Hüppa postitusse
  • 0

ARK


Gerttt

Küsimus

Soovitatud postitused

  • 0

Tere,

Uurisin maanteeametist, et kas saan mootori ära vahetada ja sain vaatuseks:

 

"Kui sõidukile vahetatakse mootor siis tuleb esitada ka mootori soetusdokument ja teljekoormuste kaalutõend. Sõiduk tuleb peale ümberehitust esitada Teile sobivasse Maanteeameti büroosse tehnonõuete kontrolli."

 

Te siin vähe targemad, mida see teljekoormuse kaalutõen endast kujutab? Mida nad sealt täpsemalt näha tahavad? Uus mootor kaalub kõvasti rohkem, kui see, mis hetkel. Kuidas ma saan selle enda jaoks välja kalkuleerida, et hiljem probleeme ei tekiks? 

 

tänan.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Teljekoormuse kaalumist teostab näiteks Metrosert AS.

Kui autole on mootor paigaldatud, siis helistate Metroserti ja lepite aja kaalumiseks kokku. Sõidate autoga kohale. Autol kaalutakse eraldi üle esitlje koormus ja tagatelje koormus. Paagis peab kaalumise ajal olema vähemalt 90% kütust. Juht lisatakse hiljem teoreetiliselt juurde. Esitelje kaalutud mass uue mootoriga ei tohi ületada tehase poolt lubatud esitelje maksmimaalset massi.

 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0
42 minutit tagasi, Jänx ütles:

Teljekoormuse kaalumist teostab näiteks Metrosert AS.

Kui autole on mootor paigaldatud, siis helistate Metroserti ja lepite aja kaalumiseks kokku. Sõidate autoga kohale. Autol kaalutakse eraldi üle esitlje koormus ja tagatelje koormus. Paagis peab kaalumise ajal olema vähemalt 90% kütust. Juht lisatakse hiljem teoreetiliselt juurde. Esitelje kaalutud mass uue mootoriga ei tohi ületada tehase poolt lubatud esitelje maksmimaalset massi.

 

Vot siit tuligi minu küsimus, et kust ma leiaks selle normi, mis olla võiks. Ja hiljem kaalule minna ja avastada, et pekkis...ei tunda eriline plaan nagu :)

auto dokumentides on ainult mass, telgi eraldi pole.

kuna 3.0 mootori asemele läheb 5.4 siis natuke on vahet. 

Muudetud , muutis Wutsdat
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Teljekoormuse lahtri juures tühjus - midagi kirjas pole? Äkki Maanteeameti taustakontrollist saad teada: https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf

 

Ma saan aru, et see peaks olema pmst (registrimass - tühimass) / 2 nii, et saab vahele swappida 200 kilo raskema mootori ilma probleemideta?

 

Ma muretseksin rohkem selle "mootori soetusdokumendi" pärast :D

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Andmesildil kirjas teljekoormused.

Juhi kaalu lisamine omaette teema. Tehaseraamatus kirjas, et tühimass on auto kaal täispaakide, aga ilma lisavarustuseta. Seega on passis mudelepõhised plangu auto standardkaalud, mitte reaalsed numbrid tegelikust massist. Juhti pole ka mainitud.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Jah, Maanteeameti taustakontrollist peaks saama katelje koormuseid  vaadata. Teljed ja rehvid peatüki all on telg üks lubatud suurim teljekoormus ja telg kaks lubatud suurim teljekoormus. Ehk peale mootori paigaldust ei tohiks telg üks lubatud suurim teljekoormus ületada lubatud suurimat teljekoormust.

Googlist vaadake vana ja uue mootori kaalude erinevus välja. Kui vana mootor veel peal on, siis saate ära kaaluda praeguse teljekoormuse ja uue mootori lisakaalu juurde liita.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Selline varjant ka olemas. Kui täismassiga välja ei anna siis regad 1 inimese koha autost maha ja saab täismassi väiksemaks. Sõber regas mersu ja 5 inimesega ei saanud kaalu paika päris ja regati auto 4 kohaliseks millega sai vajalikud anded kätte. Metrosesdis aga kaalumas pead nagunii käima,tollest ei pääse. Netis ka olemas leht kus kirjas erinevate bmw mootorite kaalud. googeldades siis saad juba võrrelda kui suur vahe tuleb ka mootori vahetusega umbes ja tead arvestada. Üldiselt nüüd asjad vähe lihtsamaks läinud selle moto regamisega. 

Sellelel teemale mõeldes vist elus ei läe meelest ühe kasutaja @Chulo meeletu jant oli ehk Saue ark jamaga ja mitmeid kordi kaalumas käimisega ja lõpuks veel passis valede andmetega. 

Muudetud , muutis extreme327
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Ei läinud nii lihtsalt. Terve pingirida tuleb välja regada ja kinntuskohad tuleb kasutuskõlbmatuks teha. Põhimõtteliselt võid ju kõrvalistuja istme välja võtta ja kinnituskohad kinni keevitada ja arki minna, et saaks neljakohalisena arvele. Kui pingil on ettenähtud 3 kohta, siis seda 2 kohalisena registreerida pole võimalik. Pakkusin ka varianti m3 tagapink panna, mis on 2 kohaline, aga see variant ka ei sobinud, kuna see pink pole antud mudelile ettenähtud. Mina leidsin lõpuks need 27 kilo, mille pärast mind kepiti ja auto jäi passis 5 kohaliseks.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • -1
4 tundi tagasi, Max. ütles:

Mis moodi nagu, täiesti ebareaalne, pane või tuli otsa 🤦‍♂️

Mõni peab kuu aega ootama, teine saab lõunapausi ajal tehtud.

Kus juuures kõige kauem aega võttis ARK töötaja ootamine , kuna ta oli lõunal :D

 

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus