Tere 
 
	 
 
	Tekkis soov teha väikene ülevaade ühe kabrio toimetamistest. Sai 2019. aasta sügisel ühe siinse klubiliikme auto endale hobiautoks soetatud. Mootoriks oli peal M50B25. Antud teemas üritan tuua välja kõik väiksesed ja suured nokitsemised, mis autol siiani tehtud ja mis plaanid tulevikus teha.
 
	 
 
	Sügisel sai paar korda sõidetud ja auto läks sooja garaaži talveunne.
 
	Kevadel auto garaažist välja võttes avastasin, et aku oli läbi, laadimine ei aidanud. Sai uus aku ostetud. Kuna kevadel oli vaja ülevaatus teha, siis oli tarvis ajutiselt väiksemad veljed panna (sest praegu allolevad on taga koopast väljas) ja katalüsaator alla keevitada. Rataste vahetamisel selgus, et esirummus oli keegi ühe poldi vale nurga all sisse keeranud ja keere oli läbi. Sai siis mõlemad rummud koos laagritega ära vahetatud.  Katalüsaatori keevitamisel selgus, et tagapütt on omadega läbi ja summuti üldse lekib igalt poolt. Sai soetatud uus tagumine sportpütt, lekkekohad korda tehtud ja terve summutijooks tehtud ümber originaalkinnituskohtadesse õigete klambritega. 
 
	 
 
	 
	 
 
	Kuna mootori juurest lekkis kusagilt jahutusvedelikku ja õli, siis lasin Carmastersil mootori maha võtta, et oleks täpselt teada, mis mootori l viga ja mida vaja korda teha on. 
 
	Mootor võeti maha ja tehti lahti, oli näha, et kepsu ja vända saaled läbi, kaan oli kinni silikoonitud, metallitükid ujusid õli, otsakaanel oli polt puruks keeratud ja kinni silikoonitud jne. 
 
	Sai siis natuke mõeldud ja tekkis võimalus võtta ligi endale üks komplektne M54B30 mootor. 
 
	 
	 
 
	Uuel mootoril sai tehtud siis kohe ka hooldus ja soetatud järgnevad uued asjad (enamus tooted on OEM):
 
	Karteripõhja tihend 
	Sisselaskekollektori tihendi komplekt
 
	Väljalaske kollektori tihend
 
	Mootoripadjad
 
	Klampikambrikaane tihend
 
	Lamerihma rullik ja pinguti
 
	Termostaat
 
	Küünlad
 
	Roolivõimupump
 
	Radikas
 
	Esimene ja tagumine väntvõlli kelustihend 
 
	Väntvõll tagumise simmerlingi raami tihend
 
	Karterituulutuse klapp, vent. torud.
 
	Generaatori remont, uued harjad, pingeregulaatori, rootor, laagrid.
 
	Väljalaskekolletori uus teip koos kinintusklambritega.
 
	Uus õhulõdvik ja õhutoru
 
	Õlivahetus + õlifilter
 
	Sidurikahvel
 
	Uus sidurikorv
 
	Uus siduri töösilinder
 
	Uus kardaani vahemuhv ja tugilaager.
 
	Käigukastihoovastiku uued tihendid ja puksid
 
	Roolivõimendi uus survetoru.
 
	Lisaks veel erinevad tihendid ja tööd, mida kõike siia kirja panna ei jõua.
 
	 
 
	 
	 
 
	Ja lõppresultaat:
 
	 
 
	 
	 
 
	Nüüd veel vaja tahhomeeter korda saada. Täpselt ei tea, kas asi võib olla kahes liitiumpatareis. Pinge on neil alla 2,7 V. Tellis igal juhul uued patareid ja joodan varsti uued asemele.
 
	 
	 
 
	Lisaks sai vahepeal tellitud partworks.de uus BC1 LCD, soetatud parempoolne päikesesirm, BBS RC0090 17" veljed. Velgede keskosad on msuta värvi ja need tahan värvida tagasi halliks.
 
	 
 
	Tulevikus tuleb teha 4x100 -> 5x120 conversion, uued veljed alla saada ja siis juba plaanis ka suuremad supportid ja kettad paigaldada. Lisaks on hetkel tagumine klaas katki ja kinni teibitud, selleg murega tegelen ka jooksvalt
 
	 
 
	Hannes