Hüppa postitusse

4x100 -> 5x120


Silwer

Soovitatud postitused

E30 M3 juppidega: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00036/f00036.htm

----------------------------------------------

E36 juppidega:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01145/f01145.htm

NB! Vajalikud E36 M3 õõtshoovad. Uuena esindusest ~3000.- EEK/tk

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

03 WISHBONE, LEFT 1 31122228461

03 RIGHT WISHBONE 1 31122228462

----------------------------------------------

Low budget: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00462/f00462.htm

----------------------------------------------

Aga samas, mis selle asja mõte on? Et saab kasutada rohkes valikus velgesid? Odavam on vast tellida endale meeldivad veljed uuena ja 4*100 auguvahega...

Või et siis saab kasutada mingied moodsamaid pidureid? Lihtsam on lasta teha custom pidurid 4*100 auguvahele...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Samas selles Saksakeelses jutus on üeldud et hürdopressiga saaks teha originaalid ka parajalt kõveraks - samas mulle tundub selline asi ikkagi tiba kahtlane, pärast on mingid mikropraod sees jne...

Ja minu teada ei jää see esisild ka nende E36 3,2 M3 õõtsadega päris õige koha peale ning ka rataste kalded muutuvad liigselt positiivseks (liiga püsti) - rada sõites on see jama lahendus...

-----------------------

Tegelikult on veel üks võimalus selle asja teostamiseks, see on siis see mida mina kaalusin:

ESISILD:

Pannakse E30 püstiku külge E36 laagrid. Probleem on selles et laagri võlli diameeter on E30 väiksem. Seega on vaja teha vahetükid E30 võllidele millega saab läbimõõdu õigeks.

Pidurid võetakse kas e36 või e46 pealt. Ja sadulate kinnitustele tehakse vahetükid.

Minu jaoks on hetkel veel selgusetu et mis sellise aretise ET peaks jääma. Minu arusaamist järgi peaks siis ET jääma nagu E36/E46 bemmidel. Samas väidetakse et päris nii see ei ole - peaks millalgi minema poodi ja neid juppe lihtsalt käes veeretama ja võrdslema...

TAGASILD, oleneb siis sellest kuidas jääb esisilla ET, kaks võimalust:

A)

Võib teha ka E30 M3 juppidega. Suportid sobivad E32 730/735 pealt. Rattalaagrid, kettad, suporti kandurid ja mõningad käsipiduri tükid saab UM-st. Uute juppide maksumus ilma suportiteta on u. 8500 eek.

Kasutada saab 500 ja 700 ET velgesid, vaheflantsiga sobivad ka 300-se veljed.

:D

Kasutada E36 323 Compact (teistel on taga trummelpidurid) ketaspiduritega õõtsasid. Kõik on lihtsalt "bolt-on". Selle süsteemi puuduseks on see et kasutada saab vaid 300-se pealt pärit velgesid.

-----------------

Veel mõned küsimärgid minu jaoks on:

Kas sellise E36 juppidega jamamisel jääb toimima ka E30 ABS?

Esimeste rataste ABS signaal saadakse ju rattalaagri üljes olevalt hammasvöölt - kuskilt olen lugenud et E36 ja E30 ABS hammasvöödel on erinev arv hambaid...

--------------------------------------------------------------------------------------

Kui jätame piduri teema kõrvale (mõlemal juhul on nad vaja osta ja 4*100 puhul on lihtsalt vaja teha juurde vahetükid - see ei ole nii kallis) siis ma arvan et näiteks tellida 4*100 normaalsed OZ veljed tuleb odavam kui osta kasutatud M3 veljed ja teha rummud ümber 5*120 peale...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 3 kuud hiljem...
Tegelt ega see andur neid hambaid ei loegi see loeb impulssi kahe hakmba vahelisest tühimikust - sellega saab aru kas ratas veereb , libiseb , või on seal kusagil vahepeal . See kui palju on seal hambaid pole oluline , oluline on vaid see , et samal teljel oleksid need ühesugused .

A miks mitte teha ise õõtsasi ?! Näiteks toru õõtsad ? Ise ehitan just selliseid ühele RS 2000 le . Hiljem pistame need aga MK 1 le .

PS. Igasugune veetoru paraku selleks ei sobi , nii ka mitte igasugune rauajunn mille töökoja seina äärest leiad . Tasub läbi astuda sellisest kohast kui Uddeholm ja küsida õigeid asju kui loo ilusti maha räägid ( Impax on selle salajase materjali nimi ) saad õigeid asju ...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 2 aastat hiljem...

Mina ehitasin kunagi esisilla ja tagasilla just sellisel baasil mis lähtus e36 mudelite erinevatest modifikatsioonide sobitamisest ja M3 õõtshoobadest, kuna need olid hetkel kõige kättesaadavamad. Tõsi küll tegin ümber ka vedrustuse detailid ja asetasin Ground Controli coiloverid. Nimelt saab neid igas suunas vajaduse korral sättida. Mootori võimsuse suurenedes suurendasin kasutades erinevaid ise freesitud ja treitud juppe pidurid. Esimesed 325mm ventileeritav ja tagumised 320mm ventileeritav, kõik jupid olid BMW omad või nendest veidi ümber ehitatud. Peale mõningaid katsetusi loobusin käsitööga tegelemisest ja tellisin Brembo pidurikompleki. ABS kruttisin maha juba esimene kord kui auto kallal remonti tegin. Mulle lihtsalt ei meeldinud, et auto tahtis minu eest igasugu asju teha ja ei allunud minu tahtele. Vahetevahel on vaja asfaldil auto hetkeks ka kõigi nelja rattaga libisema saada, ükskõik siis mis suunas. Edu ehitamisel.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 2 aastat hiljem...

Tere, ei hakka eraldi teemat tegema, küsiks siin samas ära, et kas keegi on Eestis e30 teinud ümber 5x120 mõõdule. Võibolla on sellest mingisid pilte? Ja kas see töö üldse tasub ära või on olemas võibolla mingisid flantse, millega saaks siis 5 augulised veljed alla panna?

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 5 kuud hiljem...
  • 1 kuu hiljem...

tegelikult mõtlesin lasta täiesti uus rumm teha,et ta teeks ilma augu valemita e30 rummu algul,ning hiljem sinna sisse 5x120 augud.

kuidas see puksiga süsteem toimib?tagasilööke?mis pidurid kasutusele on võetud ja mis oli vaja ringi teha/juurde sebida,et suppordid paika saada?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

MInul on ette tehtud puksid vahele ja kasutusel on e36 rummud.Kõige lihtsam on teha selline puks,et keerad selle puksi e30 püstaku keerme otsa kinni ja seda kas keermeliimiga või keevitad kinni. siis saad korralikult rummu mutriga kinni tõmmata ja pole probleemi. pidin küll rummu veidike välja poole tooma,kuna muidu läks ketas vastu rooliotsa. kasutusel on e36 kettad hetkel. sadulate kinnitamiseks tuleb teha vahetükid.

Muudetud , muutis KUKS
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Peaks vist joonise tegema,siis saaks täpsemalt aru,kuidas ma tegin,aga ma kasutasin ikka juba e36 mutrit ka,kuna muidu jäi e30 mutriga liiga vähe keeret ja ei saanud rummu korralikult kinni tõmmata. põhimõtteliselt tegin sellise lahenduse,et lõikasin e36 esimese rummu võlli maha ja treipingis sai tehtud seest selliseks et sai see keeratud e30 rummu võlli otsa. seest sai suuremaks treitud ja välimisse otsa lasin treida e30 võlli keerme. siis keerasin selle külge ja otsast keevitasin kinni nii sai asi kõige pidavam. lihtalt puksi tehes ja e30 mutrit kasutades,andis mutter kogu aeg järgi ja laager jäi loksuma. Et koha pealt tundub asi paigas olema,kuna taga on mul nagu nii compacti sild,siis see hoiab juba välja poole ning esimene ja tagumine ratas on ühe joone peal. Velje Et on mul 35 ja ega muud väga kasutada ei saa ka,kuna eest läheb muidu vastu püstakut ja välja poole ka ei kannata tuua. Muidugi sõltub see velje laiusest.

Muudetud , muutis KUKS
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 1 aasta hiljem...

Peaks vist joonise tegema,siis saaks täpsemalt aru,kuidas ma tegin,aga ma kasutasin ikka juba e36 mutrit ka,kuna muidu jäi e30 mutriga liiga vähe keeret ja ei saanud rummu korralikult kinni tõmmata. põhimõtteliselt tegin sellise lahenduse,et lõikasin e36 esimese rummu võlli maha ja treipingis sai tehtud seest selliseks et sai see keeratud e30 rummu võlli otsa. seest sai suuremaks treitud ja välimisse otsa lasin treida e30 võlli keerme. siis keerasin selle külge ja otsast keevitasin kinni nii sai asi kõige pidavam. lihtalt puksi tehes ja e30 mutrit kasutades,andis mutter kogu aeg järgi ja laager jäi loksuma. Et koha pealt tundub asi paigas olema,kuna taga on mul nagu nii compacti sild,siis see hoiab juba välja poole ning esimene ja tagumine ratas on ühe joone peal. Velje Et on mul 35 ja ega muud väga kasutada ei saa ka,kuna eest läheb muidu vastu püstakut ja välja poole ka ei kannata tuua. Muidugi sõltub see velje laiusest.

Lisan omalt poolt eelnevale jutule mõned pildid:

E36 esimesest käändmikust tehtud puks.

post-1719-0-59634200-1358096974_thumb.jp

post-1719-0-26644200-1358097075_thumb.jp

E30 originaal püstak

post-1719-0-47557700-1358097227_thumb.jp

Sinna peale keerasin treitud puksi

post-1719-0-82429800-1358097313_thumb.jp

Kindluse mõttes sai servapidi kinni keevitatud

post-1719-0-91482700-1358097553_thumb.jp

E30 püstak koos E36 rummuga

post-1719-0-65960900-1358097723_thumb.jp

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

ehk saaks selle puksi mõõdud/joonise ? :)

Puksi valmistasin E36 käändmiku küljest lõigatud rattavõllist, seega välimised mõõdud jäid kõik samad. Sisemised mõõdud saad E30 originaal rattavõlli pealt. Mina tõin laagri toetuspinna 9mm väljapoole võrreldes E30 originaaliga, saab kasutada 52mm astmega pidurikettaid, ilma, et nad vastu rooliotsa käima hakkavad.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Puksi valmistasin E36 käändmiku küljest lõigatud rattavõllist, seega välimised mõõdud jäid kõik samad. Sisemised mõõdud saad E30 originaal rattavõlli pealt. Mina tõin laagri toetuspinna 9mm väljapoole võrreldes E30 originaaliga, saab kasutada 52mm astmega pidurikettaid, ilma, et nad vastu rooliotsa käima hakkavad.
mis hinda 2 valmis produkti eest kysid? Kuidas ET jäi?
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 2 kuud hiljem...

Viskan õhku ühe idee, aga pole kindel, kas see toimiks.

Võtta e36 (mitte compact) tagumised sadulad, kettad ja treida rummude laagri kandepind 42mm -> 39mm, ning e30 laagritega need õõtsa sisse pressida.

 

Kompakti ketastega õõtsasid on ikka f***ing raske leida ja reeglina maksavad need vene keeles. Kui see meetod toimiks, siis saaks mõistliku hinnaga taha 5x120 auguvalemi.

 

Teine eelis on see, et sellisel meetodil saaks kasutada ka e34 offsetiga velgi.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

On jah sama mõõtu. Eile vaatasin valesti bmwfansist. E36 on tagumine ketas 280mm, aga plaanin e36 kelgud ja sadulad nii kui nii panna, nii et aretamiseks läheb igal juhul.

 

Aga huvitv kuidas e36 plekid sobivad e30 õõtsa külge?

Tuleb vist ise ära proovida.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Vee eest ei kaitse need plekid ka. Pigem on see tolmu ja muda kaitse. Veokite puhul tavaline, et need plekid eemaldatakse ja saadakse sellega pidurite temperatuuri alla. Kui nagunii aretuseks läheb, siis pigem juba audi vms sadulat kasutada, millel juba kässarivõimalus küljes. Ja lihtsalt infoks, et ühel oma Vectra B diislil oli taga kahe kolviga pidurisadulad (klotse suruti mõlemalt poolt vastu ketast).

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus