Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
rkiik

316i '89 m20 stroker - rkiik

Soovitatud postitused

Mõtlesin, et teen ka oma autost teema, siis nunnu järge pidada.

Autoks 89 aasta sedaan, tehasest 1.6 ja mitte liiga paljude lisadega. Värviks Delphin Metalic.
Eestisse on auto jõudnud Leedust 2015 aastal ja põhiline ehitus on toimunud Leedus.
Sealt on saand omale m20 (jutu järgi 2.8 strokeri), sisu, vedrustuse (natuke muditud TA-Technixi coilid) ja muud igasugu pudi-padi.

Mina tõin ta endale 2017 Juunis ja alates selles on päris palju juba ära tehtud, aga teha on veel palju.


Alates ostust on tehtud:
* Uus summuti (2.5" ühe reso ja mingi lõpupütiga, eelmine oli 1.6 oma ja ei hinganud väga)
* Esisilda korrastatud (õõtsapuksid, rooliotsad jms), sillastend
* Mootoririhma vahetus
* Jagajakaas/rootor/küünlajuhtmed/küünlad
* Vändaandur, sinine temp andur, pruun temp andur, termostaat
* G260 käigukast, sidur, shortshifter, hooratas treitud (enne oli miski e36 kast, istus viltu ja jube pilla-palla oli kõik, teine ei püsind sees vahepeal)
* Bensiinipump, gaasitross (ja selle kummid, puksid jms), jpm

 

Järgmiseks hooajaks oleks vaja ära teha:
* Bensiinipaagi vahetus (praegune lekib, kui üle poole paagi panna)
* originaal pihustid tagasi panna (praegu on sees Audi 2.2 turbo omad ja jookseb natuke rikalt)
* Pidurid, õlivahetus, rehvid, sillastend, küünlad

 

Eks neid plaane on veel, aga neid jõuab siia jooksvalt ka puistada.

Teema tegemise hetkel on auto korralikus pesus ja keemilisespuhastuses, et saaks ta garaaži ära panna, ei tahtnud ta üldse tükkaega käima minna ja tänu sellele venis ära panek pikale.

 

Jätan natuke pildimaterjali ka:

 

IMG_1637.JPGIMG_1686.JPGIMG_1735.JPGIMG_1645.JPGIMG_1657.JPGIMG_1926.JPGIMG_2046.JPG

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 5

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pesust tulles pirtsutas oma pihustite tõttu jälle, oli küünlad täiesti üle ujutanud ja käima ei läind. Puhastasin küünlad ära ja nüüd sai garaaži.

IMG_2060.JPGIMG_2061.JPGIMG_2064.JPGIMG_2065.JPG

 

Muudetud , muutis rkiik

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Paar nädalat tagasi, kui ilus ilm oli, tõin auto talveunest endale linna, korteri alla maaalusesse. Auto oli viimasest käivitumisest kaks-kolm kuud seisnud, aku oli isegi piisavalt täis, et paugust käima minna ja läks poolest pöördest. Korteri alla mulle tuua oli muidugi eraldi challenge, sest alla läks ta sealt ainult plankude abiga. Korraks sai juba mõlgutatud, et otsin coilivõtmed ülesse, et keeran seal kõrgemaks või ostan 17 veljed, et välja ka saaks.

 

Nüüd mööduv nädalavahetus laupäev oli ka ilus ilm ja tuli tuju sõitma minna, siis sai jälle abimehed plangud appi võetud ja välja saadud ning 100km ringi sõidetud. Täitsa sujuv oli kõik, põhiliselt häirib ikka kergelt rikas segu. Mõeldud-tehtud, sai sõbranna juurde garaaži ja otsast lammutama hakkatud. Mingi hetk sügisel olin Toivo juurest originaal pihustid saanud ja nendega võiks nagu segu paika joosta, varuks oli ka üks nn. "stock" aju, sest peal oleva ajuga on üritatud midagi teha ja seda segu ulme suurte pihustitega nii heaks saada, kui võimalik.

 

Eks kõik asjad võtavad aega, kui esimest korda teha. Kõige pealt sai pead murtud, et kuidas pihustite ühendus lahti saada, aga lõpuks tuli lihtsalt natuke kangutades. Kui kütuselatti maha võtta, siis selle töö tegi palju lihtsamaks, kui klapikaas ka maha võtta. Pihustid väljas ja esimese hooga sai kõik ära vahetatud, uued küünlad pandud ja proovisõidule mindud. Auto oli uimane ja tundus nagu ei jookseks kõik pütid. Too õhtu jätsime sinna paika.

 

Järgmine päev, siis sai mõeldud, et mis teha või kust midagi läbi on. Sai need samad pihustid uuesti välja võetud, Toivo käest veel 6 tükki toodud ja siis sai mõeldud geto viis, kuidas testida, et kõik 6 tükki reaalselt töötaks ka. Tuligi välja, et keskmised kaks tükki olid läbi. Katse-eksitus meetodil sai 12st täpselt 6 tükki käima. Sai siis 6 töötava pihustiga käima pandud ja "tuunitud" ajule ei meeldind enam üldse miski, vaevu püsis elus. Sai siis teine nn. stock aju tagasi pandud ja sellega töötas ühtlaselt. Proovisõidul tuli, aga välja, et poob kuskil kinni, jõudu on suvaliselt, gaas on väga ebaühtlane ja kõik muud sümptomid, mis viitab, et üks pihustistest jääb tilkuma. Sellest ka väike GIF. https://imgur.com/a/MeQAE

 

Nüüd mõtlengi, et üritan mõnda taastada ja selle ühe ka ilusti korda saada või ostan lihtsalt ühe uue ja siis peaks täitsa mõnus sõita olema. Kuna klapikaas oli ka päris palju maas, siis sõbranna võttis endale ülesandeks seda lihvida ja pollida, et saaks ilusa läikiva alu kaane. See muidugi on tükk maad tegemist, aga natuke on veel aega, ilma ju ikka veel ei ole. 

 

All natuke pildimaterjali ka.

 

garaazistväljas.jpg

maaall.jpg

korterialtväljas.JPG

kkaas.jpg

IMG_3063.jpeg

Muudetud , muutis rkiik
  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal pole suurt midagi teind, vaid natuke on ta ennast ilusti üleval pidanud. Ise tõmban hinge mai alguseni ja siis nokitseme edasi.

 

Pildimaterjali ka hoolega, tänud Paula Johanna Adamson-ile ja Ralf Tafenau-le nende eest.

 

 

_DSC0334.jpg

_DSC0326.jpg

IMG_7730.jpg

IMG_7633-2.jpg

IMG_7626.jpg

IMG_7624.jpg

IMG_7584.jpg

Muudetud , muutis rkiik
  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus