Hüppa postitusse
  • 1

M50 mootori paigaldus e30-le


RDMU

Küsimus

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

diffri valik oleneb ka käigukastist. getrag 240/ 260 on viies käik umbes 0.80 ülekandega ja differ tavaliselt 3.64, 3.73, 3.91. getrag 250 ja zf320 kastidel on viies käik ülekandega 1.00 ja diffreid kasutatakse üldiselt 3.23 kuni 3.45.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Ehk siis küsimus, kas erinevatel piltidel olevad detailid 17 ja 27 on vahetatavad? post-2430-0-02923700-1388999475_thumb.pnpost-2430-0-77270000-1388999490_thumb.pn

Viskaks ZF käigukasti otsa g240-e flantsi ja jätaks kardaani samaks. Kui selline lahendus oleks võimalik. Hiljem vahetaks osad tugevamate vastu, sest vaevalt selline lahendus eriti vastupidav on. :D

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Väga imelik... Mul on e34 pealt tehnika ja kuskile vastu küll midagi ei käinud. Hoovad samuti sirged kõik ja käimari küljes suur flants. Äkki on mingid kõrgemad käigukasti padjad kasutusel?


Ehk siis küsimus, kas erinevatel piltidel olevad detailid 17 ja 27 on vahetatavad? attachicon.gifoutput flange getrag 240.pngattachicon.gifoutput flange ZF.png

Viskaks ZF käigukasti otsa g240-e flantsi ja jätaks kardaani samaks. Kui selline lahendus oleks võimalik. Hiljem vahetaks osad tugevamate vastu, sest vaevalt selline lahendus eriti vastupidav on. :D

Kardaani pikkus ei sobi.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Väga imelik... Mul on e34 pealt tehnika ja kuskile vastu küll midagi ei käinud. Hoovad samuti sirged kõik ja käimari küljes suur flants. Äkki on mingid kõrgemad käigukasti padjad kasutusel?

Kardaani pikkus ei sobi.

Kas M50 mootoriga nihkub siis kogu kompott nii palju taha poole, et kardaan jääb pikaks või on vastupidi. Käigukastid vist umbes ühepikkused.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Selge pilt. Siis tuleb ikkagi E36 325tds kardaan kuskilt otsida. Seda teadsin, et vahelaager tuleb ringi keerata, aga kumb sinna läheb? Kas jääb see sama, mis on E36 kardaani küljes või tuleb kasutada mõnda E30-e vahelaagrit?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Mitte väga oluliselt, aga kui see laager on 6mm nihkes siis see annab 12 mm võitu.
M52b28 kardaani tagumine osa on originaalist erineva pikkusega (ei mäleta kas see oli lühem või pikem) ja see tingib ka selle kardaani vahelaagri teistpidi keeramise vajaduse, vastasel juhul jääb leevendi pinge alla või tuleb uued kinnitused teha. Minuarust on kõige lihtsam kardaani pukk ringi keerata, kuna tõenäoliselt on seda nii kui nii vahetada vaja.

Edit: Ahjaa... meelde tuli veel üks nüants. E36 kardaanil käib laager tagumise osa peale ja ka rist on peale leevendit, vastupidiselt E30 kardanile.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Mina panin 36'e kardaanile 30'ne tugilaagri ja kasutasin originaalkinnitusi. Mäletan, et 36'e tugilaager oli väljast nii suure läbimõõduga, et ei mahtunud tunnelisse õige kinnituse kohale pannagi, samas sai kenasti 30'ne omaga swappida ja tulemus viisakas.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus