Hüppa postitusse
FACEBOOK-i KAUDU SISSELOGIJATELE ×

oo7

Foorumikasutaja
  • Postitusi

    1 656
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    64

Postitused, mis oo7 postitas

  1. Minu ainus solk-kütuse kogemus piirdubki 5+ tanklaga, kuhu ma enam oma jalga ei tõsta.

     

    Nimelt on seal kõige odavam kütus ja kuna käin TTÜ-s siis väga hea lähedal paak täis lasta.

     

     

    Tankisin AINULT sealt 98-t oma M20 mootoriga e30nesse ja pärast 2 paagitäit (55+55L) hakkas mootor väga halvasti käima, ning auto oli väga aeglane. Viisin selle diagnostikasse Truumu juurde (hea et see üldse ta sellest garaazikallakust ülesse vedas), ning ta ütles et autole olen solki paaki kallanud, pihusti umbes ja üks küünal läbi põlenud tänu sellele. 

     

    Autot olen korralikult hooldanud, kõik filtrid k.a kütuse oma on vahetatud ja autoga tilkadepeal pole sõidetud, alati paak täis lastud :S

  2. Kui sõidetakse aastaringi ja põhiliselt linnas on m43 paigaldamine tegelikult päris mõistlik, muidugi juhul, kui selleks ei pea väga oluliselt lisavaeva nägema võrreldes tavalise mootorivahetusega. Kaalujaotus on sellega ka väga hea ja auto peaks käituma talvel hästi.

     

    Sõites suvel ja rohkem maanteel, siis selgelt 6 silindrine ja mida suurem seda parem !!! Eriti kui otsida sõiduelamusi, head häält jne..

     

    Lolluseks seda ma ei nimetaks, sest m40 on mingi tärisev käkerdis..

     

     

    Samas on alati võimalik osta endale teiseks autoks E36 ;)  

     

    Kui on viitsimist ehitada, ja leida heas korras mootor (neid toodeti kuni 2002a), siis miks mitte ?

  3. Sõidan ka hetkel M43B16 mootoriga masinaga.

    Kütusekulu ilma lumeta tuli 6,8L/100le ja lumega 7,2L/100le. Seda mõõtes tanklameetodil.

    Mootor käib väga vaikselt. Samas mingist hästi liikumisest ei saa E36 keres küll rääkida(0-100 = 12,7s). 200 muidu jookseb välja küll spido järgi vähemalt.

    Vb olla 1.8 liitrisena ja kergemas E30nes on dünaamika mõistlik.

    Igatahes hea mootor ja tärisevast m40st või sellest vanast tahmavast diislit mõttekam variant kindlasti. Ise ei viitsiks seda sinna ehitama hakta, aga kui sõidetakse aastaringi, siis mõistlik variant igatahes ;)

    Seda paigutati 1.9 liitrisena ka E46 sisse

  4. Nimelt [size=3] asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. [/size]

    [size=3]Suurim E30 mootor on 2,7 liitrine. Võimasim aga milline ? kas 126kw või lähevad arvesse ka M3ed ? (175kw teatavasti SportEvo) ? Selle kohta võiks tegelikult keegi midagi kosta. [/size]

    [size=3]Selle järgi sobiks nagu kuni 3,24 liitrine mootor ja kuni 227,5kw (SportEvo järgi), ehk s50b30 saaks nagu peale panna.[/size]

    [size=3]Muidu 325i järgi ainult 3 liitrine ja 163,3kw.[/size]

  5. 885 kaas on peal ainult väga hilistel nn SuperEta mootoritel, neid minuteada euroopas ei tehtudki. 1988 aastal vist USA-s paigaldati neid veel.

    Sisu all mõtlesin nukkvõlli jms mis on kaane sees. Lisaks on eta sisselase peenem (k.a gaasiklapp). Tuleks paigaldada ka see m20b25 oma + summuti.

    Etal on imelik nukkvõll, mis tagab maksimaalse võimsuse umbes 4500-l pöördel.

    Sellel põhjusel on ka see SuperEta ainult 95kw mootoriga.

    Kütusekulu on keskmine. Olen arvutanud, et sõidan 25% linnas + väikesed Keila vahel otsad. Mõõdan seda pidevalt, lastes tanklas uuesti paagi täis. Rekord on 8,2 ja suurim 11,4. (põhjuseks talvel garages seistes tehtud mootorisoendamised, tänu millele kilometraasi ei tekkinud). Muidu alati ikka alla 9.

    Muidu täpselt sama effekti saab ka, kui paigaldada eta väntvõll, kepsud ja kolvid m20b25 mootorisse (ainult siis tuleb mootor lahti võtta, selles häda). Plokil on silindri läbimõõt sama

  6. Ainult plokikaanest ei piisa tegelikult, vaja läheb lisaks ka kogu sisu mis seal on, lisaks veel pihusteid, õhulugejat, aju jne..

    Originaalosadega 135kw 260nm maksimaalselt, käib 6700 pööret välja.

    Muidu väga ökonoomne on selline kooslus arvestades võimsust. Ise sõidan ka sellega ja kütusekulu on 3.45 diffriga alla 9 koguaeg. Mõõtes tankla/odomeetri järgi. Viimane paak oli 8,6l/100km peale. Päris alla 8 pole kordagi veel tulnud.

  7. 323i, 325i ja 325e-l on veel lisaks 4x ketaspidurid. Esipidurid on 320i-l juba sama (vähemalt pidurid on ventileeritavad).

    Sellegipoolest toimiva s.t sõitva auto saab ka lihtsalt mootorit vahetades..

    4x ketas pidurite võimekus on päris muljetavaldav, kuna auto väga kerge.. ükspäev proovisin täitsa

  8. M20B20 on sellesmõttes mõttetu ehitada, et see on väiksema silindriläbimõõduga m20 (teatavasti 2.5 ja 2.7 on suuremad ja 2.0 ja 2.3 on väiksemad. Erinevus nende töömahtudes omavahel tuleneb väntvõlli tõusust).

    M20 päris hästi toimiv modifikatsioon on kombinatsioon M20B27 ja M20B25 mootorist. Selline on ka minu ja mu venna autol. ( originaalosadega ja mootorijuhtimisega kuni ~ 135kw ja ~260nm, tõuseb ka surveaste) Võimsust annab juba edasi kasvatada lihtsalt mootorijuhtimise muutmisega, kütuserõhu tõstmisega ja ka kui soovi on kangema nukkvõlli soetamisega.

    M20B20 mootoril on tegelikult niigi suurte kanalitega kaas, mille tõttu see mootor madalate pöörete peal võrdlemisi malts on. Kaane modifitseerimine ei aita väga midagi. Rahalist poolt vaadates pole sellele mõtet nukkvõlle vms osta.

    Kui huvi nukkvõllide vastu, siis peaks ühed paremad olema Schrick nukkvõllid. (Nukkvõlli hind on ~300 EUR vist kui õigesti mäletan).

    Tegelikult on veelparemini toimiv modifikatsioon 3.5L mootori paigaldus, mis tagab juba päris korralikud kiirusomadused, kuid seejuures on tänavasõiduks minusilmis kütusekulu juba liiga suur, ning see sobiks pigem ainult projektiautole.

    Kui väga palju raha on, siis saab ka ehitada M20 mootorist 2.9, 3.0 või isegi 3.1 L strokeri, igasugu turbosi jne vidiaid veel lisaks, aga see selleks. Pole väga pädev turbo teemal rääkima. Internetis on väga palju informatsiooni M20 mootori modifitseerimise ja kõige kohta.

    Huvitavaid vidinaid M20 mootorile : http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-parts.html

  9. Tegelikult on selle kasti n-ö põhiline mõte see, et käigud on tihedad. Nimelt niisama endale mingi 4, diffri alla panekul muutub esimene käik suht mõttetuks, sellel on aga esimene käik pikem, kui tavalisel kastil ja 5. käik, on 1:1 nagu tavalisel kastil 4. See tähendab, et kõik ülejäänud käiguülekanded on tihedalt nende vahel. Esimene käik on 3,76 tavalisel kastil aga 3,83.

    Tehase poolt oli selle kastiga autol minuteada 3,23 differ. Esimene käik käib allapoole tagurpidi käigu alla. Neid pandi ainult 323i-le ja ka M3-dele. Oma autole see alla panna, siis maanteel sõidaks koguaeg nagu 4 käiguga.. Seega differentsiaal peab olema kiire ülekandega tänavasõiduks.

×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus