
Kõik, mis martin13 postitas
-
323I ´83 martin13
1950km vuratud. Tavaliselt on nii, et kui auto "valmis" saad, ega siis enam seda garaasis ehitada ja lõpetada ka ei viitsi :) Nii ka kahjuks minul läks. ÜV peal ja ega ma rohkem garaasis temaga midagi ei teinud. Nädalavahetuseti käisin sõitmas ja nautimas. Kaks viga ilmnesid ka sõites: roolivõimu pump ei toimi ja salongi radika vollad olid valetpidi. Radika vollad tõstsin ümber ja sain sooja puhuma. Roolivõimu pumba vahetan kunagi tulevikus ilmselt koos mootoriga ära (sai üks M52B28TU ligi võetud) . Väänasin kiiruga alla ka karteri kaitsme. Kuidagi jõle madalal istub kogu see asi minu arust. Sõidu asendis on karteri kaitse 6cm maast (karteri ja kaitsme vahe jäi umbes 1cm). Ja no suht igal pool käib vastu 😅 Aga ei, muidu sõita on mõnus ikka lõpuks, nägu koguaeg naerul 😁. Palju on rääkima/küsima/pildistama tuldud ja tänava peal visatakse ikka pöialt kah. Mõne nädalavahetuse veel ilmselt sõidan ja siis viin talvituma ära. Eks uuel hooajal tuleb ikka pudi-padi ka lõpuni valmis teha. Mõned klõpsud kah: lotaaapildistab ja Irs.visuals
-
323I ´83 martin13
Vahepeal sain polstrid ka kätte ning sisu sai enamvähem kokku lapitud. Mõlema ukse kroom ribaga liistud olid puudu. Eestis esialgu ei pakkunud mulle keegi. Õnnestus lätist ühe isiku käest saada mõlema ukse liistud. Kohale jõudes tegin paki lahti ja vaatasin, et üks liist palju pikem kui teine. Üks oli kupee oma ja teine sedaani oma. Mul tekkis kohe suur küsimus, et kas see tüüp oli pime ja pakendades ise ei saanud aru, et need erinevad? Mootor ei tahtnud hästi käia. Viisin sõbra juurde diagnoosi. Süütepoolid läksid uued (vanad mõradega), vanosele uued tihendid, nukkadele uus kett (vana oli veninud) ja sisselaske küljes mingi plastik junn sai uus. Hakkas kohe paremini käima. Kuna turu peal ei olnud praegu sellist velge mis ma tahaks, siis olude sunnil võtsin jr9 hetkel ligi. Neljapäeval käisin ARKis ja tegin dokid korda. Ja eile võtsin julguse kokku ja läksin TÜV proovima. Ja nüüd see siis juhtus. Peale kuut aastat vahelduva eduga ehitust on auto “valmis” ja tänavalegaalne.
- O: pre kupee jubinaid
-
O: pre kupee jubinaid
1) mõlemat ukse välimist kroom ribaga iluliistu 2) b piilari katteid 3) taga aknalauale käib keskmise turvavöö jaoks see jubin, mis teda kinni hoiab kui keegi ei kasuta
-
323I ´83 martin13
Tellisin depo tuled. Aga naerusuud panin karpi tagasi riiulile ja lähituled tellisin hellad. Kui käevahel võrrelda neid kahte siis hella ikka siuke tummine tükk, depo plastik korupusega. Ja depo naerusuudelt võtsin ära need reguleerimiskruvi tüübleid vms ja selle töö käigus murdsin ühe kõrva ära. Aga tänapäeval igast super head liimid ja saab tagasi liimida. Valgusvihu kohapealt ei oska hetkel midagi öelda. Ja seda vist ei ole ka siin öelnud, et selle esimeses postituses mäda kupee kere müüsin maha eelmine suvi ja sel sügisel leidis ka touring omale uue omaniku. Touring oleks võinud edasi olla aga pidin selle garaasi vabastama kevadel kus ta seisis ja uut varjualust ei leidnud. Väljas seistes oleks ta täitsa hukka läinud.
-
323I ´83 martin13
Me sinuga arutasime ka seda feissis, et see muutmine eeldab jälle veits tööd. Uued kettad, rummud, suppordid, suppordite vahetükid jne. Praegu on mul sildades ja pidurites uued jupid, hästi ei raatsiks neid sealt minema visata. Hetkel vist lihtsam 4x100 velg soetada ja vb tulevikuks mõelda 5x120 peale 🤷♂️ @GTA võibolla ma tõesti mõtlen üle ja ei ole neil häda miskit 😀. Eks natuke on veel aega mõelda ja otsustada
-
323I ´83 martin13
Veljed esialgse plaani järgi panen ikkagi teised vist. Sillad 4x100 aga velg 5x120. Adapteritega istub all. Mul ei ole enne adapteritega kokkupuudet küll olnud aga näevad kuidagi nii kahtlased välja. Kuna kärg ja rant on minu lemmik stiil, siis ilmselt lähevad samad veljed alla nagu Tarvo rullikal on.
-
O: pre kupee jupid OLEMAS
Tere 1) Sooviks pre kupeele kõrvalistuja poolset akna alumist kroomliistu. 2) Juhi ukse akna välimist kummitihendit. 3) Udutule kopsikuid/seda kuhu element sisse läheb. Hetkel on ainult tühjad raamid ja ümbrised elementidele olemas. Keegi oli raamide vahele ise kruvidega mingid muud tuled pannud (enne ei pannudki tähele aga tellisin Leksilt elementidele ümbrised ja need ei sobinud. Siis vaatasin kopsikut ja nägin, et see oli ise kruvidega raami külge pandud ja MADE IN SWEDEN oli peal kirjas ). Ehk sisuliselt on vaja nr 2 detaili. Võib olla ka ilma elemendita kopsik, võib olla ka komplektne.
-
323I ´83 martin13
Viimasest postitusest juba poolteist aastat möödas. Võiks ju arvata, et auto ammu valmis ja mõõdab kilomeetreid. Kuid nii see paraku ei ole. Esialgu lihtsalt kuidagi kogu asi seisis. Küll ei olnud ühte asja ja küll ei olnud teist asja ja nii ta jälle sinna garaasi unarusse jäi. Ühel unetul ööl jäin mõtlema, et miks mul asi seisab ja kuidagi edasi ei liigu? Klaase ei saa ette panna, sest lage polnud (lisaks puudus esiklaas). Sisu ei saanud kokku panna, sest vaip oli valet värvi, istmed koledad, uksepolstrid koledad. Esiotsa ei saanud kokku panna, sest kõik tuled olid erinevad, tuhmunud, reflektorid tuksis jne. Prillid ja neerud tuhmunud jnejnejne... Lõpuks jõudsin järeldusele, et ma olen ise kõige suurem pidur olnud Lae riide tellisin lätist. Feissbuuki grupis keegi jagas infot, et ostis sealt ja ma otsustasin ka tellida. Lisaks oli youtubes olemas ka video, kuidas antud asi autosse paigaldada. Materjal ise päris veniv ja paigaldus ei olnudki raske (esimest korda elus paigaldasin ja suurespildis võib rahule jääda). Istmetele tegin mitmesse firmasse hinnapäringu. Sain päringutele vastused, siis mõtlesin, et nooooo tegelikult see kollane ja originaal mustriga iste sobib mu autosse väga hästi. Esimene ehmatus läks üle, saatsin istmed töösse. Visioon olid mustad istmed sinise niidiga. Küljed nahast ja istumise/seljatoe osa rombi kujulised mingist alcantara laadsest asjast. Enne katkusin istmed lahti ja vaatasin raamid üle. Keevitasin mõnest kohast ja värvisin ära. Ise mulle täitsa lõpptulemus meeldib. Ideaalis oleks võinud sinine niit kuidagi silmatorkavam olla. Autosse neid hetkel ei julge panna, nägin talvel garaasis hiiri ja äkki pistavad nahka. Seisavad mul praegu toas. Esialgu tellisin tumedad esituled. Päev pärast tellimist muutsin tellimuse ära ja tellisin ikka tavalised tuled (naerusuuga). Kruvisin need autole külge ja kuidagi see naerusuu enam ei sobinud mulle. Sai ka need tuled mitte naeratavate vastu vahetatud. Lisaks esiosa plastikud sai ära värvitud (pärast värvimist avastasin, et neerud katki, need pean uued ostma). Esistangele sai kõvasti kummihaamrit näidatud. Veits lainetab ikka aga niikaua kui paremate ei ole, peab sellega hakkama saama. Esi osa kokku pannes olin enda peale kuri. Oleks võinud varasemas perioodis rohkem rõhku panna detailide vahedele. Tol hetkel kui keretööd olid pooleli, siis kuidagi nendele vahedele ja detailide sobivusele nii palju rõhku ei pööranud. Ei pidanud üldsegi tulema nii suur projekt (esialgne mõte oli lihtsalt värv selga ja ilus velg alla ja tuld). Nüüd natukene keeruline värvitud juppe seal kokku sobitada (üks esitiib on kindlalt B osa, ma ei mäleta kas teine ka). Ma muidugi veel natukene proovin seda kõrvaistuja poolt paremaks saada. Vahepeal oli täielik motivatsiooni puudus. Iga väiksemgi kui asi või tagasilöök ajas nii närvi ja töö tuju ära. Olin nagu väike pubekas, kes iga asja peale solvus. Igast tihendite ja detailide pesemine puhastusvahendi ja hambaharjaga, nooo ei suutnud kuidagi laupäeva hommikul omale sellist motivatsiooni kõnet teha, et nüüd kaks päeva garaasis hambaharjaga asju puhastada. Ja jäigi jälle see ehitus seisma. Paar kuud hiljem tuli jälle natuke tööisu tagasi. Tagatuled sai ära lakitud. Vaiba värvisin tekstiili värviga mustaks. Korrastasin juhtmeid ja elektrisüsteemi ja sain ka kõik välised tuled põlema. Nüüd ootan saksast jälle juppe ja saab tasapisi edasi teha. Miinuskraadid ära kaovad, siis julgen ehk istmed ka oma kohale panna. Uksepolstrid on ka töös, tulevad samasugused nagu istmed. Pika trükkimise peale mõned pildid ka, mis telefonist olen leidnud (unustan koguaeg pilte teha tööst). Ja otseloomulikult on märg unistus rulliga juba SELLEL kevadel/suvel ringi vurada (aga nagu aeg on näidanud, siis igaksjuhuks ei hakka nende plaanidega ruttama ).
-
Kus kõik E30 omanikud chativad?
Ütle oma nimi, saab lisada
-
Kus kõik E30 omanikud chativad?
Messengeris on chat, kus vahetame infot. Vaikseks on foorumis tõesti jäänud
-
O: pre tagastange kronsasi OLEMAS
OLEMAS Tere Kas kellelgi on pakkuda pre kerele tagastange kronsasi?
-
Ostan 5x120 valmidust
@extreme327 rummud nii ette kui ka taha? Mis maksab, pakuks endalegi huvi.
-
316i 87- Metsmaa
Väga äge töö tehtud! Kiidan muidugi sinist värvi ka 🙂
-
323I ´83 martin13
Nonii, poolteist aatat vaikus olnud. Ja kui te arvate, et terve see aja auto seisnud, siis teil on õigus (tegelikult siiski õhkvedrustus leidis tee auto alla ja toimetab). Sai endale üks vana maja ostetud ja kogu aeg läheb sinna. Ja palga kõrvalt maja ehitada ja projektikat ka veel ehitada, käib üle jõu. Ja seepärast pidin auto ehitusest loobuma ja jäi garaasi sügavustese seisma. Kuid nüüd puhkuse ajal 5 päeva loovutasin ka rullikale. Kaevasin ta garaasist välja ja viisin linna sõbra juurde tõstukile kuna enda garaasi tõstuk juba pikemat aega avariislise võistlusauto all kinni. Eesmärgiks oli saada auto iseseisvalt liikuma. Tõstukil sai lõpuni tehtud piduri ja siduri torud ja need ka õhutatud. Lõpuni sai tehtud ka jahutussüsteem aga veel õhutamata. Roolivõimu toru sai ka uus pressitud ja leidis seegi tee auto külge. Kolmest erinevast kardaanist sai ka sobiv välja valitud ja külge kruvitud. Summuti ehitasin ka praegu mustandi valmis, oleks vaja käima panna ja lekkeid kontrollida. Siis saaks keevitused maha käiata ja viisakaks teha. Tegin valmis ka kütte trassi ja pumba kinnituse. Maas proovisin ja pump tegi häält. Masinat aga käima ei saa. Proovisin voolikuid ümber tõsta, et äkki midagi valesti. Lõpuks pumba maha võtsin ja otse kantkust proovisin pumbata, siis sain aru, et pump lihtsat teeb häält aga kütet üles tõmmata ei jaksa enam. Surve oli olematu, lihtsalt nirises. Olen kuulnud, et iga kütusepump ei toimeta ka väga hästi, veits aega töötab ja siis saab otsa. Keegi äkki oskab soovitada mingi firma pumpa (paagiväline pump) mida võiks kasutada?
-
316i kupee '90 - loonik
Rool on küll ilus, sellel mingi sert ka kaasas on, et politsei onud riielda ei saaks?
-
Kes, kus ja keda nägi
Otepää talverallil keeras põllu peale parkima, seal jäid paljud kinni kuid selle bemmi jaoks polnud see probleem 😀
-
Kes, kus ja keda nägi
-
323I ´83 martin13
Eelmises postituses lubasin järgmine nädalavahetus jõuda tagasillani aga saladuskatte all võin öelda, et tagasild jõudis alles eile auto alla Enne lund sai ostetud üks winterbiiter mis tahtis ehitust, siis tulid pühad vahele ja siis tahtis võistlusauto remonti ja nii rullikas jälle seisma jäigi. Ühel jaanuari kuu reedesel päeval sain aju kätte ja panin rõõmsalt keksides garaasi nagu väike tüdruk. Aju pistikusse ja võtit- ja ei mitte üks pauk. Ja jälle polnud releedel massi. Vihastasin ja läksin koju tagasi. Järgmisel päeval uue hooga kontrollisin jälle igast asju kuniks lõpuks taipasin, et ajul pole massi, ma ei tea kuidas selline asi kahesilmavahele jäi 🙄 Aga jah, lõpuks siis see juhtmesaaga läbi ja läheb ise võtmest käima. Huhh. Ja avastasin ühe toreda asja, nimelt mul oli ka üks suur differ. Touringu oma lappasin kokku tagasi ja panin lattu ära. Suur differ käis läbi liivapritsist ja sai uued tihendid/simmerid ning ka uue värvi (3.64 oli vist ülekanne kui ei eksi). Külge läks ka tagasilla tala ja õõtsad. Ostan uued pooltelje poldid ja diffri kinnitamiseks 4 polti ja järgmine nädal leiab ka differ sobiva koha auto all. Külge läks ka clio pidurivõim. Tahtsin täna hakata ka piduritorusi vedama aga keegi on kasutanud mu piduritoru valtsimise komplekti ja ära kaotanud piduritorule sobiva valtsimis otsa. Keegi õnneks üles ka ei tunnista. Vaikselt käib ka sellise komplekti külge installimine.
-
Erinevad õhkvedrustused
Ülemisel komplektil olemas ka kogu muu mudru mis tarvis läheb. Alumine on manuaalsete klappidega ja nende mahutamine keskkonsooli pidi problemaatiline olema. Soovitati elektroonilised juhtklapid võtta ja nelja nupuga juhtimine.
-
Erinevad õhkvedrustused
Jõudu Tuli lihtsalt arutamiseks ja uuriks mis vahet või mis eelised/puuduses erinevatel õhkvedrustustel on? Üks on siis juba koos püstaguga ja teine ilma. Täidavad mõlemad oma eesmärgi või on üks teisest oluliselt parem/halvem? Või ei ole erilist vahet. Ehk keegi targem oskab kaasa rääkida
-
Sisude õmblejad/custom sisud
Tere Uuriks natukene maad ja ilma. Kes tegeleb sisude õmblmisega? Oleks plaan lasta sisu õmmelda aga mitte originaal riidega vaid natuke teistmoodi, teistsugune kangas teist värvi niit (tänapäeval vist õige termin custom). On kellelgi äkki mingeid kogemusi või soovitusi kust uurida? Kellel oleks kohapeal ka võimalusel mingeid kanga materjale vaadata/katsuda ja hinnapäringut esitada? Võiks jääda Tallinna/Pärnu kanti. Martin
-
323I ´83 martin13
Vahepeal jälle pikk paus. Väga agaralt pole tegelenud, viibisin ka mõnda aega välismaal aga midagi nipet-näpet ikka. E36 juhtmega vedasin aku pagassi. Pagassis on plaanis aku natuke teise kohta viia kuna pole seal koopas vastavaid kronsteine ja nüüd ei hakka neid keevitama ka enam sinna. Diagnostika pistiku peitsin aku aluse alla. Vajadusel saab selle sealt lihtsalt klambrist lahti tõmmata ja pärast tagasi panna. Tellisin esisillale ka laagrid, sarniirid, rooliotsad (sisemised ja välimised),roolilati kaitsekummid ja piduriplekid, stancist camber plaadid ja polupuksid. Õõtsad puhastasin ja tuiskasin tuletõrjeauto värvist ülejäänud värviga punaseks. Kuna püstolisse jäi veel värvi, siis värvisin vedrud ka üle. Hea on ikka toimetada kui asjad on puhtad ja ilusad. Esimesed laagrid panin külge ja vanad head piduriplekid jäid muidugi panemata esimese hooga nagu kord ja kohus Laagrid uuesti lahti, piduri plekid külge. Kell oli palju, kurk kuivas ja mõtted olid mujal. Vaatasin et mõlemal piduriplekil üks polt nagu ei istu hästi. Ju on see B osa siis veits mööda mõtlesin endamisi. Alles järgmine päev kui kogu püstak koos oli ja alla hakkasin panema, avastasin et ajasin piduriplekid segi, vasak läks paremale ja parem läks vasakule (pildil näha ka) 🤣 Ajas ennas ikka naerma küll, uuesti laagrid lahti ja piduriplekid ringi, nüüd augud sobisid Esisild sai nüüd peaaegu kokku, stance saatis vales mõõdus esimesed stabika puksid, need veel külge panemata. Coilidega pole ka enne kokku puutunud. Ei saand esialgu aru täpselt mis moodi need sinna püstakule külge käivad, esimese hooga panin valesti. Käib õppimine ja remont käsikäes Polnud coili võtit ja öösel polnud sebida ka kuskilt, ei saanud neid mutreid lahti. Panin ühe mutri kruustangi vahele ja teist proovisin torniga lahti lüüa aga torn jättis oma jälje sinna mutrile, ei tahtnud rikkuda. Leidsin riiulist mingi vana hüdrandi või ma ei tea mis võtme, käiasin seda nii palju et mahuks mutrile otsa ilusti. Aga kuna materjal oli võtmel nii pehme siis pidin vähe tugevamaks keevitama, siis järgmisena hakkas see hammas läbi painduma, sai sinna ka polt keevitatud ja voilaa, töötas Enne välismaa reisi hakkasin pooltelgedel ka kumme vahetama. Kuna laiali oli vaja niikuinii võtta siis võtsin mõlemad nii laiali kui oskasin, pesin vana määrde seest välja, panin uued kummid ja uue määrde kah. Ja täna tahtsin pressiga diffri kaane puksi ära vahetada. Leidsin juba mingi suure laagri ka millega saan pressida, sättisin pressi alla valmis, kaks pumpa pressile ja kogu vedelik jooksis pressist välja🤬 Aga saagisin saega vana puksi ääre puru ja sain ilusti vahetatud. Polupukse on ikka lausa lust külge panna. Järgmine nädalavahetus proovin tagasillani jõuda.
-
323I ´83 martin13
Nonii. Tükkaega jagelenud probleemiga et ajust ei jõua mass releedesse. Küsisin abi igaltpoolt, surfasin igalpool internetis, kontrollisin uuesti ja uuesti juhtmeid jnejne. Hakkasin ise aju kahtlustama. Targemad bemmisõbrad käisid vaatamas ja ütlesid et ju see viga mul seal ühendustes kuskil on. Mott oli täitsa maas, tõmbasin autole katte peale ja tegelesin teiste autodega. Eile võtsin uuesti asja käsile, kindluse mõttes kontrollisin uuesti kõik üle, kirjutasin West Coast Motorspordi meestele et võtke enda aju kaasa ja proovime. Esialgu tuli ja võttis kogemata nonvanose aju. Mõõtis ja kontrollis mul siin juhtmed kõik üle. Panime nonvanose aju külge ja süüte sisse, ja mass jõudis releedesse!!! Hops teise bemmi pealt õige aju ja piisas ainult võtme näitamisest ja pill nurrus! Oehh, ohkasin kohe kergendusest. Kiskusin enda aju lahti ja avastasin sealt veekahjustused Sõber pidi otsima, ehk leiab mulle uue aju. Tähendab autole. Vahepeal sai soetatud ka sport toolid, üks tool juba nahatatud ja teisele nahad olemas. Kuna ma ise suur naha fänn pole siis ilmselt lasen uue sisu õmmelda. Nüüd võib hakata rahulikult kapotialuseid juhtmeid ilusti teipima ja muude asjadega komplekteerima, mott tuli tagasi 😀
-
323I ´83 martin13
Nonii, mootor vahel ja juhtmestik ümber tehtud nii nagu mul eelmises postituses tabel on. Aitäh kasutajale Tiit selle eest. Nüüd aga on probleem selles, et pea ja kütuse releeni ei jõua ajust mass kui süüde sisse panna. Otse releele mass vedades läheb masin ilusti käima. Vahetasin releesi, puhastasin pistikuid, puhastasin masse aga ikka asi muutusteta. Keegi järsku kokkupuutunud sarnase probleemiga või oskaks anda näpunäiteid? Või on juhtmestiku pin-ides veel mingi kala sees mul? Proovisin foorumist ka otsida aga ei leidnud.