Kõik, mis metsakutsu postitas
-
O: e30 kupee,sedaan
Panen varsti oma masina müüki, aga natuke kõrgema hinnaga (5000€). Kui huvitab, siis võin pikemalt rääkida.
-
316i '91 - metsakutsu
Pole tükkaega siia kirjutanud. Sellel hooajal siiamaani 4 suve kilomeetrite rekord ehk siis esimest korda on auto olnud rohkem teel kui remondis. Alates aprillist sõitnud kokku 1400km. Kõik erinevad anomaaliad on lahendatud. Vahepeal läks üks silinder tuksi, mis lõpetas 3 süütepooli elu. Est Coast Customsis jõudsime probleemi tuumani, silindrikivi oli maha põlenud. Vahetasime välja. Nüüd sõidab kenasti. Vahepeal kimbutas tühikäigumootori anomaalia, mis lahenes peale seda, kui täiesti umbes kütuse regulaatori vaakum puhtaks sai tehtud. Ülevaatusel nõuti katalüsaatorit ja uut lõpupütti, sai ka need soetatud. Läks kenasti ametlikult läbi ja kõik timmis. Hetkel veel jäänud panna taha uued amordid, mis ostetud ja ootavad garaažis alla panemist. Lisaks sain originaalid täitsa heas seisus küljekarbikaitsmed, mis vajavad tugevat pigipesu vanni ja seejärel külge installeerimist. Ja käigukästi õli lekke likvideerimine, mis igale parkimiskohale kenakese loigu jätab. Üldiselt olen rahul, auto on väga suurel määral ikkagi originaal seisukorda säilitanud. Isegi makk on ikka originaal. Naudis kodumaiste raadiote võlusid. Võtsin ka eelmisel aastal ostetud ja 3 kuud all olnud JR-9 16" veljed ära ning panin originaalid alla tagasi. Tallinnas sõita palju-palju parem.
-
316i '91 - metsakutsu
Aa nii hoopis. Aitäh hea nõu eest. Jääb siis nii 😁
-
316i '91 - metsakutsu
Heihoo. Kuidas siin foorumis tunded on seoses uue mootori korraliku ja päris-päris ära registreerimisega? Olete teinud? Millega arvestama peab? Tahaks asjaga lõpuks nii kaugel olla, et saaks sirge seljaga tehnoülevaatustel käia nagu õige mees. On see plaan reaalne?
-
316i '91 - metsakutsu
Tutikad veljed + rehvid ka ostetud ja ootavad garaažis - vana hea kroom JR-9 ja 16'. Aga üldse kuidagi ei taha välja vahetada seda mõnusat originaali vaibi, mis praegu on ja JR-idega üks mõte ka, mille jaoks hetkel raha ei ole, nii-et lükkan ratta vahetuse ilmselt järgmisesse aastasse.
-
316i '91 - metsakutsu
Meil sai aasta täis! Wuhuu sünnipäev! Aasta jooksul palju tehtud ka. Lisaks eelmise aasta töödele, sellel aastal siis lisaks: Immoga generatsiooni uuem defitsiitvaruosadega mootor ulatusliku remondi ja hooldusega - Mootor juppideks lahti ja uuesti kokku - Kõik osad, mis lahti käivad, juppideks, puhastatud, korrastatud - Kus vajadus, uute detailidega komplekteeritud - Kõik voolikud uued - Kõik lõdvikud uued - Kõik tihendid uued - Pihustud taastatud, värvitud, pestud, poleeritud - Uued andurid - Uus süütesüsteem - Uus süütepõhi ja uus süüde - Kõik lukud vahetatud (uksed + pagass + laegas) - Uued pumbad (või juppideks võetud ja taastatud) - Ketitallad uued - Osad detailid liivapritsitud ja värvitud - Osad puhastatud ja värvitud - Osad detailid brushed - Kogu juhtmestik pikusesse tehtud - DISA rebuilditud - Tehtud lisakinnitid - Pihustid hooldatud - Kastitihendid uued - Teise mootori pealt hunnik juppe (ühemassiline hooratas, karter, õlivõttur jne) - EWS eemaldatud - Õlivarras M50 oma sobivaks tehtud - Uued andurid - Summuti - Uus väljalase - Summuti esimene ots uus ja roostevabast torust - Keskel uus flants - Kõik uued kinnitused, kronsteinid - Uued koonustihendid - Uued riputustripid - Uus lambdaandur - Uued vedrud - Uus bensiinipump - Uus immosüsteem
-
316i '91 - metsakutsu
Suur hulk tööd hakkab tasapisi lõpusirgele lähenema. Enne kui joone alla saab tõmmata väike update protsessist ka. Viimased paar kuud ikka mootoriga jahmerdatud. Märtsi lõpus sai vana mootor maha võetud. Eesmärgiks siis mootor ära vahetada, uus mootor põhimõtteliselt juppideks lahti, kõik uued tihendid jms sisse ja peale, lisada roolivõim ja madaldus ja olemegi 2017. hooajaks valmis. Suurem osa sellest ka juba tehtud. Arvutasin eile, et juba olen toredad 2000 sisse ladunud. Hea meel, et oma lubadusele kindlaks olen jäänud ja ettevõetud projekt niisama vedelema ei jäänud. Loomulikult kõik tänu @tns1 abile, kes oma nõu ja jõu sellesse autosse sisse on laadinud.
-
O: 16" veljed
Kirjutan igaksjuhuks siia ka, äkki kellelgi on üle mõni tore velg 9x16 ja 4x100?
-
316i '91 - metsakutsu
TEGEVUSTE UPDATE: Novembris sai masin kenasti garaazi pargitud. Aasta lõppes selliselt, et ühel päeval töölt koju sõites, auto üle 40km/h väga palju suuremat kiirust ei arendanud. Köhides ja puhkides suutsin masinaga koju sõita ja peale paari nädalat parkimist suutsin masina suunatulede vilkudes garaazi sõita ilma puksiiri abita. Paar korda suri masin ka välja, aga õnneks jõudsin kenasti sihtpunkti. Pikemat diagnoosi sellele nähtusele andma ei hakanud ja lükkasin kõik miinuskraadide, niiskuse ja põhiliselt tuksis mootori kaela. Uus aasta algas kohe hoogsalt. @tns1 aitas mootori otsida. Minu ideaal oli 1.8is. Täpselt selle ka õnnelikult leidsime - M42 318is. Automaatkastiga auto peal olnud ja kaasas palju lisamanti - aju, juhtmestik, genekad jms. Mootor ootab nüüd nö seibideks võtmist, puhastamist ja värvimist ja uute tihendite jms panemist. See peaks toimuma ideaalis järgmiste nädalate jooksul. Siis proovime auto kohale saada ja mootori maha võtta ja uue peale panna. Lisaks tahaks kindlasti roolivõimu peale saada, süüteluku ära vahetada ja siis oleksin põhimõtteliselt kevadeks valmis. Kohe järjekorras on ka piduri- ja kütusetoru ja lõpupütt. Kui raha üle peaks jääma, siis äkki saab uued veljed+rehvid ka alla, aga see on prioriteetide nimekirjas tagapool. Velje otsus ka muidugi üks maailma keerulisemaid. Visioon on olemas, aga ei tea, kas ostmise hetkel julgus alles on. Tahaks vanakooli racingwheeli, aga natuke tahaks auto nö murdered out'iks teha ehk must mustaga. Samas tahaks ka klassikalist kroomist ja randiga kodarat. Ahh ei tea, eks näis ? Sellepärast ongi hea natuke oodata.
-
316i '91 - metsakutsu
Ma eeldan, et see M-techi ring, millest te räägite, on see nö alumine äär, mis paljudel neljaveolistel tihtipeale on? Seda tahaks kindlasti. Puutusin kokku originaalidega, mis olid hinnaga 1000€. Ühel päeva, ühel päeva... aga enne mootor ja muu ?
-
325i kupee - Toivoku
Oii super masin. Täpselt minu maitse. Tahaks enda omale ka seda ägedat "seelikut", mis külgedel paistab.
-
316i '91 - metsakutsu
Panin auto videosse ka. Kunagi 70 aastaselt hea meenutada.
-
316i '91 - metsakutsu
No nii! Olen kaua oodanud, et seda postitust saaks teha ja nüüd on aeg käes. Esimene nô kontrollpunkt on läbitud! Ehk siis esimene putitamise ring tehtud ja päris mitu asja saab juba uhkelt "to do" nimekirjast maha kriipsutada. Mõned uued jupid ja palju head tunnet edasi minna. Ja nagu @tns1 armastab öelda siis, "kvaliteetsed jupid, kvaliteetsed, mitte mingi odav Poola pask". Tehtud: - uus jahutusradikas; - uus vasak esimene rattalaager; - uued esimeste amortide tolmukatted; - uued pirnid armatuuril; - uued esimesed õõtshoova puksid; - uued esimesed stabilisaatori varda otsakondid; - taga amortide ülemised tugi padjad; - kärukonksu eemaldus; Konksu eemaldamisest nii suur rõõm, et lendasin kohe kaameraga õue. Järgmine kontrollpunkt: - süütelukk või selle põhi katki; - roolilatt lõtk, kumm katki, latt roostes; - lõpupüti kinnitus läbi mädanenud; - sumpa lärmakas; - piduri-ja kütusetoru mädaneb; - kütusepaagi ja täitetoru vahelt lekib;
-
316i '91 - metsakutsu
Sotsiaalmeedial on õigus. Auto on regatud ja igati seaduslik liiklemiseks. @tns1, septembri alguses tulen su juurde pikka nimekirja lühemaks tegema. - roolilatt lõtk, kumm katki, latt roostes; - vasak esimene rattalaager; - esimeste amortide tolmukatted katki; - esimesed sabilisaatori kondid (välimised otsad) kulunud; - esiõõtsa tag. puksid pehmed, mõradega; - lõpupüti kinnitus läbi mädanenud; - sumpa lärmakas; - piduri-ja kütusetoru mädaneb; - kütusepaagi ja täitetoru vahelt lekib; - süütelukk või selle põhi katki; - mootori jahutus radikas lekib alt; - mootori ülemine ots kulunud, tõukurid, nukk; Palvetasin täisnumbrit ja kui nägin kaugelt "100", hakkasin naerma. ARKi tädi oli ka nii rõõmus: "Vot kui tore number teile sattus!" Laupäeva hommikul käisin Kristiine Keskuses ja parkla sattus tühi, nii-et tegin kiirelt paar pilti uhkest numbrimärgist.
-
316i '91 - metsakutsu
Mitu nädalat masin juba minu käes, sõidan iga päev, aga pole isegi registreerimas käinud. Algus on "hea".
-
Garaazidega/pindadega hangeldamine.
Hellõu! Otsin Tallinnas ruumi, kus oma biimerit hoida. Olen tubli ja vähenõudlik üürnik. Kirjutage postkasti, kui on midagi pakkuda. Aitäh!
-
316i '91 - metsakutsu
Pidasin rohkem nagu reliisi aastat silmas, et 80ndatel kuni 92-93 neid müüdi. Eesti ei puutu selles osas üldse teemasse.
-
316i '91 - metsakutsu
Tuttava oma oli seal videos jah. See tegi nii kurja häält, et politsei tuli kohe uurima, mis toimub. Selle kapoti peal murdsin ka oma jalaluu nendel videovõtetel. Aga plaanis on ikka lapselapsed manuaalkastiga sõitma õpetada selle auto peal
-
316i '91 - metsakutsu
Eks ma ka elan ja õpin, aga soov originaal osta ei välista soovi see originaal ise tuksi keerata Tegelikult hullu panna plaanis ei ole. R6 peale ei pane ja kõhtu vastu maad ei lase. Samas ei oma ka pimestavat soovi kõike originaalkorras hoida. Kui see oleks korralik 318 või 325 kõigi vajalike lisadega, siis oleks asjal mõte. Kahjuks juba sobivat masinat leida pea võimatu. See ongi õppetund, mille autot ostes sain. Võtsin, mis oli võimalik antud hetkel ja teen ta minimaalsete muudatustega ja võimalikult originaali lähedaselt endale meelepäraseks.
-
316i '91 - metsakutsu
Minu BMWd algasid väga varajases eas, kui lottis pükstega tattnokk Viva kanali kaudu Saksa räppi kuulas ja muusikavideosid vahtis. Plõksutasin oma tongipüstolit peeglisse ja unistasin mustast BMWst (soundtrackiks sellele tekstile YouTube'is Aggro Berlin - Ansage 4). Teadsin siis, et kunagi tuleb see päev, kui pühin ila lõua otsast ja ostan omale BMW. See päev tuli tegelikult varem kui oleksin oodanud. Sain räpparina oma esimese diili juba keskkoolis. Lugu "Miks Mitte Täna" (YouTube'is täitsa olemas) ja 18 aastase poisi kätte ulatati suurem sularaha pakk kui eales näinud olin. Loomulikult jooksin sellega kohe autoplatsile ja ostsin endale biimeri - 1997 aasta E36 kerega 316 ja hinnaks 67 000 krooni. Tumelilla libe kere, poolnahk sisu ja kroomist iluvõre olid minuga elu kõige ilusamatel aastatel - keskkooli lõpp, pruudi leidmine (kellega olen siiamaani), sõjavägi ja ülikool. Siis aga hakkas auto rohkem võtma kui andma ja müüsin ta maha. Sain masina hea väljanägemise eest sellel ajal väga korralikud 40 000 krooni ja unistus BMWst seekord lõppes. BMW on olnud minu mark koguaeg. Saan mõistusega aru, et tegelikult on hinna ja kvaliteedi suhtelt maailmas palju asjalikumaid automarke ja tavaelus käitungi ratsionaalselt. Ent poisi loll, puhtalt emotsionaalne ja igast nurgast ebafunktsionaalne unistus biimerist ei olnud nõus mu juurest lahkuma. Mõte E30st on tiksunud kuklas tegelikult koguaeg. Kuna olen disainer, siis olen viidud just selle auto väljanägemisest. Olen üldse viidud asjade väljanägemisest, mille loomisaasta jääb 80-ndate lõppu ja 90-ndate algusesse. Eriti näiteks Michael Jordani hiilgeaegadega seotud Air Jordani tossud. Kannan ketse, mis ilmusid esimest korda 1989. ja 1990. ja 1991. aastal. Imelik kokkusattumus, et E30 samasse ajajärku jääb. Eriti meeldib mulle sedaan kere. Kõik on kuidagi ebamaiselt tasakaalus, midagi pole puudu ja midagi pole üle. Kõige jahmatavam on minu jaoks fakt, et 30 aastat tagasi istusid kuskil toas mingid disainerid ja joonistasid paberile auto, mis on populaarne ja hea välja nägemisega 30 aastat hiljem. Kujutad sa ette, et peaksid praegu joonistama auto, mis meeldiks inimestele aastal 2045? Milline see maailm siis üldse on? 30 aastat tagasi Saksamaal mingid mehed teadsid. Ja sellist annet ma selle autoga ringi sõites austangi. E30 on viimasel ajal aina rohkem ja rohkem populaarsust kogunud. Erinevad räpparid ja trendsetterid maailmas sõidavad E30 ringi (vaata YouTube'is "Tyler, The Creator - Bimmer ft. Frank Ocean") ja see auto aina kummitas mind igal pool. Järjest ilmus E30 masinaid mu News Feedi tänu tuttavatele, kes endale masina soetanud olid. 2015. aasta jõulude paiku otsustasin, et aitab, on aeg hakata unistust teostama. Tegime sõpradega naljaga kihlveo, et täpselt aasta pärast, 2016. aasta jõuludel, on meil kõigil E30-ed olemas. Unistust fuel'is ka fakt, et vahepeal filmisime kõrvaklapi brändile Beats By Dre reklaamklipi, kus kasutasime mu sõbra universaalkerega E30 masinat (vt IM Arvutid Facebookist "IM Arvutid X Beats By Dre X Metsakutsu", muide sama auto on kasutusel ka Reketi muusikavideos "Võit"). Lisaks sellele kingiti mulle natuke hiljem sünnipäevaks minu initsiaalidega rool Ja siis suve alguses hakkasin kõiki oma E30 omanikest tuttavaid ja sõpru peedistama. Piinasin neid küsimustega, linkidega, piltidega jnejne. Ma ise ei tea ju autodest, mootoritest, putitamisest ega ehitamisest mitte midagi. Teada oli, et kui ma masina saan, ripun mõne töökoja küljes kinni nagu paks laps koogipoe ukselingi küljes. Käisin sõbra Tõnisega erinevate Eestis leiduvate masinatega proovisõite tegemas, uurisin siit ja uurisin sealt, kiusasin Meka Workshopi kutte jne, aga ei olnud kuskil sobivat varianti. Tegin ka siia teema, ja muide sain mitu väga asjalikku pakkumist postkasti. Ühel hommikul aga viis Airi mind kokku ühe tüübiga siit foorumist - m20b20, kes sattus juhuslikult olema Saksamaal. Kert ütles: "Otsi mobile.de-st sobiv välja ja ma lähen vaatan üle!". Kõlab nagu lihtne ülesanne? Mitte eriti. Ma ei valeta, kui ma ütlen, et ma kammisin 24h JÄRJEST neid kuulutusi, koostasin nimekirja autodest, mis sobiks. Päeva lõpuks sain 23 kuulutust, mis minule enamvähem tundusid. Saatsin kõik asjatundjatele edasi ja loomulikult "Sealt mäda." "See halb." "Väga kahtlane." jnejne. Lõpuks jäi sõelale ainult kaks masinat - 325 hõbedane sedaan automaatkastiga ja 316 sedaan, mis asus Leedus Kerdi kodusõidu tee peal. Olin selleks hetkeks suhteliselt alla andnud ja kuna 325 ei jäänud kuidagi tee peale, siis jätsin asja Universumi otsustada. Loobusin 325-st ja leppisime kokku, et koduteel hüppab Leedus asuva 316 juurest läbi ja vaatab üle. Kui midagi erilist ei ole, jääb sinna paika kogu projekt. Universum otsustas, et nüüd ongi see päev, kui ma saan endale auto. Super seisukorras kerega auto ootaski mind Leedus terve selle aja. Otsustasin auto ära osta ja siin ta nüüd on. 316i, 1991 a, sedaan, must ja 2700€. Pole roolivõimu, pole tahhomeetrit, pole elektriaknaid, aga on üks täiesti uskumatult heas korras kere ja ülimalt korralik sisu ja uskumatult hästi säilinud originaal juppidega auto (+ elektri peeglid!). Pindmist roostet leidub ainult kahe ukse alumises ääres. Jutu järgi pärit Lõuna-Saksamaalt, kus teid ei soolata. Paari päevase sõitmise järel ilmnes, et auto mootor on natuke nigelas korras (kuuma ilmaga klõbiseb väljakannatamatu volüümiga), aga 1.6 mootori väljavahetamine millegi suurema vastu ei tundu siin foorumis ilmselt mitte kellelegi halb mõte. Autot tuunima hakata mul plaanis ei ole, samas ei kavatse ma ka küüsi pahtlisse kraapides originaali hoidmisest kramplikult kinni hoida. Järgmise 3 kuu plaan: - Ära vahetada esimesed ja tagumised laagrid - Korda teha esimesed ja tagumised sillad - Kütuse toru ja uus kütuse paak - Lisada uus armatuur (koos tahhomeetriga) Talvepuhkusel: - Lisada roolivõim - Ära vahetada mootor (ilmselt 1.8 IS) - Lisada parem muusika (hetkel originaal kassettmakk) - Lisada klaasidele üliiiiiiiväike toon - Lisada kuni 16 tollised ja 9 laiad veljed - Teha autot naaaaaatukene madalamaks, aga mitte palju - Teha sisse nahksisu (unistus, eks näis) Kui keegi teab tühja ruumi, kus oleks kivipõrand ja natuke ruumi oktoobri lõpust kuni aprilli alguseni, siis andke märku! Või äkki paarina koos kuskil midagi rentida? Tahaks autot heas kohas hoida, kuhu ligi pääseb. Selle eest raha maksta on ka okei. Soovin endale jõudu ja vaatan, kui kiiresti ma neid kavapunkte siin täitma suudan hakata. Aitäh kõige rohkem Tõnisele nõu ja jõu eest, Kerdile hea isendi väljavalimise eest ja Airile hea taustainfo ning kontakti eest. Tegin eile paar suhteliselt random pilti ka kui sõpradega Statoli taga jäätist sõime.
-
O: korralik ja valmis E30
Aitäh Kert ja Airi ja kõik, kes kaasa elasid. Must sedaan olemas. Tuli masin ikka piiri tagant organiseerida. Loodetavasti järgmise aasta kevadeks siis valmis.
-
M: 320i 4d pre 1985
Kas auto on veel müügis?
-
O: korralik ja valmis E30
Oo aitäh! Seal kuidagi kahe silma vahele jäänud. Ilmselt uduste piltide tõttu.
-
O: korralik ja valmis E30
-
O: korralik ja valmis E30
Tervist! Oleme juba kohtunud ja sai proovisõitugi tehtud. Kõige korralikum auto hetkel, millega kokku olen puutunud. Ainsad mured, et ei suutnud endale peas maha müüa diislit ja punast värvi.