Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
rkiik

316i '89 m20 stroker - rkiik

Soovitatud postitused

Mõtlesin, et teen ka oma autost teema, siis nunnu järge pidada.

Autoks 89 aasta sedaan, tehasest 1.6 ja mitte liiga paljude lisadega. Värviks Delphin Metalic.
Eestisse on auto jõudnud Leedust 2015 aastal ja põhiline ehitus on toimunud Leedus.
Sealt on saand omale m20 (jutu järgi 2.8 strokeri), sisu, vedrustuse (natuke muditud TA-Technixi coilid) ja muud igasugu pudi-padi.

Mina tõin ta endale 2017 Juunis ja alates selles on päris palju juba ära tehtud, aga teha on veel palju.


Alates ostust on tehtud:
* Uus summuti (2.5" ühe reso ja mingi lõpupütiga, eelmine oli 1.6 oma ja ei hinganud väga)
* Esisilda korrastatud (õõtsapuksid, rooliotsad jms), sillastend
* Mootoririhma vahetus
* Jagajakaas/rootor/küünlajuhtmed/küünlad
* Vändaandur, sinine temp andur, pruun temp andur, termostaat
* G260 käigukast, sidur, shortshifter, hooratas treitud (enne oli miski e36 kast, istus viltu ja jube pilla-palla oli kõik, teine ei püsind sees vahepeal)
* Bensiinipump, gaasitross (ja selle kummid, puksid jms), jpm

 

Järgmiseks hooajaks oleks vaja ära teha:
* Bensiinipaagi vahetus (praegune lekib, kui üle poole paagi panna)
* originaal pihustid tagasi panna (praegu on sees Audi 2.2 turbo omad ja jookseb natuke rikalt)
* Pidurid, õlivahetus, rehvid, sillastend, küünlad

 

Eks neid plaane on veel, aga neid jõuab siia jooksvalt ka puistada.

Teema tegemise hetkel on auto korralikus pesus ja keemilisespuhastuses, et saaks ta garaaži ära panna, ei tahtnud ta üldse tükkaega käima minna ja tänu sellele venis ära panek pikale.

 

Jätan natuke pildimaterjali ka:

 

IMG_1637.JPGIMG_1686.JPGIMG_1735.JPGIMG_1645.JPGIMG_1657.JPGIMG_1926.JPGIMG_2046.JPG

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 6

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pesust tulles pirtsutas oma pihustite tõttu jälle, oli küünlad täiesti üle ujutanud ja käima ei läind. Puhastasin küünlad ära ja nüüd sai garaaži.

IMG_2060.JPGIMG_2061.JPGIMG_2064.JPGIMG_2065.JPG

 

Muudetud , muutis rkiik

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Topsihoidja on hea ide seal!

Muudetud , muutis hiis

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Paar nädalat tagasi, kui ilus ilm oli, tõin auto talveunest endale linna, korteri alla maaalusesse. Auto oli viimasest käivitumisest kaks-kolm kuud seisnud, aku oli isegi piisavalt täis, et paugust käima minna ja läks poolest pöördest. Korteri alla mulle tuua oli muidugi eraldi challenge, sest alla läks ta sealt ainult plankude abiga. Korraks sai juba mõlgutatud, et otsin coilivõtmed ülesse, et keeran seal kõrgemaks või ostan 17 veljed, et välja ka saaks.

 

Nüüd mööduv nädalavahetus laupäev oli ka ilus ilm ja tuli tuju sõitma minna, siis sai jälle abimehed plangud appi võetud ja välja saadud ning 100km ringi sõidetud. Täitsa sujuv oli kõik, põhiliselt häirib ikka kergelt rikas segu. Mõeldud-tehtud, sai sõbranna juurde garaaži ja otsast lammutama hakkatud. Mingi hetk sügisel olin Toivo juurest originaal pihustid saanud ja nendega võiks nagu segu paika joosta, varuks oli ka üks nn. "stock" aju, sest peal oleva ajuga on üritatud midagi teha ja seda segu ulme suurte pihustitega nii heaks saada, kui võimalik.

 

Eks kõik asjad võtavad aega, kui esimest korda teha. Kõige pealt sai pead murtud, et kuidas pihustite ühendus lahti saada, aga lõpuks tuli lihtsalt natuke kangutades. Kui kütuselatti maha võtta, siis selle töö tegi palju lihtsamaks, kui klapikaas ka maha võtta. Pihustid väljas ja esimese hooga sai kõik ära vahetatud, uued küünlad pandud ja proovisõidule mindud. Auto oli uimane ja tundus nagu ei jookseks kõik pütid. Too õhtu jätsime sinna paika.

 

Järgmine päev, siis sai mõeldud, et mis teha või kust midagi läbi on. Sai need samad pihustid uuesti välja võetud, Toivo käest veel 6 tükki toodud ja siis sai mõeldud geto viis, kuidas testida, et kõik 6 tükki reaalselt töötaks ka. Tuligi välja, et keskmised kaks tükki olid läbi. Katse-eksitus meetodil sai 12st täpselt 6 tükki käima. Sai siis 6 töötava pihustiga käima pandud ja "tuunitud" ajule ei meeldind enam üldse miski, vaevu püsis elus. Sai siis teine nn. stock aju tagasi pandud ja sellega töötas ühtlaselt. Proovisõidul tuli, aga välja, et poob kuskil kinni, jõudu on suvaliselt, gaas on väga ebaühtlane ja kõik muud sümptomid, mis viitab, et üks pihustistest jääb tilkuma. Sellest ka väike GIF. https://imgur.com/a/MeQAE

 

Nüüd mõtlengi, et üritan mõnda taastada ja selle ühe ka ilusti korda saada või ostan lihtsalt ühe uue ja siis peaks täitsa mõnus sõita olema. Kuna klapikaas oli ka päris palju maas, siis sõbranna võttis endale ülesandeks seda lihvida ja pollida, et saaks ilusa läikiva alu kaane. See muidugi on tükk maad tegemist, aga natuke on veel aega, ilma ju ikka veel ei ole. 

 

All natuke pildimaterjali ka.

 

garaazistväljas.jpg

maaall.jpg

korterialtväljas.JPG

kkaas.jpg

IMG_3063.jpeg

Muudetud , muutis rkiik
  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

OT: meie Instagram nutab nende piltide järele...

  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal pole suurt midagi teind, vaid natuke on ta ennast ilusti üleval pidanud. Ise tõmban hinge mai alguseni ja siis nokitseme edasi.

 

Pildimaterjali ka hoolega, tänud Paula Johanna Adamson-ile ja Ralf Tafenau-le nende eest.

 

 

_DSC0334.jpg

_DSC0326.jpg

IMG_7730.jpg

IMG_7633-2.jpg

IMG_7626.jpg

IMG_7624.jpg

IMG_7584.jpg

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 6

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Postitatud (muudetud)

Vahepeal tehtud mitte selles järjekorras:

* õlivahetus, Motul 10w40

* B varuosa uus esipõll Klokkerholm + siit foorumist IS lip

* bensiinipaagi poolte vaheline toru sai kätte ühe vana roostetand paagi käest, nüüd ei ühenda neid pooli enam armeeritud miski vannitoatoru K-rautast :)

* kardaani ja summuti vahel olev kaitseplekk sai tagumine osa ära koristatud (käis vastu) ja eesmine sai väljavahetatud viisakama vastu

* uued rehvid ette 195/45 ja taha 205/45,

* sillastend, kokkujooks oli kuidagi tekkinud, kuigi auto oli käinud augustis stendis, siis ilmselt seal ei arvestatud auto madalusega

* mootoriruumipesu

 

Lisaks hakkas mingi hetk mingi tore tsirkus peale nagu sellel autol juba kombeks, et umbes 4000 rpmi juures hakkas kinni pooma ja ei suutnud kütust põlema panna ja paugutas niisama. Seda taga otsides sai vahetatud kütusepumpa (VDO, enne oli mingi suvaline), pihustid (nüüd läksid sisse M50 rohelised) ja uued küünlad, kõik andurid üle vaadatud ja lõpuks lahendus oli see, et vändaanduri vahele läks väike seib. Nüüd käib kuni järgmise korrani viisakalt. Kuna selle seade on pidevalt paigast ära ja keegi teda väga niisama ei oska paika saada, siis suve jooksul tuleb peale ilmselt megasquirt, koos muude kellade ja viledega, et seda mootorit ühtlaselt käima saada. See peaks ka kaasa aitama sellele, et endal on kindel soov kunagi sellele autole mingi puhur peale saada. See on muidugi ise küsimus, et kas sellele mootorile, surveaste on ilmselt liiga kõrge.

 

Lähiajal peaks saabuma veel strutbar ette, originaal käigukangi M nupp, mustad riidest porimatid, kapoti müramatt ja veel mingit pudipadi. 

 

Natuke pildimaterjali ka :) Nende eest tänu Paula Johanna Adamsonile. Muidu abi eest aitäh @Toivoku ja Silver Oja.

 

 

 

 

IMG_0001.jpg

IMG_0016.jpg

IMG_5901.JPG

IMG_5905.JPG

IMG_5906.JPG

IMG_5907.JPG

IMG_5910.JPG

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 9

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Postitatud (muudetud)

Väike update jälle. 

 

Mingi hetk sai H2st väike pakk, kust tuli uus nahast käigukanginupp, kapoti müramatt ja mingit mini pudipadi. Käigukanginupuga jäin väga rahule, eelmine oli mul mingi kaaluga metalliõudus, müramatt ei muutnud väga midagi, aga vähemalt näeb kapotialune natuke viisakam välja. Kahjuks pidin natuke seda lõikuma, sest gaasiklapp ei tahtnud ära mahtuda (mul mootoripatjade vahel flantsid, et karter natuke kõrgemal oleks + tellisin 1.6 oma kogemata). Lisaks tuli ka ette strutbar, mingi hetk ilmselt lasen mustaks värvida, praegu läks valgena külge. Siit foorumist sain ka musta salongimatid, väga mõnusad.


Ühel hetkel juhtus veel see, et auto eemaldas endast juhipoolse pooltelje. 40ga rahulikult sõites paremale poole pöörates käis väike klõnk, jäin seisma ja seal ta irvitas. Diffri poolepealt oli lahti tulnud. Tagantjärgi mõeldes oelks pidand seda varem jälgima, sest mingi asjad viitasid sellele, et natuke lahti ta võib olla ja lõpuks väristas ilmselt kõik lahti. Tagasipannes vaatasin kõik üle ja kõik jäi õnneks terveks, isegi poldid olid korralikud.

 

Vahepeal värvisin plastikuid ja osad on veel küljest ära, ootavad ka värvimist, värv sai otsa.  Põhimõtteliselt käin vist kõik plastikdetailid + kojameeste hoovastiku üle mattmustaga, sest osad on kunagi värvitud läikiva mustaga ja kohati päris halvasti. Osa muidugi pudenes ära nagu vana auto puhul ikka ja saab välja vahetatud uute vastu, nimelt näiteks neerutagune must osa ei tahtnud väga ühes tükkis tulla, kui kroom osa eemaldada. Lisaks sai tagasi pandud USA park, kohutavalt endale meeldib, mis siis, et porno .

 

Eile õhtul vahetasin klapikaanetihendi ära koos nende kaane otsa pukside/punnidega, kuidas iganes neid kutsutakse. Need otsa punnid olid mingi hermeetikulaadse tootega kinni pandud ja väljasaamine ajas ikka vanduma ja lõpuks palusin neiult abi, kellel väiksemad käed. Tihendit vahetasin, sest kuskil nagu kogunes mingi kiht peale kaanele ja ajutiselt sai pandud Toprani toodang, kuna Forssis muud ei olnud. Tellin lähiajal uue Elringi oma, seda usaldan natuke rohkem. Lisaks proovin teisi küünlaid, läksid sisse NGK BPR6ESi asemel NGK ZGR5A. Selle autol olen küünlaid vahetanud meeletus koguses, sest kuna seade on paigast olnud/on, siis need on esimesed asjad, mida vahetada ja igakord vaatab sealt veel eraldi pilk vastu, esimest korda vanu ära võttes ei tekitanud muret nende seisukord. Õhtul tiirutehes igaljuhul tundus, et süüde on nagu natuke parem. Kuna salongipoolsete punnide kättesaamiseks pidin aku maha võtma, siis sealt leidsin ühe 13 lehtvõtme ja puudu oleva tulekatte tagumise tüübli. 😂Mingi hetk peaks selle aku pagasnikusse ära viima, ruumi oli kohe palju mõnusamalt + kaalujaotus on ka ju teema.

 

Kõigele lisaks siin jooksvalt planeerin ja kaalun, kuidas selle auto kapoti alla puhur saada, mingid asjad teevad muret selle mootori kohapealt, aga esialgu teeb ilmselt megasquirti ja uue mootorijuhtmestiku ilma puhurita ära ja vaatab, kas saab sellega ühtlaselt käima. 

 

Laupäeval sai käidud ka Stancestil, rohkem niisama enda lõbuks, auto mul müstiliselt madal pole ja veljed pole ka tea mis vaatamisväärsused, kuigi ka velje kohapealt on mul mõned ägedad mõtted. Üldiselt on auto ennast viimased kuuaega keskmisest paremini üleval pidand ja ptüi-ptüi-ptüi tundub, et enamus murekohad on ära likvideeritud/asendatud. Nagu ikka kombeks, siis pildimaterjali ka. Osade piltide eest tänu Paula Johanna Adamsonile ja ülejäänutele on watermark peal :)

 

 

 

IMG_0068.jpg

IMG_0071.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg

IMG_0117.jpg

IMG_0118.jpg

IMG_0119.jpg

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

kunagi mootorit tehes vanu kaanepolte taaskasutatud? vanematel motodel olid kuuskant peaga, uuemad torxikad. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Postitatud (muudetud)

@Max. Hakkas endalegi see silma, vanemad peaksid ka nõrgemad olema ja üldiselt soovitatakse torxikaid kasutada, aga kuna poole aasta jooksul lähevad sinna tõenäoliselt ARPi tikud, siis pole neid ettevõtnud.

 

Kohe kui Elringi klapikaane tihend jõuab, siis regullin klapid ka profülaktika mõttes ära.

Muudetud , muutis rkiik

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Postitatud (muudetud)

@Max. kõik viitab sellele jah, kohapeal käib ühtlaselt ebaühtlaselt ja liikudes käitub nagu kangema nuka järgi. :D Kaas maha ei ole minu käes käind, nii et päris lubada ei oska.

Muudetud , muutis rkiik

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kaks kuud suht valutult ja eile õhtul sõites kadus jõud tagant ära ja sinine suits järgi. 6ndas silindris surve läind ja süüdlaseks on üks tore küünal. Eks peab nüüd mõtlema, mis mootorist edasi saab, et kas läheb taastamisele või ei ole mõtet, lähemalt selgub ilmselt, siis kui kaane maha võtan. Kuna praegusel ajahetkel tegemist kuni Juulini, siis vaatame siis edasi :)

 

IMG_0044.jpg

IMG_0046.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Maru kahtlane see küünla lugu, üldse ei tahaks uskuda, et niimoodi puruks läinud. 

Aga ongi paras aeg madalama sa-ga moto turpsi jaoks teha :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@Max. Ise imestasime ka, et kuidas nii. Kogenenumad mehed lajutasid ka käsi.

 

@-vr6- See ongi mul kerge debatt, sest m50ga saaks turboga tahetud jõu väga lihtsalt kätte. Samas m20 sobib natuke rullikasse paremini ja olen nendega juba sina peal ka. Ma ilmselt selle kohapealt teen lõpliku otsuse, siis kui kaas korra maha käind ja kahjustused üle vaadand.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nõrgad mehed oma m50 mõtetega :D hate me now. 

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ka ise olin kunagi ,m20ne usku , aga läksin samuti m5x teed. Palju lihtsam hooldada , saad diagnostikaga ligi jne . Ma ei saagi aru miks Bmw ei võinud tehasest juba m50et rullikale installida ,kuna e34jal oli 89a m50 juba . 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sest rull on aastatest mine emmi ning '90 oli juba uus kolmene turul. Polnd enam mõtet ressurssi raisata rulli upgreidile. Tolleks ajaks oli E30 võrreldes E36-ga juba moraalselt vananenud ning üldse justkui teisest ajastust.

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Selge ,see ma ei vaidle vastu. Lisaks  oleks hakanud ta selle m50ga M seeriale kandadele astuma . 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pikka lugu pole, m20 on kohvi ja parandada ei näe teda pointi. Sai võetud üks m50b25 ilma vanoseta ja hakkan toda pukis viisakaks tegema, ilmselt suht põhjalikult ja see hooaeg ei sõida. Järgmine hooaeg juba puhuriga :)

BA87D8B1-AC62-46B8-B8C5-A00984EA47FA.jpeg

E0295061-B84A-4070-BB4E-DA457401B4FE.jpeg

AFB8BA87-EF3F-427F-AD9A-9D9B5CE86989.jpeg

3C71823E-3850-4E3E-9BB5-2B1A9CA4A97C.jpeg

  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sai siis vana plokk koos kastiga välja upitatud ja enda huviks lahti võetud. Võtsin ploki täiesti lajali puhtalt sportlikust huvist ja nüüd saigi teada, mis selle mootori sees täpsemalt elutses. Nimelt oli hoopis diisli vänt (lootus ja siiamaani arvamus oli, et m52b28 vänt), kolvid ja kepsud jäid tuvastamata. Kogu sellest lammutamisest on mul hunnik m20 mudru üle, kui kellelgi soovi on, siis võib kirjutada. Panin sellest 6ndast õnnestust kolvist ka pildid, päris korraliku vatti on teine saanud.

 

Viimaks sai aretatud M50 puki otsa, et seda seal putitama hakkata. Esialgu kisuks juhtmed maha ja siis käiks korralikult surveka ja mingi leotusvahendiga üle, tahaks nii puhtaks saada kui võimalik, et endal mõnusam teha oleks. Nimelt see mootor on päris õline igaltpoolt. Mingi hetk käin ka kapotialuse üle, tahaks selle puhtaks saada ja kes teab, äkki viitsiks sealt kõik ebavajaliku ära likvideerida ja ülevärvida.

IMG_0180.jpg

IMG_0181.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0185.jpg

IMG_0178.jpg

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus