Hüppa postitusse
  • 0

M30B35 mootori paigaldus e30-le


eix22

Küsimus

Kuna selle mootori paigaldus on viimasel ajal üsna popiks saanud ja küsimusi selle paigalduse kohta tekib huvilistel palju...Et mitte risustada enam teiste inimeste autoteemasi antud mootori paigaldusega tekkivate küsimustega, siis tegin eraldi teema selle jaoks, kuhu võiks kõik vajaliku info kokku koondada..

selle mootori paigalduses midagi rasket pole, kuna olen ise selle läbi teinud, siis võin rääkida ka teistele , kuidas tegin ja mida kasutasin.

Neid mootoreid on mitut tüüpi, vanem variant on 160 kw ja uuem variant on 155kw. Vanemat varianti peaks kohtama e23, e24 ja e28 peal, uuemat tüüpi pandi e34 ja e32 peale..

omale sai soetatud e34 pealt pärit 155kw variant, kuna varem oli tegu automaatkastiga, siis sai eraldi ostetud hooratas, sidur ja käigukast.

Mina tõstsin mootori peale koos käigukastiga, käigukasti tala panin kinni (sai vabalt liikuda)

Seejärel hakkasin käppasi valmistama, kuna ühegi mootori käpad ei sobi, pidid sobima alpina käpad, aga neid vaevalt kusagilt leiab..:D

Mina tulemüürile kallale ei läinud mootori paigaldusel, mootor sai võimalikut taha, vastu tulemüüri, karteri ja roolilati vahele jäi ca 1cm vahe, suuremat ei saa jätta, muidu ei lähe kapott kinni... selle mootori paigaldusel pole vaja sillatala lasta allapoole..

käppade tegemisel võtsin "snitti" www.e30.de lehelt , välja näevad need sellised..

053988351ccd07.jpg

0539883678aaf3.jpg

alati saab paremini, käpad ei pea välja nägema sellised, kuidas keegi tahab ja oskab..

mootoripadjad on m20 mootori omad, vahet pole siis kas 320 või 325.

kardaani panin 325e oma, kuna see oli 87a 325e, siis kardaani flants oli juba väiksema auguvahega, m30 kast on aga suurema auguvahega..e30-l on 85a etal suur flants ja ka diislil peaks olema, seega antud kardaan ei aidanud mind hädast välja. Käigukasti otsaflantsi ei saanud omavahel e30 omaga ringi pista, kuna nuut oli teine (oma kasti päritolu ei tea, kas on e28 või e34 pealt)

saigi siis viidud mõlemad treiali juurde ja välja tuli selline..

060775641d9ab5.jpg

060775645ff106.jpg

sellega sai ka kokkuhoidu paar cm, ehk siis lühemaks jäi..

käigukastihoovastik sai samuti ise tehtud parajaks, kas ka mõni hoovastik originaalis sobib, seda ei oska õelda. Ette sobib e28 sama mootori õhuke radikas, juhtmestik on kõigil erinev, minul juhtmestiku kokkusobitamisel eriti www.e30.de lehel olevatest õpetustest abi polnud, kuna see erineb seal näidatust täielikult...

Väljalase tuleb samuti ise teha, omal veel korralik väljalase tegemata, aga sobivam pidi olema e32 esiosa (katalüsaator) ja sinna siis otsa pookida 325 facelift lõpupütt.. Selle saab otsast lõpuni igaüks ise teha oma vajaduste järgi...:D

Selle mootori paigaldusel mingeid kindlaid reegleid pole, seda on siin foorumis paljud teinud ja kõigil on see isemoodi...

Kindlasti jäi kiiruga palju olulisi nüansse märkimata, aga saab ka edaspidi arutada siin sellest, loodan et sellest on abi!

kogu see teema on põhjalikult ära seletatud ka www.e30.de lehel

Edu teile!

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

lisaks veel 160kw mota puhul vaja kasutada e34/32 õlivõtturit ja karterit.

juhul kui mota on pärit automaat käigukastika autolt ja soov manuaal käigukasti kasutada,tuleb liskas hoorattale ja sidurile väntvõlli sisse pista üks laager kuhu hakkab käigukasti võll toetuma,mis on kinntiusvahenditega UM täista tellitav.

abiks http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=11_0329&hg=11&fg=20 detalid 8,9,10,11

kardaani saab kokku kompunnida e28 535i esimeset poolet ja e30 tagumiset poolest,mis tuleks siis ka tasakaalustada.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
Neid mootoreid on mitut tüüpi, vanem variant on 160 kw ja uuem variant on 155kw. Vanemat varianti peaks kohtama e23, e24 ja e28 peal, uuemat tüüpi pandi e34 ja e32 peale.

Väike täpsustus. E24 oli nii pikalt tootmises et sinna peale pandi ka 155kw mootorit.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Plaan ka nüüd oma E30-ele 3.5l mootor peale pista. On äkki kellelgi miskit olulist lisada siia teemasse? Masinad mis pikemalt sõitnud on miskit juhtunud, väsib miskit äkki ära, oleks pidanud teisiti tegema vms?

Kas väikse korpusega differ peab vastu?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

mind huvitaks pigem see et kuidas selline raske mootor e30-ne juhitavust muudab? kui see mootor sinna istutada kas siis auto jääbki ainult driftimiseks? selle mootoriga peaks idee poolest ju kaalujaotus suht paigast ära minema. äkki keegi räägiks siis auto käitumisest ka peale selle mootori paigaldamist, et saaks parema ettekujutuse mis juhtuma hakkab kui sellise asja enda e30nele ka peale topiks. või äkki keegi oskab soovitada mingit muud mootorit mis oleks etem. selles mõttes, et juhitavus jääks alles aga käiks paremini edasi kui 2,5 liitrised.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Mootor pole veel küll peal, kuid idepoolest on selle auto kaalujaotus nagunii paigast ära. Tagumik üsna kerge. Seda 3.5l on sinna lihtne paigaldada, ning neid saab mõistliku hinnaga. Pannakse ka ju m52b28-id peale(aga sellega vist rohkem jebimist, vähem jõudu, ning kallimad hinnad).

m30b35-ega saab kõige lihtsamini palju kw masinale.

Ideaalne oleks sinna panna tehase turboga 3.5l, aga neid ei liigu.

Kui see m30 seal peal on, tuleb bagassi panna hunnik liiva, et kaalu jaotus paigas oleks. Aga kuna minu masin puhtalt funnimiseks, siis see kerge tagaosa ei sega. Vajadusel saab paar kotti liiva sinna igal ajal panna. Lisaks liivale korralik lai rehv, ning usun, et peab maas küll seda jõudu.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

no selliste asjadeni ma ei lange et hakkaksin oma autole mingeid liivakotikesi jne peale toppima. no seda tuleb niikuinii arvestada isegi tavalise 2,5liitrisega, et kui tahta ringi peal sõita siis peab natuke vedrustuse, rehvide jms kallal vaeva nägema. aga ma mõtlesin pigem seda et kas seda m30-et on üldse pointi sinna toppida või on mingi parem lahendus asjale.ise mõtlesin pikka aega uueamtüübi 2,8liitrisele aga neid ei liigu eriti.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
tee oma 2.5i moto 2.7i või 2.8i-ks ja aita sportnuka,torukolde, suuremate pihustite,3.5i aju,õhulugeja ja chipiga järgi ja sul võimsust rohkem kui 3.5i-l.ja ka kaalujaotus jääb sul samaks.

Kas nüüd just rohkem jõudu saaks, aga suht samasse auku saab küll jah. Aga ehitamist on meeletult, ning kallis ja ebatöökindel mootor saab sellest.

Aga jah, korralik strouker on ikka räme mootor.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Differ läks laiali mul enne raudtee ülesõitu rahvast täis autoga natuke järsemal kohapealt minekul.

Jätke see kaalujaotusteema. Vahetage moootor ära ja ma usun, et jäigema vedrustusega ei tee te mingit vahet. Mina pole enda kummalgi autol juhitavuseprobleeme tähele pannud. Kui siis bmw-l muutus esiotsa pidamine paremaks libedal m50-ga. Ei usu, et see m30-ga ka midagi muudab. Räägitakse ainult selliseid jutte, et "sõbra tuttava vend vms rääkis kuskil nii" ja ise pole proovinudki. R4 vedrude ja amortidega hakkab kindlasti auto "hõljuma" teel.

Tsitaat rinkasõitjalt(jutt ladast) :

Algselt postitas: uzzac

Jälle koorub kusagilt internetisügavusest tegelane, kes kukub rääkima kaalujaotusest ja selle tähtsusest. Esiteks ei ole Lada näol tegu masinaga mille juhitavust on üldse võimalik ära rikkuda, sest seda ei ole too masin kunagi omanud. Teiseks ei oma +-20kg või isegi +-40kg mingit tähtsust, vastasel juhul ei tohiks ilma kaassõitjata üldse roolitaha pugeda, sest balanss on ju parema ja vasaku külje vahel paigast ära. :sein

Sõidetakse võidu masinatega mille esimene ots kaalub 70% kogu auto kaalust ja samuti on masinaid millel mootor ripub suisa üle tagasilla (Porsche).

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

ehk siis kui tahta e30-et mootori osa poolest paremaks saada siis olekski kõige mõistlikum see sama m30 mootor. ja kõik asjad jäävad normaalseks kui autole lisada korralikud coilid ja korrlikud rehvid, natuke tugevam differ jms.

kui sain valesti aru siis keegi võib parandada mu juttu.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Nii, aga kuidas on lood selle mootori turbotamisega, (b34 isend)? Mootor mis rullile peale läheb on osaliselt turbo jaoks juba ette valmistatud. Ei hakka teemasi solkima, seega kui kellelgi häid nõuaneid või kogemusi/linke, siis võiks ka need siia panna!

Googlest otsides, annab väga vastastikuseid väiteid. Osad väidavat, et mootor ei kannata turbot(need samad isikud muidugi väidavad, et alla 500hp on mõtetu ehitus), teised jälle väidavad, et kerget rõhku peale puhudes ja alla 400hp jättes, jääb mootor originaal konditsioonis vägagi rõõmsalt kestma.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
sry OT, ehk proovid selle mootori ennekõike niisama peale panna ja käima saada :D Liiga palju tahad korraga ette krahmata :)

Loomulikult ennem peale. ja muud osad valmis. Meil õnnestus saada mootor, mis on ette valmistatud e30-ele peale tõstmiseks. Seega veidi lihtsam.

Aga jah, su jutus on iva. Kuid turbotamis mõte aina süveneb.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

vanatüübi b34 mootoreid oli kahte varjanti,katalüüsaatoriga ning ilma.

katalüüsaatoriga varjandil oli madalam surveaste miski 8.8 ja kw andis se isend 136 mu mälu järgi(ei pea silmas siin m30b32 motat).

seega selline mota on ülelaadimiseks hea algmaterjal?

katalüüsaatorita varjant ,ehk siis 160 kw,kolvid kõrgendusega ja seega kõrgema surveastmega.

Parim kooslus vabalt hingava mota ehituiseks oleks b34 160kw mota alumine pool,ning b35 kaas koos kollede ja juhtimisega,kuna b35 kaane klapid on suuremad,ning pihustid tootlikumad.

b35 kaant ristata b34 sisselaske ja juhtimisega pole mõtet kuna kolle kanalid on teise kujuga ning se kompott ei hakka õieti tööle.

b35 mota surveaste jäi sinna kahevahele,paraku neid täpseid numberid ei mäleta.

täiendage,või parandage mind kui milleski eksisin

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus