Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
riders

BMW 318 (m60b40) '90 - Riders

Soovitatud postitused

Autoks on 90 aasta sedaaniga mis algupäraselt oli 318, on ta halli värvi. Plaanidest nii palju, et drift ja M60. Heal juhul järg suvel rajale harjutama. Väga palju asju on puudu.

*Tagastange

*Kardaan

*E36 roolilatt

ja veel miljon väiksemat asja

Väikene ajalugu mis on masinaga toimunud.

11.06.2010 oli see päev kui ostsin endale E30 kere, maksis ta 1000.-

Kere küljes oli sillad, klaasid, armatuur, rool ja kere juhtmestik. Esimsesed püstakud pidin tagasi andma kellegi kolmanda isiku omad. Koju veeres ta minul treileri peal.

E30002.jpg

E30004.jpg

E30005.jpg

12.06.2010 sai hakkatud autost eemaldama asju mida sinna pole vaja, laepolster, tuleseina polsterdus, sai kinnitatud esisild korralikult ja roolilatt ja küljest läksid püstakud.

14.06.2010 külastasin audiofookust ning Kalev andis enda Xi vana kapotti mulle sama päev sain veel palju asju, esipõll, stange, ühepoole võre, neerud ning palju pudinaid.

15.06.2010 sain sõbra käest pool korv tüüpi istme, 4p vööd, esimesed tuled, koonusfiltri ning veel igast väiksemat pudi.

16.06.2010 eemaldasin tagumise osa pigimati ülejäänud tuled fööniga teha. Saadud tuled tuli ümber ehitada kuna lähitule reflektor oli omadega pees sai ümber tõstetud lähitule klaas kaugtule reflektorile. Esi otsa sai kokku pandud nii palju kui sai.

karp017.jpg

karp016.jpg

17.06.2010 sai kokku korjatud kogu eemaldatud kraam ja kaalutud, kokku sai 11kg.

29.06.2010 sain kätte polükarbonaadi lehe ja hakkasin tagumisi klaase välja lõikama, tagaklaasi sai välja lõigatud ilusti, üke külje akna sai ka veel sealt kätte.

03.07.2010 paigaldasin tagumise polükarbonaat akna veel vaja korra lahti võtta ja panna vahele mingit hermeetikut või liimi. Külje aken läks omadega metsa kuna oleks pidanud suurema lõikama, tol hetkel olid uksel veel igasugused liistud küljes mis vahepeal eemaldasin ja avastasin, et saab kõige peale panna akna mitte vahele nagu org. klaasid on.

10.07.2010 kaalusin tagumised klaasid ära ning kokku on 13,4kg. Sai veel eemaldatud vahepeal 16,5kg raksust autost. Hetkel seisuga kokku maha võetud raskust on 41kg. Toite juhe sai paigaldatud ning ette sai ehitatud terminali laadne asi kuhu tuleb pluss ja miinus juhe, sealt hea edasi minna kere juhtmestikule ja mootori ruumi. Polükarbonaadist tegin keskkonsooli paneeli kuhu tulevad kaitsmed lülitid mis hiljem läheb musta värvi kui kõik sobib, see on algne varjant

karp020.jpg

karp021.jpg

21.07.2010 täna sai ostetud releed, pistikud, lülitid ja kaitsme pesad. Ühendatud on start nupp, süütelüliti, ventika süsteem ja tulede süsteem. Tuledele ja ventikale on veetud kapoti alla uued juhtmed, vanad on täiesti maha lõigatud. Pagassis on kaitsme pesa ja aku klemmid.

karp019.jpg

01.08.2010 sain fööni ning eemaldasin veel pigimatti tegematta jäi veel parem poolsed uksed, pole veel ära kaalunud palju tuli.

06.08.2010 ostsin esistangele liistud ning süütelukku midategelikult vaja ainult selle pärast, et rool istuks ilusti paigal ja keskel ning kojameeste lüliti kinnitus on selle küljes

Küsimus: Kas E30 õõtsal saab vahetada mõlemaid ¹arniire nii sisemist kui välimist.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kerge UpDate:

Vasakpoolse prilli raami sain 2 õlle eest ja juba küljes.

Vahe peal hankisin 51mm püstakud koos ketaste ja suppordidega, Püstakud puhastatud ja värvitud ning alla krutitud. Auto on tänasest ratastel ning olemas on ka vasakpoolne tiib mis sammuti külge sai. Homme kui valgem on teen paar klõpsu

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
olid amordid korralikud ka?

Tundusid, et nagu on. Amorti sisse lükates liikus ta ise välja tagasi, auto all muidugi aru ei saanud väga, mootorit pole peal:D

Mõned pildid:

bmw005.jpg

bmw001.jpg

bmw007.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Väikene update:

Võtsin kätte ja remontisin ära esimesed suppordid, täitsa esimest korda tegin midagi sellist läks maksma veitsa üle 600.-. Paar pilti:

bmw014.jpg

bmw019.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mis siis vahepeal toimunud:

Esisilla võtsin täiesti laiali jälle, sillatala puhastasin ja värvisin ootab alla panekut.

Püstakud komplekteerisin viimaks, remonditud suppordid ja kettad keerasin külge.

Õõtsa puksi eemaldasin nüüd vaja panna uus kas powerflex eksentrik või selle inimese käest kes siin foorumis reklaamis on treitud pukse. Kui palju kellegil kogemusi on nende puksidega.

Tuleval nädalal tuleb ära osta roolilatt ning tuleb välja mõelda kas panen e46 õõtsad või oodata ja saab veel parema varjandi.

Pidurivõimendi lammutuasin laiali ja läheb ainult peasilinder tagasi ilma võimuta.

Täna sai paar vidinat kah hangitud, salongi puhuri mootori ja ühe suunatule mis oli puudu, tänud Reinole.

Kõige tähtsam, auto sai garaazi nüüd saab ehitada. Kui garaazi siis teen mõned uuemad pildid.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

pisike update:

Vahepeal targemaks saanud jälle veits, e30 püstakute asemele tuleb hoopis e36 käändmikud ja amordid, seega esisild jääb hetkel poolikuks. Kuigi sillatala panin alla ja püstakudki küljes.

bmw029.jpg

Pidurisilinder ja kinnitus on valmis ja küljes. Mootori ruumi peaks ära puhastama, hoovis seismisest lehti täis

bmw024.jpg

bmw034.jpg

Katuseluugi koos sahtliga eemaldasin, ei läinud väga sujuvalt. Veits väänas katuseplekki aga see on suht savi.

bmw032.jpg

Tänase päeva töö vili on, et sai taguotsa pukide peale ja tagasilla alt. Sillatala puksid olid väga läbi, puksi südamik jäi muidugi auto külge ja ülejäänud sillatala külge. Tunnikene vaeva ja südamikud käes. Järgmine nädal tuleb kettastega tagasild ja saab seda korrastada. Alumiinium sillatala puksid on juba räägitud, kui aeg õige ostan ära. Õõtsa puksid on veel lahtised kas foorumist kasutaja _siim_ käest või powerflex. Tagapiduri supportid veel korda ja sild alla ning piduri torusid vedama.

bmw028.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

plaanis on puur teha sisse siis tuleb võimalikult palju igasugust kaalu maha saada, väga palju ei taha ennem puuri maha võtta. pidurivõimu ei ole tarvis, kuna driftis pidurit kasutada ei saa ja kui peaks vaja minema siis vajutad nagu nii täiega( ei olegi niivõrd kaalu pärast vaid, et ei jääks ette v8 motole ja ei peaks aretama v8 võimu).

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Katuseluugistuff läheb alexile? Muidu mul oleks sealt ühtteist tarvis.

Aga muidu - mootormootormootor, kus on mootor :P

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

hakka parem heaga pidurivõimendit sinna planeerima :P

ega pidurivõim pole nagu roolivõim, et saab ka ilma hakkama :D

kui sa just mingi koljatjalg pole ja soovid ikka pidama saada siis jäta võimendi alles :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Katuseluugistuff läheb alexile? Muidu mul oleks sealt ühtteist tarvis.

Aga muidu - mootormootormootor, kus on mootor :P

oli plaanis jah, tal vist puudu ei olnudgi midagi aga lihtsalt valesti kokku pandud. esialgu annan temale, et ta saaks oma katuseluugi kokku panna.

mootorini on väga palju aega, katsun kõige pealt muud asjad korda saada. ehk siis suht viimasena läheb mootor, muidi jäävad teised asjad taha plaanile ja unarusse.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

nii siis, mis vahe peal toimunud.

Soetasin endale ketastega tagasilla. Lammutasin laiali, puhastasin ja värvisin ära. Järg. nädal peaks saabuma varuosad, kettad, klotsid, mansetid. Sillatalas on alumiinium puksid. Õõtsa puksid lasen treida. Sellel kuul tahaks tagasillaga ühele poole saada.

Eile soetasin m60b40 mootori, puudu on ainult juhtmestik ja aju. Mootor on lahti, väljalaske kanalid on tehtud juba, vaja sisselaske kanalid kah teha siis on hea.

Katsun lähiajal mõned pildid kah teha.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

garaaz032.jpg

garaaz001.jpg

tegin siis mõned pildid, enamus mootori juppe on papp kastides hetkel :arrow:

garaaz031.jpg

garaaz030.jpg

Kaaned ootavad tegemist, nagu kirjutasin, et väljalase on tehtud aga sisselaske kanalid vaja teha ning kaane mehe kätte kes teeb ülejäänud remondi ja paneb kokku,

garaaz029.jpg

Mootorijuhtmestiku sain kah, tänud Pähklile! Küsimus kah veel, et vasakpoolse karbi küljes on suur pistik. Kas tegemist on autom. kasti pistikuga?

garaaz033.jpg

Tagasilla kohta nii palju, et silla detailid on värvitud. Supportid on remontitud. Ootan puksimehe järel kes mulle õõtsapuksid treib

garaaz028.jpg

garaaz027.jpg

garaaz025.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kerge update:

*Vahe peal kokku ostetud mõned 15" kärg veljed, hetkel 2 jooksu pühapäeval tuleb kolmas jooks veel.

E30014.jpg

*Kõige suurem ja tähtsam ost mis vahepeal teinud on V8 käigukast. Nüüd veel peavalu kust hooratas leida?

E30017.jpg

*Tagasilla sain kah lõpuks valmis, ei suutnud oodata selle kohaliku puksi treiali järgi ja sai ostetud powerflex õõtsa puksid ning talas on alu puksid. Uued poldid, mutrid ostetud. Nüüd veel vaja diffrit ülekandega kas 3.7 midagi või 3.9 midagi suur korpus ja poolteljed. Tagasilla geomeetriat sai parandatud, et rattad rullnokka moodi lääpas ei oleks.

E30001.jpg

E30003.jpg

Üritasin tühja autot saada võimalikult madalaks, et saaks aimu kui paksu flantsi oleks vaja toota aga kurat rehv oli tühi :P

E30011.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Väga võimsalt läheb ju, taga kasutad compacti õõtsasi või lihtsalt rumme :P

Kohe häbi hakkab, et enda masinat praegu vaid lume taseme jälgimiseks kasutan. Illustratsioon

Jätka samas vaimus :wink:

(Muideks, õõtsasid tugevadatakse lisaks pikitaladele ka nii - samas ei ole kindel kas drift hakkab niimoodi õõtsapeale.)

V8 väände aitab maha panna kindlasti topeltdifrikõrv a´la see või see.

Kas V8 hooratas on seega asendamatu mõne R6 omaga? 240mm läbimõõduga sidurit pakutakse küll nii mõnelegi teisele, nuut sama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Väga võimsalt läheb ju, taga kasutad compacti õõtsasi või lihtsalt rumme :P

Kohe häbi hakkab, et enda masinat praegu vaid lume taseme jälgimiseks kasutan. Illustratsioon

Jätka samas vaimus :wink:

(Muideks, õõtsasid tugevadatakse lisaks pikitaladele ka nii - samas ei ole kindel kas drift hakkab niimoodi õõtsapeale.)

V8 väände aitab maha panna kindlasti topeltdifrikõrv a´la see või see.

Kas V8 hooratas on seega asendamatu mõne R6 omaga? 240mm läbimõõduga sidurit pakutakse küll nii mõnelegi teisele, nuut sama.

Taga öötsadega põlesin jah veits juba. Oleks pidanud varem hakkama velgi kokku ajama siis oleks kohe ostnud compakti taga õõtsad. 4x100 normaalseid velgi ei ole lihtsalt võtta. Sama moodi põlesin esipüstakutega :lol: tuleb hoopis e36 püstaku süsteem ette.

Ainult rumme vist ei ei saa kasutada kuna

compakti rattalaagri mõõdud on 39X72X37

ja e30 rattalaagri mõõdud on 42X75X37

Ainukene mõõt on siis laagri paksus. Hetkel ei ole otsinud äkki mingi kolmanda mudeli laager sobiks e30 silla ja compakti rummuga.

Hooratta olen kuulud ainult nii palju, et poldi valem ei sobi aga ei ole rohkem ise uurinud.

Edit:

Sai nüüd veitsa ringi kolatud, ega kaugelt ei pidanudgi otsima, tavaline e36 ja rattalaagri mõõt on 42x75x37, nüüd on hetkel küsimus kas üleval kas rumm on enam vähem sama mõõduga, see osa mis läheb laagri sisse peaks isegi olema kuna see 37. Ühesõnaga peaks võtma mõlemad rummud ette ja siis saab selgust.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

kui kasutad e36 rattalaagreid,pead puksid vahele treima.kuna e36-l on võlli läbimõõt suurem,kui e30-nel. lisaks pead veidi trummu välja poole tooma,kui tahad e36 kettaid kasutada,sest muidu ei anna rooliotsasid panna. vähemalt minul on hetkel nii tehtud.varsti üritan alla panna ja siis vaatan,kuidas istub.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

sellise lahendusega peab velje ET üpriski suur olema, oleneb ka milliseid

suporteid kasutad. Tagumine ots on kergem teha 5x120 peale.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

mul käibgi tagumisest otsast jutt miude :P Täna garaazi mõõtma ja võibolla kui saan tõmban rummud juba välja kah.

Ette panen terve e36 püstaku süsteemi, amort, käändmik. Tugilaager vaja ainult e30 oma panna. Esimesed õõtsad lähevad e46 omad.

nii nii, sain rummu küljest ning mõõdud kätte.

e30.jpg

ning leidsin netist võrdlus pildi kah US and A foorumist

831896863_NUamT-S.jpg

Nüüd paar küsimust õhus, et mis piduri ketas sobib ning kuidas ja kui kaugele tuleb taga support

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nii tänane päev möödus plokikaasi "viilides". Mina pidin siis tegema sisselaske kanalid. Ostes olid juba väljalaske kanalid tehtud.

Originaal sisselaske kanal:

plokikaaned002.jpg

plokikaaned001.jpg

Tegemisest paar pilti

plokikaaned005.jpg

plokikaaned025.jpg

plokikaaned021.jpg

plokikaaned015.jpg

Selline siis lõpp tulemus

plokikaaned032.jpg

Väljalase mis oli juba tehtud

plokikaaned018.jpg

plokikaaned004.jpg

plokikaaned003.jpg

Nüüd vaja lasta kaaned kokku panna nign hakkata mootorit kokku lappama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus