Hüppa postitusse

K: Tuuningu legaalsus eestis!!


Andrus

Soovitatud postitused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Vastuseid 155
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Vähemalt üks viimastest postitustest (jeff01) vastab ise esitatud küsimustele.

Tahate panna peale mootorid mida kere välaj ei kannata ja nurisete selle üle.

Puur keelatud kuna see on sulle ja teistele ohtlik, tänavaliikluses.

Auto füüsiliseks vastupidamise säilimiseks on määratud võimsuse muutmise piirang. Kõikidel osadel peab olema E-tähistus tagamaks sinu ja kaasliiklejate ohutuse, samas müratase. Mina küll ei taha kuulda teisest linna otsast sinu auto käivitamist. Samamoodi ei tea ma kellegi isiklikku oskust pidurisüsteemi paigalduses.

Mõtle nüüd ise. Sul on 1,8 kerega auto, mille tehasevõimsuseks on ca 80kW. Sa tõstad sinan peale mootori, see on oluliselt raskem tehasemootorist, tuunid selle võimsusele 500 kw ja samapalju väänet, ehitad sisse puuri, vahetad välja keredetaile, mis teevad auto veel hapramaks.Eeldatavasti oled sa loonud auto millel pole algsetest insener-tehnilistest lahendustest midagi kasu. Ajad auto dünaamika täiesti sassi, pärast on laibad taga ja sina laiutad telekas käsi, et kuidagi lihtsalt läks.

Seaduseloojatel on ilmselt esimene küsimus---> miks sul sellist asja on tänavaliiklusesse vaja?

Ma vabandan, võibolla on tegu vanamoodse mõtlemisega aga kihutamised võiksid siiski jääda rajale.

Kui tõesti on julm soov erinvaid ümberehitusi teha siis tutvuge EAL-i lubatavate normidega, need on vabamad aga katsetused jms. peaks jääma siiski piiratud territooriumile.

Sa tahad vb. vastata, et sa sõidad väga korralikult, milleks sulle selline hull võimsus kui sa korralikult sõidad? Sa ütled, et autol peab võimsusevaru olema, tee siis ta 30% piires võimsamaks. See, et sul on võimas auto võib potensiaalselt tähendada, et sa hakkad süstima ja tekitad tarbetuid pingeid liikluses ja ei ole kuidagi seotud turvalise liiklemisega (ka. fooritagant minekud).

Tee parem kõik seaduslikult, võta EAL-i litsens, sellega võid sõita treeningule, servisesse ja ülevaatusele.

Loeng on läbi :)

T

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Ei pea ma su loengut valeks ja ausalt öelda ei leia ma isegi varianti kuidas eristada inimesed loomadest, et mõnele anda se luba ja teisele mitte kuna isegi kord inimene kes sõidab vaikselt ja kord loom kellel vaja anne ringil 4 ringi külg ees sõita :D Aga mujal maailmas se süsteem kuidagi toimib.....ilmselt tuginebki sellele, et inimene kes oma autoga ka võistleb omab mõtlemisvõimet ja maandab end mujal kui liikluses.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

jeff01 kribis:

...ja maandab end mujal kui liikluses.

Just sinna ma sihingi, et puur ei ole mitte selleks, et ennast tänaval lolliks lahmida ja jõud üle mõistuse keerata vaid ikka selleks, et kui tuleb räme eksimus rajal siis aitaks seal.Kokkusattumused on kõikide per*****ekeeramiste emad ja miks mitte riske vähendada

EAL-i ettekirjutused tunduvad minule kui tavainimesele natukene liiga jäigad ja kohati jäävad arusaamatuks.

Okei puur puuriks, mina küsisin ju viimati hoopis turvakaare kohta?

Kas on mingi variant?

[size=7]E34s küljelaubaga ellu jäänud ja marki ei vaheta :? [/size]

terv

A

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

.. inimesed saage aru.. selle asja nimi ongi motosport( kes ei riski ,see shampust ei joo, lihtne ju)

igas asjas on ohud.. ja turvapuuriga linnas sõites , mina ei tahaks.. mul on selleks 2 autot.. ja ütlen ausalt kui ikka terve päeva saugal rada rapsisin ralli ladaga, siis õhtul oma igapäevasesse audisse istudes sõitsin peterburi teel püsikiiruse hoidjaga 70km/h ..nii nagu lubatud.. aga muidu sõidan seal 80-90 km/h.

kõige parem lahendus ongi 2 autot ma leian.. ühes elad ennast välja.. rapsid tühjaks ja teisega liikled niisama.

ma ei kujutaks ette sellist autot iga päevases sõidus et 2 kw muusikat autos, turvapuurid jutud, madal jäik veermik, meeletu mootor(40 heinamaa koplit ,mis täis tugevaid hobuseid).. te ei kujuta seda ette aga nii see on!!!

NÄITEX

tuleb noor just load saanud naisterahvas/meesterahvas ime pisikese toyota gorillaga.. ,on reede õhtu emotsioonid laes... timmib mööda linna auto rahvast täis kõikidel tuju supper.. ja siis oled keegi sina seal ka sõidad tead oma turvapuuriga autoga.. ja noor juht hetkeks unustab ennast ja sõidab ristmikule punase tulega, ja sa sõidad tast läbi koos oma turvapuuriga... ok sina pole süüdi-kas sa lepid sellega???? ..painama jääb see sind pikaks ajaks.. autotäis noori oletame on teiselpool muru hetkega.. ja kõik selle turvapuuri nimel??? liiklus ei halasta, miks seadused peaks?

minu arvamus on EAL-iga sama las tugevad mootorid ja tugevad kered jäävad ikka piiratud alasse sõitmiseks!

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

.. inimesed saage aru.. selle asja nimi ongi motosport( kes ei riski ,see shampust ei joo, lihtne ju)

igas asjas on ohud.. ja turvapuuriga linnas sõites , mina ei tahaks.. mul on selleks 2 autot.. ja ütlen ausalt kui ikka terve päeva saugal rada rapsisin ralli ladaga, siis õhtul oma igapäevasesse audisse istudes sõitsin peterburi teel püsikiiruse hoidjaga 70km/h ..nii nagu lubatud.. aga muidu sõidan seal 80-90 km/h.

kõige parem lahendus ongi 2 autot ma leian.. ühes elad ennast välja.. rapsid tühjaks ja teisega liikled niisama.

ma ei kujutaks ette sellist autot iga päevases sõidus et 2 kw muusikat autos, turvapuurid jutud, madal jäik veermik, meeletu mootor(40 heinamaa koplit ,mis täis tugevaid hobuseid).. te ei kujuta seda ette aga nii see on!!!

NÄITEX

tuleb noor just load saanud naisterahvas/meesterahvas ime pisikese toyota gorillaga.. ,on reede õhtu emotsioonid laes... timmib mööda linna auto rahvast täis kõikidel tuju supper.. ja siis oled keegi sina seal ka sõidad tead oma turvapuuriga autoga.. ja noor juht hetkeks unustab ennast ja sõidab ristmikule punase tulega, ja sa sõidad tast läbi koos oma turvapuuriga... ok sina pole süüdi-kas sa lepid sellega???? ..painama jääb see sind pikaks ajaks.. autotäis noori oletame on teiselpool muru hetkega.. ja kõik selle turvapuuri nimel??? liiklus ei halasta, miks seadused peaks?

minu arvamus on EAL-iga sama las tugevad mootorid ja tugevad kered jäävad ikka piiratud alasse sõitmiseks! (minu arvamus ja kindlasti paljude teiste kes tegelevad seaduslikult moto spordiga)

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Mina näiteks ei rääkinudki puurist ja mõttes oli polditav turvakaar (Vaata kaare konstruktsiooni ja vaata kust otsast se auto tangiks muudab. Ette antud kaugus peast on ju joonistel olemas ja niipalju ei veni kellegi kael, et pea vastu toru ära lüüa kui rihmad peal. Keelame siis kõik täisraamil maasturid ära kuna nad on teistele ohtlikud? Või lausa kõik autod mis on raskemad ja tugevamad kui kolmene bmw :roll:

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Mina näiteks ei rääkinudki puurist ja mõttes oli polditav turvakaar (Vaata kaare konstruktsiooni ja vaata kust otsast se auto tangiks muudab. Ette antud kaugus peast on ju joonistel olemas ja niipalju ei veni kellegi kael, et pea vastu toru ära lüüa kui rihmad peal. Keelame siis kõik täisraamil maasturid ära kuna nad on teistele ohtlikud? Või lausa kõik autod mis on raskemad ja tugevamad kui kolmene bmw :roll:

Kahe käega poolt 8)

Ja kes üldse on võtnud plaaniks ehitada linnavahel rallitamiseks puuri ja igast vidinatega masina ?

Autol peab olema võimsust ( igaühele oma kogus kw ) , maanteel möödasõiduks kulub alati ära kui on võimalik paar korda veel kaasi juurde lisada . Turvakaar on autos sinu enda ohutuseks , kui peaks midagi juhtuma mitte oma süü läbi ( mõttlematust kihutamisest ) . Praeguseid liiklusolusi arvestades , kus igapäev läheb keegi kasti kellegi süü läbi >> lihtsalt kaldub vastassuunavõendisse :roll: vanemal E30 nel minuteada pole varustuses turvapatja või lõõki neelavat (leevendavat) keret :roll:

Kui nüüd keegi laseb endale pildi ette korraks sellest kopikast , millele rallisõitja oma volvoga otsa sõitis >>> selline näeb peale laksu välja ka sinu e30 ! (paneb mõtlema ?)

..ja kiireks sõiduks on meil igasuguseid teisi kohti kui linna tänavad . (mille kohta ma õelda ei tahaks , et vahest võib ka linnas kaasi anda :D )

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

.. ok , turvapuur ja turvakaar on nüüd 2 erinevat asja.. turvakaar ehk siis esi istmete seljatoe juurest on kaar üle ja abi toed jooksevad ette sise karpide nurka esi koobaste juurde.. kui see kogu värk on polt ühendusega pole see rallis lubatud ja on ka seega järelikult tänaval lubatud.. muidugi kes teab.. võibolla on nii nagu ise laiendatud plekkvelgedegagi.. ei teadnud mina aga nendega ei tohi sõita ei tänavat (politsei saab korduvale saata kui tahab ja boonuseks ka loomulikult sümboolne raha riigikassasse) ega rallit.. vot nii.

ja kui kardad et sind keegi kasti sõidab siis püsi kodus või sõida ühistranspordiga.. oht on elus igal sammul, saatus paneb kõik paika ja seda meest sa juba ei peta :wink:

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 2 kuud hiljem...
sibula rõngastega on nii, et kui need töötavad siis ju pannakse udukad põlema, aga udukaga sõita ei tohi ja pargiga sammuti mitte.

Minu pooles sõida kuidas jaksad kabariitide + esimeste ududega.

Genfi Teeliikluse konventsioon

32. artikkel

Tuledekasutus

4. Udutuled tohivad põleda ainult tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas vm. samalaadsetes oludes, eesmised aga ka lähitulede asemel. Riigisiseste õigusaktidega võidakse anda õigus kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.

Eesti Vabariik ühines konventsiooniga 23.03.1992.a

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Mina sõidan koguaeg Pargid+udukad, korra on julgestuspolitsei kinni pidanud ja palunud need välja lülitada ( paluti kusjuures väga viisakalt, vastasin neile samuti väga viisakalt) , lülitasin korraks välja , peale ära sõitu panin uuesti sisse... seda 2007 aasta suvel... sõidan siiani pargid+ udukad, ükski politsei kinni ei pea, ega tüüta seepärast üldse...

Liiklen sellises piirkonnas, kus on kohutavalt palju politseisid... keegi ei tülita mind seepärast,. et sõidan pargid+udukad..

isegi kinni ei peeta, ma ei mõista, kuidas teid kõiki kinni peetakse igast asjade pärast :D mind aga ülimalt harva. Aastas heal juhul korra. Kui sedagi :lol: kuigi sõidan E30 325i kupeega...

Ei tee sellest probleemi politseid, ega ka mina mitte 8) kõik rahul :lol:

Pealegi udukad valgustavad väga tugevalt teeääri, mis on samuti oluliselt tähtis, et märgata praktiliselt kõike, mis teeääres vedelevad.

Sõidan niimoodi edasi ja ei kavatsegi muuta seda.

Samas on keelatud ka telefoniga rääkimine sõiduajal... ja peedistavad nad selle eest tublisti.

Aga samas....

Näen pidevalt politseiautosid sõitmas, mille juhid räägivad mobla kõrva ääres...

Olen mõelnud, et heistaks politseisse ja teatakse neile sellest ja ütleks neile ka selle politsei autonumbri, milles nemad ise sõidavad ja räägivad mobla kõrva ääres....

Kui nemad peedistavad autojuhte iga pisemagi asjapärast...siis miks mina ei võiks samaga vastata ?? vähemalt jääb endale parem tunne...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

sõber ytles mulle et ta kuulis et angel eyes`id on nüüd keelatud eestis...

ma ise ei taha eriti uskuda aga kas on nii või ei ole ?

See jutt ei saa tõele vastata, sest peaaegu iga uuem kallim auto, mis on eestis, või isegi eestist uuena ostetud, on juba tehasepoolest Angel Eye-ga varustatud, pean silmas just BMW-d ( samas on vääga paljudel teistel autodel see olemas samuti tehasepoolest peale BMW).

Ning kui lülitad sisse ju tuled, siis nii ehk naa hakkavad tööle koheselt ka Angel Eye-d, tahad sa seda või mitte, aga nad töötavad.

Eesti on üks paras banaani vabariik, kus varsti maksustatakse ka õhk, mida hingame :shock:

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Mobiili on keelatud kasutada asulas sees, asulast väljas maanteel, räägi palju tahad. Linnas muidugi handsfree on lubatud.

Aga näengi just politseisid rääkimas moblaga autoroolis Tallinnas sees sõites, pidevalt sõidavad vastu nad Tallinnas mobla kõrva ääres :shock:

Imelik on see, et nemad peedistavad selle eest, aga ise teevad seda...

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sain ARK-ist sellise vastuse kunagi sportsummuti ja mootori vahetuse kohta.

Mootori koha pealt siis - mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust. ARK’s tuleb kindlasti antud sõiduki võimsuse/töömahu andmed täpsustada.

Kui on paigaldatakse valmistaja poolt sellele sõidukimudelile ette nähtud asendusmootor teostatakse ümberehitus büroo tasandil.

Täpsem info tel: 6201299

Kui paigaldatakse mootor, mis ei ole ettenähtud sellele mudelile tuleb avaldusega pöörduda ARK tehnoosakonda. Täpsem info Alar Hansov tel. 6201337, alar.hansov@ark.ee

Summuti :

Kõigepealt tahaks definitsiooni mõistele „sportsummuti”. Ei tasu segamini ajada mootori heitgaaside vähendamise süsteeme (nt. katalüüsmuundur) ja mürasummutussüsteemi. Need on kaks erinevat asja, kuigi on mõlemad väljalaskesüsteemi osad. Mürasummutussüsteem tõepoolest ei mõjuta CO’d aga see ei ole ka tema eesmärk. Nüüd väike selgitus ühesuguseks arusaamiseks erinevates mõistetes:

Summutisüsteem – mootorsõiduki mootori ja selle väljalaskesüsteemi tekitatud müra vähendamiseks vajalike osade terviklik komplekt.

Summutisüsteemi osa – üks süsteemi eraldi osadest, mis koos moodustavad heitgaasisüsteemi (nt summuti kitsas tähenduses, paisumiskamber, abisummuti)

Varusummutisüsteem või selle osa – sõidukil kasutamiseks ette nähtud summutisüsteemi mis tahes osa, välja arvatud tüübi osa, mis oli sellele sõidukile paigaldatud tüübikinnituse saamiseks esitamise ajal.

Varusummutisüsteemi või selle osade tüübikinnitus – ühele või mitmele konkreetsele mootorsõidukitüübile nende mürataseme vähendamiseks paigaldatava sobiva summutisüsteemi terviklik või osaline tüübikinnitus.

Edasi lühike kokkuvõte varusummutisüsteemile esitatud nõuetest. Liikuva sõiduki müratase ei tohi ületada asjaomase sõidukikategooria suhtes kohaldatud piirväärtusi ja lisaks ei tohi see ületada rohkem kui 3 dB(A) võrra mürataset, mis on kirjas vastava sõiduki tüübikinnituses. Paigal seisva sõiduki müratase ei tohi ületada rohkem kui 3 dB(A) võrra kontrollväärtust, mis on kirjas sõidukile vastavas tüübikinnituses.

Probleemide lahendamiseks summutisüsteemide osas oleks järgmised:

Varusummutisüsteemi või selle osa tüübikinnituse numbri järgi kindlaks teha, millisele sõidukitüübile see valmistatud on. Selleks tuleb Teil esitada oma sõiduki andmed ja oma varusummutisüsteemi markeering. Nt pilt summutil olevast markeeringust.

Tuleb esitada Oma sõiduki andmed, võtta aluseks konkreetse sõiduki tüübikinnitus ja teostada müramõõtmine ja võrrelda andmeid tüübikinnitusel saadud väärtustega.

Kui kõik vastab nõuetele, siis ei näe probleemi, miks te ei võiks kasutada mõnda varusummutisüsteemi.

Summutite kohta täpsemalt infot ARK tehnoosakonnast Alar Hallaste 6201239 alar.allaste@ark.ee

Rain Raun

Eesti Riiklik Autoregistrikeskus

Harju büroo Tallinna osakond

Registreerimistalitus

6201294

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus