Hüppa postitusse
  • 0

M30B35 mootori paigaldus e30-le


eix22

Küsimus

Kuna selle mootori paigaldus on viimasel ajal üsna popiks saanud ja küsimusi selle paigalduse kohta tekib huvilistel palju...Et mitte risustada enam teiste inimeste autoteemasi antud mootori paigaldusega tekkivate küsimustega, siis tegin eraldi teema selle jaoks, kuhu võiks kõik vajaliku info kokku koondada..

selle mootori paigalduses midagi rasket pole, kuna olen ise selle läbi teinud, siis võin rääkida ka teistele , kuidas tegin ja mida kasutasin.

Neid mootoreid on mitut tüüpi, vanem variant on 160 kw ja uuem variant on 155kw. Vanemat varianti peaks kohtama e23, e24 ja e28 peal, uuemat tüüpi pandi e34 ja e32 peale..

omale sai soetatud e34 pealt pärit 155kw variant, kuna varem oli tegu automaatkastiga, siis sai eraldi ostetud hooratas, sidur ja käigukast.

Mina tõstsin mootori peale koos käigukastiga, käigukasti tala panin kinni (sai vabalt liikuda)

Seejärel hakkasin käppasi valmistama, kuna ühegi mootori käpad ei sobi, pidid sobima alpina käpad, aga neid vaevalt kusagilt leiab..:D

Mina tulemüürile kallale ei läinud mootori paigaldusel, mootor sai võimalikut taha, vastu tulemüüri, karteri ja roolilati vahele jäi ca 1cm vahe, suuremat ei saa jätta, muidu ei lähe kapott kinni... selle mootori paigaldusel pole vaja sillatala lasta allapoole..

käppade tegemisel võtsin "snitti" www.e30.de lehelt , välja näevad need sellised..

053988351ccd07.jpg

0539883678aaf3.jpg

alati saab paremini, käpad ei pea välja nägema sellised, kuidas keegi tahab ja oskab..

mootoripadjad on m20 mootori omad, vahet pole siis kas 320 või 325.

kardaani panin 325e oma, kuna see oli 87a 325e, siis kardaani flants oli juba väiksema auguvahega, m30 kast on aga suurema auguvahega..e30-l on 85a etal suur flants ja ka diislil peaks olema, seega antud kardaan ei aidanud mind hädast välja. Käigukasti otsaflantsi ei saanud omavahel e30 omaga ringi pista, kuna nuut oli teine (oma kasti päritolu ei tea, kas on e28 või e34 pealt)

saigi siis viidud mõlemad treiali juurde ja välja tuli selline..

060775641d9ab5.jpg

060775645ff106.jpg

sellega sai ka kokkuhoidu paar cm, ehk siis lühemaks jäi..

käigukastihoovastik sai samuti ise tehtud parajaks, kas ka mõni hoovastik originaalis sobib, seda ei oska õelda. Ette sobib e28 sama mootori õhuke radikas, juhtmestik on kõigil erinev, minul juhtmestiku kokkusobitamisel eriti www.e30.de lehel olevatest õpetustest abi polnud, kuna see erineb seal näidatust täielikult...

Väljalase tuleb samuti ise teha, omal veel korralik väljalase tegemata, aga sobivam pidi olema e32 esiosa (katalüsaator) ja sinna siis otsa pookida 325 facelift lõpupütt.. Selle saab otsast lõpuni igaüks ise teha oma vajaduste järgi...:D

Selle mootori paigaldusel mingeid kindlaid reegleid pole, seda on siin foorumis paljud teinud ja kõigil on see isemoodi...

Kindlasti jäi kiiruga palju olulisi nüansse märkimata, aga saab ka edaspidi arutada siin sellest, loodan et sellest on abi!

kogu see teema on põhjalikult ära seletatud ka www.e30.de lehel

Edu teile!

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

Ma saan komplektse ja korras m30b34 mis 160kw, ning lisaks tuleb ka m30b35, kust saaks vajalikud jupid. Aga omaniku jutu järgi on kolded juba ümber tehtud, ning kaan "näpitud". Samas midagi kindlat ei tea, aga homme selgub mis täpselt saab, ning kuhu maani see ümber ehitus on tehtud.Loodan parimat igatahes.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kui ma õigesti mäletan siis b35 kaanel on ainult sisselaske klapid suuremad ja seda ka 1mm.

Kui b35 kaan panna siis peab jah sisselaske kolde ka panema, mul millegipärast meeles, et mitte ainult kanalid ei ole teised vaid kolle ei istu üldse külgegi sinna. Sama vist väljalaskega.. et tasuks enne väljalaske kolde tegemist ära otsustada kumba kaant kasutada, hiljem kui ümber otsustad pead kollet ka ringi timmima.

Pihustid peaks niikuinii suuremad hankima, bemmide pihustid juba vabalthingavana suht viimasel piiril.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Tekkis selline küsimus veel siia 3,5 teemasse, et kas keegi on kunagi üritanud arkis asja legaalselt ka ajada? Mis probleemid takistavad olnud? Kubatuuri ülemäärane tõus? Mootori kaalu liigne tõus? Omavalmistatud mootorikäpad?

Võimsuse kasv 2,5lt 3,5le peaks olema piirides veel.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
Kuidas selle kardaaniga nüüd siis täpselt on? Lugesin seda esimest teemat paar korda, kuid ikka ebaselge? Ühtegi tehase oma sinna alla panna ei saa?

Ise küsin, ise vastan. Nimelt minu masinal on nii, et kardaani otsa flans sobis vana(2.3l kast) kasti oma. Kardaan ka piisava pikkusega. Külge pannes jääb lüheaks minemise maad nii 2cm.

Seega midagi ümber tegema ei peagi osade juhtudel :wink:

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
155kw mota,aju juures on 2 releed,kollane ja valge,kumb on bensupumba relee?

ning kas 4.xx ülekandega differ on ilmselge overkill?

Valge on tühikäigu mootori oma, seega eeldan, et see oranz.

Meil ka 4.27, olenevalt auto eesmärgist peaks olema hea küll. Igapäeva masinaks aga selge liig jah :D

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
vastupidine siis millele???

4l mootor on V8, ehk 8 silindrit. Ideepoolest on seega 4l pihusti väiksema täiteastme/läbilaskega, kui 3.5l oma. Seega ka jõudu vähem kui originaalis.

Kahjuks ei tea aga millised sinna head oleks,silma jäänud, et Toyota supra pihustid pannakse(MKIII omad-turbo versiooni pihusti siis 430cc). Originaal m30 pihusti ~ 204cc

http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
ja kui nö vahetada ära pihustid suurtemate vastu,siis peaks ajuga ka midaq ette v6tma jh*?

Võib, aga ei pea. Põhimõtteliselt on nii: Latis on 3bar surve, pihustile antakse tetud hetkedel impuls(Käsklus aju poolt), et nüüd vaja pihustada, ning pihustatav hulk sõltub pihusti lahetioleku ajast(See sõltub ajust), pihusti CC-st, ning kütuselati survest. Kui sa nüüd paned suurema cc-ga pihusti ja jätad latis oleva surve samaks, siis aju annab ju ikka sama pika aja pihustamiseks, kuid kuna pihusti laseb nõ. rohkem läbi selle aja jooksu ja sama survega, siis lähebki silindrisserohkem kütust.

Nüüd tekib aga uus probleem, nimelt kütuses ja õhu segus on liialt palju bensiini, ning põlemine on vale(Ei käi päris nii hästi kui peab ja hakkab kolmbe "Põletama"). Nüüd vaja peale keerata ka õhu kogust, et vahekord taas õige oleks. Kuidas ja kui palju õhulugejat näppida on aga mulle täpselt teadmatta.

**parandage mind kui kuskil eksisin

Kui asja tööle saad normaalselt, võiksid kirjutada mida ja kuidas täpselt tegid ja kas oli reaalne kasu ka.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

m30b35 ei saa arvele,ainuke võimalus on kas 3.0 v8 või rida 6 ning hiljem teha swap suurema vastu

Millest sa räägid ? :)

Saab küll arvele võtta. Miks peaks saama V8 legaalselt tänavale ,aga R6 3.5i mitte ? Ehk seletad ? :D

Point nagu selles ,et LAV-sse neid 330i vms tehti ,seega on see võimalik, kui on swap korralikult tehtud.

Ma ei mäleta seda protsenti ,mis võib ületada tehase andmed, aga need mootorid seda kindlasti ei tee.

(üks E30 V8 liigub legaalselt eesti teedel)

Muudetud , muutis 001WSK
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

see v8 on arvel 3.0na ka... samuti eesti arki absoluutselt ei huvita,mis toimub väljas pool EU riike,isegi EU riigid ei loe kõik,võta kasvõi näidiseks saksas arvel olev reno 338i.

igatahes,pane 125kwle 30% võimsuse kasvu

siis pane 2,7 liitrisele mootorile 20% otsa töömahu kasvu,mis saad?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Ja ka 3,0ga võib probleeme tekkida kui liiga põhjaliku tegelase otsa komistada, kes uurib ka mootori massi vahesid. Lubatud on 10% erinevus, m30 panekuga tuleb aga juba üle 20% muutus. Aga võimalik, et pigistatakse silm kinni.

Muudetud , muutis markush
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Ma usun, et sama mootoriplokiga mootorid on enam-vähem sama rasked, pole erilist vahet kas m30b28 või m30b35, mõned kg vahet on ilmselt juba erineva generatsiooni mootoritel, see pole enam eriti määrav.

Kiirelt guugeldades leidsin ka ainult üldistavad andmed:

M20 kaal 117·g N ja M30 kaal 143·g N

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus