Hüppa postitusse
  • 0

E46 2.8i --> E30 316i 93a.


Metalheart

Küsimus

Tere,

 

Äkki keegi on teinud ka siinpool sood seda konversionit aga unustanud siia kirjutada.

 

Nimelt mõõtsin E46 328i (manuaal)  mootori käppade ja kastitala vahe ära peaaegu sama mis e30.

Seega ei tohiks see villimine midagi rasket olla.

Aga need kes lombi taga on teinud seda jama, siis neil on nagu infot vähe mida nad veel on kasutanud.

 

Ma olen kuulnud turult eitede käest et vaja on :

 

324td kardaani.

E34 kliimaventi

 

Aga mis sinna tegelikult vaja on veel?

 

Väljalase, kas M50 või M52 ühe vanoselise omad väljalaskekolled siis ???

Kat-i lahendus

 

Ühesõnaga poes tahaks käija autoga, puuri ja rada ei soovi nühkida.

 

A

 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 20 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

M52 (1 vanosega OBD2) on muffka rullil peal. Natuke rohkem juhtmejama on, kuna pead ka immo süsteemi ümber tõstma. E46 käppade kohta ei oska öelda, aga m50 plokk on täpselt samasugune, lihtsalt malmist, nii et e36 käpad käravad igal juhul. Ülejäänu sama teema mis M50-ga. Kattidega raskem teema kui 2 vanosega, kuna sellel on minuteada 4 lambdat ja katid kohe väljalaske kollede küljes.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

E46 puhul see veidi keerulisem kui tavalise OBD2-ga, iga suvaline vend selle kodeerimisega hakkama ei saa. E46 puhul pead can-iga ka arvestama. OBD1 sai kuidagi mingi juhtmega ära lollitada. OBD2  jaoks peaks kiip olema, aga e46 peal on evs3 või 4. Päris 100% kindel ei ole, aga ise kunagi uurisin seda asja põgusalt ja lõpuks jõudsin ikkagi selleni, et e46 tehnika puhul on juhtmeid lihtsam vedada... Tallinna mees oled, siis Madara tänava spetsialistidelt võid seda asja uurida (tel 5087905).

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Sul on vaja ka e34 525 karteripõhja ja õlipumba toru + õlimõõdu varrast. Käpad sobivad, aga mootoripadjad peavad olema ca 1 cm kõrgemad, kui originaal e30 omad, muidu karter vastu sillatala. Või tõstad kinnitusi. Vähemalt minul oli nii. Tegu m52b28tu mootoriga, mis on sama, mis M50 oma kinnituste ja vahele mahtumise poolest. e34 kardaani minul küll vaja ei läinud, sobib e36 328i kardaan, e46 oma ei oska öelda, aga võib sobida. Vendi jaoks on vaja el. vendi lahendust. Visco vent isegi mahub sinna ära, aga vahe võlli ja radika vahel jääb liiga väike.

Muudetud , muutis Fos4
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Murevabam kindlasti ews2-ga ja ilma canbusita e36 pealt võtta ja immo maha progeda (mingi 50-60eur). Paljud asjad tuleb nagunii E34 pealt võtta, et inimlik ja kena kapotialune jääks. Jahutusvent kindlasti elektriline panna, kuna see viskosüsteemiga koormab mõttetult veepumpa. El vendi puhul tuleks radikavalikul arvestada ka termolüliti avaga, kuhu lihtne pärast vendi lülitus ühendada. Kliimavente olen kasutanud nii e36 kui e34 omi - vahet pole, mille oma kui piisavalt jahutada suudab.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Vahekokkuvõte:

 

525i karter (M50)

E28 535i radikas

E34 või E36 kliimavent

Mootoripadjad 1cm kõrgemad.

Kardaan siis 328i oma.

E36 328i kardaan on 1492mm

E46 328i oma on 1565mm  :rolleyes:

E30 324td on 1483mm

 

Eks see oleneb ka mis ülekandega ja mis suurusega perämurikat kasutada.

Originaalis tal pisikene 4.27 ?

 

Kas keegi 320d 110kw, 6käigulist segumasinat pole proovinud m52tu otsa ?

Puhkuse aeg, pole võimalik ise kontrollida aga äkki keegi on sellist elu elanud ?

 

Eesmärk on koguda kogu vajaminev asi sahvrisse.

Kui juba olemas on doonor siis kohe lipa-lapa ümber tõsta, needid sisse ja tuld.

Ei taha otsida erinevaid asju kui asi juba pooleli on:)

Elektri osa pärast ma üldse ei pabista, selleks on oma jope olemas. Ta värvib kasvõi isolatsioonkihid teist värvi kui vaja ja aju hakkab musti lilladeks lugema.

 

Veel ideid ?

 

AL

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kuna on puhkus ja aega teha stjuudent formula teemat, siis kerkis veel paar küsimust.

 

Kuna vaja on viskost loobuda ja panna EL. vent siis ebayst leidsin lihtsaima lahenduse vist.

Max 30£ leiab sealt el vendi millel on vahetatav, nii push kui pull poolsus :)

3a garantiid ja vali milline toll vastavalt pääle mahub radikale.

Kõige õhem oli isegi 5,4cm. seega ehk mahuks isegi radika ja mootori vahele - kuigi vaevalt.

Saksa pildid näitavad sinna ikka õhemat õhuvahet.

 

Miskis teemas "teised mootorid" leidsin miskise kommi, kus oli mainitud rohelist riista www.e30.de's aga fukk me, seal on ju E36 vanem M" kone...ja foorumit mul nagu ei avanud. Saksakeelega on natukene sitasti ka.

Kõige odavama 535i E28 radika leidsin ka around 90€, tootjaks Nissen aga meil tööjuures neid ka liikunud ja pole nagu neilgi garantiid andes vigu :)

 

Ühesõnaga kerge Up, ehk insenerid oskavad tehase ukse vahelt pista paar rida:)

 

AL

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Universaalseid vente erinevate diameetritega saab siit Eestist ka sama raha eest osta. Rullikal radika ees palju ruumi kuhu suht lihtne midagi aretada. Jääb teisele poole kasvõi genekarihma lihtsamaks vahetuseks rohkem ruumi. Kardaan, summuti ja kasti kinnitused on kõik custom värk peale seda, kui mootor paika aetud.

Kolmese pealt võetud mootoril tegelt palju pisiasju, mis tuleks ära vahetada viiese asjade vastu. Siis saad aru, kui pead juhtmeid vedama ja voolikuid ühendama ning mõtled, kas tulevikus võimalik normaalselt mingit osa ka vahetada kui vaja peaks olema.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Vabalthingava väljalase ?

 

Kas ka puhas torumaailm ja keevitus või saab esimese osana lahmida sinna M52 ühe vanoselise väljalaske kolled ja seal edasi tuleb nagunii igamehe oma jõululaud...

Või on jälle mingi lipp lapp BMW sexer?

Enamus on ikka teinud 2.8i küll E39 või E38 ja sinna seksinud otsa erinevaid kaste ja kardaane.

E46 1:1 pole vist sattunud ?

 

AL

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kolled saab originaalid jätta, just pükste osa tuleks mudida-modida, et õõtsapuksist ohutu kaugus jääks. Samuti saab siis korraga kõrguse ja nurga paika ajada, et kõhu all ülejäänud toru õiges kohas jookseks.
Kastide ja kardaanide poole pealt tehakse tegelikult asi üsna keeruliseks, kui siin jutte kuulata. Kui sa paned M50/M52 kasti, siis pead leidma sinna ka suure flantsiga kardaani. M51 oma M50/52 otsa ei taha istuda. Pead kasti otsas flantsi ära vahetama. Tagumine ots vist istus, täpselt ei mäleta. Tean, et E36 tdsi difril pooltelje flantsid igatahes teised kui bensukal. Lisaks on ju M50/52 kastid 5. käik 1:1-le. See tähendab, et tuleks ette võtta ka difri vahetus, kui just ainult linnas paugutamiseks ei taha. Seega kõige valutumalt peaks minema 328i omaga. Mina olen pannud ka M42 kasti ja kardaani. Kardaani tuleb natuke modida, aga täiesti isetehtavalt ja soliidselt. Getrag 240 peaks vist tähendama küll max 240 väänet vs 2,8i 280 vastu, mis kasutab siis S5D320 kasti (max 320 väänet), aga usun, et pigem sõltub kasti eluiga roolitagusest tihendist. Korpused on neil sama suured, sisu natuke erinev. Samuti on E30 ka oluliselt kergem kui E36 või E46.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kolled peaks ikka E36 omad panema või veel parem oleks üldse mingi aftermarket torukolle. Pole küll proovinud, aga ruumiga võib tõesti kitsaks jääda E46 omi kasutades. See tähendab aga, et nende anduritega, mis tal originaalis kollektoris on, tuleb ka midagi ette võtta. Seega siit jälle üks miinus E46-le.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus