Hüppa postitusse
  • 0

BMW m20 turbo õlitus?


alvarpoiss7

Küsimus

Sellele küsimusele on 18 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

sealt samast kuskohast läevad õliradikale torud.seesama polt millega seda adapterit kinni keerad,sinna keevitad keermega stutsi,siis puurid sealt augu läbi ja ongi turbo õlituse jaoks vajalik stuts olemas.endal turbokal samaoodi tehtud ja toimib kenasti :) ja tagasivoolu viid vabavoolselt karterisse.keevitad vms mingi vajaliku väljavõtte vms. suht keeruline text kuid loodan et oli abiks :) 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Võibolla mõni targem turbotaja seletab ära, kuidas selline lahendus ilusti toimib. Küsimus just selles osas, et tavalisel õliringlusel on karteris õlirõhuklapp.

Kui turbost vabavooluga karterisse jookseb, mis seda rõhku ühtlasena hoiab? Eriti ,kui torbo peaks pisut kuluma ja saab õli vabamalt läbi, tekib kohe terves süsteemis õlirõhulangus. Või saan mina millegist väga valesti aru.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Eix, ega õli läbi turbo päris niisama ilma takistuseta ka ei lahma :)
Pumba tootlikus on kõvasti suurem kui turbo(ka läbi aetud) eest "tarbida" suudab. Õli mis käib läbi turbo lastakse muidu läbi rõhuregulaatori karterisse tagasi.

Düüse pannakse vahele, et vähendada liigset rõhku laagritele/tihenditele - kui õlirõhk liiga kõrge(või äravool nigel) siis hakkab õli pressima kuuma ja/või külma poole peale. Osadel turbodel on düüsid juba sisse ehitatud.

Eriti vahet pole kust õlitus võtta, võta sealt kust kõige mugavam. Jahutuse seisukohalt oleks ilus võtta peale õliradikat (kui on olemas).
Lisa õlifilter liinile ei tee ka paha.

Muudetud , muutis markusH
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Vaata kui palju kohti õliring mootoris läbi jookseb, enne kui karterisse jõuab, aga ikka on klapp vahel. Sellest ka selline küsimus, eriti kui turbol on üks koht, kus õli jookseb läbi. Sellest ka minu arvamus, et see viib õlirõhu alla. Isegi e30 324td on õlitus võetud plokist ja läheb tagasi ka plokki, mitte vaba vooluga karterisse.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Segi ei aja midagi, võibolla kujutan ette :)

Kuidas sa siis aru ei saa,mida mõtlen? Kui turbole õli peale lased ilma seda millegagi piiramata, siis peaks see teoreetiliselt õlirõhu alla viima, see kui palju seal takistust on, ma ei tea, aga mootoril jookseb õliring väga palju kohti läbi. Kui selle klapi ära võtaks, siis läheks koheselt õlituli armatuuris põlema, sest enne seda on õlirõhuandur.

Viisn just td plokid metalli, ei saa uurida, aga td on see klapp õlifiltri korpuses, ix?il näiteks õlipumbaga kokku ehitatud ja tavalisel m20 on see eraldi ploki küljes.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Õliring mitte ei jookse igalt poolt läbi lõpuks tagasi kuhugi klapi alla vaid "lekib" igal pool. Sellega "lekkiva" õliga kõike ju õlitataksegi. Uuel autol on asjad tihkemad ja "lekib" vähem, kulunud mootoril rohkem. Samamoodi "lekib" ka turbo. Õlipump suudab rohkem õli süsteemi peale lüüa kui hõre mootor või turboga mootor süsteemist välja "lekitada" suudab.. Ja teatud rõhu saavutamsiel avaneb rõhuregulaator, mis tagab, et õlirõhk liiga kõrgeks ei läheks.

Muudetud , muutis markusH
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Muutsin oma sõnastust ilmselt sinu postituse trükkimise hetkel, väljendasin õliringi osas ennast valesti

Kui see pump tõesti nii hea tootlikusega on, siis arusaadav ja minu jaoks teema ammendatud.

Leidsin netist ka infi, et see ei hoia rõhku, vaid ainult ülerõhu jaoks.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

M21 õli tagasivool läheb küll ploki külge, kuid teine pool avaneb vabalt karterisse. 

Restrictorit kasutatakse ainult kuullaager turbodel, mis ehituselt ei kannata kõrget õlisurvet ja suurt kogust õli. Puksidel turbol jookseb õli läbi ilma igasuguse takistuseta, kuna võlli ja pukside vahele peab tekkima saaledele omane õlikile. 

Õlituseks on alati lihtsaim variant kasutada sama väljavõtet rõhuanduriga, bmw puhul on see toimiv lahendus, osadel teiste tootjate mootoritel tekib koheselt süsteemis õlipuudus sama väljavõtte puhul. Niiet aegajalt tasub veidi uurida seda varianti.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Võin eksida, aga mäletamist mööda on autode õlipumba tootlikus ca 1800-3000 L/h. See on lai vahemik, aga pumpasi on ka palju ja max pöörded erinevad. Igatahes on see piisavalt suur tootlikus, et mitte muretseda 0,7mm düüsi läbilaske pärast.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus