Hüppa postitusse
  • 0

M30B35 mootori paigaldus e30-le


eix22

Küsimus

Kuna selle mootori paigaldus on viimasel ajal üsna popiks saanud ja küsimusi selle paigalduse kohta tekib huvilistel palju...Et mitte risustada enam teiste inimeste autoteemasi antud mootori paigaldusega tekkivate küsimustega, siis tegin eraldi teema selle jaoks, kuhu võiks kõik vajaliku info kokku koondada..

selle mootori paigalduses midagi rasket pole, kuna olen ise selle läbi teinud, siis võin rääkida ka teistele , kuidas tegin ja mida kasutasin.

Neid mootoreid on mitut tüüpi, vanem variant on 160 kw ja uuem variant on 155kw. Vanemat varianti peaks kohtama e23, e24 ja e28 peal, uuemat tüüpi pandi e34 ja e32 peale..

omale sai soetatud e34 pealt pärit 155kw variant, kuna varem oli tegu automaatkastiga, siis sai eraldi ostetud hooratas, sidur ja käigukast.

Mina tõstsin mootori peale koos käigukastiga, käigukasti tala panin kinni (sai vabalt liikuda)

Seejärel hakkasin käppasi valmistama, kuna ühegi mootori käpad ei sobi, pidid sobima alpina käpad, aga neid vaevalt kusagilt leiab..:D

Mina tulemüürile kallale ei läinud mootori paigaldusel, mootor sai võimalikut taha, vastu tulemüüri, karteri ja roolilati vahele jäi ca 1cm vahe, suuremat ei saa jätta, muidu ei lähe kapott kinni... selle mootori paigaldusel pole vaja sillatala lasta allapoole..

käppade tegemisel võtsin "snitti" www.e30.de lehelt , välja näevad need sellised..

053988351ccd07.jpg

0539883678aaf3.jpg

alati saab paremini, käpad ei pea välja nägema sellised, kuidas keegi tahab ja oskab..

mootoripadjad on m20 mootori omad, vahet pole siis kas 320 või 325.

kardaani panin 325e oma, kuna see oli 87a 325e, siis kardaani flants oli juba väiksema auguvahega, m30 kast on aga suurema auguvahega..e30-l on 85a etal suur flants ja ka diislil peaks olema, seega antud kardaan ei aidanud mind hädast välja. Käigukasti otsaflantsi ei saanud omavahel e30 omaga ringi pista, kuna nuut oli teine (oma kasti päritolu ei tea, kas on e28 või e34 pealt)

saigi siis viidud mõlemad treiali juurde ja välja tuli selline..

060775641d9ab5.jpg

060775645ff106.jpg

sellega sai ka kokkuhoidu paar cm, ehk siis lühemaks jäi..

käigukastihoovastik sai samuti ise tehtud parajaks, kas ka mõni hoovastik originaalis sobib, seda ei oska õelda. Ette sobib e28 sama mootori õhuke radikas, juhtmestik on kõigil erinev, minul juhtmestiku kokkusobitamisel eriti www.e30.de lehel olevatest õpetustest abi polnud, kuna see erineb seal näidatust täielikult...

Väljalase tuleb samuti ise teha, omal veel korralik väljalase tegemata, aga sobivam pidi olema e32 esiosa (katalüsaator) ja sinna siis otsa pookida 325 facelift lõpupütt.. Selle saab otsast lõpuni igaüks ise teha oma vajaduste järgi...:D

Selle mootori paigaldusel mingeid kindlaid reegleid pole, seda on siin foorumis paljud teinud ja kõigil on see isemoodi...

Kindlasti jäi kiiruga palju olulisi nüansse märkimata, aga saab ka edaspidi arutada siin sellest, loodan et sellest on abi!

kogu see teema on põhjalikult ära seletatud ka www.e30.de lehel

Edu teile!

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

 kas m30 hooratta kaalud on kellegil teada?

kui kahemassiline 14kg hooratas asendada e28 525i hoorattaga 10,2kg alates 84 aasta on kaaluvõit 4kg,varasemad m30 mootorid olid veel kergemad 7kg hoorattad.

 

 

nii nüüd on vaja hooratta polte kuna kahemassilise hooratta poldid on pikemad kataloogi j2rgi :P

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Probleem m30b35 mootor ja m30b30 või b28 ühemassiline hooratas, aga sidur ei tööta korralikult. pöörete pealt käigud kärtsuga ei lahuta korralikult. Olen kõiki teisi osasi peale hooratta vahetanud kasti, korvi, ketast ja siduri pumpa. Õhutanud erinevat moodi jne. 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
4/22/2011 kell 8:17, Cb4_323 ütles:

 

Ise küsin, ise vastan. Nimelt minu masinal on nii, et kardaani otsa flans sobis vana(2.3l kast) kasti oma. Kardaan ka piisava pikkusega. Külge pannes jääb lüheaks minemise maad nii 2cm.

 

Seega midagi ümber tegema ei peagi osade juhtudel :wink:

Kardaan sobib, miski bmw originaal, suure muffiga kõik osad originaal bmw ja tasakaalus. Mis õieti kokku sobivad, ise otsisin sobiva pikkusega bmw gardaani ja panin alla. Töötab juba 5aastat nii.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
5/6/2012 kell 21:20, sillufromIV ütles:

 

Mul sama küsimus. Teema alguse poole on vastamata jäänud. Aju ja õhulugeja pistikud sobivad, ise vaatasin. Kas ka õhulugeja juhtme pikkus sobib, ei tea.

Enda m30b35 pre-faceil peal miskid 2,5 juhtmed pistik ilusti koos juhtme pikkused paigas. Vedama pidi vaid tahomeetri juhme ühe ja temp anduri e30 oma panema. Kõik toimib ilusti.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus