Hüppa postitusse

O: E30 hobiautoks


Tanel_P

Soovitatud postitused

Tere, foorumlased!

 

Vana BMW omamine on nagu krooniline haigus, mida ei saagi päris lõpuni välja ravida. Müüsin oma eelmise "rullika" maha keskkooli lõpus enne sõjaväkke minekut 2007. aastal ja pole sellest ajast saati päriselt rahu saanud. Ikka jälgin aastast aastasse auto24-s ja foorumites pakutavaid autosid ning foorumite lugejate autode sektsioone.

 

Nüüd siis olen jõudnud oma võimaluste ja ajavarudega sinnamaale, et taaskord üks E30 enda hoole alla võtta. Sestap otsustasingi ka selle foorumi teema algatada. Võib-olla vajab mõne hästi hoitud E30 omanik enda garaaži ruumi või tahab mõnda uut projekti ette võtta, aga pole näiteks müügiteemat või auto24 müügiartiklit veel teinud... Minu näol oleks mudelientusiastist ostja garanteeritud.

 

Mida ma siis otsin?

1) originaalseisukorras hobiautot, mida soojal ajal ja ilusa ilmaga garaažist välja ajada ning sõidurõõmu nautida (eeldab juba ostes küllaltki head seisukorda);
2) autot, mis vähemasti millegi poolest oleks eriline (on see siis lisavarustus, salong, viimane aastakäik vms);
3) autot, millel on teada pikaajaline omaniku-, hooldus- ja remondiajalugu (kusjuures eriti positiivne oleks foorumiteemaga auto);

4) eelistan keretüübilt kupeesid, cabriosid ja universaale;

5) käigukast võiks olla ikka manuaalne;

6) pre-FL on juba läbikäidud rada, seega pigem ikkagi faceliftijärgne E30.

 

Mida ma ei otsi?

1) ringrajaautot, kiirendus- või driftimisraja autot;
2) autot, mille kere või mootor on lootusetult läbi;
3) autot, mille salong on halvas seisukorras ja mittekomplektne - see tavaliselt reedab auto kulumist ja eelmiste omanike suhtumist.
4) diiselmootoriga E30t.

 

NB! Pakkumiste tegijad võiksid olla valmis ka selleks, et ma soovin tõsisema huvi korral minna ka ostueelset kontrolli tegema, et kummagi poole jaoks ebameeldivaid üllatusi ei oleks.

 

Olen planeerinud auto ostuks ca 4000-5000 eurot. Ostuga ei ole kiire, mul on aega otsida ja turgu vaadata küll. Pakkumisi palun otse siia teemasse või privaatsõnumiga. Tänan!

 

Tel XXX, juhuks kui lugeja pole eriline grafomaan.

Muudetud , muutis Tanel_P
täiendatud
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Mul on teiega üks värske kogemus auto ostmisest jagada. Tegelikult oli mul üks sobiv minu kriteeriumitele ja soovidele vastav auto välja valitud ka:

 

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=d372bb65b9a9b23b9971428c2a70979c

 

See on septembrist saati müügis olnud. Kuna liigun aeg-ajalt perekondlikel põhjustel Tallinn-Võru-Tallinn trassil, siis käisin autot ka oktoobris vaatamas. Põhimõtteliselt väga meeldis ja auto on väga sümpaatne. Ainult hind tundus kallivõitu. Läks vähe aega mööda, sai mobiles ja autoscoudis ringi vaadatud, samuti teisi Eestis hetkel müügis olevaid E30-neid ja enam ei tundunudki hind nii hull, seda enam, et müüja oli nõus sellest ka allapoole tulema.

 

Liigutasin natuke raha kontodel, võtsin sularahas ostusumma välja, printisin ostu-müügi lepingud kahes eksemplaris välja, tegin garaažis ruumi ja leppisin Võrus ostueelse kontrolli aja kokku. Täna hakkasin siis Võru poole liikuma ning tahtsin müüjaga leppida kokku, kus teisipäeval kohtume Võrus. Oodatud vastuse asemel sain hoopis poole tee peal teate, et auto läks täna ära teisele ostjale. BÄNG! Mis on tõenäosus, et pea 3,5 kuud müügis olnud auto läheb 3 päeva enne seda minema, kui ta ise ära osta plaanisin?  :? 

 

Igatahes, võib ka nii minna. Fatalistid ilmselt lohutaksid, et ilmselt  was not meant to be... Lühidalt, otsin siis edasi.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 2 nädalat hiljem...

Tere! Küsin teilt nüüd nõu. Mulle on pakutud auto24 ja foorumiväliselt ühte originaalkonditsioonis 04/1988. a 316i manuaali (m10b18 mootoriga), üsna haruldane ja viimaste M10 mootoritega E30test. Läbisõit on 190 000, tundub olevat originaal ja õige, Eestis 2014. aastast, sestsaadik sõitnud 5000 km, talvel garaažis seisnud. Ülevaatus läbitud äsja ja veatult. Haruldane on ta ka selle poolest, et lisavarustust pole absoluutselt. :) Kõigest elektripeeglid ja hiljemlisatud OEM porilapakad. Tahhokat pole, kuid selle asemel on ökonomaiseriga kell - sellist kombinatsiooni polegi ise varem näinud. Müüb teine omanik, esimene olla olnud BMW tehasetööline, samas originaaldokumente on järel vähe, seega kontrollida ei saa. 

 

Seisukord on hea, kuid natuke nokitsemist vajab. Salong on ilus, pildid nähtavate istmekatete all on korralik ja terve iste. Nipet-näpet on salongis aja jooksul katki või kaduma läinud (lisataud mingi kummaline raadio ja kõlar, käigukanginupp, kundepoolne liist puudu, tulede regulli nupu juures mingi imelik aretis jne). Põhja alt on üldiselt väga ilus, vajaks ainult lahtise mastiksi eemaldamist, roostetõrjet ja uut mastiksikihti. Mootori juures on väike õlileke all ja käigukasti juures ka (simmer ilmselt). Midagi on tulemüüri juures punase möksiga parandatud, täpselt aru ei saanud. Muidu kapotialune väga ilus ja komplektne, isegi radiaator on BMW originaal. Veermik tundus sõites kõrva järgi veatu, käigud lülitusid kenasti, ainult genekarihm vajaks vahetamist (oli lõdvavõitu ja vilises pisut). Kunagi ehk tahaks ülevärvimist saada, aga kiiret pole, kui natuke poleerida ja vahatada.

 

Milles nõu küsimine seisneb? Omanik küsib 4000 eurot ja pole nõus kopikatki hinnast alla tulema. Kui ma nüüd võrdlen seda Võrus ilma jäädud Design Edition touringust, mille hind oli sama, aga seisukord perfektne, siis on mul raske sama raha välja käia. Pakkusin 3500, aga omanik on võta-või-jäta seisus. Mis teie arvate, kas see auto on küsitud hinda väärt või ootan pigem edasi paremaid pakkumisi?

 

Fotod:

https://www.dropbox.com/sh/0q4rb5l8xoudggi/AAAox3OsBhX7c-V8UEr9JKc3a?dl=0

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Küsib auto eest 4000 ja ei oska õigest kohast tõstuki peal tõsta isegi? :O

Esitiivad läbi, karbid tunduvad roostes, ilmselt esimesed nurgad läbi roostetanud tiibade järgi. Facelift M10 ja ilma varustuseta ka veel...Soomes nettiautos oli jutu ja piltide põhjal sile beež 83 või 84a prepre 4200eur, see oleks rariteetsem vähemalt. FL M10 ainukese eelisena näen odavat remondikulu, st turul liigub palju odavaid juppe, sest kõigil vaja m20 või m50 panna, ketassild, 188 diff ja 51mm püstakud. Stanksid ka odavad erinevate kõksude korral :D

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Esimese otsa facelifti 316 mudelid ongi m10 mootoriga, kuna m40 1.6 tuleb pisut hiljem.

Pildil olev pill vajab kõvasti keretöid. Tiiva aluääred läbi, karbi tõstekohad läbi, uksed väliselt roostes (ilmselt ka valtsiääred sees roostes)

Tagapõllel tüüpkoht ilmselt läbi roostetanud, kuna juba plätserdatud. Lahtine mastiks tähendab roostet, niisama ta lahti ei tule.

Taga korkide ümber samamoodi miskit tehtud.

Sellises seisus autot pole mõtet enne keretöid mastiksiga katta.

Võibolla pilt petab, aga autol tundub tehasest sinine sisu. Vaip ja polstrid on sinised ,aga istmed tumehallid (antrazit)

Katki või puudu on raskesti leitavad osad (roolialune kate, põhjavaip,pagassi tagaseinapapp jne.

 

Müüjana käituks ilmselt samamoodi, kuna isegi sellises seisus ei ole neid lihtne leida.

Ostjana ilmselt jätaks vahele selle hinna eest, kuna vajab veel samasuurt rahasüsti.

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kui sa rahast sõltumatu reisihuviline oled, siis võib ikka välismaa portaale kammida ja lennata kuhugi vaatama :D Reaalselt võtab see palju aega ja raha, et niimoodi välismaalt otsida ja leida. Igaüks kiidab enda oma ja ilusaid pilte oskavad paljud teha. Hinna järgi ka ei julge otsustada, sest kõige kallim alati kõige parem pole.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Saab lasta omanikul spetsiifilistest kohtadest näiteks mati alt ja valtsidest pilte/video teha ja kui seigelda ei viitsi siis näiteks Kert toob mõistliku rahaga asja kohale.

 

Siit suurem jagu spetsialiste suudavad tüüpkohtade järgi auto seisukorra ära näha 

 

Ma enda autost samuti tegin video luukide servadest ja mattide alt pildid huvilistele,  küsiti mitu korda. 

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Tavaliselt jah karbid ja tõstekohad reedavad hästi põhjaaluse võimalikku seisukorda. Eest põlle juurest pildid annavad indikatsiooni esiosa laksude osas. Aga mida mati alt pildistamine annab? Kust mati alt? Juhi koha pealt? :) Milline omanik tahab hakata põhjamatti lahti katkuma selleks?

 

Tavaliselt saab ka kapotialuse ja salongipiltide põhjal aimu sellest, kuidas autot hooldatud ja hoitud on.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Taga istujate jalge alt saab lihtsalt teha tõstad aare üles,  eest võtsin ukse aluse liistu ära saab tõsta mati aare üles ja alt pilti teha. Välguga jääb väga hästi näha mis toimub 

 

Eks oleneb müüjast,  kel ilus auto ja tahab müüa siis viitsib see 5-10 minti tegeleda. 

 

 

Minu silmis vähe parem kui mingi kõvatajate ja proovisõitjatega tegeleda. 

 

  • Meeldib 2
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 3 nädalat hiljem...
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus