Hüppa postitusse

Lobamokkade rubriik


P2hkel

Soovitatud postitused

Tänud arutelu eest, asjalikud vastused. Sain mõtteid juurde. Kuna tagasivool lekib ja nkn peab põhja alla ronima, siis plaanis kohe täispauk vahetus: paak (vanal valtsi vms kohad lilleks roostetanud), pealevool, tagasivool ja täispikk piduritoru eest taha ära vahetada. Nkn jooksevad sama trassi peal.

Kumb etem: tsink või vask?

Chulo, kust toru ostsid?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Hetkel vaatan,et  tõesti hinnad on kahe ja kolmega  korrutatud. 18€ tk hinnaga tellisin mina viimati eelmisel aastal ,sellised torude arutelud on siin käinud aastast aastasse, kust ja kuidas saab, siis kui nad "midagi" ei maksnud ,tundusid ikka kõigile kallid ,õnneks on omal selliste "lihtsate" asjade tagavara olemas. Eks selle rahaga ole, kes kuhu ja millele kulutamist "normaalseks" peab.

Ja nagu mainisin, saab romude alt neid veel odavamalt, üldjuhul on FL masinatel need torud elus veel.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Vask on üldiselt ilmastikule ja soolale vastupidavam, tsink on odavam. 10 aastat kestab see tsink toru ka, nii et olulist vahet pole. Mina 4€-ga 8mm vaske ei leidnud, sellepärast läksin tsingi teed. Teine asi on ka see, et tsingitud torud on mul endal laos olemas :D Hydroscandis töötan nimelt. 1m hind on ca 2,8€+km... annab ehk midagi alla ka teha.
Mul tegelikult pealevool ja tagasivool kannatasid veel kriitikat, aga õhutuse toru oli puhta mäda, see pudenes juba katsudes jupeks. Alguses mõtlesin, et paneks üldse, kas polüamiidist või suisa teflonist, aga siis mõtlesin, et savi, jäägu raud. Korra käis ka roostevaba mõte peast läbi, aga see oleks overkill olnud.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Eix, tundub, et varuosade hinnad ikka tõusevad päris kiirelt. Pidurimeistrid pakuvad 8mm vasktoru 5 € meeter. 10 mm toru meetrihinda ei tea.

Pigem paneks uued torud, kui üritaks leida kasutatud enamvähem torusid.

Chulo, ma mingiaeg võtan ühendust. Sul vasktoru on saada?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Maitse asi, elu on näidanud, et pigem korralik originaal, kui isegi uus originaal. Mis vaske puudutab, siis varuosaautode all olen näinud neid oksüdeeruvaid torusi, paras oksendus näeb välja ja "mädaneb" samamoodi nagu metalltoru. Pesin paar nädalat tagasi ühe 85a masina põhja ära, nii piduri kui kütusetorud olid nagu "üleeile" tehasest, kuigi kere vajab kõva tegemist.

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Eks see vask hakkab seal jh "elama". Eriti kui soola ja niiskust saab. Kas need metalltorud on mingi tugevama värvkattega ka kaetud? Tsingitud variant peaks ka tglt suht soliidne pikalt välja nägema nagu Chulol on tehtud.

Muudetud , muutis TrvP
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

No ma räägin, et ideaali lähedane lahendus on roostevaba materjal. Aga piduritorudega näitab kogemus, et vask kestab kauem kui mistahes töödeldud teras. Värvitud piduritorudega on veel see teema, et pealt polegi halligi näha, aga nii kui puutud on see molekulideks.  Kõige hullemad on tavaliselt kere kinnituse kohad, kust see metall tavaliselt kõige hullemini hallitab, peale vaadates ei pruugigi midagi näha olla. Viimane selline kogemus oli mul E46-ga. Sellel samamoodi metall torud, millel pealtnäha pole viga midagi. Tegelikkuses piisas sellest, et üks kord sai kõvemini piduri pedaali sõtkutud ja oligi õli niagaara taga. Sellest informeeris mind hommikul märgutuli armatuuris. Sai siis auto tõstuki otsa vinnatud ja pilt selge, kohtadest kus toru on kerega seotud on vaid oksiid järel. Tol hetkel oli auto vaevalt 10 aastat vana. 

Vask toru mul pakkuda ei ole, tsinki on lademetes... Kui on soovi, siis roostevaba leiab ka :D

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Roostevabasid metalle on erinevaid, tuleb olla kursis millega tegu. AISI304 või AISI321 on see nn raskesti roostetav või "poolkõva" roostevaba AISI316 on happekindel. Vahe on selles et 316-s on rohkem molübdeeni ja niklit sees kui 321 või 304-s.
Ega materjalid ise kehvemaks pole läinud, need on ikka samad, kokkuhoidu annab lõpp produktis tunda, kus lihtsalt teisi materjale kasutatakse. Pole mõtet kasutada 100 aastat töötavat elementi lahenduse juures, mille eluiga on 10 aastat, kui selle kasutamine toob kaasa liiga palju täiendavaid kulusid.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

On kohti, kus roostevaba kestab, aga on ette tulnud juhuseid, kus lihtlabase veesüsteemi torud sööb seisev (aga mõnel juhul ka liikuv või soe) vesi lihtsalt ära ja hoolimata sellest, et õmblused on korralikult läbi sulanud, keevitatud juuregaasiga ja toru happekindel 316L. Vibratsioon ja sisepinged teevad samuti teatud juhtudel roostevaba puhul oma tööd väga hästi. 4xx roostevabad terased ka veel olemas, läheb juba spetsiifiliseks. vist.

Kütuse- ja piduritorud ei peagi olema igavesed, nagu ka auto ise. Tsingitud toru või vask peaks olema piisav nii pidurile kui kütusele.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Roostetavat/lekkivat 316t olen näinud küll, garantiikorras asendatud sama narki materjalidega ja kestab. Tegu oli tavaliste muhvliitmikega keemia pumpamiseks kasutatavas torustikus. Ses suhtes et on eri märke, olen kursis :-D Aga enneaegset lagunemist ei oska ka muuga seletada kui et kvaliteet kõigub, või müüja müüb teadlikult vale marki? Konkreetsel juhul polnud ka ühtki keevisliidet, mille kaela asju ajada. 

 

Muidugi see ajalise üledimensioneerimise jutt on õige küll, oli vanasti taate kes oma ladale roostevabast väljalasked tegid. Taadid kadund, autod mädand aga selle summuti võib edasi pärandada :-D 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Mnjaa... eks kvaliteet võib ka kõikuda.  Mul pole veel siiani õnneks kokkupuudet olnud korrodeerunud 316 RV tükkidega. Hydroscand tellib oma roostevabad asjad Saksamaalt PH-st ja torud Itaaliast, nende kvaliteedi üle küll nuriseda ei saa. Keevitamisega muidugi omaette teema, see muudab metalli struktuuri ja väga palju oleneb ka täitetraadist. Selle koha pealt sain näiteks eelmine suvi kogemuse võrra rikkamaks. Polnud küll roostevaba, aga suvise kondivoolikute lappimise hooaja alguses osteti mingit suvalise tootja alumiinium täitetraati, mida varem polnud kasutatud ja see maksis kohe kätte. Tulemus oli see, et umbes 50-60% voolikutest millel oli keevitustöid teostatud tulid tagasi. Läksime endise tootja traadi peale tagasi ja probleem oli kadunud. Väidetavalt olid traadid identse koostisega.  Hüdraulikas kasutatakse näiteks lõikkurrõngas ühendusi just selle pärast, et rõhud on suured ja põlve otsas tehtavad keevisliited ei ole töökindlad sellistes tingimustes. Teiseks on see ka palju kiirem ja mobiilsem lahendus.

Samas just paar nädalat tagasi putitasin veidi oma gaasisamovari (CNG ajamiga Passat) ja jäi silma, et selle gaasitorustik on roostevabast. Umbes sellepärast, et siis ohtlik, või et gaasimolekul tungib tavalisest torust läbi vms? Heaküll ma saan saan aru, et gaas, kuni 208 baari rõhku jne... aga kas see kui autol pidureid pole, on vähem ohtlik!? :D Ärge saage minust valesti aru, mul on väga hea meel, et see on roostevabast, aga muige tõi näole küll.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Eks kui selle torustiku ja voolikute vahetuse ära teeb, siis 5-10 a muretu ehk. Arvatavasti piduritoru vask ja siis kütusetrassid kas tsingitud või ka vask. Kõige sitem töö paagivahetus, tagasilla peab eest ära võtma. Loodetavasti sealt mingeid üllatusi ei tule (suured puksid sai eelmine aasta vahetatud, sellega ok :D ).

See nädal vaja mõõdud välja otsida ja siis saab korra Chulo-ga arutada. Tänud põhjalike seisukohtade eest! 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus