Hüppa postitusse
Postitatud
comment_101708

Tundsin, et pean soola nende haavadele valama kes sellest autost ilma jäid ja teen siia siis teema :D
Käisin täna oma elu esimese IXi järel ja esimene emotsioon on fantastiline (Olgugi, et selles hinnaklassis EI SAA IX heas korras olla)
Tegin kuu tagasi netti teema, et soovin IXi osta...vaatasin läbi selle foorumi ja müügiportaalid.....ei midagi
~4-5 Päeva tagasi jäi facebookis silma tund aega seal rippunud kahtlane kuulutus. Olematu info, vanad pildid ja kahtlane müügistrateegia (Autot saab näha alles 25ndal detsembril aga kes sees see mees ja huvilisi on väga palju ning broneerida ei soovi ka 100% ettemaksu korral)  Kuna hind tundus väga hea sai omanikule selgeks tehtud, et ma ei saa ju Tartust tulla broneerimata ja loota, et keegi ei istu seal juba 24ljanda õhtust saadik ees :D  Palun veelkord autot mulle hoida, et tulen talle sobival ajal kohale, ulatan raha ja viin auto ära ilma, et sentigi tingiks või mingeid probleeme tekitaks. Omanik oli mõistlik mees ja võttis kuulutuse maha......ootasin 25ndat endal seest kripeldas, et äkki müüb ikka kellelegi ära vms. Telefonis üle küsides ole hea meel, et kõik on OK ja mul on põhjust suund SAUEle võtta.

Võtsin oma aku kaasa kuna vana oli puuall seistes ära surnud (auto pikemalt seisnud ja ülevaatuski lõppemas, omanik võttis enne minu saabumist auto taas arvele ja tegi iseg kindlustuse ära) Visuaalselt ootasin hullemat.....palju hullemat. Sisu vastas ootustele...palju niiskust ja veidi hallitust, kõvasti prügi ja kinni roostetanud istmesiinid. Pagass vastas ootustele mõlemas nurgas augud....niiske....ja kõvasti tavaari alustades kärukonksust ja lisatuledest kuni tungraua ja muu jamani välja. Esimene väike tiir viis meid poe parklasse, et kontrollida kas suured rahad on ehtsad :D Siinkohal oli veidi aega juba autot üle vaadata ja avastamisrõõmu jätkus koduni. Panen siis ritta asjad mis mulle rõõmu valmistasid.
-Ideaalses korras ja toimivad udutuled + pagassist augukatted põllele (Ehk eemaldan need tuled talveks) 
-Heas korras sirge põll, põllelisa, fiibrist põhjakate, üle värvitud kuid minumeelest kroomiks taastavad stanged (pole roostes ja ainus suurem mõlk on parandatav)
-Lansekad ja tagaamortide kinnitused on täiesti roosteta ja ainsagi auguta
-Kõik IXi plastikuring on terve ja küljes
-Ees on heas korras luuptuled ja uus toonribaga esiklaas (pagassis veel 3 korras esituld) Esimesed küljeklaasid on tehasetooniga.
-Mootor on 126kw ja ka passis kativaba, käivitus peale pikka seismist poolest pöördest (liialdamata :S ) ei leki ühtki vedelikku ja tõmbab hästi 
-Kast, sidur, diffrid....KÕIK paistab toimivat nii kui peab. Kuulsin vaid sharniiri kolksu ja käsa ei tööta
-Sees on Recaro sisu (Miskipärast kupeest kuid see mind ei häiri.....kui kellelgi sama kangaga suva istmeid üle siis olen huvitatud, et sealt remondiks materjali võtta)
-Laes on see must äär + kompuuter, autol on mittetoimiv ABS (läheb vist likvideerimisele)
-Korras M-tech 2 rool ja M märgiga käigukanginupp.
-Kapotialt kõik kenasti originaal ja puudu miskit eriti pole.
- Piduri ja siduritorustik on vahetatud uue vastu

Plaanid: Originaalkorras muuseumipilli ei tee. Põllurallikat kah ei taha. Tahaks sellise autoga igapäevaselt sõita.....esialgu tuleks selleks remontida tagapõll ja pagassi nurgad. Käia üle sildade kuluosa ja bensutorud. Siis kui ülevaatuse läbib sooviks kevadeni "võimalikku" ilma nautida. Kevadel sisu välja ja põhi korda mõlemalt poolt. Karbid lahti, seest puhtaks ja töödelda ning uued karbiplekid peale (IXi lisa küll miskit jama ei paljasta kuid tahaks, et nende alt oleks korras. Sisu korda, uus värvikate. Kuna turbod, progeajud ja dünomine on igapäevatöö võib arvata, et stockiks ei jää. Samas on e30ne kapoti all see turbo juba liiga mainstream. Kuna IXi veermik pole ka teab mis tugev siis hetkel imponeerib rohkem mõte peeneks aetud NA suunas. 160-180kw võiks ju reaalne olla ja see peaks madala 13 jaoks piisav olema. Ehk suurim võimalik töömaht, kaanetööd, kerge hooratast, torukolle, teine nukk ja ehk ITB sisselase.  

Kui keegi teab häid M20ne ehituslehti siis olen 1 suur kõrv....veidi võõras mootor mulle kuid saab hakkama.
Kui kellelgi midagi alljärgnevast nimekirjast siis võib pakkuda:
Sama tekstiiliga istmeid....ntx tagumist
Keskkonsool alates käisipiduri osast koos käsipidurit katva kummi ja tagumise tuhatoosiga
parempoolne must päiksesirm...ma ei tea kas selle laelisaga on ta erinev (mul peegli äärest paistes) 
See ledidega "kompu" on mul veidi vigane
Miski viisakam originaalraadio oleks kah parem kui see hõbedane kosmoselaeva ekraan seal.

EDIT: Lisan teema algusesse ka paar pilti mis tegin autost 2 päeva peale ostu (Loe: Peale kaht päeva koristamist ja küürimimst :D .....aasta puuall seisnuna ja maasse vajununa polnud ta teab mis kena kuna kõik lehed ja jama oli kohutavad plekid jätnud ja autot tuli üsnamitu korda pesta ja leotada...lisaks oli salongi õhuniiskus 99% ja aknad ei paistnud udu tõttu läbi) 

Foto0082.jpg

Foto0084.jpg

Muudetud , muutis jeff01

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_102189

Nonii....suurimad külmad üle elatud vaid ühe väiksema intsidendiga.....vahetasin küll viies kohas õlid kuid mitte jahutusvedelikku ja -30nega otsustas see ära külmuda. Radikad jääs keetis paisupaagi tühjaks......veidi soojas ruumis seismist ja jahutusvedeliku vahetus ning probleemid kadunud ja kadusid pmt pole :)
Muidu käivitub iga ilmaga ideaalselt, soojeneb kiiresti ja on fantastiline talveauto. :) Ma ei mõista kuidas saab vaid mõne minutiga sooja puhuda kui õues üle 20C külma.

Eile sai käidud ilmatsalus ja täpselt nagu mu esmaemotsioonid IXiga olid ka ilmatsalu emotsioonid kahepoolsed.
Sõitsin värske ja veel sees oleva naastuga Pettai taga....(conti ice contact BD ofcoors)  Mitte kuidagi ei jõudnud tagaveole järgi sest oli vägapalju uut, mida lumes pole kogenud kuid mis jääpeal on "tavaline"  Lõpuks suutsin Pettaile järgi jõuda ja taga sõites avastasin, et olen oluliselt kiirem kui cruisen üldse ilma libisemata ja paarutamata....rahulikult 3 käiguga :D  Siis tundus, et võin tagaveolise taga sõites juba võileibu süüa ja muusikat kuulata ja harjutasin muudkui edasi. Tunnid ja kümned liitrid hiljem oli tunne juba nii sees, et auto ei üllatanud mind enam ja hakkasin aru saama oma vigadest. Keeran tagaveo harjumuse tõttu liiga palju vastu. Võitlesin selle vastu sellega, et jätsin vasaku käe roolile juhtugu mis juhtub....pöial roolitaga ja see aitas aga sellega peab veel tegelema....IXiga peab üle ühe tiiru keerama vaid siis kui näpust läheb, mitte ühelgi muul juhul. 
  150km hiljem oli seis selline, et olin suutnud kõigil kes selleks ajaks rajal köinud ka mõne ringi sisse teha :) Eks osa inimesi oli ilmselgelt funnimas mitte kiiret sõitu harjutamas ja ilmselt polnud osadel ka niihäid rehve kui minu autol (Kindlasti olid funnimas evo 8 ja 1 subarutest) Muidu neliveduseid oli rajal üsna mitu. evo8, 3 imprezat, Hõbedane IX,Audi coupe quattro, Bora 4Motion, vectra 4wd, 
  Täna sai "niisama" külastatud kriimani järve ja nädal tagasi ka kabina karjääri kuid kui vesi jääpeale tuli ja jää lainetama hakkas tulin maha ja mõõtsin jää paksuseks vaid 12cm :D
Tänaseks paugutatud kokku ~700km  :) ja peab mainima, et tankida on piin....ei võta kuigi kergelt bena sisse ja peab meelitama.


Pole otsustanud mis autoga teen....hirmus tahtmine oleks teha oluliselt kergemaks ja on mõeldav, et suvel tulevad müüki nii stanged, IXi plastiring, udukad ja istmed. (Udukad said igaks juhuks eemaldatud kuna augukatted tulid niikuinii autoga kaasa. Aga see pole veel kindel.....komplektne heas korras IX hoiaks kindlasti paremini oma hinda kuid tahan seda autot kasutada "sihipäraselt" ja sile ning lakutud pill ei käi sellega kahjuks kokku. Ideaalne oleks omada kaht IXi....ehk et kui keegi mõnd kasvõi lahti võetud või vaid vedelevat kere teab siis uuriks maad :)

Tehnilise poole pealt. Roolisüsteemis häirib väike lõtk (Pole veel tuvastanud kas rist või latt) Rooli juures häirib ka see, et nii palju peab keerama aga IXil vist e36 latti paigaldada pole võimalik? korpus ja kinnitused tundusid erinevad. Ilmatsalu rajal häirib liiga suur teise ja kolmanda käigu vahe.....Teine on liiga aeglane, kolmandaga pole enne 4000 jõudu aga saagida ei viitsi......oleks vaja kas ülekannet muuta / jõudu allapoole saada  või siis käike vahetada :D 

Lisan ka ühe pildi ühest koledast ja väga ebaõnnestunud kurvivõtmisest :D 

 

paike.jpg

Muudetud , muutis jeff01

  • Autor
comment_102195

Hetkel ei kahjuks ei saa tulla sest siinpool on palju andmist. Võistluseid rohkem kui aega omal sõita :D Lisaks vaja oma klubi rada sisse sõita ja maha märkida.
17nendal sõidan ilmatsalus ja 16nendal teen seal  trenni. Peale seda on veel plaanid lahtised :) 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_102486

Väike kommentaar ilmatsalu kohta :)

Laupäeval käitus auto nii nagu pidi, nii nagu ootasin, nii nagu nädal varem.
Pühapäeval ehk võistlusel käitus auto väga valesti....auto oli väga alajuhitav ja ei saanud pmt absoluutselt gaasi anda mõnes kurvis sest nina lohises kohe välja ja ei saanud kuidagi autot õige nurga alla, et saaks gaasi anda. Alul ei suutnud ma seda mittekuidagi seletada sest rehve lasin hoopis tühjemaks ja pidamine oleks pidanud paranema kuid seda ei juhtunud. Taganjärgi tuli aga selline mõte, et ehk oli asi selles, et kõigil eelnevatel kordadel on paak vähemalt 3/4 täis olnud (Eks polaarinertsi lisab nii mass kui ka loksuva bensiini inerts)  aga võistlusel oli paagis alla 20L kütet. Vb oli asi ka milleski muus kuid miskit oli autoga totaalselt muutunud.  Õnneks sai kolmandas voorus proovitud pagassi lisakaalu panna ja panin sinna 4 ratast + tungraua ja veljevõtme (vast 70-80kg) ja sõita oli ÜLIHEA.....auto käitus täpselt nii kui ootasin ja pidamist tundus mulle oluliselt rohkem olevat kuid 90% teistest ütlesid, et rada läks vaid libedamaks ja 90nel % teistest olid ka kolmanda vooru ajad kehvemad kui esimestes voorudes. Minul oli sõita ülihea ja kuna küljetada oli hea siis sai seda ehk liiast tehtud.....igatahes aeg sama mis teises voorus. Tulemused jäid kesiseks....esimeses ja kolmandas voorus viies koht ja teises voorus kuues koht. Kahjuks ei märganud kohtunikud kaht paremal kohal sõitva konkurendi eksumust, mis toonuks mulle kolmandas voorus kolmanda koha aga suurt vahet pole, kokkuvõttes poleks see ju midagi suurt muutnud :) 

Nüüd on nii, et tahaks väga trenni teha ja proovida erinevat lisakaalu pagassis, et racechrono abiga veidigi aimu saada kuidas miskid kurvid on võimalik kiiresti läbida. Loodan, et homme õhtul on rada lahti, võtan paagi täis ja lendan peale. Kuna ilmselt pean pagassi miskit lisakaalu panema ja auto tundus niigi raske siis sai kõik ebavajalik autost eemaldatud seekord.....Supsi plastmassist trandulett las jääb aga ei tohi subarud enam kiiremad olla :D 

Kaalu vähendamine, enda trenn ja naastude üle käimine võiks 2-3s ringi kohta maha küll võtta, et poodiumi alumist otsa ohustada :D
Pühapäeval näeb @ ilmatsalu

Muudetud , muutis jeff01

comment_102640

Väga viis ;)

Kui Anti omaga seal kõik dünos olime siis ei näinud kuskil su pilli seismas, oleks ka pilgu peale visanud.

Aga mis moodi sa neid naelu üle käid?

Meil siin Võru kandis paugutab Soots päris vägevalt enda omaga.

  • Autor
comment_102738

Kui Anti mul dünos käis olin seda autot juba 3 päeva omanud :D ei teagi kus ta siis parasjagu mul oli, et silma ei jäänud.
Vahepeal läinud nii, et  kuna auto tundus ühtäkki totaalselt alajuhitav ja tundus, et seda parandab pagassi lisatud 80-100kg siis sai selline mass ka salongist eemaldatud, et oma šhansse veelgi parandada :D  Asjaga sai koguni nii kaugele mindud, et autost kadusid ka raadio ja kõlarid rääkimata aknapesu süsteemist ja õliradikast.
Tulemuseks 1140 + 40kg bensiini + 70 kg mind = 1250kg võistluskaal. Lisakaalu pagassi pole vaja enam lisada ja auto on väga hästi juhitav kui vaid paak täis hoida. Mina ülirahul....Sõita ikka sigahea. Hääl mis salongi karjub on ulme mahe ja ei vahetaks seda millegi vastu :D 

Käisin ka nädalavahetusel kahes kohas sõitmas ja kuigi ilmatsalu kobatasin ära siis tunne sees on väga hea. Auto oli super. Ilmatsalus jebisin oma poodiumivõimaluse seoses kahe rehvi kontaktiga teises voorus mis mulle 20s lisas ja seal voorus mind teiselt kohalt vist kuuendale kukutas.....rääkima peaks aga sellest miks ma neid rehve riivasin :D  Nimelt võtsin 24s järgi ühele audile ja püüdsin ta pmt kinni.....ja kuigi ta mulle jalgu ei jäänud segas ta keskendumist kuna vahtisin teda liiga palju. Oleks pidanud oma sõitu lihtsalt edasi sõitma kuid tundsin, et kui ta kinni püüan ja uue ringi saan suudan veel tunduvalt kiiremini sõita. Kolmas voor läks väljasõidu nahka sellises kohas kus ma seda üldse oodata ei osanud ja kunagi kartnud poleks.....lihtsalt osutus libedamaks kui tundus. Kokkuvõtteks siis loodetud ja soovitud kolmanda koha asemel viies. Kahe etapi kokkuvõttes kolmas.
Tigase öisel "külavõistlusel" paarutasime lume, mulla ja jää segusel põllurajal. Seal oli kahjuks konkurents olematu....vaid 4 autot minu klassis...1 subaru. Tulemuseks esimene koht vist 5 sekundilise eduga järgmise neliveduse ees ja ka absoluutarvestuses kiireim.

Enne neid etappe sai ka auto "kõikumisest" lahti ja selle põhjustajaks oli äärmiselt uskumatu viga.....võimendiga roolilattidel on vist mõningane lõtk omane ja kui roolivõimendi pumbal pole piisavalt pöördeid tekib ka roolis lõtk ja auto hakkab "kõikuma"  Igatahes sai ülimalt lõdva rihma pingutusega lahti kõigist rooliga ja kõikumisega seotud muredest. :)  
 

d5YhId2.jpg

Foto0020.jpg

  • Autor
comment_103099
3 tundi tagasi, wloom ütles:

Minu kunagine auto. Tore näha, et siiani elus on ja keegi tegeleb ;)

Väga kena, et keegi oma eksi ära tundis.
Kui midagi tead auto kohta siis sooviksin ka mina seda teada :)

Olen märganud, et vähemalt vasak raamiots on ninas vahetatud kunagi...eks ninapauke on nad enamus saanud aga kummaline tundub see, et   pagassi vahesein ja tagavararattapesa on välja lõigatud kuid tagasi keevitatud kellegi poolt.

Oleks huvi teada ka mis mootoris toimub või mis sellega on tehtud. Kuigi vahepeal täiesti lambist viskab õlisuitsu käib ta ikka väga hästi edasi, on m20ne kohta harjumatult vaikse klapimänguga ja tõmbab imelikult kõrgelt.....üsna selgelt tuntav tõmme tuleb täpselt 4000 juures ja veab kõvasti piirajani välja. Alla 4000 tundub jõuetu. Viitaks nagu sellele, et nukkvõll pole päris stock kuid ma pole ka kindel sest pole m20 mootoritega päris kodus.

Hetkel mureks salongi jooksev vesi. ja seetõttu sõidan senimaani ilma sisustuseta ja salongi ehivad vaid juhiiste ja armatuur :D  ma pole 100% kindel kuid mulle tundub, et vesi jookseb tagaakna tihendi vahelt pagassi ja mööda rattakoobast istme alla ja sealt põrandale. Enne oli põrand veidi hõredam ja salongis ei tekkinud uputust kuid praegu tuleb vihmase päevaga salongi POOL LIITRIT vett :D  kuna kogu see vee jooksmise rada on juba roostene tundub, et see on tuppa jooksnud ikka üsnamitu aastat.

Kütusekulu on ka imelik :D  Tallinnast tuues tundus, et see pill ei võtagi kütet....ehk 8 sajale.....mitte rohkem. Kuid praegu ei saa paagitäiega just palju üle 300km.....no ehk peagi rahunen :D 

  • Autor
comment_103270

Sidur lahkus....ei lahuta lõpuni....veab väristades edasi ka allavajutatud pedaaliga.
Kisub sinnapoole, et ei viitsi sidurit remontida ja tõmban auto täiesti laiali :D
Et siis kogu pigi maha ajada, kogu rooste likvideerida ja auto selle läbi põhja-alt uueks ja ka kergemaks teha.
Libedat niikuinii enam pole ja selle auto hooaeg on selleks aastaks otsas.

  • Autor
comment_103321

Ja nii läkski :D
 Mootor maas, kast, vahekast, esidiffer maas
 Sillatala ja püstakud maas....roolilatt maas
 Kolded, käpad küljest, sisu väljas, klaasid eest :D


Kui kellelgi huvi siis selle auto külge ei lähe vist enam sellised asjad ja need on raha vastu vahetatavad kui summa mind rahuldab :D Võimalik, et mõnel asjal on väärtus nii väike, et jätan müümata

IXi plastikuring
pre stanged millel kroomi ülemine osa üsna normaalses korras veel (allpool liistu on asi hukas) 
Originaalpaak, mis viimased 7-8 paagitäit seisis kenasti täis ega lekkinud
Esipõllest korralikud udukad
Kapott
Mootoriõli ja roolivõimuõli jahutid
väljalaske kolded koos pükste osaga.
Mootori ja ABSi juhtaju
Õhulugeja
Mootorijuhtmestik

kel huvi see kirjutab

Muudetud , muutis jeff01

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.