatavalt rohkem hapnikku, mida kütuse põletamiseks kasutada. Eriti suuremate nitrokomplektide kasutamisel on mootori koospüsimise huvides vajalikud modifikatsioonid mootori teistes süsteemides. KÃœTUSESÃœSTEEM- Mootori võimsuse kasvades tuleb suuremat rõhku panna ka sellele, et mootor piisavalt kütust saaks, seda eriti kompressori või nitro kasutamise puhul. Selleks on vajalik korralik kütusetorustik, filtrid, rõhuregulaatorid ja kütusepump. NUKKVÕLL- Nukkvõll on sisuliselt mootori aju, kuna juhib mootoris toimuva ajastust. Sobiva nukkvõlliga on võimalik tõsta ka muidu tehasekorras mootori võimsust, kuid tõelist efekti annab ta modifitseeritud mootori korral, kus nukkvõlli vahetamine peaaegu vältimatu on. KLAPIVEDRUD- Forsseeritud mootor tähendab enamasti ka kõrgemaid pöördeid, mille juures võib tehases peale pandud nõrgem klapivedru klapi üle kontrolli kaotada ega pruugi seda enam küllalt kiiresti sulgeda ning kindlalt suletuna hoida, lisaks võib ülekoormatud vedru väga kurbade tagajärgedega puruneda. Lahenduseks jäigemad ja kvaliteetsemad klapivedrud. PLOKIKAAN- Plokikaaned peavad küttesegu võimalikult efektiivselt silindrisse saama ja heitegaasid sealt eemaldama. Plokikaante kanalite hingamisvõime otsustab, kas ehitatakse 200hj või 600 hj mootorit. Muid modifikatsioone tehes peab arvestama, milliste plokikaantega nad töötama hakkavad, et kaante kogu potentsiaal saaks ära kasutatud. SÜÜTESÃœSTEEm- Mootori forsseerimisel ja pöörete kasvades võib ilmneda, et olemasolev süütesüsteem pole enam oma ülesannete kõrgusel. Performance süütekomponendid tagavad kindla süüte ka kõrgetel pööretel, võivad vähendada kütusekulu, võimaldavad väga täpselt seadistada eelsüütenurka ja pakuvad lisavõimalusi nagu näiteks pööretepiiraja. TORUKOLLEKTOR- Tehases peale pandud väljalaskekollektorid on autode koosteprotsessi ja kulude kokkuhoiu tõttu üsna ebaefektiivsed ja vajavad väljavahetemist, kui kavas on mootori hingamist vähegi parandada. Keraamilise kattega kollektorid vähendavad tunduvalt vähendada temperatuuri kapoti all, mis tuleb kasuks paljude seadmete elueale. VÄLJALASKETORUSTIK- Sarnaselt kollektoritele on tehased teinud kompromisse ka ülejäänud väljalasketorustiku ehitamisel. Performance väljalase kergendab gaaside liikumist, peab vastu roostele ja annab autole selle asendamatu V8-soundi kliendi soovile vastavas valjuses. VÄNTMEHANISM- Väntmehhanismi komponentide vahetamine performance osade vastu tuleb kõne alla siis, kui mootorit väga tõsiselt forsseeritakse ning mootori maksimumpöörded tõusevad märgatavalt või kasutusel on nitro ja/või kompressor. Uued komponendid on vajalikud ka mootori töömahu muutmisel silindri läbimõõdu või kolvikäigu suurendamise teel. " Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/14-tasub-teada/ Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
raimo Postitatud 10. juuli 2005 Jaga Postitatud 10. juuli 2005 Tahaks siia lisada Kokkuvõtvalt on kõige kiirem selline auto, mille mootoril on kõige rohkem pöördemomenti selles pööretevahemikus, milles teda peamiselt kasutatakse. Tänavaautod tavaliselt väga kõrgeid pöördeid ei kasuta ja nende puhul teeb sõidu kõige nauditavamaks võimalikult suur pöördemoment juba alates madalatest pööretest. http://tqhq.ee/dir.php?id=30#4 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/14-tasub-teada/#findComment-30273 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
blokkk Postitatud 6. jaanuar 2006 Jaga Postitatud 6. jaanuar 2006 Väga tark jutt ja ilusti ära seletatud. isegi mina sain aru Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/14-tasub-teada/#findComment-30069 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
juulius1 Postitatud 30. aprill 2009 Jaga Postitatud 30. aprill 2009 küsimus ebay torukollektorite kohta........keegi teab kvaliteeti ja kas peab ise tuletorusid juurde aretama või ongi bolt-on jupp et saab kanali peal universaalvõtmega hakkama näiteks müüja joergip toodang... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120413967741&category=44206&_trksid=p4340.m183&_trkparms=algo%3DSIC%26its%3DI%252BC%252BS%252BIA%26itu%3DIEW%252BIT%252BUA%252BPSS%252BUCC%252BCRS%252BIA%252BUCI%252BSI%252BUS-BWR%26otn%3D2%26ps%3D33 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/14-tasub-teada/#findComment-20282 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Mairo Postitatud 27. veebruar 2016 Jaga Postitatud 27. veebruar 2016 Asjalik jutt ?, sellist infot läheb vaja. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/14-tasub-teada/#findComment-103813 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soovitatud postitused
Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse
Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja
Loo konto
Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!
Registreeri uus kontoLogi sisse
Sul juba on konto? Logi siit sisse.
Logi kohe sisse