Kõik, mis ottOmar postitas
-
O: töötegijat kere + värvimine
Tere. Kuna ma ausalt ei osanud seda teemat kuhugi mujale teha, siis minu meelest sobitus see olemasolevate variantide hulgast kõige paremini siia. Aga asjast. Nimelt otsin kedagi, kellel oleks tahtmist ette võtta e30 kupee keretööd. Tööde maht ja tingimused on juba läbirääkimiste osa aga midagi hullu ei ole. Keevitada ja pahteldada saab kinldasti Kiiret mul asjaga ei ole ja raske südamega pean tunnistama, et päris esinduse taset ei nõua - uunikumiks, ma arvan, et mu auto ei saa Variandina sobib ka see, et värvimise eest hoolitsen ise. Ette tänades, Ott 56650030 ott@rgb.ee PS. Kui moderaatoritele see teema siin ei meeldi, siis võib tõsta sobilikumasse kohta
-
O: FL keredetaile ja muud
Tere. Tarvis oleks 318iS'le järgmisi detaile: kapott (mida korralikum seda parem) vasak esitiib (eelistatud oleks heas korras A osa) parem esitiib (eelistatud oleks heas korras A osa) stange tala esipaneel stange (mida komplektsem seda parem) esipõll (mida korralikum seda parem) radikas (sobilik 318iS'le tootekoodiga 17111712982) aknapesuvedeliku paak (tootekoodiga 61661370789) Pakkuda võib ka: esivõre komplekt (ümber tulede ja neerud) võiks olla uueväärsed Esitulede komplektid parem / vasak (naerusuud + täistuled) võiks olla uueväärsed Nimekiri võib täieneda. Pakkumised palun teha postkasti või meili peale ja loomulikult pildid ei tee paha. Ott 56650030 ott@rgb.ee
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Pole nüüd mitu kuud kirjutanud. Ega pole ka midagi eriti teinud - kui siis peamiselt sõitnud. Leidsin telefonist pildi eelmise aasta lõpust - üks vasja sõitis kaubanduskeskuse parklas ette paremasse nurka: Tulemusena sai kindlustuse kulul natuke autot jälle paremaks. Kui kevad oli juba pooles vinnas ja lubatud suverehvihooaeg juba paistmas, siis proovisin alla ka soetatud rattaid: Ilmselt polnud enam muud varianti kui poodi madalduse järele Alla panin klassikalise 60/40 lahenduse. Üllatavalt okei on sõita - ise kartsin palju hullemat. ...ja varsti oligi suvi käes:
-
Uued kõlarid vanade asemele. Heli probleem
Kahjuks ei oska sind sinu tehnilise probleemi juures aidata, aga ise vahetasin endal hiljuti kõlarid välja ja läksin ka ausa näoga noorde tehnikusse ja ostsin endale need alpine kõlarid - need ei sobinud - nende kinnitused ei ulatanud kohe kuidagi originaalideni. Aretasin isegi korraks nad sisse - ja ei mänginud ka absoluutselt. Ja ma ei ole eriline audiofiil. Iseenesest kui huvi, siis nad seisavad mul kapis Aga võta vana (originaal kõlar) näppu ja saad poest kohe sobiva. Mulle soovitas müüja sellise firma nagu Morel kõlareid (olin täitsa valmis ka muid tuntud firmade omasid ostma), aga ütles, et on head asjad ja ta ise ostaks ka sellised. Täpsemalt on need siis Morel maximo 5 1/4 coax - võrreldes nende Alpinedega on täitsa nagu öö ja päev. See oli nüüd lihtsalt minupoolne soovitus
-
O: madaldusvedrud
Upitaks teemat. Hetkel tundub, et vaja oleks 60/40 sarja.
- O: madaldusvedrud
-
O: madaldusvedrud
Tundub igati hea, aga see ridakuuevärk tekitab veits kahtlusi, sest mul neljapütane. Seda väga ei tahaks, et esiots kikki jääb.
-
O: madaldusvedrud
Tere. Soovin osta madaldusvedrud - ette ja taha. Midagi siis sellest loetelust: 40/40 60/40 60/60 - pigem mitte, aga pakkuda võib vast ikka. Tänud Ott 56650030 ott@rgb.ee
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Tere jälle. Enne tegutsema hakkamist tekkisid mõned küsimused. Kuna ilmad on muutunud jälle vesiseks, siis annab tunda probleem, mida kuivema ilmaga pole. Nimelt vihmase ja märja ilmaga hakkab auto päris korralikult puterdama ja pooma. Kui korralikumalt gaasi anda, siis käib hästi, aga rahulikumalt sõidul paugub ja plärtsub päris korralikult. Ise kipun arvama küünlajuhtmeid, aga teadjamad mehed või kellel kogemusi, siis soovitage veel asju mida vaadata / vahetada? Teise asjana tekkis mõte korda teha pagasniku lukk - nimelt võti ei keera seda lukku. Teistel ustel on mul kesklukk - kas pagassil peaks ka siis kesklukk olema? Kui ei ole, kas saab paigaldada lihtsate vahenditega? Iseenesest sobiks mulle ka lihtsalt see variant, et võtmest lukku keerata - kas olemasoleva luku tööle saamine on keeruline või peab luku ära vahetama? Kes üldse sellist tööd teha võiks ? Ei taotlegi supervargakindlust, aga asi võiks lihtsalt lukus käia.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Vahepealseid tegemisi. Erilisi muudatusi tänase seisuga tekkinud ei ole peale selle, et olen varunud soojemaks perioodiks erinevaid juppe, mis tahaksid külge keeramist saada. Suuremana neist tasuks esile tuua vast kasutaja penu käest soetatud veljed RH ZW1. Need veljed komplektis e30'ga oli mu eeskujuks juba enne e30 ostu. Endalegi tundub, et veits valest otsast sai see projekt hoogu juurde, aga kuna see oli täpselt see, mida ma tahtsin siis seekord pidi nii minema. Teise asjana olen hoidnud suunda sinna poole, et salongiga tegeleda, aga suurimaks takistuseks on hetkel juhiiste - nimelt selle puudumine. Plaan siis salong ära nahatada, aga kuna keegi eelmine omanik on autosse pannud kaks kõrvalistuja istet, siis ei tahaks nagu sellises eades neid nahatamisse saata - seega oleks vaja leida juhipoolne esiiste - pakkumised teretulnud. Hangitud on päris korralikud tumedad "nahast" salongi küljepolstrid. Negatiivsete asjade poole pealt on juhtunud vahepeal nii, et üks ohmakas sõitis paremasse esinurka sisse (stange, stange plastik, tiib väga kergelt ja suunatuli vist - õnneks kindlustusjuhtum ) ja omast lollusest sai mu korralik esipõll kõveraks sõidetud (hetkel tundub, et saab ehk asja veel sellest). Varsti peaks esinurk remonti minema, eks seal siis mehed vaatavad, mis selle põllega teha saab. Ühe veidi suurema asjana tahaksin lasta kellelgi elektrikul autot vaadata, sest endal igasugune teadmine elektrist puudub. Vaja oleks teha järgmist: kaitsmekarp üle vaadata ja vajadusel korda teha raadio korralikult tööle panna (hetkel imeb paari päevaga aku tühjaks) salongi valgus tööle panna tagurdus tuled tööle panna tahhomeeter / tujurikkuja (ekonomaiser) tööle panna Kui keegi tunneb, et tal jõud sellistest töödest üle käiks, siis võib vabalt teada anda - ehk saame kaubale. Teha on veel oi oi kui palju, aga eks plaan ongi tasapisi edasi liikuda. Hetkel foorumist otsitavad asjad: kupee sportiste juhipoolne juhipoolne korralik udukas (pakkuda võib ka korralikku paari) pulli pärast võib pakkuda ka korralikke naerusuu ja täistulede esitulede komplekte Poest plaan hankida: logariotsad numbrituled is'i põllelisa uus BMW märk pagassile 318 is'i märk pagassile
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Vahepeal palju muutunud ei ole, peale selle, et alla sai uus summuti. Eelmist summutit oleks saanud võrrelda pakist välja võetud sardellidega (kitsas-lai-kitsas-lai-kitsas-lai ... ja siis väga lai ) Ja pealegi oli see nii läbi, et lausa pilti oleks pidanud tegema. Alla sai ise tehtud otseläbi lahendus koos ühe resonaatori ja pütiga. Lisaks läks vaja 2m toru ja kolme põlve . Kui aus olla, siis selline lahendus jäi liiga vali - küll palju mõnusama ja korralikuma häälega kui see vana s**t mis all oli, aga millalgi peab proovima lisada veel ühe resonaatori - eks vaatab kuidas siis jääb. Vähemalt sai tagant ära kaotatud eriti kole kaheraudne sumpa ots - nüüd siis üks viisakas toru - nii nagu iS'l olema peakski. Ja auto muutus ka märgatavalt erksamaks - isegi natuke uskumatu, et sumpsist nii palju oleneb. Nüüd tahaks veel mõningaid jubinaid autole saada, et projekt päris seisma ei jääks: juhipoolset korralikku udukat (võib pakkuda ka korralikku paari) esipõlle keskmist avadega plastikut korralikku käigukangi nuppu logariotsasid mootori ventikat - mul paar laba murdunud - kas need käivad mootoripõhiselt või sobib mõni teine ka? - OLEMAS - 5 Eur musta värvi kupee ukse polstreid ja tagumisi seinapolstreid - OLEMAS - 45 eur pagassi tagapaneeli külge käivat polstrit Ja kas leidub siit foorumist kedagi, kes oleks bmw elektrieluga paremini kodus ja viitisiks mõistliku hinna eest tegeleda, sest aja jooksul on tekkinud päääris mitu küsimust ja nii mõneski kohas tundub, et üks asi teisega seotud - ühesõnaga tahaks elektriosa korda lasta teha. Järgmiste kordadeni.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Kuna kätte on jõudnud veidi vihmasem periood ja tõenäoliselt kisub ainult vihmasemaks, siis tundub, et vahetamist vajaks kojameeste relee. Püüdsin küll kasutada ka meie foorumi otsingut, aga ei leidnud ühtegi sobivat teemat, seega ehk oskab keegi aidata? Nimelt kojmehed kipuvad 1x režiimis püsti seisma jääma ja sama asi ka intervalli puhul - Korralikult töötavad kahes kiiremas režiimis. Mulle endale tundub, et relee on õhtul - on kellelgi kogemusi? Uurisin ka seda, et kojameeste relee peaks olema kaitsmekarbis mootoripoolne suur tume klots - on mul õigus? Siit ka küsimus - kas kellelgi oleks müüa releed? Või kas peaks sellise jupi hoopis UM'st tutika soetama?
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Tundus, et ei olnud vist a osa, sest tuulutus augud ja alumise lisa kinnitused ei tahtnud hästi külge istuda. Selle kivikaitse peale isegi mõtlesin korra. Aga kuna mastiksi peal ei jää värv nii ilus sile ja auto on niikuinii rohkem hobi auto siis mõtlesin teha ta seekord sellise. Kui on näha, et läheb ikka kole kiiresti koledaks, eks siis saab jälle ümber teha. Kere küljes olevad alumised kinnitusnurgad püüdsin küll sirgemaks venitada ja arvan, et sai parem kui enne, aga kindlasti mitte perfektne. Kindalsti oleks saanud paremini, aga arvestades minu tagasihoidlikke nõudmisi, siis usun, et sai hea küll. Pealegi paistab, et see auto on etteotsa (eks ka mujale) saanud rohkem kui ühe kõksu ja ka tiivad tunduvad olema b osad - seega oli kinnitus kohtade paika ajamisega veits rohkem nu**i kui ise oodata oskasin
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Eks ta on siiani veidi räbal, aga polnud Eestist paremat IS'i võtta ja kuna korda tegemise plaan on pikaajaline, siis minu jaoks väga vahet ei olnud. Aga küll tast asja saab.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Vahepealsetest tegemistest siis. Auto esiots sai korda tehtud. Soetasin põhimõtteliselt uueväärse esipõlle ja lasin ära värvida. Värvida lasin ka õhuvõtuavad. Stangele said soetatud uued plastikud. Ka udukad said ostetud - hetkel on nad põhimõtteliselt augu täitena, sest juhipoolne tuli on tegelikkuses laip. Kui leian ka juhipoole korraliku tule, siis tuleks nad ka tööle panna. Ja hangitud sai ka põlle lisa - esialgu siis tavaline variant, eks suve poole tuleb soetada "õige asi" ehk siis IS'i lisa. Mõned pildid illustreerimaks tehtud tööd: Egas muud midagi kui et nüüd tuleks ette võtta tagumine ots. Seal ootab mind ees muidugi märksa suurem töö juba, sest keegi loll on originaalse ühe sumpsi toru asemel toppinud sinna suuure "kaheraudse" ja selle sinna mahutamiseks relakaga väga robustselt ruumi juurde teinud. Kui saan korraliku sumpsi alla, siis oleks vaja alustuseks tagapõlle sumpsi kaar korralikult tekitada ja siis saaks ette võtta keretööd. Tegelikult veel mõningaid juppe hangitud nagu M-tech II rool, roolialune plastik jne, aga nendest ei hakka pilti tegema enne kui kunagi sisu restaureerimine valmis peaks saama - selleni läheb veel kaua, kaua. Nüüd tuleb mõneks ajaks e30 projektiga pidurit tõmmata, sest vaja ka teiste autode eest vahepeal hoolt kanda, aga järgmise suurema asjana tahaks selle talve jooksul lasta mootori lahti võtta ja korda teha.
-
M: Sportrool Dino 32cm
...ootab endiselt uut autot, kuhu sisse sobida.
-
M: Sportrool Dino 32cm
Rool vedeleb endiselt tooli peal ja ootab uut omanikku.
-
M: Sportrool Dino 32cm
Müüa siis eelpool mainitud rool koos e30'le sobiva vahetükiga. Rool on suhteliselt heas korras. Läbimõõt 32 cm. Signaalinupp töötab. Taga on ka mingisugune E1 tähis. Veel infot tagaküljelt: R.D.I. Italia Raid 13 KBA 70155 Rool oli mu autol küljes siis kui ostsin, aga kuna olen rohkem originaali austaja, siis leidsin endale sobivama. Hind 45 eur. Asukoht: Tallinn Kontakt: ott@rgb.ee 56650030 Ideaalis müüksin komplektina.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Et nö projektiga edasi liikuda, siis oleks vaja tasapisi hakata kokku ajama erinevaid juppe: Esipõll - kindalsti võiks olla sirge - OLEMAS - väga korralik, hind oli ka korralik 90 eur Udutuled - koos raamiga - OLEMAS - kundepoolne on korralik, juhipoolne on laip. Juhipoolset võib julgelt pakkuda. 40 eur Põllelisa - mida madalam seda parem - OLEMAS - hetkel küll tavaline, aga ajutiselt - tuli foorumist hinnaga 25 eur. Korralikku esistange peal olevat liistu - OLEMAS - sai vahetatud mõlemad pooled - hind 34 eur 2tk Heledaid esimesi suunatulesid / klaase (igasugused variandid teretulnud) Numbrituled 2tk - võiksid olla korralikud Tagumine põll - võiks olla korralik ja väikse summuti kaarega (neid vist on kahte vrianti?) Kõrvalistuja poolset katuse liistu - shadowline kupeele - OLEMAS - 10 eur - tänud kasutajale Siimu 318is'le sobivat kellaplokki - OLEMAS - maksis 10 eur. Plõhjaplastikuid - kõike logaritest ettepoole jäävaid ka tuulesuunajaid - enamus OLEMAS - ootan pakkumisi veel logariotstele. Roolialune plastik - OLEMAS - maksis ehk 5 eur. Kellaploki all olev platik riba (eelmine omanik selle halliks värvinud - tahaks tavalist musta) Tulede lüliti all olevat plastikut (eelmine omanik selle ka halliks värvinud) Tumedaid salongi küljepolstreid kupeele - OLEMAS - 45 eur Tumedat kupee salongi põrandat / vaipa M-tech II rool - OLEMAS - korralik värsket nahatatud, maksis 50 eur. Katuseluugi vända otsa käiv nupp - tuleb välja, et neid on erinevat tüüpi - üks hangitud variant ei sobinud. Põrandamatt pagažnikusse - OLEMAS - 10 eur. Pikas perspektiivis vaja minevaid juppe on veel palju, palju, aga nendest tulevikus. Kui kellelgi jääb miskit silma, mis tal olemas ja oleks nõus mingi raha eest loovutama, siis olen oodatud pakkumistele. Vaatame, kas saab kere siledaks veel selle aastanumbri sees. Ühe kiirema tööna karjub all ka vahetamist vajav summuti, kuna olemasolev on väga räsitud olemisega tänu korduvatele lappimistöödele ja ka resonaator ja pütt tunduvad olema omadega õhtul. Igasugused ettepanekud oleksid teretulnud, et milline lahendus võiks olla sobivaim. Ise kaalun hetkel roostevaba lahendust resonaatori ja Simons'i pütiga. Ei taha, et väga lõugaks, sest seda ta teeb praegu korralikult, aga kerge sumin võiks ju iseenesest olla. Ettepanekud teretulnud.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Paraku ei ole jah isetegija - seega arvestan koguaeg ka töörahasid juurde - õnneks on olemas väga hea entusiast, kes tööd tunneb. Eks see peetis mootor ei olnud küll ostes eelarvesse sisse kirjutatud, aga õnneks tegemist planeeritud pikaajalise projektiga niiet kui tarvis teha, siis tuleb teha. Pole siin hirmutavat väga midagi - alati jääb see lootus, et küll ta ükskord valmis saab ja siis peaks koguaeg suu kõrvuni olema.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Täna said vahetatud esimesed ja tagumised piduriklotsid. Forsist hangitud esimesed 18,20 eur ja tagumised 17,26 eur. Alus kiireks sõiduks on pandud Samas kiire sõiduni on veel tükk maad minna. Mootori koha pealt on suur küsimärk - nimelt hetkel suitseb ja haiseb korralikult. Tundub, et oleks vaja kas teha kap. remont või hankida teine töökorras mootor (samas tõenäoliselt tuleks ka soetatav mootor korra lahti võtta). Kaalun ka seda varianti, et olemasolev mootor asendada 103kw mootoriga - igasugused soovitused siinkohal teretulnud. Teine kiirem asi mis vajaks tegemist on summuti. Nimelt hetkel olemasolev on ikka väga mäda otsast lõpuni. Paar nädalat tagasi kukkus viimane pütt alt ära. Kas lasta keevitada uus toru otsast lõpuni või hankida enamvähem korralik kasutatud peast? Oskab ehk keegi öelda, et millised teiste e30'te summutid alla sobiksid? Igasugused ettepanekud taaskord teretulnud. Kolmas asi, mille tehaks ette võtta on diffri vahetus. Hetkel all orig. differ, mille tahaks vahetada 4,45 lsd oma vastu. Mida peaks jälgima? Ja siinkohal on pakkumised 4,45 diffrile teretulnud. Neljas probleem on tahomeeter - mis nimelt ei tööta. Ei tööta ka kütuse kulu näidik. Milles asi olla võiks? Kas tasub lihtsalt kellade plokk lahti võtta ja ühendusi kontrollida või peaks kohe uue kelladeploki poole vaatama? Mille järgi peaks kelladeplokki üldse valima? Need siis hetkel suuremad / kiiremad asjad, millega tahaks ühelepoole saada mõne kuu jooksul - lisaks siis veel lugematul hulgal pisiprobleeme. Hoolimata igasugustest "probleemidest" on igakord e30 rooli istudes nägu naeru täis.
-
K: Summutid
Tere. Oskab keegi ehk öelda, kas M40 mootori summuti sobib alla M42'le? Tänud ette.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
...jah - hääl on tal küll selline, et vahest endalgi veidi piinlik linnaliikluses liikuda. Eile õnnestus esimest korda ka auto alla vaadata ja hääle põhjus ka selge - kogu summuti on ise aretatud ja lekkeid on väga mitmes kohas lisaks veel sportpütt. Eks vaatab kui sinna maale jõuab. Lasen kõigepealt kogu torustiku uue teha ja kui siis ikkagi selle olemasoleva pütiga väga lõugama jääb, siis tuleks ka see välja vahetada. Veidike mürinat mulle isegi meeldib, aga praegu ikka lausa lõugab. Mõned päevad tagasi sain kätte ka kaks kotitäit mootori õhuvoolikuid (vanad olid parajad "sardellid"- lekkisid igaltpoolt). Lähiajal peaks need ära vahetama ja siis tuleb juba pikem loetelu asjadest mootoriruumis mida peaks tellima hakkama.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
Kui kellelgi mõistliku hinnaga M-Tech II suurt rooli pakkuda, siis ajutiselt oleksin ka sellega nõus - pakkumised võiks saata PS'i ja koos pildiga oleks eriti hea. Vahepealsetest tegemistest niipalju, et vahetatud sai aku. Esialgu arvasin, et vool jookseb kuskilt maha (alarm või makk), seega keerasin koguaeg aku juhtmeid maha / peale, aga ükshetk ei piisanud enam ka sellest - seega tuli minna poodi uue järele. Peale läks 64Ah aku Akukeskusest hinnaga 48 eur'i. Praegu toimib kõik suurepäraselt.
-
BMW 318iS '90 - ottOmar
380mm on vist suurem variant jah? Pigem tahaks väiksemat varianti.