Hüppa postitusse
  • 0

k: coiloverite kohta


gtboy

Küsimus

küsimus mis arvate sellistest coiloveritest?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/COILOVER-LOWERING-JOM-KIT-NEW-FOR-BMW-E30-3-SERIES-88-91-NEW-/390710256212?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Plat_Gen%3AE30&hash=item5af8256254

 

või äkki keegi oskab soovitada 200-300 euri eest mingeid väärt coilovereid ,äkki keegiteab kes  tellib vahendab ??

 

 

ette tänades Sören

 

 

 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 21 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

Minu arvamus (võib-olla keegi arvab teisiti) on selline, et need pole mitte coiloverid, aga reguleeritav vedrustus. Kõigil odavama otsa "coilidel" käib kõrguse reguleerimine vedru eelpingega - see tähendab, kui auto madalaks keerad, siis on nad pehmed ja kõrgemaks keerates kõvemad. Vastupidavuse kohta olen erinevat kuulnud, mõni väidab, et kestab aastaid, teine et mõne suve kuuga on otsas. Tõde on ilmselt kuskil kahe vahel.
Korralikud coiloverid maksavad ca1000 ja enam euri. Megan Racing, BC Racing ja veel mõned pakuvad coilovereid, millel on reguleeritav nii vedru eelpinge, püstaku pikkus ja amordi jäikus/rebound. Lisaks eelmainitule saad eesmised camber plateid ka kaasa. Megan Racing coile on USA-st võimalik ka ca 650 euri eest saada, aga vähemal 120 euri tuleb lisaks posti eest tasuda ja kunagi ei tea, millal meie toll veel lisa küsib. 

Mina arvan, et osta pigem madaldusvedrud ja jäta cräpi peale raha rasikamata või (osta esialgu foorumist odavad madaldusvedrud) kogu raha ja osta korralikud coiloverid.

  • Meeldib 2
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

FK automotive, bilstein ka üsna head.

500-ga peaksid odavama otsa FK-d kätte saama küll. 

Teine asi on transpordi maksumus.

 

Näiteks: http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tuning/Coilovers/Coilover-Highsport-fit-for-BMW-3-Ser-Typ-E30-Yr-11-82-12-90.html?z=&y=&lang=1&page=&filter=&_artperpage=&listorderby=&listorder=&searchparam=e30&cnid=9ea6d66418df7b1cb497f96cd449409d

Muudetud , muutis uunp
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Need ebay konkreetsed asjad tõesti ei vääri mainimist. Reguleerida saab seal ainult tagumisi ja seda ka mõne cm ulatuses, esimene ots on lihtsalt lühem vedru ja tavaline amort. Ei tasu kindlasti tellida, annab enamvähem sama välja, kui lõigata vedrul keerde maha, pole lihtsalt nii porr.

 

Esimene ots peaks vähemalt midagi taolist olema, nagu siin (ka ca 300 eur'ised). http://www.ebay.com/itm/JOM-GEWINDEFAHRWERK-FAHRWERK-BMW-E30-3ER-TOURING-NEU-/190448509194?pt=DE_Autoteile&hash=item2c579da10a

Tagumine lahendus on siin üsna ebatraditsiooniline, aga pmst töötab ka nii, kui vedru tagumisse kannu ära mahub. (pilt võib ka illustreeriv olla)

Muidu JOM'i coilid on täitsa ok ja isegi rajal pika puuga tehase mugavus-vedrustusest üle. Kui talveks alla jätta, siis tuleks keerme osa kinni teipida näiteks, et ka kevadel saaks reguleerida.

Muudetud , muutis Fos4
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Seletage lollile ära, kuidas nendel linkidel olevate coilidega saab olla selline keiss, et madala asendi puhul pehme ja kõrge puhul jäik? Nii ees kui taga on reguleeritav osa vedru all olev keermestatud toru. Ees siis püstaku peal keere või eraldi , taga eraldi . Selle lühikese reguleerimismaaga jääb vedru ju täpselt sama pikaks ja jäigaks nii ees kui taga ja igas asendis. Ega ees vedru kõrguse timmimine ülespoole amorti ülemises asendis põhja ei suru ja ennast siis veel kokkupoole ajama hakka, et jäigaks läheb.

Ehk siis lihtsas eesti keeles ,kui ees vedru all oleva keermestatud toruga kõrgust reguleerida, liigub ju amort ka vastavalt ülespoole või allapoole, seega on täiesti arusaamatu selline jutt.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Eelpinge on pinge mis rakendub vedrule sellises asendis kui amort on täiesti lõpuni välja jooksnud, ehk siis vabas asendis. Vedru pinge on (stock) rulli puhul ca 6kg mm kohta. Mida rohkem sa vedru kokku surud seda rohkem vastusurvet. Kuna autot madalamaks keerates keerad sa sellise amordilahenduse puhul sisuliselt amordi käiku lühemaks, siis järelikult on ka absoluutväärtus, mis selle vedruga on võimalik saavutada maksimaalsel kokkusurumisel selle võrra väiksem.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

See mis pinge või pikkus vedrul on vabas asendis, ei puutu üldse asjasse ega määra auto kõrgust. Siis kui te neid coile kruvite näpuvahel võib jääda jah selline mulje et kerid vedru kokkupoole ja tekib see efekt. Aga vabas asendis on amort ju üles välja jooksnud, auto all olles sellist olukorda pole.

Kui auto raskus vedrul peal, siis on vedru kokku surutud ja pikkus on sama nii ülemises kui alumises asendis, ega amort seal nii lühike pole ju et ülemises asendis põhja keerad amordi koos vedruga :) Seega on auto ju täpselt sama jäik/pehme nii ülemises kui alumises asendis.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Eksid, just see mis pinge on vedrul algasendis määrabki sellise vedrulahenduse puhul kõrguse. Mida rohkem sa eelpinget peale kerid, seda vähem auto vajub ja seda kõrgem ta jääb. Need odavate coilide vedrud on üldiselt sama jäigad nagu originaalid. ja see tähendab seda, et maksimaalset madaldust tekib oht, et need on võimalik põhja sõita.
Sa võid seda ise arvutada. On siilile selge, et selle lahenduse puhul on madalaks keeratud auto puhul amordi käik lühem nende sendimeetrite jagu mida sa autot madaldad ja sellest tuleneb ka väiksem võimalik absoluutne jäikus, sest ka vedru surutakse selle võrra vähem kokku.
Toon näite Megan/BCRacing/CXRacing coiloverite näol kuna tean nende amortide käigu pikkust. Vedru jäikuseks valime 80n/mm. Käik on ees 120mm. Vedru eelpinget keeratakse peale ca 320Nm, see tähendab, et auto mille esiots kaalub 600kg vajub (6000/2-320n)/80=33,5mm. Põhja surudes avaldab üks selline vedru vastusurvet 320+120*80 9920n ehk umbkaudu 1000kg, kui me peaksime nüüd käiku lühemaks kerima (nagu jomil ja muudel sellistel) 50mm, siis on maksimaalne tekkida võiv jõud 320+70*80=5920n ehk umbes 600kg. Sa pead arvestama ka põhjalöögileevendi olemasolu.

 

Kokkuvõtvalt - sellise vedrulahenduse puhul ei lasta sul kasutada madaldusel täit vedru potensiaali.

 

Selles suhtes on sul õigus, et vedru jäikus ei muutu.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Jom'il on ka sellised coilid, millel on 2 reguleerimise ala, üks on siis see traditsiooniline ja teine reguleerib coili alumise kinnituse asukohta. See on ilma igasuguse vedruta, lihtsalt üles alla mööda amordi kere. Sõber ostis just sellised golf 1'ele ja kui ma õigesti mäletan, siis koos posti kuluga tuli ca 350 euri kanti. Tegelikult on see vedru, kuidas ta on, aga reguleeritav coil lubab amordi n.ö. jäikust reguleerida, st millist jõudu on vaja rakendada amordi kokku minemiseks teatud aja ühikus. Damper soft/hard.

 

a-la: http://www.ebay.com/itm/BMW-3-SERIES-E30-W-45MM-MEGAN-RACING-EURO-STREET-COILOVER-SUSPENSION-DAMPER-KIT-/251188224075?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a7bfc204b&vxp=mtr

 

Niisama ilu pärast keegi nagunii sellist raha välja ei käi ja tavaline praktika on ikka see, et ostad odava coili, millega sa saad auto kõrguse paika reguleerida ja ehitad läbilöögi puksi selliseks, et karmima augu puhul auto lihtsalt põrkab sellest üle.

 

edit: Chulo jutt originaal vedru vs coili jäikus on minu kogemuse põhjal täitsa õige, näiteks mu avataril olev pereauto e46 on suvel coiliga sama pehme, kui talvel originaal vedruga, ainuke vahe on auto kõrguses ja selles, et kas ma higistan enne suurt auku või ei higista. Samas tundub, et odavad coilitootjad väga ei arvesta, mis autole nende toode alla läheb, sest kergemate autode puhul tundub coili vedru tihtipeale jäigem, kui originaal. Karvane tunne, et vedrud on neil kõigil ühe puuga löödud.

Muudetud , muutis Fos4
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Palju ebaolulist teaduslikku juttu. Minule arusaamiseks oleks vaja lihtsas eesti keeles see lahti seletada, seda paraku siin ei osata vist :)

Seega jään oma väitele kindlaks. Mina vaidlen vastu teie poolt välja hõigatud väitele, et all on pehme ja üles kruvituna jäik. Miskit muud juttu või tõestust pole tarvis. Kui sul on koguaeg seal vahel täpselt sama vedru, millel on auto raskus peal, seega on ta koguaeg (kohapeal seistes) täpselt sama palju kokku surutud , pole vahet kas on all asendis või üles kruvitud asendis. Amort ju liigub sees, kui keerad auto üles, siis amort liigub ka ülespoole, kui keerad alla, siis amort liigub alla. Auto jäikus on vedru mõjudega  seega täpselt sama ju igas asendis.

Amordi reguleerimisest või selle võimalusest ei maininud ma midagi, see on ju arusaadav et nendel odavaotsa asjadel seda pole.

Seega on selle komplekti amordi jäikus ka sama selle lühikese vahemaa reguleerimise alas ju.

Sellega seoses ei saa ma ikka aru kust selle väite võtate.

Saan Chulo jutust ja mõttest aru, aga see on ju madaldussari/sport värgendus, see vedru ei ole ju pikk ja pehme, et auto raskuse all vajumist ei toimu, kui alla paned. Need paneb ilmselt ilma tõmmitsata sinna vahele paika isegi ja nii nagu teie mõtlete, et üles kerituna kerib vedru kokkupoole, siis sellist asja ilmselt ei toimu.

Kui ma teeks praegu täiesti tavalisele püstakule keerme peale ja seda allapoole kruviks, ega siis auto ju pehmemaks enam ei lähe. Auto raskus on selle vedru juba nagunii kokku surunud ja alla lastes liigub lihtsalt kogu krempel allapoole.

Seda saaks ka lihtsama meetodiga katsetada, kellel need koilid on, mõõdab vedru pikkuse ülemises ja alumises asendis ära. Kui tulemus on sama, siis mul õigus, kui alumises asendis vedru pikemaks peaks minema, siis on tõesti käik nii lühike ja teie teooria peab paika.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus