Hüppa postitusse

4x100 -> 5x120


Silwer

Soovitatud postitused

nii mul veel 1 loll küsimus selle kogu asja kohta . kuna oman nüüd esimesed püstakud mis tehtud 5x120 selle treitud puksiga ja taga ikkagist 4 x100 siis kaalun asja kuidas teha kas taha 5x120 või ette tagasi 4x100.

 

asi seisab rohkem turvalisuse taga. ma ei tea muidugi kuidas need esimsed tehti,tulid nad mingi turboka rulli alt . aga üldse turvalisust ja vastupidavust neil nagu originaalidel vms ? mõtlen siis 5x120 ümber tegemine nii ees kui taga . 

 

kuna samuti plaanin kasutada hiljme ees 9 ja taga 10 laiad velged jne siis sooovitused kuulaks ära.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Selle asemel, et 10 korda 1 küsimust küsida, mine garaaži ja proovi oma juppe külge. Kui on vähegi tehnilist taipu saad Sa aru, kas sobib või mitte. Kui tehniline taip puudub, siis on ükskõik, mis ümberehitust sa teed on ohtlik ja jäta see targematel.

Muudetud , muutis antc
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Siin teemas on minuteada juba mitu korda nämmutatud mida ja kuidas saab. Sa esitasid lihtsalt küsimuse, millest siin juba juttu on olnud, mis vastust sa siis ise ootasid? Loe enne see teema hoolega läbi ja su küsimus saab vastuse. Siin on piisavalt viiteid välismaa foorumitele ja sellest ka räägitud.
Mis puudutab ohutust, siis see kõik oleneb sellest kuidas teha. Mina võtsin E36 käendmiku küljest võlli ja treisin selle seest selliseks, et selle saab e30 käendmiku otsa keerata ja siis keevitasin selle tagant igaks juhuks kinni. Ma ei näe küll mingit ohtu selles ei endale kui ka kaasliiklejatele.

 

Tagasilla saad BMW originaal osadega ilma aretamatta 5x120 teha. Mina ise panin taha Z4 rummud, e46 298mm kettad ja sadulad (üks sadula kinnituskõrv tuleb sel juhul lahti lõigata ja teise koha peale keevitada). Et muutub +2-3mm originaalist.

Esipidurite kohta pole veel lõplikku otsust teinud. Kas BMW e38 730d 4-kolviga sadulad või e46 330d sadulad või e32 735i sadulad või hoopis midagi muud. Esimene variant välistab igasugused randiga veljed. Kinntusi tuleb kõigi puhul aretada.

 

Kettaid on ette võimalik mitmeid panna. Panen siia kirja mõned mis mul hetkel kaalukausil on.
330mm Alfa-Romeo 159/Brera ketas tähendab vähemalt 17" velgesid. Kuna kettad on madala hatiga, (hat - tuleb ingliskeelsest sõnast müts ja on ketta tagumise külje kaugus rummu kinnitus kohast. Alfa kettal 33mm, originaalil 28mm) siis saab neid kasutada ilma mingite lisa vaheflantsideta ja offsett ei muutu. Kui tahad ette panna e36/46 kettaid, siis tähendab see ka seda, et tuleb kas laagrit piisavalt välja poole tuua või vaheflantsi kasutada. See tähendab, et ET muutub +10-15mm.

Madala hatiga kettaid on veel, aga ideaalset varianti ei ole:
Opel Astra G 308x25mm kettad. Hat 35mm. Kuna ketta sisemus on 139mm siis tuleb rummult 2mm maha treida, et see sisse mahuks. Saab kasutada ka 16" velgesid.
Mercedes R129/W124 300x28 kettad. Hat 38mm. Võib vaja minna väikest lisaflantsi, et ketas rooliotsa/pleki pihta ei hakkaks käima. Pole täpsemalt uurinud, kuna ilmselt läheb käiku Astra ketas.
Veel on võimalik variant Alfa-Romeo 159 väiksemad kettad, mis on 305x28mm ja 32mm hatiga. Selle sisediameeter on aga 136mm ja see tähendab, et rummu tuleks  pea 4 mm maha treida. Ma kardan, et see on liiga palju.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 4 nädalat hiljem...
  • 5 nädalat hiljem...

Tegelikult on siin küsimus ju selles, et mille jaoks keegi 5x120 swappi teeb. Kui sul on vaja 5x120 velg alla panna, siis flants nagu lahendab küll selle probleemi, aga samas keerab ET valiku pekki, sest toob kinnitust tavaliselt 2cm väljapoole ja kui velg on niigi nibin nabin, siis pead hakkama otsima suure ET'ga velge, et see koopasse ei käiks. Suure ET'ga veljed on tavaliselt väikese randiga - jälle jama eks.

Kui sul on vaja suuri kettaid ja pidureid, siis bmw jupivalikus on vihasemad asjad enamasti 5x120 auguvahega ja sobitataksegi neid igati pidi alla, siinkohal flants iseenesest mõistetavalt ei aita muret lahendada.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Tegelikult on siin küsimus ju selles, et mille jaoks keegi 5x120 swappi teeb. Kui sul on vaja 5x120 velg alla panna, siis flants nagu lahendab küll selle probleemi, aga samas keerab ET valiku pekki, sest toob kinnitust tavaliselt 2cm väljapoole ja kui velg on niigi nibin nabin, siis pead hakkama otsima suure ET'ga velge, et see koopasse ei käiks. Suure ET'ga veljed on tavaliselt väikese randiga - jälle jama eks.

Kui sul on vaja suuri kettaid ja pidureid, siis bmw jupivalikus on vihasemad asjad enamasti 5x120 auguvahega ja sobitataksegi neid igati pidi alla, siinkohal flants iseenesest mõistetavalt ei aita muret lahendada.

Koopad juba laiemad.Kuna endal olemas e36 velgi, siis hea mugav lahendus oleks.Kuna auto kaal tuleb väike, siis vast originaal pidurid teevad oma töö ära küll,kui korralik ketas+klots.Raske leida ilusat 16 tolli e30 velge.Mõistliku hinna puhul ka varjant lasta kellegil teha alati,kui keegi reklaamiks sellist teenust ja hinda :)

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

4x100 ja 5x120 auguvahe adapter on päris haige teha. Näeb välja umbes selline. Keegi siin foorumis müüs ka neid, ma täpselt ei mäleta, mis see hind oli, aga see oli üsna ajukas. Mingi suvalise velje pärast poleks mõtet neid küll soetada, praegu saab juba ükskõik millist velge ükskõik mis auguvahega üsna soodsalt. BBS RS korralikud repsid saksast mingi 500-600 euri'ga kodus. Idapoolt veel odavamalt.

 

SDC10640.jpg?t=1253051880

Muudetud , muutis SllM
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 1 kuu hiljem...

Kellegil pole e36 ja z4 tagumise rattalaagri/rummu mõõtusi?
Et kui palju muutub ET kui panna e30 rummu asemel tavaline e36 rattarumm ja kui palju see muutuks kui kasutada z4 oma.

Siit lugedes tundub, et z4 rumm viib ratta kinnitus pinda koopast rohkem väljapoole kui e36 oma, aga kui palju?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Nii palju leitsin infot kuskil febi kataloogist, kahjuks e30 tagumist rummu mõõte ei ole...
0106355451cbc6c.jpg

 

 

Ja kuskilt ka sellised pildid saanud ma:

e30 esimene ketas
0106355459a7f94.jpg

 

e30 tagumine ketas

0106355453b2431.jpg

e46 330d esimene ketas

010635545582124.jpg

 

e46 330d tagumine ketas

0106355457cdfca.jpg

Muudetud , muutis zaddam
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 3 nädalat hiljem...

Pakkuda kaks vahetükki E30 esipüstakule, et 5x120 laagri peale saaks panna. Treitud E34 püstaku küljest lõigatud võllist. Vastutasuks tahan E34/36 küljest maha lõigatud võlle millest uued teha ja sixpack coronat. Antud jupp toob laagrit 2mm välja poole originaalist.

gallery_2208_95_24709.jpg

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 3 nädalat hiljem...
  • 8 kuud hiljem...

E30 originaal tagumised flantsid kannatab ümber puurida koos ketastega 5x120 peale.Flantsi materjal väga tugev. Esimesed laagrid e36 omad koos puksidega ning originaal kettad puurib ümber 5x120 peale. Samuti peab natuke esirattalaagri flantsi väiksemaks treima ,et mahuks originaal ketta sisse. Esipiduri raamile tuleb õhukesed seibid poltidele vahele panna ,et kettas vastu raami ei käiks. Kõige odavam variant ning saab kasutada originaal pidureid.

 

tagumine flantsi

11015312_998819986812536_107078942_n.jpg

Muudetud , muutis raitz330
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Ja mis on selle aretise mõte? Et saaks lihstalt 5x120 velgi kasutada? Lihtsam on vist leida sobivate aukudega veljed kui kedagi, kes vajalikud puurimistööd teostaks. Üldiselt siiski ju mõte selles, et saaks suuremaid pidureid kasutada...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 1 kuu hiljem...

Hey! Äkki kellelgi juhtub olema arvuti kõrval e36 esimene käändmik, vaja oleks
sele koha mõõtu kuhu peale laagri tagumine tolmukaitse pressitakse. Kui aga kellelgi
juhtub vedelema tolmukaitse, sis selle mõõdud on ka teretulnud.

31206777788-1.jpg


Selle koha läbimõõt ja sügavus on teretulnud

31212227907-1.jpg

Muudetud , muutis Turbiin
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus