Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
P2hkel

Lobamokkade rubriik

Soovitatud postitused

Kogu jutt lisaks.

1. Millega sa praegu sõidad?

Praegu sõidan trammiga ja Opel Insignia Country Toureriga, aga minu kõige südamelähedasem auto on kenasti garaažis talveunes. Parkisin auto novembris ära ja ootame kevadet. See on ülimalt heas korras kerega 1991. aasta BMW E30, halvas seisus 1,6-liitrise töömahuga mootoriga. Üleni must ja sedaankerega.

2. Mida oma auto puhul hindad ja mis võiks olla teisiti?

Mul ei ole oma autoga ilmselt kõige traditsioonilisem suhe. Unistasin E30 kerega BMW-st pikka aega, kuni eelmisel aastal julguse kokku korjasin ja masina ära ostsin. Sellel hetkel teadsin, et sõlmisin pikaajalise lepingu, mida ühepoolselt üles öelda ei saa. Loomulikult arvestasin, et ees on palju tööd, vaeva, kulutusi. Samas tean ka seda, et sellele tundele ei ole vastast, kui vana masin minu silme all uue hingamise sisse saab. Oma ebaperfektsuses on ta perfektne, nii et võib vist öelda, et olen tema puhul rahul kõigega ja samal ajal mitte millegagi. Plaanis on ära vahetada mootor, mis on juba olemas ja ootab pealepanekut. Loomulikult vahetan järgemööda ära kõik väsinud jupid. Kindel plaan on ka täiesti uus interjöör, aga seda ilmselt järgmisel aastal. Tehniline seisukord esmajoones. Korrektsuse huvides mainin, et ma ise autot ei ehita, vaid teadjamad sõbrad aitavad unistust ellu viia.

3. Milline oli su esimene auto?

Minu isiklik kõige esimene auto oli 1997. aasta BMW 1,6-liitrise mootoriga. See oli räpi-BMW, mitte n-ö jõmmi oma, ja keskkoolis kruiisisime sellega ringi. Eminem ja Dr. Dre plärisesid kõlarites ning kogu elu oli veel ees. Oeh… Ilus aeg.

4. Mida mäletad oma esimesest juhtimiskogemusest?

Mäletan selgelt, et vanaisa otsustas pühapäeval mulle autosõitu õpetada. Istusin rooli ja sõitsin esimese käiguga. Kuni otse sõitsime, oli kõik okei. Seejärel tuli väike kurv, mis väikese poisi nii ära ehmatas, et lõpetasime tee kõrval võsas. Autoga midagi ei juhtunud ja pääsesime lihtsalt väikese ehmatusega. Pärast seda ei julgenud pikka aega autosõitu ette võtta.

mulle-meeldivad-autod-nende-naod-ja-emot
Mulle meeldivad autod, nende näod ja emotsioonid, tunnistab Metsakutsu.
Foto: Anton Hmelnitski
 

5. Mis oli autokoolis sinu jaoks kõige keerulisem?

Tagurdamine. Jaurasin sellega seal platsieksamitel ikka tükk aega. Ühest hetkest oli see tagurdamise pärast läbikukkumine nii tüütu, et harjutasin tagurdamist väljaspool autokooli nädal aega järjest. Pärast seda sain platsieksami sooritamises n-ö kuldmedali.

6. Milline on Eestis sõites kõige meeldivam teekond ja milline kõige ebameeldivam?

Kõige meeldivam on sõita Lääne-Eestis. Ma ei oska seda põhjendada, aga suvel, kui sinna kanti satun, tunnen ennast nagu mõnes „Top Geari” hiilgeaegade klipis. Kõige ebameeldivam on sõita Tallinnast Pärnusse ja tagasi. Tee on selle liikluskuhja jaoks liiga kitsas ja rekade hulk on käsitlematu.

7. Mis on su auto kindalaekas?

Manuaal ja parkimiskell.

8. Kas teel lõhkenud rehvi suudad ära vahetada?

Ilmselt suudan. Eelmisel aastal tegin koduaias kuiva trenni. Olin suht hädas ja nõutu, aga äkki pingeolukorras leiaksin lahendused.

9. Üks su hobisid (kui nii võib öelda – ses mõttes, et äkki see tähendab su jaoks midagi enamat) on autode pildistamine. Miks? Milliseid autosid sulle kõige rohkem meeldib pildistada?

Hobi on isegi liiga hästi öeldud. Mulle meeldivad autod, nende näod ja emotsioonid. Varem ma joonistasin neid. Nüüd, kus kaamera natukene käepärasem on, satun neid oma lõbuks pildistama. Mulle meeldib autode juures disain. Mootorid, hobujõud ja muu säärane mulle huvi ei paku. Seda kinnitab ka fakt, et vahetan oma BMW väikese mootori põhimõtteliselt sama väikese vastu, kuigi mul oleks ju võimalus R6 mootor peale panna. Sellel aastal kavatsen kindlasti autosid rohkem pildistada. Mulle meeldib, et neil on hing ja nägu ja tegu, aga samal ajal suudavad nad pildil olla staatilised. Ideaalne modell algajale fotograafile.

 
 

10. Kas ja kui palju on autod jõudnud su loomingusse, sõnadesse?

Väga palju. Pikemat sorti autosalm on loos „See on me blokk” 2008. aastast. Vähemal ja suuremal määral on autoteemat ilmunud siin ja seal. Kõige rohkem ilmselt uue albumi „Kuhu koer on maetud” laulus „Aknad lõpuni all”, mis räägibki eelmisel suvel täitunud unistusest.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ma ei tea, kas su lisatud link on lihtsalt näiteks aga ma soovitan osta siit: https://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/1855206781/ref=sr_1_2_olp?s=books&ie=UTF8&qid=1487068764&sr=1-2&keywords=Restoration+Bible

 

13 naela eest E30-le pühendatud raamatust midagi kasulikku ikka leiad. Mul on see raamat olemas ning jäin rahule aga eks see muidugi olene, mida sa loodad sealt leida.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Selle nädala lõpus või järgmise keskel, liigun käruga tallinn-tartu-tallinn.Toon endale ühe mootori, nii et kui keegi tahab midagi vedada enam-vähem samal marsuudil siis priva või 58287914

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
11 minutit tagasi, Varblane ütles:

Selle nädala lõpus või järgmise keskel, liigun käruga tallinn-tartu-tallinn.Toon endale ühe mootori, nii et kui keegi tahab midagi vedada enam-vähem samal marsuudil siis priva või 58287914

Viitsid kirjtuada millal minek, mul vbla oleks yhtesid velgi vaja.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
13.2.2017 kell 21:16, TrvP ütles:

BMW e30 Restoration Bible- Kas keegi on selle raamatu ostnud? Lehitsenud? Asjalik kirjandus? http://brooklandsbooks.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=116

Jah olen läbi lugenud ja väga hea raamat.

 

Muidu see on kirjutatud aastal 2004 ja Inglase poolt, ehk paljud ehitamise nõuanded ei kehti enam s.t mida tol ajal polnud mõtet teha on nüüd juba mõtet ja siis GB turu erinevusest tulenev. Teisisõnu raamatu avaldamise hetkel oli e30 sama vana kui e46 praegu

 

Soovitan osta sellegipoolest. Parim e30 raamat mis siiani kätte juhtunud. Teised liiga üldised v mingi võidusõidu suunaga

Muudetud , muutis oo7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Jah sest ma ostsin ta mingi 2012 ja kaas on ka täpselt sama.

 

Samas seal siiski pilte täiesti mädanenud kerest igalt poolt ja kui aus olla, siis mingi täiesti tükkideks tõmmata ma ise tava e30 puhul mõtet ei näe ka 2017a veel. Vähemalt minu autoehitus käis sellisel tasemel nagu seal kirjeldatud. Keevitamist/värvimist tuleks nagunii õppida kuskilt teisest raamatust :D

 

See turkas ka meelde et mingil põhjusel mudelite all pole kirjeldatud 325ix-i ja seda mainitakse alles kuskil lõpus et olemas on. Samas see mudel sind vast ei huvita naqni.

 

Mul on veel mingid 2 e30 raamatut, aga need sellega võrreldes mõttetud

 

 

Sa noor mees võlud ma usun selle PDF-i ka kuskilt välja :D;)

 

Muudetud , muutis oo7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mul palju e30 raamatuid, enamuses on mingit "jura" ja vale infi ka sees omajagu :)

So wirds gemaht on üks asjalikumaid.

Ix pole ilmselt sealmaal eriti populaarne, kuna seda parempoolse rooliga ei tehtud, nagu 324td ja m3-gi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Oleneb mis teha tahad ka. Ma saksakeelse kirjandusega kursis pole.

 

See Restaureerimise-piibel sobib niiöelda läbi lugemiseks. See sisaldab autode eripärasid ja tuunimist, pilte, jne. See õpetab millistest tükkidest ntx stroker kokku panna, aga mitte seda kuidas konkteetselt mootorit üldse ehitatakse.

 

Kui tahad konkreetselt õpetusi kuidas midagi teha (s.t pildid, mis järjekorras ja mis tööriistadega midagi teha) siis Haynes Manual v Bentley manual. Need PDF-ina inglisekeeles netist lebolt leitavad. Need on sellised, et kui sul midagi autol p***e läheb siis lööd õige koha lahti ja vaatad kuidas ntx veepump ära vahetada step-by-step ja mis Nm kõik poldid kinni peab keerama

 

 

Muudetud , muutis oo7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pakun välja variandi pühapäeval transporti 12st valga-pärnu/tartu/viljandi-tallinn(16.30 laev)-helsinki-tampere külje alla välja.

Lähen pirukaga ja kuppliga käru on sabas tolknemas

kel on miskit võib ühendust võtta. Ainus tingimus on, et kogu träna laadimine võiks toimuda siis organiseeritult ehk aega kedagi oodata/passida ei ole.

Martin, +3584OO214253

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kui kellegi on plaan hakata velgi soetama suveks, siis kaaluge meie röövkapitalistide toitmise asemel ka internetipoodidest tellimise variante.

 

Avastasin sellise koha: http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/wheels-2

Veebruari lõpuni saab kogu tellimuse hinnast 10% veel maha, kui sisestad voucheri koodiga NEWR17.

Küsisin ühe kodumaise, siin foorumiski end reklaamiva ettevõtte, pakkumist Calibre Vintage velgedele, mis jäi 690€ kanti. Küsimuse peale, kas hind on lõplik, öeldi, et saab 5% alla teha, kui ka rehvid tellin neilt. Tellisin lõpuks omale veljed Demon Tweeksi lehelt ja sain need koos koju toimetamisega 515€-ga. Võite mulle puid panna, et kodumaist ettevõtmist ei toeta, aga ma ei suudaks endale ligi 175€ hinnavahet andestada.

Muudetud , muutis Chulo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
15 tundi tagasi, Max. ütles:

Ei.

Ja mis on erinevat? Pikkus? Mõlemad peaksid minema e30 alla?  Sebisin e36 pealt tdsi ja kasti. E36 kardaan 70 ja e34 oma 50 euri.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

ei ole samad ja vist kumbli ei istu bolt on. Vaata kategooria "muud mootorid" all tdsi teemat. Saad sealt rohkem infot.

Muudetud , muutis Max.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi kohe sisse, et postitada oma nimega.
Meelespea: Sinu postitus vajab avaldamiseks moderaatori nõusolekut.

Külaline
Vasta sellele teemale...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.


×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus