Hüppa postitusse

K: Tuuningu legaalsus eestis!!


Andrus

Soovitatud postitused

Tehke vahet tehase toodetel ja aftermarket tränil. Tehasekraam, mis on uute autode küljes, omab ka vastavat dokumentatsiooni ja kooskõlastusi, mis omakorda on fikseeritud ilmselt tüübikinnituse dokumentatsioonis. ARK sugusel ametkonnal on aga kergem aftermarket kraam keelata, kui hakata eraldi iga jubina vastavust kontrollima - neid ingelvilede "maaletoojaid" on meil juba 753 tk... Kui selliste vilede müüja ise taotleb ARKst vastava tunnistuse, et kraam kõlbab, siis ilmselt kätt ette ei panda. Kas see on üldse võimalik, paljud seda viitsiksid teha ja paljude kraamil on üldse lootust legaalselt teele pääseda, seda ei tea ilmselt keegi.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • Vastuseid 155
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

tundub et nende rõngastega on visr mingi kamm...seadusesilm ytles mulle et kui julgestuspolitsei mind kinni võtab siis saadetakse kordusylevaatusele :?

Kui sa suud lahti ei oska teha ja teda üle t**a ei saada, et tegu on orignaalidega siis muidugi saad litaka ära. Tuletan meelde, et me elame banaani vabariigis, bussipeatuses peatumise eest sai sõber trahvi, 600.- Kuigi peatuda võib, et lasta autost inimene välja. Ning tema tegi seda veel öösel kus bussiliiklust ei toimu :lol: Läks selle protokolliga kohtu ja jäi otseloomulikult peale. Sama oleks ka nende vendadega, et kui inglisilmadega hakatakse ülevaatusele saatma siis mina ütleksin näkku politseile, et kohtus näeme! Seda muidugi kui sul on originaalid mitte ise ette aretatud jama.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kusjuures... mobiili kasutamine autos... on öeldud, et peab olema handsfree, aga kuskil pole öeldud et sa seda kasutama pead rääkides... sõber sai ka politsei härraga jutule, kuna sõitis ja rääkis... vaidlesid seal tükk aega... võttis kindalaekast handsfree ja näitas, et näe on olemas... asi läks kohtusse lõpuks ja sõber jäi peale... kuna nii ongi, et peab olema olemas handsfree :lol:

ehk siis jahuge roolis telefoniga aga handsfree hoidge kaasas (muidu peab koju sõitma politseiga ja näitama et olemas ikka on :D )

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kusjuures... mobiili kasutamine autos... on öeldud, et peab olema handsfree, aga kuskil pole öeldud et sa seda kasutama pead rääkides... sõber sai ka politsei härraga jutule, kuna sõitis ja rääkis... vaidlesid seal tükk aega... võttis kindalaekast handsfree ja näitas, et näe on olemas... asi läks kohtusse lõpuks ja sõber jäi peale... kuna nii ongi, et peab olema olemas handsfree :lol:

ehk siis jahuge roolis telefoniga aga handsfree hoidge kaasas (muidu peab koju sõitma politseiga ja näitama et olemas ikka on :D )

Sama teema on minu meelest sms iga mida võib küll liigitada tegelemiseks muude asjadega, aga otseselt pole seaduses kirjas, et ei tohiks sõnumineerida autoroolis ( mis muidugi on 10 kordi ohtlikum kui rääkimine telefoniga ) :lol:

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 3 nädalat hiljem...

Ühe lugeja autoteemas on läinud paugutamiseks puuri teemal.

Puur on keelatud "suur punkt"

Arendaks veidi vana teemat. Automoto foorumis väitis üks IMHO küllalt asjatundlik inimene, et

Üle 25-aasta vana auto kohta see kohe kindlasti ei kehti. Selle peale julgeks isegi mürki võtta, kui lugeda kehtivat seadusandlust. Selline auto peab vastama tema tootmisajal kehtinud nõudmistele ja sealt ei leia ei ei tootjamaade ega Eesti NSV puhul mitte mingit keeldu!!!

Vaat selle teemaga oleks ma nõus ARKga räigelt kohut käima ja sundima neid isegi kahjutasu maksma. Rääkimata sealsete töllidega rusikavõitluse pidamisest.

ja veel

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded. Vastu võetud teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrusega nr 50

§ 2. Nõuded sõidukile

3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama vähemalt nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal, v.a vanasõiduk, mille tehnoseisund ja originaalsus peab vastama lisa 1 grupis 20 või lisa 2 grupis 18 toodud nõuetele;

Punaseks tehtud asi tähendab seda, et omavoliliselt katust ei tohtinud maha saagida, istmeks ei võinud olla kalakast etc. Kuid mitte mingit keeldu ei olnud sel ajal autot turvalisust tõstvate detailidega varustada, isegi isepaigaldatud turvavööd olid lubatud! Neid müüdi poes, Made in Norma.

Kuna algusaastate e30 on juba 25 aasta vanused, siis võiks juba neile vajadusel hakata puure sisse ehitama

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Endine töökaaslane rääkis, et tema tuttav oli puuriasja seadusesilmadega niimodi ära lahendanud, et väitis, et see puur on tal "hästikinnitatud pagas". Iseenesest ei ole ju seadust, et sõiduauto salongis ei tohi torumaterjali vedada ja kui ta veel ilusti kinnitatud on, siis miks mitte. Mis pole keelatud on lubatud. Seda "pagasi puuri" saaks sellisel juhul kasutada ainult tänavaautol. Võistlusautol kus on nõutav kindel homologeering muudab "pagasi puuri" "õigeks puuriks".

(ei tea muidugi kui palju tõetera mu töökaaslase jutus oli, kas tõesti ka sellise jutuga asi läbi läks või oli see kellegi kolmanda mõttelend? Aga sellist juttu olen mina kuulnud ja minujaoks kõlas suhteliselt loogilisena. Paneb mõtlema)

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

ei mäleta täpselt aga lugesin midagi sellist ühest foorumist välja, et

auto mis on tehasest väljunud rohkem kui 25 aastat tagasi, võetakse selle

aja eeskirjade järgi. Loogiline, et 25 a või rohkem, masin tänapäevaste

nõuetele ei suuda vastata. Õhtupoole kunagi otsin selle asja ülesse!

Legaalsuse rubriigis võiks selle kohta teemat arendada :!:

Kes teab ?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

See Arkiga jamamine on üks suur töö ja vaev,kes vaeva nääb see ka võidab,Arki süü seee et ei viitsita või ei taheta ehitada mootorite testimiseks vastavat düno pinki või mis iganes teiste asjade jaoks( hea tegelt Mõnes mõttes muidu oleks nii mõnegi venna auto parklas kuna ohtlik)

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sellest ongi siin samas räägitud eelmise lehekülje peal. :lol:

Ega sealt midagi suurt ikka välja ei loe !

Pigem küsimus selles , et kas keegi kinnitab õeldut (ARK) või jääb ja on see nii rohkem " keegi rääkis ..kuskil " versioon :roll:

Fakte oleks vaja 8)

Ma pigem kaldun arvama , et ark lähtub (nagu praegu) tehase andmetest endiselt . Kõik mis tehasepoolt ..see võib olla ja ei enamat ..olgu aastaks või 65 :evil:

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus