Hüppa postitusse

raigo1236

Foorumikasutaja
  • Postitusi

    4
  • Registreerus

  • Viimati külastas

Hiljutised profiili külastajad

Hiljutiste profiili külastajate paan on keelatud ja ei näidata teistele kasutajatele.

Kasutaja raigo1236 saavutused

Uustulnuk

Uustulnuk (1/14)

  • Esimene postitus
  • Vestluste alustaja
  • Esimene nädal tehtud
  • Üks kuu hiljem
  • Üks aasta foorumis

Hiljutised märgid

0

Reputatsioon

  1. Sain ARK-ist sellise vastuse kunagi sportsummuti ja mootori vahetuse kohta. Mootori koha pealt siis - mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust. ARK’s tuleb kindlasti antud sõiduki võimsuse/töömahu andmed täpsustada. Kui on paigaldatakse valmistaja poolt sellele sõidukimudelile ette nähtud asendusmootor teostatakse ümberehitus büroo tasandil. Täpsem info tel: 6201299 Kui paigaldatakse mootor, mis ei ole ettenähtud sellele mudelile tuleb avaldusega pöörduda ARK tehnoosakonda. Täpsem info Alar Hansov tel. 6201337, alar.hansov@ark.ee Summuti : Kõigepealt tahaks definitsiooni mõistele „sportsummuti”. Ei tasu segamini ajada mootori heitgaaside vähendamise süsteeme (nt. katalüüsmuundur) ja mürasummutussüsteemi. Need on kaks erinevat asja, kuigi on mõlemad väljalaskesüsteemi osad. Mürasummutussüsteem tõepoolest ei mõjuta CO’d aga see ei ole ka tema eesmärk. Nüüd väike selgitus ühesuguseks arusaamiseks erinevates mõistetes: Summutisüsteem – mootorsõiduki mootori ja selle väljalaskesüsteemi tekitatud müra vähendamiseks vajalike osade terviklik komplekt. Summutisüsteemi osa – üks süsteemi eraldi osadest, mis koos moodustavad heitgaasisüsteemi (nt summuti kitsas tähenduses, paisumiskamber, abisummuti) Varusummutisüsteem või selle osa – sõidukil kasutamiseks ette nähtud summutisüsteemi mis tahes osa, välja arvatud tüübi osa, mis oli sellele sõidukile paigaldatud tüübikinnituse saamiseks esitamise ajal. Varusummutisüsteemi või selle osade tüübikinnitus – ühele või mitmele konkreetsele mootorsõidukitüübile nende mürataseme vähendamiseks paigaldatava sobiva summutisüsteemi terviklik või osaline tüübikinnitus. Edasi lühike kokkuvõte varusummutisüsteemile esitatud nõuetest. Liikuva sõiduki müratase ei tohi ületada asjaomase sõidukikategooria suhtes kohaldatud piirväärtusi ja lisaks ei tohi see ületada rohkem kui 3 dB(A) võrra mürataset, mis on kirjas vastava sõiduki tüübikinnituses. Paigal seisva sõiduki müratase ei tohi ületada rohkem kui 3 dB(A) võrra kontrollväärtust, mis on kirjas sõidukile vastavas tüübikinnituses. Probleemide lahendamiseks summutisüsteemide osas oleks järgmised: Varusummutisüsteemi või selle osa tüübikinnituse numbri järgi kindlaks teha, millisele sõidukitüübile see valmistatud on. Selleks tuleb Teil esitada oma sõiduki andmed ja oma varusummutisüsteemi markeering. Nt pilt summutil olevast markeeringust. Tuleb esitada Oma sõiduki andmed, võtta aluseks konkreetse sõiduki tüübikinnitus ja teostada müramõõtmine ja võrrelda andmeid tüübikinnitusel saadud väärtustega. Kui kõik vastab nõuetele, siis ei näe probleemi, miks te ei võiks kasutada mõnda varusummutisüsteemi. Summutite kohta täpsemalt infot ARK tehnoosakonnast Alar Hallaste 6201239 alar.allaste@ark.ee Rain Raun Eesti Riiklik Autoregistrikeskus Harju büroo Tallinna osakond Registreerimistalitus 6201294
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus