Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Silwer

4x100 -> 5x120

Soovitatud postitused

Viimasepeal!!! Suured tänud! Üritan ka omale teha vahetükid täiendatud versioonina kus oleks ka serv tolmukatte jaoks.
Mitte, et need laagrid nüüd selle pärast väga kiiresti ära kuluks, vaid sellepärast, et asi oleks täiuslik  :D

PS! Kuidas sa lukustamise lahendasid? Keermeliim?

Muudetud , muutis Turbiin

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Keerasin tugevasti kinni ja lasin TIG-iga kinni tagumise otsa püstaku külge ja esimese otsa keevitasin seest originaal võlli otsa. Tagant ongi sellepärast selliseks treitud, et saaks ilusti püstaku vahelt täis keevitada. Kõige parem on toorikuna kasutada, E34 võlli, e36 oma kärab kah, aga E34 oma on esiteks juba lihtsam maha lõigata ja teiseks see plekkaitsme randi tagune osa on suurem. Päris nullist ei näe seda mõtet teha, kuna välimine pool on ju E34 pealt kohe võtta, lase see lihtsalt selliseks teha, et saad ta E30 võlli otsa keerata. Mina tõin selle võlliga laagrit 8mm välja poole, et E46 300mm ketas ära mahutada, aga pärast vaatasin, et ilmselt oleks paar mm veel sisse poole õnnestunud seda ketast ajada, et võimalikult vähe ET-d muuta. Samas tuli see ketas piisavalt sisse poole, et vasta plekki hakkaks käima. Selle vastu leidsin tohtu kummihaamriga. Kuna plekid olid nii kui nii valmis pulbervärvi kaela saama, siis ei näinud probleemi nende pisikesel töötlemisel. Panin paar pauku südamiku pihta nii, et kogu kaadervärk nihkus veidi sisse poole ja kinnitus koht veidi deformeerus. Pm kui ülevaatusele lähen ei tohiks peale sadula vahetükkide midagi solma jääda, kuid need tegin ka suhteliselt tagasihoidlikud ja lasin mustaks pulberdada nagu ülejäänugi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Chulole üks küsimus, et kui tõid esimest laagrit 8mm väljapoole, et mis siis tagumisega tegid, seal sul muutus vist ainult 1.5mm?
Seega kas on õige järeldada, et enam ei ole sul rattad ühe joone peal ja ees on rataste vahe suurem kui taga?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

See rataste vahe on juba nii kui nii tehasest erinev. Tegelt peaks rulli puhul taga rööbe olema laiem kui esimene. Kui tagumine osa väga palju laiem kui eesmine siis muutub auto ülejuhitavaks. Aga sinu küsimusele vastates, sellises seades peaks tagarattad isegi rohkem esiratastega samal joonel olema kui originaalis. Muidu peaks need numbrid 1405 ja 1415 olema. Väidetavalt muudab Z4 rumm 2,5mm ühelt poolt, ehk siis 5mm kokku ja minu esisilla lahendus ca 18-19mm. Ehk siis kokku ees 1423-1424mm ja taga 1420mm. Kuidas see juhitavusele mõjub, võid omad järeldused teha. Teoorias peaks auto veidi alajuhitavam olema. Samas minu rullil olid originaalis ainult ees 15mm flantsid vahel ja ma ei saanud küll aru, et see mingist otsast alajuhitav auto oleks olnud, pigem vastupidi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kas see polegi vastupidi? Et eest laiem, siis ülejuhitavam. Näite saab tuua driftiautodest, millel ees rööbe kõvasti suurem. Kontrolli all ülejuhitavus = drift :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vastupidi on tegelikult. Mida laiem on tagarööbe esirööpest seda ülejuhitavamaks auto muutub normaaltingimustes. Mul on veel väga hästi meeles Hr. Andreseni (TKTK) loeng ja tema näide kus tal tuli Ladaga, mille tagasild oli esisillast märkimisväärselt laiemaks ehitatud, Tallinnast Haapsallu sõita.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täiesti õigus. Originaal Lada seetõttu kergelt alajuhitav ongi, et tal tagasild oluliselt kitsam esimesest.

 

BMW tegi ka tagant kitsamaks kui võrrelda E21 vs E30

 

Drifti autod seepärast eest laiad et rattad keeraks rohkem.

Muudetud , muutis oo7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sai ostetud taha 5x120 sild (compacti õõtsad ja rummud). Puudusid sel aga kettad ja supportid.

Küsimus siis selline, et mille suppordid sobivad sinna ja mis mõõdus kettad võtta?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kas keegi oskab öelda, kust kohast võib leida odavama poolseid tagumisi Z4 rattarumme (33416752381) ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ei leidnud kusagilt sellist kohta kus oleks seletatud ketaste kohta midagi. Nimelt on siis olemas 5x120 lahendusega sild ja originaal E30 supportid ning olen üritanud leida õigete mõõtudega ketast nüüd sinna otsa aga ei ole leidnud. Äkki keegi oskab aidata? Või on ainuke variant panna suuremad pidurid?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Üks ühele ketast ei leia. Peab pidurile adapteri tegema või kinnitustkohad ümber keevitama.
Kuidas üldse 5x120 lahendatud on?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

On kellelgi kogemust 5x120 adapter flantsidega? Millised neist asjalikumad? Kannatab nendega natukene rada sõita või on sellised adapterid pigem stäänsipedede teema? Normaalsed pidurid olemas ja selle pärast ei ehita. Vaja lihtsalt 17" rehvi kasutada, aga 4x100 17" valik on mõttetu 5x120 valikuga võrreldes.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

mul rauast 13mm adapterid, ja olen audrus 2 korda painutamas käinud, korra ka väga suure hoopealt välja pand ja rattad on endiselt all :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kiire küsimus, kui selle swapi peale mõelda ning kasutada e30/36 tava õõtsasi siis pidavat caster paigast minema. https://srs-concept.com/product/e30-bolt-on-5-lug-swap-caster-corrector/ leidsin sellise toreda jubina, on keegi seda lahendust proovinud? Ning lisaks veel küsimus e36 compacti ja e30 tagaamortide kohta, on need samad? Et kui coilid tellida siis kas e36 compacti coilid sobivad?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Need junnid tunduvad mõttetud.

Ka kaob pehmendus, ehk siis puks ära sealt. Odavam oleks M3 ekstsentrikuga proovida casterit reguleerida. Selle jupi raha eest saad E36 M3 Evo õõtsad ja mure lahendatud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nende junnidega saad ratta koopas keerlema aga õigeks ikka ei saa. Ratas jääb liiga taha ja juhitavus kannatab päris tugevalt, lisaks hakkab rattas poolraami vastu käima. M3 ekstsentrik ei anna samuti piisavalt reguleerimist. Seal piltidel on kasutatud e46 õõtsa, mitte et see suures plaanis miskit muudaks. Mõistlikum ikka vahetüki ja e36 rummu poole vaadata, jääb silla geomeetria paika vähemalt. Compacti kohta ei tea aga tava 36 amort ei sobi, või noh on hädapärane lahendus.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi kohe sisse, et postitada oma nimega.
Meelespea: Sinu postitus vajab avaldamiseks moderaatori nõusolekut.

Külaline
Vasta sellele teemale...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.


×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus