Hüppa postitusse
  • 0

P: Sooja majandus


///Mario

Küsimus

Küsimus on selline kuidas rullil lõpuks seda sooja tuleb

Jalgadele puhub sooja, klaasile puhub sooja aga mix ülejäänud kohtadest ei taha puhuda sooja aint siis kui akna ja jala osa kinni panen ja panen kiirema puhumise peale ?

Kas salongi radikas on natuke umbes või mingi teine jama ?

Termostaat on vahetatud ja see on uus 92 kraadine.

Kas mingi väike õhk kuidagi on sees ?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

termostaat

jahutus vedeliku tase kontrolli üle kui alla normi siis sooja ei tule

salongiradikal võimalus et jahutus vedeliku osa umbes peale lekke peatajate kasutamist,

mõnel e30 on ette tulnud ka et kuuseokkaid ja igasugu prahti radika õhuribid täis ning ei käi piisavalt õhku läbi

loodan et aitas

Muudetud , muutis 320i 84a
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Eix: ma juba kirjutasin, et paigaldasin uue 92 kraadise termostaadi. Jh seisab keskel välja arvatud see, et spido plokk paneb segast seier väriseb :D

320i 84a: Jahutusvedelik on normis täna just vaatasin nii külmana kui soojana. Kahjuks ei tea jh kas on tehtud mingit lekke peatamist jne. Aga see kuus okka värk on küll mõtlema panev kuna auto on ostetud nõmme kandist ja nõmmel on väga palju männi puid ja auto oli kapoti alt ikka korralikult männi okkaid täis.

Eks hakkan vaikselt lahkama jne.

Aga et siis otse puhuvatest kohtadest peab ka sooja tulema ilusti jh ?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kas see mitte ei peagi nii olema, et keskelt tuleb jahedamat õhku kui mujalt?

Ma olen vähemalt ise küll nii arvanud alati.

Uuematel bemmidel keskel eraldi reguleerimis nupp jurude tulnud lausa, et keskelt saaks valida sooja ja külma õhu vahel veel...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Mario, nägin isegi seda uue termostaadi juttu, see ei andnud vastust küsimusele :)

Samuti kuulnud paljudelt arvamust, et keskelt ei tulegi sooja. Kondi variandi ahju uurides seal küll mingit sellist ehitust polnud, et peaks enamus kuuma jalgadele ja aknale suunama, uurin veel tava ahju ehituse ka üle. Teil võib probleem ikka ahjus olla, mõne siibri tross lahti vms.

Kuuma peale keerates sulgub sees mehaaniliselt trossiga ka miski suur klapp, võimalik, et see takistabki seal midagi.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Aga kui ma panen akna ja jala puhumis kohad kinni ja jätan lahti otse puhumise siis peale nr 2 astet hakkab kuidagi sooja tulema.

Helistasin koju, et teada kuidas mul teisel punasel puhub ja isegi kui kõik lahti olid siis pidi ka otse sooja tulema kuigi jh palju mul ema oskab auto majandust :D

Aga eks hakkan asja lahkama milles teema. kui jaole ei saa siis suvel viitsimisega võtan asja äkki laiali kui mingi viga on.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

kui sooja nupu põhja keerad, siis sulgeb ka sees mingisuguse suure luugi trossiga.

eix ega sa vist minu probleemile ei oska mingeid variante pakkuda , peale selle et mingi tross võib lahti olla ?

kui muuta puhumise asukohta ,siis on näpu vahel küll tunne ,et trossid lahti oleks ...kõik tunduvad ilusti kinni. st tummiselt käivad, ei käi kergelt vms.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kui hakata loogiliselt järeldama, siis aknale ja jalgadele on lühim tee õhul liikuda. Keskele kõige pikem. Kui sa aknale ja jalgadele kinni keerad õhu kas siis ei hakka kostuma imelikku vuhinat armatuuri all. Kui hakkab siis on arvatavasti mingi õhukanalite ühendus vigane ja puhub niiõelda armatuuri alla sooja õhku ja kui sa keerad puhuri volüümi põhja siis tunned et tuleb sooja kuna osa õhust leiab õige tee.

Et siis kolm võimalikku järeldust;

1. Praht on välisõhu ribidest niipalju sisse läinud et ummistanud normaalse õhu liikumise ja puhur ei jõua lüüa läbi seda kõige pikemat kanalit (e keskmist teed)

2. Armatuuri alla on torude liikmik vigane, (keegi on armatuuri maha võtnud ning valesti kokku pannud).

3. Eigo järeldus, klappide mäng. Muidugi ma ise neid lammutanud ei ole ja sellekohapealt nõu anda ei oska.

Loodan, et annan stardi kuidas probleemile läheneda.

Muudetud , muutis volde
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Võtsin kokku ennast ja uurisin pisut ahju ehitust. Ahju ehitus ikkagi soosib seda, et põhirõhk on jalgadele ja aknale. Õhk liigub ikka sinna kiiremini ja paremini, kuhu on tal otsem ja lahtisem tee minna. Kui sooja peale keerata, siis lisaks elektroonilisele osale, mis avab nn kraani, on ka seal üks tross ja suur klapp, mis tuleb radika eest ära ja laseb õhul puhuda läbi radika. kui on külma peale keeratud, siis klapp on radikal ees ja õhk liigub kõige hõlpsamalt jällegi salongi, mitte jalgadele ja aknale. Kui on sooja peale keeratud, siis seesama radika esine klapp teeb ka pisut selle ava kitsamaks, mis laseks õhu salongi. Sinna jääb selline paari cm kitsas triip. Ilmselt , kui lükata keskmine osa põhja ja jala ning klaasi osa poolepeale tõmmata, siis peaks õhku üsna võrdselt tulema. Oma osa mängib siin ka asjade korrasolek, külma ei saa sealt keskmistest avadest ka tulla sellises olukorras, kui on ikka sooja peale keeratud. Siis on variant, et tross valesti timmitud ja ei sulge klappi ning laseb osa õhku otse sinna keskmisele. see saabki olla teil põhjuseks. Kui see klapp on irvakil pisut juba, siis on otse peale tuleval õhul lihtsam otse minna, kui ringiga läbi radika ja ümber nurga tagasi läbi kitsa prao.

Klapi liikumist on näha kui soojendusmootor eest ära võtta. Kehtib siis tava ahju kohta. Sooja liikumist mõjutavad ka need poroloonist "tihendid" mis enamus ahjudel ära pudenenud eri kohtades, muidugi ka mustus ahjus ja soojendusradikas (ka radikas endas, kus vedelik)

Loodan, et jutust pisut kasu ja saate aru.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Sama asi ilmselt, see klapp ei sulgu korralikult ja osa õhust jookseb otse väljast peale ilma radikat läbimata.

Omal selliseid probleeme pole olnud, kuna kõik ahjud alati üle käidud, seega ei pruugi teil just selline viga olla, pakkusin loogilised variandid välja lihtsalt.

Renxil oli ju mikrofilter ka, siis ahi teise ehitusega, sama ahi nagu kondiga variandil.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

nonii, ma veidi lammutasin täna seda armatuuri alust ja uurisin, mis elu seal on.salongifiltris või ummistuses viga olla ei saa....sest see on juba eemaldatud, samuti tundusid kõik asjad olema nii nagu peab.Klapid liikusid/sulgusid ka kenasti.Peab vist millaski uue veepumba ja termostaadiga proovima...ehk aitab

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

No ma ei tea, tundub et siin tallinnas on sula -12 kraadi, lõunas iga päev peaaegu -30 . Temp läheb keskele nagu teilgi ja sooja ka puhub. Loomulikult võtab kogu auto üles sulamine/soojenemine kauem aega. Sealt ei saagi tulla nii kuuma nagu suvel, sügisel või kevadel. Võibolla polegi teie autodel miskit viga ?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus